Gå til innhold

Mastertråd 2016


Musefjes

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En uke igjen til innlevering, og plutselig ble oppgaveskrivinga skikkelig GØY! Får se hvor lenge det varer, men har hatt en skikkelig god økt i helga. Plutselig viser det seg at jeg ender opp med å motbevise en kar jeg egentlig trodde jeg skulle ende opp med å være enig med - veldig artig å få det til "på egenhånd", uten at det er noen andre som har ført meg dit enn min egen analyse.

Men jeg er fortsatt i tvil om jeg blir ferdig. Vi får se hvor lenge motivasjonen og skrivegleden holder nå :-)

Anonymkode: 1b0a2...105

Så utrolig gøy!! Da er det bare å stå på! Husk at en uke er kort tid, så da er det heldigvis heller ikke lenge du trenger å holde ut med lange dager. Jeg har troa på deg. Du vet det selv og; du har det der ekstra giret ;) 

Her går det fortsatt i lite motivasjon og desto mer hodepine, men kjæresten har en overraskelse til meg hvis jeg klarer å skrive over åtte sider i dag, så jeg får nesten bare gjøre så godt jeg kan :P Målet er å levere førsteutkast før 17. mai. Problemet mitt er vel egentlig at jeg ikke helt vet hva funnene mine er. Jeg bare ser tendenser i transkribert datamateriale, og tolker det i lys av teori og tidligere forskning. Har liksom ikke den oversikten som jeg burde hatt. Håper virkelig det går, det her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 5/8/2016 at 15.49, AnonymBruker skrev:

En uke igjen til innlevering, og plutselig ble oppgaveskrivinga skikkelig GØY! Får se hvor lenge det varer, men har hatt en skikkelig god økt i helga. Plutselig viser det seg at jeg ender opp med å motbevise en kar jeg egentlig trodde jeg skulle ende opp med å være enig med - veldig artig å få det til "på egenhånd", uten at det er noen andre som har ført meg dit enn min egen analyse.

Men jeg er fortsatt i tvil om jeg blir ferdig. Vi får se hvor lenge motivasjonen og skrivegleden holder nå :-)

Anonymkode: 1b0a2...105

Så bra! Tvi, tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, nå har det dukket opp noe jobber jeg må søke på, samtidig som jeg har en liten krise på jobben jeg må fikse, samtidig som jeg må skrive hele utkastet ferdig til fredag! Stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. mai 2016 at 20.32, Musefjes skrev:

Shit, nå har det dukket opp noe jobber jeg må søke på, samtidig som jeg har en liten krise på jobben jeg må fikse, samtidig som jeg må skrive hele utkastet ferdig til fredag! Stress!

Oj, plutselig travelt! Men jobbannonsene har vel ikke frist før etter fredag, håper jeg? Håper det ordna seg!

 

Jeg hadde veiledning i går, og selv om veileder hadde en del innspill, var hun fornøyd med arbeidet jeg hadde gjort siden sist. Det var en god følelse, det! Jeg merker at jeg fikk gjort mer enn jeg ga meg selv ære for i helga. Nå er jeg snart ferdig med et utkast på analysekapittelet, så er det bare å bytte ut den teite innledninga jeg har og skrive avslutning og sammendrag. Også redigere, språkvaske og ikke minst kutte ned på hele oppgaven da :P Men det går virkelig rette veien!! Jeg begynner endelig å få tro på at dette er noe jeg kan klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig nådd 60 sider med tekst, så føler jeg begynner å få litt kontroll. Fått skrevet en god del på både diskusjon og konklusjon, enda jeg ikke er ferdig med selve analysen - eller teorien - men nå er det nesten bare å "fylle" ut avsnitt og underkapitler, og utdype enda mer i de som allerede er skrevet. Tenker jeg mangler cirka 20 til maksimalt. Er "bare" en måned igjen til innlevering så tror faktisk dette kan gå bra hvis jeg fortsetter i samme tempo som den siste uka. Må få sendt avgårde et førsteutkast til veileder til uka bare, så jeg får vite om jeg er helt på villspor, men tviler på det. Så, det blir heldigvis tid til fri på 17.mai!

