Gå til innhold

Beccy blir fin igjen


Beccy87

Anbefalte innlegg

Ny uke: Uke 10! 

Jeg er veldig fornøyd med forrige uke og fikk fullført alle treningsøktene mine etter planen. 
Jeg jogget 4 km på Torsdagen og brukte da rett over 28 minutter. 
Jogget nye 4 km på Søndagen til tiden 27,26. 
Fortsatt er jeg ikke noen speedy-gonzales, men jeg holder ut lengre, greier nå å jogge i flere minutter av gangen uten å føle at jeg skal dø og det er kjempe gøy å se at tiden totalt forbedrer seg. 
Nytt mål blir derfor forbedret tid for hver gang jeg jogger. :jepp:

Jeg gikk dog på en liten smell og spiste to boller  og drakk to glass Cola i helgen.. Ikke greit, men til gjengjeld gikk jeg en mil på søndagen (i tillegg til de 4km jeg jogget) så da føler jeg ikke det er helt krise allikevel. 

En annen gladnyhet er at jeg fikk på meg en bukse i går som jeg ikke har hatt på meg på lenge. Den er riktig nok en størrelse større enn de 40 andre jeg har liggende og var ikke kjempe behagelig å ha på. Men den gikk på OG igjen uten at det så FOR pølseskinnaktig ut. #glede! 
Hvis jeg greier å gå ned litt til denne uken så tror jeg kanskje jeg skal koste på meg en ny kjole eller topp som jeg kan ha på meg på 17.mai.. Vi har ikke noen store planer men det er jo litt kos å føle seg fin og jeg har jo hatt som mål hele veien at jeg ikke skal kjøpe noen nye klær før jeg får vekta under 80-tallet.. Såååå.. Vi får se hva det blir til. :) 

Vi får besøk av svigers til helgen så jeg må få unnagjort mesteparten av treningen før den tid, så denne ukesplanen ser derfor litt mer tettpakket ut. Håper det går bra, føler jeg dog at jeg må ha en pause på Torsdag så får jeg heller revurdere da. :) 

 

image1 (5).JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nori

Så moro at du merker forskjell på klærne, kan tenke meg at det er motiverende. Det er jo et skikkelig bevis på at det du gjør, funker. Er imponert over joggingen din jeg. Jeg hater jogging og hadde aldri klart å løpe 4 km. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beccy87

 

Startvekt fra tidligere:
101kg (høygravid)
91,6kg (4 uker postpartum)
86,7kg (4 mnd postpartum)
82,4kg (6mnd postpartum)


Høyde: 172 cm
 
Startvekt for denne tråden: -84,2-
Startmål for denne tråden: Bryst -81- cm //Mage på det tykkeste -95- cm // Rumpa -106- cm 

Mål før sommeren: 76 kg og 89  cm rundt magen

 

April 2016
1. april (1):  
83,8 kg (-kg)       81-/95-/106- cm
8. april (2):  82,7 kg (-0,9kg)  80-/94-/105- cm
15. april (3): 82,6 kg (-0,1kg) 80-/94-/105- cm
22. april (4): 82,3 kg (-0,3kg) 80-/94-/105- cm
29. april (5): 80,6 kg (-1,7kg) 80-/94-/104- cm
 
Mai 2016
6. mai (6):   80,3 kg (-0,3kg) 80-/93-/104- cm
13. mai (7): 79,7 kg (-0,6kg) 80-/92-/103- cm
20. mai (8): -- kg (-kg) -/-/- cm
27. mai (9): -- kg (-kg) -/-/- cm
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg) -/-/- cm
10. juni (11): -- kg (-kg) -/-/- cm
17. juni (12): -- kg (-kg) -/-/- cm

 

Total vektnedgang: - 4,3 kg

 

70-tallet ENDELIG! :hoppendeglad:
Jeg har ventet og ventet og ventet for jeg trodde faktisk at jeg skulle nå 70-tallet rundt juletider (hæsjtægg naiv), så det at jeg nå endelig har bikket under 80 grensa føles såååååå godt! :nigo:
Jeg fortsetter videre med den treningen jeg gjør nå men går en tøff uke i vente matmessig. 
Jeg er vel ikke den eneste her inne som kanskje tenker litt ekstra på alle pølsene, kakene, isen og kanskje også alkoholen og alle dens kalorier som kommer til å flyte på Tirsdag. 
Her får vi også besøk i helgen så det blir nok litt ekstra kos og en flaske vin eller to i helgen også.. 
:sjenert:
På den ene siden så føler jeg at jeg fortjener å kose meg litt fordi jeg har vært så flink, men på den andre siden så vil jeg jo ikke ramle i den fella at jeg nå koser bort det gode resultatet jeg har jobbet så hardt for... 
Jeg kommer til å prøve så godt jeg kan å holde meg innenfor kaloribudsjettet mitt, unne meg litt ekstra på Lørdag og Tirsdag, kanskje legge inn en ekstra treningsøkt isteden og håpe på stabilt resultat ved neste veiing.
Nå skal jeg straks i gang med ukas siste styrkeøkt før jeg planlegger en liten tur inn til byen. Første delmål var jo å bikke vekta under 80kg og premien var et nytt antrekk, skal bli godt å finne noe pent som faktisk sitter godt på kroppen som jeg kan ha på meg på 17.mai! 
:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke: Uke 11! 

