Gå til innhold

baby-ekorn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare legge til at jeg syns det du gjorde var riktig. Ser et par som har vært negative, men jeg hadde nok gjort det samme.  Ut i fra det jeg har lest så er det også bra at de er flere, da lærer de seg ekorn! (Sosiale koder o.l) 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sjekket ut hva de spiser i den norske naturen, og passet på at de blir vant til å spise også dette etterhvert. Hasselnøtter er kanskje en av flere ting. Kanskje de spiser insekter også? Men melk er sikkert et bra supplement i begynnelsen.

Anonymkode: 71aa9...e85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sjekket ut hva de spiser i den norske naturen, og passet på at de blir vant til å spise også dette etterhvert. Hasselnøtter er kanskje en av flere ting. Kanskje de spiser insekter også? Men melk er sikkert et bra supplement i begynnelsen.

Anonymkode: 71aa9...e85

Kattemorsmelkerstatning, mente jeg (ikke vanlig melk). :)

Anonymkode: 71aa9...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så søte!  :rodmer: Blir helt varm om hjertet her. Og så fantastisk av deg å ta dem inn, godt det finnes slike mennesker som deg! Jeg hadde gjort akkurat det samme, måtte bare hatt dem i et rom hvor kattene mine ikke har adgang. :) Godt å høre at melken er populær og at de tar til seg næring. Syns det høres fornuftig ut å slippe de løs på den øya der besteforeldrene dine bor når de er store nok. :) 

Og kom gjerne med flere bilder! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtte og råd! Er veldig godt å kjenne at jeg ikke er alene i avgjørelsen min.

Og til de som som sa mammaen var rett ved; jeg sto leenge of betrakta de fra avstand før jeg gikk bort til de. Ingen mamma i nærheten når en fyr sparka etter de, eller når de krabba mot bilveien mens de peip og nærmest vibrerte av kulde:/

Kom heller ingen mamma når de var alene uten mennesker altså :/ Hadde ikke hjerte til å overlate de til katten, men skjønner at noen kan være uenige. 

 

Uansett, til de som ba om oppdatering:

Småtassene er utroooolig mye mer energiske i dag, fyttigrisen så raske de er:fnise:

Rutinen går stort sett i å våkne, mating, prøving på solid mat, tissing, leking i 10 minutter før de blir utslitte og sover de neste 3 timene :fnise:

Og jaggu blei jeg ikke tissa på uprovosert! Så ser ut som at de begynner å nærme seg alderen der de kan urinere uten at vi stryker på de med klut :)

 

 

Aller søtest er de når de sover, så man ikke trenger å passe på de så sykt nøye 😂 også har vi fått et stort marsvin bur fylt med friske pinner og greiner de kan leke i :)

20160427_132413.jpg

20160427_134511.jpg

Anonymkode: d72bd...58a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige små😍 Du er et godt menneske ts! Klapp deg selv på skuldra å si det før du sovner i kveld :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

TS, du må komme med en oppdatering! Hvordan går det med de små? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll

Så nydelige små! Så fint av deg å ta vare på dem TS!

Endret av Netttroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. april 2016 at 21.01, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for støtte og råd! Er veldig godt å kjenne at jeg ikke er alene i avgjørelsen min.

Og til de som som sa mammaen var rett ved; jeg sto leenge of betrakta de fra avstand før jeg gikk bort til de. Ingen mamma i nærheten når en fyr sparka etter de, eller når de krabba mot bilveien mens de peip og nærmest vibrerte av kulde:/

Kom heller ingen mamma når de var alene uten mennesker altså :/ Hadde ikke hjerte til å overlate de til katten, men skjønner at noen kan være uenige. 