 

Forresten: Husk å ta backup innimellom folkens! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, så flink du er, @laika! Dette går veien :D Viktig med tid til 17. maifeiring :D Takk for påminnelse om backup, forresten, hadde vært krise å miste oppgava nå.

Her har det gått saakte i helga, litt kjipt når det gikk så bra. Oppgava mi er ikke "stram" nok, det er så mye unødvendig kjas der. Kill your darlings, sier de, og det har jeg virkelig gjort. Dokumentet "klippet ut av masteroppg" er like langt som oppgava snart. Også er det igjen noen ting hvor jeg må tydeliggjøre hvorfor de er relevante for problemstillinga ... Og gjennomgående må jeg koble ting mer til teori og tidligere forskning. Har virkelig nok jobb framover. Men innledninga bør bli grei i løpet av kvelden, og så må jeg jobbe med avslutning i morgen. Da skal jeg kunne sende inn et slags førsteutkast til veileder i morgen kveld, så blir det 17. mai på meg og, hurra!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Sludd skrev:

Hurra, så flink du er, @laika! Dette går veien :D Viktig med tid til 17. maifeiring :D Takk for påminnelse om backup, forresten, hadde vært krise å miste oppgava nå.

Her har det gått saakte i helga, litt kjipt når det gikk så bra. Oppgava mi er ikke "stram" nok, det er så mye unødvendig kjas der. Kill your darlings, sier de, og det har jeg virkelig gjort. Dokumentet "klippet ut av masteroppg" er like langt som oppgava snart. Også er det igjen noen ting hvor jeg må tydeliggjøre hvorfor de er relevante for problemstillinga ... Og gjennomgående må jeg koble ting mer til teori og tidligere forskning. Har virkelig nok jobb framover. Men innledninga bør bli grei i løpet av kvelden, og så må jeg jobbe med avslutning i morgen. Da skal jeg kunne sende inn et slags førsteutkast til veileder i morgen kveld, så blir det 17. mai på meg og, hurra!! 

Takk :D Og ja, jeg kom plutselig på det at tenk om noen stjeler datamaskinen min om natta, brann, dataproblemer eller kanskje det som er mest sannsynlig - at jeg søler vann utover hele saken :fnise:

Det hørtes ikke så moro ut å kutte ut masse. Kjenner meg igjen på det å knytte inn teori og tidligere forskning, det er skikkelig dritt føler jeg. Blir så.. stakkato å få det inn men det må jo til. Og hurra for 17.mai ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, laika skrev:

Takk :D Og ja, jeg kom plutselig på det at tenk om noen stjeler datamaskinen min om natta, brann, dataproblemer eller kanskje det som er mest sannsynlig - at jeg søler vann utover hele saken :fnise:

Det hørtes ikke så moro ut å kutte ut masse. Kjenner meg igjen på det å knytte inn teori og tidligere forskning, det er skikkelig dritt føler jeg. Blir så.. stakkato å få det inn men det må jo til. Og hurra for 17.mai ja :D

Haha, det hadde vært noe! :fnise: Men dropbox, det er genialt! Da kan du logge deg på på skolen eller hvor som helst, og det er like enkelt å lagre der som å lagre på pc'n sin!! 

Nei, er litt kjipt å kutte masse, men samtidig kan jeg kutte 15 sider uten at jeg får for få, så det går greit. Det verste er at det føles som veldig mye av arbeidet er helt bortkasta, når det likevel slettes. Æsj, ja, skikkelig styr med den teori og tidligere forskning-greia. Teorien skal jo ikke bare tvinges ned over ting heller, da virker det bare rart. Merker jeg sliter skikkelig med å få alt til å "klaffe". Men nå tenker jeg sånn at det blir deilig bare å få levert noe. Snart er vi i jobb, og masteroppgaven var bare noe slit vi måtte gjennom for lenge siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aarrgh, i går trodde jeg at jeg kunne klare å bli ferdig på to uker hvis jeg bare hang i. I dag surrer jeg og tenker at aldri i verden om dette går. Er så lei! Jeg har helt sluttet å bry meg om karakter og vil bare få levert dette makkverket, men samtidig så er jeg så flau over å levere noe dårlig.

