Gå til innhold

Mastertråd 2016


Musefjes

Anbefalte innlegg

Gratulerer laika med levering, og  AB over med A på oppgaven!

Jeg har levert, og det var et rotterace uten like! Jeg ble i tillegg til alt annet syk de siste dagene rett før innlevering. Heldigvis fikk jeg sykemelding og et par dagers utsettelse, slik at jeg rakk å skrive ferdig konklusjonen. Jeg er ikke fornøyd med resultatet, men veldig fornøyd med å ha levert! Jeg har ikke hatt muntlig enda, og håper at jeg får sjansen til å snakke oppgaven litt opp og å få forklart et par ting som ikke kom så godt fram i konklusjonen. Jeg føler vel at jeg ligger på en C nå, håper veldig at jeg klarer å snakke meg opp til en B. Da hadde jeg blitt utrolig glad. Du som har hatt muntlig, har du lyst til å si noe om hvordan det var? Hva slags spørsmål du fikk og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra, grattis, dere!! 

Kjipt å bli syk rett før fristen, Musefjes, men godt det ordnet seg så du i det minste fikk levert. Jeg tror aldri en blir helt fornøyd ... Jeg har muntlig om en halvtime, og har nettopp lest gjennom oppgaven for første gang etter innlevering. Og det er helt utrolig hvor mye slurvefeil jeg finner!! Er også mye jeg kunne gjort annerledes, og føler det skal bli vanskelig å argumentere for de valgene jeg har tatt. Burde selvsagt begynt å forberede meg til forsvaringen litt tidligere, men jeg har nok fortrengt det litt, og dessuten vært veldig travel, med jobb, familietur etc. Blæ, så kjipt å avslutte utdanningen med noe en ikke er helt fornøyd med. Det skulle liksom være høydepunktet i utdanningen :P Men, men, det blir digg å bli ferdig!! Snart flytter jeg over i jobbsøkertråden;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sludd skrev:

Hurra, grattis, dere!! 

Kjipt å bli syk rett før fristen, Musefjes, men godt det ordnet seg så du i det minste fikk levert. Jeg tror aldri en blir helt fornøyd ... Jeg har muntlig om en halvtime, og har nettopp lest gjennom oppgaven for første gang etter innlevering. Og det er helt utrolig hvor mye slurvefeil jeg finner!! Er også mye jeg kunne gjort annerledes, og føler det skal bli vanskelig å argumentere for de valgene jeg har tatt. Burde selvsagt begynt å forberede meg til forsvaringen litt tidligere, men jeg har nok fortrengt det litt, og dessuten vært veldig travel, med jobb, familietur etc. Blæ, så kjipt å avslutte utdanningen med noe en ikke er helt fornøyd med. Det skulle liksom være høydepunktet i utdanningen :P Men, men, det blir digg å bli ferdig!! Snart flytter jeg over i jobbsøkertråden;) 

Tvi, tvi! Dette kommer nok til å gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. juni 2016 at 9.23, Musefjes skrev:

Tvi, tvi! Dette kommer nok til å gå bra!

Tusen takk!! Det gikk bra. De stilte noen spørsmål som var veldig vanskelige og som jeg ikke hadde gode svar på (+ selvsagt en del som jeg kunne svare på), og det varte en hel time, men både ekstern og intern sensor var enige om at jeg skulle få B :D Jeg er veldig fornøyd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. juni 2016 at 20.56, Renate79 skrev:

Har fulgt med på tråden og kjent på stresset og panikken og arbeidsiveren deres, og nå er jeg veldig nysgjerrig på hvordan det har gått med dere? Fikk dere levert, kjennes det godt og er dere fornøyd? :-) 

Krysser fingrene for gode sensurer etterhvert!! :-) 

Neimen, så koselig med den omtanken! Skal du skrive masteroppgave selv framover, siden du interesserte deg for tråden? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sludd skrev:

Neimen, så koselig med den omtanken! Skal du skrive masteroppgave selv framover, siden du interesserte deg for tråden? :) 

Hehe, jepp jeg skal nok det! Så det er veldig artig å lese om andres vei gjennom sin oppgave :)

Går en deltidsmaster på HiOA, gjennomført første året nå. Tankespinnet rundt selve masteroppgaven er allerede i gang...selv om det er nesten to år til oppgaven skal skrives..  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal skrive masteroppgave nå i høst. Det er en 30 poengs masteroppgave. Etter litt frem og tilbake har jeg kommet frem til at jeg skal skrive alene. Ser det er mange her inne som vet mye om å skrive masteroppgave. Lurer litt på hvor lang den skal være? hvor ofte hadde dere veiledning? hva gjør veilederen? etc etc

Endret av Atrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som har utsatt masteren og etter planen skal levere 1.september. Den opprinnelige planen var å bli helt ferdig til i dag siden jeg begynner å jobbe turnus i sommerjobben nå i 5 uker, men det gikk jo selvfølgelig ikke. Har fremdeles kapittel 5, feilstatistikk å skrive + avslutning og ellers rette opp i andre ting som veileder måtte mene. Flytting og anna ting har tatt mer tid en jeg trodde, følte jeg hadde så god tid etter 18.mai-fristen. Sendte inn innledning, teorikapittel + metodekapittelet til veilleder på torsdag. Føler det er så godt som ferdig, men han må jo se over og kommentere, så det kan være det blir noen endringer der. Men det er godt å ha det ut av verden. Isåfall har jeg egentlig bare kosearbeid igjen. Går også igjennom analysematerialet en siste gang og ser jeg har vært veldig slurvete første gangen. Så glad jeg gjør det såpass detaljert på nytt. Når jeg er ferdig med det kan jeg endelig konkludere og alt. 

