Gå til innhold

Emalje tester #6WeeksToSummer


Emalje

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært med i tråden Vi som skal ned i vekt før sommeren 2016 i en måned allerede, og jeg føler det er på tide å steppe up gamet litt! Hittil har jeg gått ned rundt 4 kg ved å telle kalorier og gå 10 000 skritt +/- hver dag. For et par uker siden meldte jeg meg på magasinet SELFs Six Weeks to Summer Challenge, og nå har utfordringen vart i en uke allerede.. Jeg får mail fra dem med treningsplan og instruksjoner daglig, og den dårlige samvittigheten begynte å gnage skikkelig på meg i dag for at jeg ikke hadde starta å trene.. I løpet av måneden jeg har slanka meg har jeg vært på 1-2 joggeturer og trent yoga kanskje 3 ganger, men ikke særlig mer. Så formen er ikke akkurat på topp.

Målet mitt i tråden er å gå ned 3 kg til før 17. juni. I tillegg vil jeg gjerne komme i litt bedre løpeform, og bli sterkere i spaghettiarmene mine..

 

Høyde: 1,76 cm

Vekt: 67,1 kg

Midje/rumpe/lår: 72,5 cm/106 cm/100 cm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens økt: 25. april 2016

1. Intervalltrening! [ 2 min gange - 2 min rolig jogg - 2 min løping ] x 3

Gikk ganske greit, faktisk! Ble selvfølgelig rød i ansiktet og spytta blod, men det var DEILIG å sette igang igjen! Jeg lover meg selv at jeg skal løpe mer sånn at jeg kommer i bedre form. Dette elsker jeg!

2. Armer

Dette er jo nesten selve GRUNNEN til at jeg har utsatt å starte med programmet. Eier ikke styrke i armene. Jeg pushet meg selv så godt jeg kunne. Klarte to sett à 10 push-ups, men resten av øvelsene klarte jeg bare halvparten av repetisjonene på... Håper dette blir bedre etterhvert!

 

Stemningsrapport etter trening: SYKT FORNØYD MED Å HA STARTA!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt: 26. april 2016

Leg day! Fire forskjellige benøvelser med 2 sett à 10 repetisjoner. I utgangspunktet var dette "lyset i det fjerne" for meg i går, fordi jeg grua meg sånn til å starte med armer i går. Men i dag ble det tungt å starte! Jeg har vært skikkelig sliten i hele dag, hatt vondt i magen og vært støl i ryggen fra i går. Derfor var jeg kjempefornøyd med å komme meg gjennom alle øvelsene! Jeg gjennomførte alle repetisjonene, og da jeg var ferdig var jeg helt gele i beina. Det er jeg fornøyd med!

Jeg er litt fram og tilbake på hvor mange kalorier jeg skal spise. Den siste måneden har jeg holdt meg på 1200 kcal som startsum, og spist aktivitetskaloriene mine hver dag. Dermed har jeg spist fra 1400 til 1800 kcal om dagen. Denne uka hadde jeg egentlig bestemt meg for å holde meg til å bare spise 1200 kcal, men nå har jeg lest masse fælt om å spise mindre enn BMR (min er 1499), så jeg revurderer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du lest at det er negativt å spise under BMR? Det er en bruker som konsekvent sprer sine misforståelser rundt kosthold her som er sterkt negativ til det.

Det er viktig at du får i deg nok proteiner da.

Kan du fortelle mer om benøvelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hvor har du lest at det er negativt å spise under BMR? Det er en bruker som konsekvent sprer sine misforståelser rundt kosthold her som er sterkt negativ til det.

Det er viktig at du får i deg nok proteiner da.

Kan du fortelle mer om benøvelsene?

Så hyggelig å bli sett!! :D

Åja, da så.. Men det er andre som hevder det samme! Hvor mye proteiner mener du er nok? 0,8 x vekt i kg?

Her er benøvelsene:

6 Weeks to Summer Challenge - Legs Workout | Self.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har å komme med ang antall kalorier er at det er viktig å spise nok når du trener styrke og vil ha økt muskelmasse. Kroppen vil riktignok bruke av fettet for å bygge muskler om du inntar for lite kalorier, men i lengden er ikke dette optimalt (både siden du vil ha mindre fett å ta av, og fordi du vil slite deg ut ved å ikke innta så mye energi). Det er i hvertfall min erfaring med meg selv og andre jeg har trent med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, KaDust skrev:

Det eneste jeg har å komme med ang antall kalorier er at det er viktig å spise nok når du trener styrke og vil ha økt muskelmasse. Kroppen vil riktignok bruke av fettet for å bygge muskler om du inntar for lite kalorier, men i lengden er ikke dette optimalt (både siden du vil ha mindre fett å ta av, og fordi du vil slite deg ut ved å ikke innta så mye energi). Det er i hvertfall min erfaring med meg selv og andre jeg har trent med. :)

Ja, kjenner nå at jeg er veldig sulten og sliten, men det kan det være en annen naturlig grunn til også, si ;) Takk for tips! Skal se det an noen dager, og øke om jeg har samme følelsen til uka!

 

6 timer siden, sugarcrush skrev:

Her skal jeg følge med :) Du er flink!

Så hyggelig! :D Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kan jeg meddele at jeg droppet "fitness class", som egentlig var satt opp, og bytta det ut med en times gåtur. Har hatt ganske mye å gjøre i dag/kveld, så jeg fikk ikke tid til å dra på den Zumbaklassen jeg egentlig hadde satt meg opp på.. Følte egentlig at det var greit, i og med at jeg akkurat har starta å trene og fortsatt er støl i HELE KROPPEN! :dry:

Føler jeg har holdt meg greit i kostholdsveien også, på tross av mye stress i dag. Gikk i butikken istad for å kjøpe godteri, men hadde plutselig ikke lyst på i det hele tatt. Tror jeg har fått sukkeret ut av systemet nå. ..kjøpte en energidrikk uten sukker og kalorier i stedet, da. Ikke spesielt sunt det heller, men jeg trengte e-stoffkicket!:hoppe:

I morgen står hviledag på programmet! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåturer og annen rolig aktivitet er faktisk kjempebra for restitusjon når du er støl osv. Så kjempegod idé å gå en tur om du er støl! :)

Så bra du ikke hadde lyst på godis likevel da! Det er ikke akkurat lett å venne seg av med godisspising.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 1,5 - 2 gr protein per kilo kroppsvekt per dag er bra når du trener. Så hvis du veier 60 kg trenger du 90 - 120 gr proteiner per dag. 

*Følger med her* :)

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...