Hvordan går det med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laika skrev:

Aarrgh, i går trodde jeg at jeg kunne klare å bli ferdig på to uker hvis jeg bare hang i. I dag surrer jeg og tenker at aldri i verden om dette går. Er så lei! Jeg har helt sluttet å bry meg om karakter og vil bare få levert dette makkverket, men samtidig så er jeg så flau over å levere noe dårlig.

Hvordan går det med dere? 

Vet hva du mener! Sånn har jeg også hatt det, av og på om jeg trodde det gikk bra eller ikke. Det tror jeg egentlig er et godt tegn, da er man liksom på vei et sted. Du kommer til å få levert!!

Jeg har egentlig motsatt problem - jeg ramla liksom av lasset etter at jeg fikk ok tilbakemelding fra veilederen på utkastet i går. Nå klarer jeg ikke å konsentrere meg, tenker bare på ferie og oppussing og klær jeg ønsker meg og ser kattevideoer. Jeg MÅ bare å ta meg selv i nakken og gjøre den siste innspurten. En og en halv uke igjen nå..

Jeg har igjen endel redigering på nest siste kapittel, å gjøre ferdig konklusjonen, språkvask og fikse noen overganger, sjekke referanser.. Det er jo egentlig ganske mye. Jeg trenger å få panikk NÅ! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. mai 2016 at 15.12, laika skrev:

Aarrgh, i går trodde jeg at jeg kunne klare å bli ferdig på to uker hvis jeg bare hang i. I dag surrer jeg og tenker at aldri i verden om dette går. Er så lei! Jeg har helt sluttet å bry meg om karakter og vil bare få levert dette makkverket, men samtidig så er jeg så flau over å levere noe dårlig.

Hvordan går det med dere? 

Utrolig kjipt med sånne dager. Her er omtrent annenhver dag sånn for tida, men nå begynner fristen å nærme seg, så jeg må virkelig bare stå på. Kjenner meg skikkelig igjen i å drite i karakteren. Før semesteret startet tenkte jeg at masteroppgaven skulle toppe alle tidligere oppgaver, og virkelig være kronen på verket, så har jeg gradvis innsett at det som gjelder er å få levert til fristen :P 

Den 21. mai 2016 at 17.49, Musefjes skrev:

Vet hva du mener! Sånn har jeg også hatt det, av og på om jeg trodde det gikk bra eller ikke. Det tror jeg egentlig er et godt tegn, da er man liksom på vei et sted. Du kommer til å få levert!!

Jeg har egentlig motsatt problem - jeg ramla liksom av lasset etter at jeg fikk ok tilbakemelding fra veilederen på utkastet i går. Nå klarer jeg ikke å konsentrere meg, tenker bare på ferie og oppussing og klær jeg ønsker meg og ser kattevideoer. Jeg MÅ bare å ta meg selv i nakken og gjøre den siste innspurten. En og en halv uke igjen nå..

Jeg har igjen endel redigering på nest siste kapittel, å gjøre ferdig konklusjonen, språkvask og fikse noen overganger, sjekke referanser.. Det er jo egentlig ganske mye. Jeg trenger å få panikk NÅ! 

 

Har du fått panikk? Jeg fikk det av å lese ditt innlegg nå, for her er det enda mer som skal gjøres, og nå har jeg faktisk snart bare én uke til jeg må levere! Skjønner ikke hvordan det skal gå. 

Har du noen til å hjelpe deg med språkvask? En ser seg ofte blind på egne formuleringer, så kan være lurt å få noen til å se på det. 