Spørsmålet er når jeg skal få tid til å gjøre alt. Jeg tror ikke jeg kommer til å orke å gjøre  så mye i løpet av disse 5 ukene med turnurarbeid, så da må jeg belage meg på å bruke "ferien" fra slutten av juli og utover til å gjøre det ferdig. Men så vil jeg jo ha skikkelig ferie også. Jeg vil helst unngå å overlappe det som ser ut til å bli en ny studiestart i midten av august med masterjobbing. Men det kan jo være at det må bli en løsning også. 

Akkurat nå føler jeg at jeg bryr meg alt for lite om å få det ferdig, er liksom litt care fortida. Det føles mest som en plage akkurat, noe jeg bare har lyst å bli kvitt og jeg har hele tiden vært opptatt av å få en god karakter, men nå er jeg mer på det om å få det ferdig. Jaja. Pleier å få litt motivasjon etter tilbakemelding frå veilleder, så satser på at det kommer seg utover sommeren. Han er heldigvis tilgjengeleg til langt ut i juli sa han, da han også skal ha sen ferie i år. Så der er jeg heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6/18/2016 at 13.14, Sludd skrev:

Tusen takk!! Det gikk bra. De stilte noen spørsmål som var veldig vanskelige og som jeg ikke hadde gode svar på (+ selvsagt en del som jeg kunne svare på), og det varte en hel time, men både ekstern og intern sensor var enige om at jeg skulle få B :D Jeg er veldig fornøyd :)

Gratulerer! Nå kan du ta ferie med god samvittighet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Endelig har jeg også hatt muntlig. Jeg fikk B, og er kjempefornøyd med det. Og veldig fornøyd med å være ferdig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.6.2016 at 13.43, Atrix skrev:

Jeg skal skrive masteroppgave nå i høst. Det er en 30 poengs masteroppgave. Etter litt frem og tilbake har jeg kommet frem til at jeg skal skrive alene. Ser det er mange her inne som vet mye om å skrive masteroppgave. Lurer litt på hvor lang den skal være? hvor ofte hadde dere veiledning? hva gjør veilederen? etc etc

 

Lengden varierer. Noen har ikke krav om sideantall. Min oppgave på 30 stp skulle være 40 sider/15 000 ord. 

Jeg hadde veiledningstimer når jeg leverte noe skriftlig. Ellers kommuniserte vi på e-post når det var noe en av oss lurte på/følte for å informere om. Min veileder bistod i starten med å hjelpe meg med å formulere prosjektskisse, og å finne passende litteratur/teoretisk vinkling. Etter det leste hen gjennom det jeg skrev og ga tilbakemeldinger om hva som funket og hva jeg kunne gjøre annerledes. Hen leste også litt korrektur for meg, men jeg måtte finne ekstern korrekturleser for endelig korrektur. 

Hvor god kjemi man har med veileder og hvordan veiledningen foregår varierer nok veldig. Jeg vet om noen studenter som har fast tid annenhver uke med veileder uansett om man har skrevet noe eller ikke. Andre har omtrent ikke kontakt med sin veileder. Noen tar veldig mye ansvar for og bryr seg om studentene sine, mens andre virker som de synes det er et ork å veilede.

Anonymkode: eb753...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Lengden varierer. Noen har ikke krav om sideantall. Min oppgave på 30 stp skulle være 40 sider/15 000 ord. 

Jeg hadde veiledningstimer når jeg leverte noe skriftlig. Ellers kommuniserte vi på e-post når det var noe en av oss lurte på/følte for å informere om. Min veileder bistod i starten med å hjelpe meg med å formulere prosjektskisse, og å finne passende litteratur/teoretisk vinkling. Etter det leste hen gjennom det jeg skrev og ga tilbakemeldinger om hva som funket og hva jeg kunne gjøre annerledes. Hen leste også litt korrektur for meg, men jeg måtte finne ekstern korrekturleser for endelig korrektur. 

Hvor god kjemi man har med veileder og hvordan veiledningen foregår varierer nok veldig. Jeg vet om noen studenter som har fast tid annenhver uke med veileder uansett om man har skrevet noe eller ikke. Andre har omtrent ikke kontakt med sin veileder. Noen tar veldig mye ansvar for og bryr seg om studentene sine, mens andre virker som de synes det er et ork å veilede.

Anonymkode: eb753...229

Takk for svar :).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Minesveiper

Bleeh, er nedlasset i arbeidskrav jeg ikke har lyst til å gjøre. Hvordan skal jeg øve til eksamen når det er 100x arbeidskrav hele tiden :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å lese! Er selv ferdig med masteroppg, men jeg skrev den på 2 1/2 måneder i sommer så jeg leste ikke denne tråden i den perioden. Leverte den i september så det er godt å være ferdig :) Skrev 60 sider for 30 ects. Var glad det var regn sommer på vestlandet jeg da siden jeg satt og skrev hverdag :laugh: (12 måneders master i utlandet der masteroppg skrives om sommeren). Håper dere er fornøyde med karakteren! Lykke til med jobbsøking for dere som holder på med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av hvilken studieretning du går og hvilket emne du skriver om. Din veileder bør vite hva som er best. 

Jeg tror min ble sånn rett under 30sider med ren tekst og kanskje 30 sider til med appendic, grafer, formler, nøkkeltall, kilder etc.

Jeg hadde totalt 3 møter facetoface med min veilder da hun ofte var i utlandet. Men vi holdt kontakt via mail :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...