Gå til innhold

baby-ekorn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde to ekorn, men de var veldig mye mindre når de ble funnet. Måtte mates hver tredje time hele døgnet. Vi brukte også melkerstatning for katter. 

Jeg var liten, men husker godt hvor ville og gale de ble etterhvert. De løp opp og ned i nattkjolen min og opp og ned i strietapeten 😂

Når de ble ganske store flyttet de ut i en lekehytte, og det tok lenger og lenger tid før de kom hjem, tilslutt opphørte besøkene helt. 

Det var en utrolig opplevelse, og det gikk veldig bra for ekornene.

Anonymkode: 1ae64...547

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ‎09‎.‎05‎.‎2016 at 19.39, AnonymBruker skrev:

 Det var en utrolig opplevelse, og det gikk veldig bra for ekornene.

 Anonymkode: 1ae64...547

Hvordan kan dere da vite hvorvidt det egentlig gikk greit for dine ekorn?

De kan jo ha blitt kjørt ned av kjøretøy ved en eller annen bil-vei, eller blitt tatt av andre dyr og fugler?

Anonymkode: f4ddd...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ts her,

Hadde glemt bort tråden litt, men ser et par stykker har bedt om en oppdatering:)

Småtassene har nå blitt mye mer voksne enn vi tok de inn, og ble satt ut i hjemmesnekra ekorn kasse(takk for handyman-kjæreste :fnise: ) på øy for rundt en uke siden! Flytta hjemmefra?:p

 De er vel rundt 12 uker nå:)

Var utroooolig skummelt første kvelden, og er vel fortsatt ganske ekkelt å ikke vite hundre prosent hvordan de har det, men morgenen etter lå ihvertfall 2 og sov i kassa de har fått, og den andre ble observert klatrende i treet:)

Er i utlandet nå, men har fått oppdateringer fremdeles av slektningene mine som bor på øya om at de får vann og ekstra nøtter av de, og er i god form fremdeles. 

Er både vondt å ikke kunne passe på at de har det bra, men godt å vite at de får være ordentlige ekorn i skogen:)

Har ingen bilder av de fra skogen på telefonen, de er på kjærestens sin, men kan få ordna det senere. Legger ved et par bilder fra siste dagene før de ble satt ut:)

Tusen takk til alle som kom med støtte og råd! Dere var til stor hjelp i en vanskelig situasjon<3

 

 

13116466_1024837930943472_3429207604113371500_o.jpg

20160430_190510.jpg

20160501_162357.jpg

Anonymkode: d72bd...58a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. mai 2016 at 19.45, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan dere da vite hvorvidt det egentlig gikk greit for dine ekorn?

De kan jo ha blitt kjørt ned av kjøretøy ved en eller annen bil-vei, eller blitt tatt av andre dyr og fugler?

Anonymkode: f4ddd...2e1

Vedkommende mente sikkert at det gikk bra i den forstand at de ble mindre og mindre interessert i å komme hjem. Jo mindre de er hjemme jo mer klarer de seg selv, og det er jo målet. Da er rovdyr eller påkjørsel en del av pakka. 

Anonymkode: 5b36c...b04

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chauve-Souris

Ååå 😍 Så utrolig søte!!

Godt å høre at alt har gått bra med dem, og at de klarer seg bra i det fri også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at de er sterke nok til å klare seg sammen♡

 

Kjæresten sendte et oppdateringsbilde fra tidligere i dag:)

Så de holder seg heldigvis i nærheten av redet sitt ennå. Kan nesten ikke komme fort nok hjem så jeg får sjekka innom : o

13244101_1032859646807967_4125151953420091735_o.jpg

Anonymkode: d72bd...58a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flott dere har laget det for dem, blir helt rørt her. De skulle ha de beste forutsetninger for å klare seg nå :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reagerer de når de ser dere egentlig, eller kjæresten din da? Vil de hilse og slikt, eller er de blitt redde/varsomme? :) 

Anonymkode: 19f26...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig tråd :) Dere har gjort en kjempejobb, det er heldige ekorn som ble funnet av deg før katta tok dem

Anonymkode: a776f...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott kasse! Kjempekoselig med bilder - vil gjerne se flere! :jepp: 