Her går det veldig opp og ned. Jobber periodevis effektivt, men det er mellom de mange og laaange pausene :P Egentlig ikke så effektivt i lengden. Jeg har fått fiksa en del på innledningen og tidligere forskning, er ikke helt ferdig enda heller, men det må jeg bli i dag. Må også gå gjennom analysekapitlene og teorien i dag, rette på formuleringer og sørge for at den røde tråden er der hele tiden. Jeg har en tendens til å miste problemstillingen av syne. Hvis jeg er ferdig med alt det i morgen kveld har jeg torsdag på avslutninga og kilder, så kan jeg sende til språkvask og gjennomlesning, før jeg tar helg :D Neste uke blir det pirk-pirk-pirk, så er planen å sende til trykk på torsdag og levere på fredag! Herregud, så skummelt dette er. 

Er det flere stressa masterstudenter her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sludd skrev:

Utrolig kjipt med sånne dager. Her er omtrent annenhver dag sånn for tida, men nå begynner fristen å nærme seg, så jeg må virkelig bare stå på. Kjenner meg skikkelig igjen i å drite i karakteren. Før semesteret startet tenkte jeg at masteroppgaven skulle toppe alle tidligere oppgaver, og virkelig være kronen på verket, så har jeg gradvis innsett at det som gjelder er å få levert til fristen :P 

Har du fått panikk? Jeg fikk det av å lese ditt innlegg nå, for her er det enda mer som skal gjøres, og nå har jeg faktisk snart bare én uke til jeg må levere! Skjønner ikke hvordan det skal gå. 

Har du noen til å hjelpe deg med språkvask? En ser seg ofte blind på egne formuleringer, så kan være lurt å få noen til å se på det. 

Her går det veldig opp og ned. Jobber periodevis effektivt, men det er mellom de mange og laaange pausene :P Egentlig ikke så effektivt i lengden. Jeg har fått fiksa en del på innledningen og tidligere forskning, er ikke helt ferdig enda heller, men det må jeg bli i dag. Må også gå gjennom analysekapitlene og teorien i dag, rette på formuleringer og sørge for at den røde tråden er der hele tiden. Jeg har en tendens til å miste problemstillingen av syne. Hvis jeg er ferdig med alt det i morgen kveld har jeg torsdag på avslutninga og kilder, så kan jeg sende til språkvask og gjennomlesning, før jeg tar helg :D Neste uke blir det pirk-pirk-pirk, så er planen å sende til trykk på torsdag og levere på fredag! Herregud, så skummelt dette er. 

Er det flere stressa masterstudenter her? 

JA, nå har jeg panikk! Jo mer jeg redigerer, jo flere endringer må jeg gjøre på de andre kapitlene.. og jeg har ikke begynt på konklusjonen enda!! Jeg er redd for at jeg kommer til å skrive til siste sekund, og ikke rekke å rydde opp i dokumentet, sjekke referanser o.l. Jeg må jo bare sette av tid til det. Jeg har heldigvis hjelp til språkvask, men teksten må jo bli ferdig først.. ANGST!! Jeg må levere til trykk senest om nøyaktig en uke, tirsdag 31. 

Jeg må si det høres ut som du har en veldig god plan, du har til og med "buffer" i helga! Sikkert greit å ha litt panikk for effektivitetens skyld, men det der virker veldig godt planlagt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Musefjes skrev:

JA, nå har jeg panikk! Jo mer jeg redigerer, jo flere endringer må jeg gjøre på de andre kapitlene.. og jeg har ikke begynt på konklusjonen enda!! Jeg er redd for at jeg kommer til å skrive til siste sekund, og ikke rekke å rydde opp i dokumentet, sjekke referanser o.l. Jeg må jo bare sette av tid til det. Jeg har heldigvis hjelp til språkvask, men teksten må jo bli ferdig først.. ANGST!! Jeg må levere til trykk senest om nøyaktig en uke, tirsdag 31. 