 

Uansett, til de som ba om oppdatering:

Småtassene er utroooolig mye mer energiske i dag, fyttigrisen så raske de er:fnise:

Rutinen går stort sett i å våkne, mating, prøving på solid mat, tissing, leking i 10 minutter før de blir utslitte og sover de neste 3 timene :fnise:

Og jaggu blei jeg ikke tissa på uprovosert! Så ser ut som at de begynner å nærme seg alderen der de kan urinere uten at vi stryker på de med klut :)

 

 

Aller søtest er de når de sover, så man ikke trenger å passe på de så sykt nøye 😂 også har vi fått et stort marsvin bur fylt med friske pinner og greiner de kan leke i :)

20160427_132413.jpg

20160427_134511.jpg

Anonymkode: d72bd...58a

Herregud for noen søte skapninger😍😍😍😍😍

Anonymkode: 5b29f...774

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.4.2016 at 13.06, Chibi skrev:

Ja de er bra søte, men det er også riktig at det er ulovlig å ta inn ville dyr i norge, enten de er skadet eller unger av en art. 

Har vært tilfeller hvor mattilsynet kommer inn og avliver dyra. Så hysj hysj, ta vare på de søte små ^^  

 

En del ekorn har en type Pest som er farlig og kan smitte oss mennesker og gjøre oss alvorlig syke

Anonymkode: 0697c...b3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En del ekorn har en type Pest som er farlig og kan smitte oss mennesker og gjøre oss alvorlig syke

Anonymkode: 0697c...b3c

En del gnagere har det :)  Harepest.
Det er ikke lenge siden hvor harepest florterte i sør-norge, 1 år siden? Det er ikke bare kontakt med syke gnagere som kan overføre smitten til oss, men også drikkevann. F.eks. en fjellbekk.

De årene hvor det er mye mus og lemen, så kan harepesten være på topp også.

Det er iallefall ikke bare pest vi bør bekymre oss for.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse


Jeg leste en artikkel / reportasje en gang, som handlet om rådyr - i ein slik situasjon. Rådyr-foreldre var viss nok livredde for mennesker og andre ukjente ting. Frykten for at dem selv skulle bli drept, var visst langt større enn frykten for rådyrene kanskje kom til å miste barna sine. Dersom tråd-starter her stod ett godt stykke på avstand, så er det vel ikke garantert at h*n ville ha fått med seg de bittesmå ekorn-foreldrene heller?

Anonymkode: f4ddd...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:


Jeg leste en artikkel / reportasje en gang, som handlet om rådyr - i ein slik situasjon. Rådyr-foreldre var viss nok livredde for mennesker og andre ukjente ting. Frykten for at dem selv skulle bli drept, var visst langt større enn frykten for rådyrene kanskje kom til å miste barna sine. Dersom tråd-starter her stod ett godt stykke på avstand, så er det vel ikke garantert at h*n ville ha fått med seg de bittesmå ekorn-foreldrene heller?

Anonymkode: f4ddd...2e1

Neivel. Så hva mener du ts skulle gjort? Latt de bli spist av katten kanskje? Nå har de i det minste en sjanse til å overleve. 

Anonymkode: ba281...c83

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neivel. Så hva mener du ts skulle gjort? Latt de bli spist av katten kanskje? Nå har de i det minste en sjanse til å overleve. 

Anonymkode: ba281...c83

 At enkelte dyr blir spist opp av andre dyr - er vel naturens gang ?

Anonymkode: f4ddd...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

 At enkelte dyr blir spist opp av andre dyr - er vel naturens gang ?

Anonymkode: f4ddd...2e1

Katt er vel ikke akkurat akkurat en del av naturen eller faunaen. Det er det samme som å si at dersom en hund dreper nabokatten så er det naturens gang... 

Anonymkode: 25de0...769

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

 At enkelte dyr blir spist opp av andre dyr - er vel naturens gang ?

Anonymkode: f4ddd...2e1

Da er det vel naturens gang om du blir spist av en ulv også da??? Mennesker er også dyr vettu, selv om enkelte ikke liker å innrømme det :fnise: 

Håper det går bra med ekornbebisene, ts! Vil gjerne ha oppdatering! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min fant en ekornbaby da hun var tenåring, og passet på den til den ble stor. Den var som et kjæledyr i starten, men da den ble voksen stakk den ut i naturen igjen. Men den kom innom på besøk lenge etterpå (hadde lært seg at det var mat å få, kanskje).

Det ender ikke alltid trist og tragisk for ville dyr som blir tatt inn av mennesker. Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg, TS ! :)

Anonymkode: 14d34...e12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...