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan reagerer de når de ser dere egentlig, eller kjæresten din da? Vil de hilse og slikt, eller er de blitt redde/varsomme? :) 

Anonymkode: 19f26...a63

Dette lurer jeg på også :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. maí 2016 at 18.52, AnonymBruker skrev:

Ts her,

Hadde glemt bort tråden litt, men ser et par stykker har bedt om en oppdatering:)

Småtassene har nå blitt mye mer voksne enn vi tok de inn, og ble satt ut i hjemmesnekra ekorn kasse(takk for handyman-kjæreste :fnise: ) på øy for rundt en uke siden! Flytta hjemmefra?:p

 De er vel rundt 12 uker nå:)

Var utroooolig skummelt første kvelden, og er vel fortsatt ganske ekkelt å ikke vite hundre prosent hvordan de har det, men morgenen etter lå ihvertfall 2 og sov i kassa de har fått, og den andre ble observert klatrende i treet:)

Er i utlandet nå, men har fått oppdateringer fremdeles av slektningene mine som bor på øya om at de får vann og ekstra nøtter av de, og er i god form fremdeles. 

Er både vondt å ikke kunne passe på at de har det bra, men godt å vite at de får være ordentlige ekorn i skogen:)

Har ingen bilder av de fra skogen på telefonen, de er på kjærestens sin, men kan få ordna det senere. Legger ved et par bilder fra siste dagene før de ble satt ut:)

Tusen takk til alle som kom med støtte og råd! Dere var til stor hjelp i en vanskelig situasjon<3

 

 

13116466_1024837930943472_3429207604113371500_o.jpg

20160430_190510.jpg

20160501_162357.jpg

Anonymkode: d72bd...58a

At det er mulig å være så søt!! 😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan reagerer de når de ser dere egentlig, eller kjæresten din da? Vil de hilse og slikt, eller er de blitt redde/varsomme? :) 

Anonymkode: 19f26...a63

 

Første dagen kom de og hilste, men nå kommer de ikke nær lenger :) så heldigvis virker det som de har blitt ville igjen. Selvom jeg savner ekorn-kosen deres, er det selvfølgelig best slik:)

Anonymkode: d72bd...58a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare titte innom og si at du har gjort en fenomenal jobb TS! Tusen takk på vegne av alle oss dyrevenner  :hjerte: de små er noen ordentlige hjerteknusere og du er fantastisk :dagens-rose:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, toothfairy skrev:

Ville bare titte innom og si at du har gjort en fenomenal jobb TS! Tusen takk på vegne av alle oss dyrevenner  :hjerte: de små er noen ordentlige hjerteknusere og du er fantastisk :dagens-rose:

Tusen takk! Det varmer :)♡

-Ts

Anonymkode: d72bd...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 25.4.2016 at 21.49, AnonymBruker skrev:

Hei,

I dag kom jeg over 3 babyekorn som skalv og krabba rundt på bakken. Venta lenge for å se om det var noen mor i nærheten, men dukka aldri opp noen :/ Det kom itillegg en katt bort som åpenbart var i overkant interessert, for å ikke nevne at de krabba rundt rett ved veien. Småtassene var veldig kontaktsøkende og skalv som aspeløv, så klarte ikke dra derfra uten å ta de med meg.

Så nå sitter jeg altså med 3 små nøster her hjemme, og prøver å søke meg rundt etter hvordan jeg kan best mulig passe på de før jeg slipper de ut igjen. (Har en besteforeldre som bor på en liten øy hvor det er null katter/hunder og mange andre ekorn. Tenker å slippe de løs der når de har henta seg inn igjen og været blir litt varmere:)

Gjengen har åpnet øynene, så de må vel være minst 3-4 uker gamle. De har spist litt brokkoli + drukket vann gjennom en liten sprøyte, men lurer på om de muligens burde ha en type morsmelkerstatning siden de er så små`? Noen som har noen tips?

 

Legger ved et bilde at hjerteknuserne<3

 

13076912_10156812759465576_1538411787408

Anonymkode: d72bd...58a

åeee så søte .... spør om råd i en dyreforretning anngående ekornene, og hva du skal gjøre for at de skal få det best mulig. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd! Fantastisk at det finnes mennesker som dere☺

Anonymkode: 27502...3e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...