Jeg må si det høres ut som du har en veldig god plan, du har til og med "buffer" i helga! Sikkert greit å ha litt panikk for effektivitetens skyld, men det der virker veldig godt planlagt! :) 

Hurra, panikk er bra!! ... sier vi, for panikken er på plass her og:p 

Fordelen med at du ikke har begynt på konklusjonen er at du da mest sannsynlig slipper å redigere like mye på den som på resten av oppgaven. Samtidig blir lesing og redigering av oppgaven også noe som gjør det lettere å skrive konklusjon til slutt. Jeg skrev konklusjon uten å vite helt hva funnene mine var - altså er den full av gjentakelser uten å slå fast hvordan jeg egentlig svarer på problemstillingen. Mens den som skal hjelpe til med språkvask leser oppgaven får du sikkert tid til å se litt på kildene. I verste fall blir det nattarbeid natt til tirsdag ;) Men jeg skjønner frustrasjonen din, kjenner på at jeg gjerne skulle forbedret oppgaven mye mer enn jeg har tid til. Jeg tror faktisk ikke jeg får gjort noe i helga, for jeg skal på avslutningstur med noen medstudenter - bestilte i januar da jeg var sikker på å bli ferdig i god tid før fristen :P Men i verste fall tar jeg med oppgaven og bruker de andre som språkvaskere! Håper de skal slippe det da. Takk uansett, for at du synes det virker godt planlagt! Håper bare planen er gjennomførbar, litt usikker der! Har brukt myyye mer tid på innledningen enn jeg hadde tenkt, og den er fortsatt dårlig, men nå må jeg bare legge den vekk og komme videre.  Skrekken er at alt annet skal ta like mye ekstra tid.

Håper du har en effektiv skrivedag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Sludd skrev:

Hurra, panikk er bra!! ... sier vi, for panikken er på plass her og:p 

Håper du har en effektiv skrivedag i dag!

Tusen takk for det, og lige måde! 

Lykke til med innspurten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, laika skrev:

Så bra panikken har kommet, @Musefjes og @Sludd ! Masse lykke til med innspurten, dette går nok kjempebra! :D

Tusen takk! Og lykke til med innspurt snart du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har fulgt med på tråden og kjent på stresset og panikken og arbeidsiveren deres, og nå er jeg veldig nysgjerrig på hvordan det har gått med dere? Fikk dere levert, kjennes det godt og er dere fornøyd? :-) 

Krysser fingrene for gode sensurer etterhvert!! :-) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Renate79 skrev:

Har fulgt med på tråden og kjent på stresset og panikken og arbeidsiveren deres, og nå er jeg veldig nysgjerrig på hvordan det har gått med dere? Fikk dere levert, kjennes det godt og er dere fornøyd? :-) 

Krysser fingrene for gode sensurer etterhvert!! :-) 

Nå ble jeg veldig glad av den omtanken din!

Jeg kom meg i mål forrige uke og det er en skikkelig tykk tåke som lettet fra hodet mitt. Ikke fornøyd med oppgaven, og vet at jeg kunne brukt flere dager på å pirke, men levert er levert! :danse: Satser på en C, håper på en B. Fikk aldri panikken, og slapp heldigvis sene netter, men kjenner flere som krampeskriver nå og får så lyst til å klappe de på skulderen og si at det går bra uansett.  

Hva med dere andre? Antar dere kom i mål siden det brått ble stille? :tongue:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Renate79 skrev:

Har fulgt med på tråden og kjent på stresset og panikken og arbeidsiveren deres, og nå er jeg veldig nysgjerrig på hvordan det har gått med dere? Fikk dere levert, kjennes det godt og er dere fornøyd? :-) 

Krysser fingrene for gode sensurer etterhvert!! :-) 

 

Jeg leverte i god tid før fristen. Jeg var ikke 100 % fornøyd med oppgaven, men følte heller ikke at det var mer jeg kunne gjøre med det sideantallet jeg hadde å boltre meg på. Hadde jeg skrevet 60 poengsmaster hadde jeg kunne utdype mer og kanskje følt at oppgaven ble mer grundig. Jeg hadde et veldig trivelig muntlig forsvar av oppgaven, og ble belønnet med en A. 

Anonymkode: eb753...229

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...