Tenk at det bare er 2 uker igjen til jeg har fullført hele treningsprogrammet! Jeg er så utrolig fornøyd med egen innsats! :hoppe:
Jeg merker det så godt på kroppen min at den er blitt mye sterkere enn da jeg startet. Selv om jeg ikke er i nærheten av sixpack eller noe sånt så ser jeg også forskjell i speilet. Et eksempel er at armene mine ikke lengre er tykke som tømmerstokker, skuldrene mine synes igjen også så nå tørr jeg å gå i singletter igjen og det er så godt! :biggrin:

Jeg fikk meg aldri noe 17.mai antrekk på fredag fordi tiden ikke strakk til.. Så nå får jeg finne på noe annet lurt og heller ordne meg noen fine sommerklær til uka når butikkene åpner igjen. Jeg er fortsatt ikke tynn nok til at de gamle klærne passer så de fleste t-skjortene jeg har blir for korte over magen og jeg er ikke en av de som synes magetopper er særlig lekkert... :fnise:

Det ble som ventet litt ekstra kos i helgen siden vi hadde besøk, men jeg holdt meg til 2 glass vin, en liten haug med bamsemums og to never med chips, og bare på Lørdagen. Er veldig fornøyd med egen viljestyrke som klarte å stå i mot å tømme restene på søndagen. :) 
Det blir nok en is og kanskje litt kake i morgen også men ellers skal jeg klare å holde meg innenfor kaloribudsjettet. Fredagens veiing blir spennende! 

Jeg kjører videre med treningsprogrammet mitt og merker at styrkeøktene er blitt veeeeldig tunge nå. Det er flere av øvelsene jeg må modifisere litt da jeg rett og slett ikke er sterk nok til å utføre dem ordentlig. (for eksempel armhevninger med hevede ben, det er ikke mange jeg klarer med rette ben og må derfor fortsatt ha knærne i bakken mesteparten av tiden), men det er helt greit. Jeg vil heller utføre hele settet med litt enklere øvelser enn å ikke greie det i det hele tatt. :opplyser:
Det som skal bli veldig spennende er å se hvordan de første par ukene går når jeg starter på nytt igjen med hele programmet, jeg forventer meg en markant forbedring! :jepp:

Ukas første treningsøkt er allerede utført. HIIT (30:30 løpeintervaller). Nå løp jeg på 14km/t i hastighet for hver intervall i motsetning til forrige ukes 13,5km/t. Jeg er flink! :duskedame:

Legger ved ukens treningsplan: 

 

 

image1 (6).JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg to LISS i uka og da løper jeg på tredemølle. 
4km og varierer mellom hastighet 10,6 km/t og 6,5 km/t.
Jeg har brukt lang tid på å finne ut hva jeg skal ha på øret mens jeg jogger, for jeg synes jo egentlig at det er skikkelig kjedelig men nå tror jeg at jeg har funnet svaret; 80-talls smash hits! :hoppendeglad:
Det er jo perfekt rytme til løping i tillegg til at jeg rett og slett blir litt lykkelig av å høre på alle de gamle sangene! 

I dag satte jeg også ny personlig rekord; jeg løp 1,4km på hastighet 10,6 km/t før jeg måtte senke farten igjen. Så deilig å se fremgang! Jeg har noen venninner som deltar i diverse løp rundt om kring (i.e sentrumsløpet og holmenkollstafetten) og jeg leker så smått med tanken om at jeg kanskje kan greie å være med på noe sånt en gang i fremtiden.. Men hysj, det er vår hemmelighet enn så lenge ;) 

I morgen er det veiedag igjen og jeg er spent denne uka. Det har vært både is og kake og vin i tillegg til at mensen er rett rundt hjørnet, men jeg har gjort god innsats på treningen så det kan svinge begge veier.. Hvis jeg rykker over 80 igjen så tror jeg jeg kommer til å felle en tåre eller to... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beccy87

 

Startvekt fra tidligere:
101kg (høygravid)
91,6kg (4 uker postpartum)
86,7kg (4 mnd postpartum)
82,4kg (6mnd postpartum)


Høyde: 172 cm
 
Startvekt for denne tråden: -84,2-
Startmål for denne tråden: Bryst -81- cm //Mage på det tykkeste -95- cm // Rumpa -106- cm 

Mål før sommeren: 76 kg og 89  cm rundt magen

 

April 2016
1. april (1):  
83,8 kg (-kg)       81-/95-/106- cm
8. april (2):  82,7 kg (-0,9kg)  80-/94-/105- cm
15. april (3): 82,6 kg (-0,1kg) 80-/94-/105- cm
22. april (4): 82,3 kg (-0,3kg) 80-/94-/105- cm
29. april (5): 80,6 kg (-1,7kg) 80-/94-/104- cm
 
Mai 2016
6. mai (6):   80,3 kg (-0,3kg) 80-/93-/104- cm
13. mai (7): 79,7 kg (-0,6kg) 80-/92-/103- cm
20. mai (8): 79,4 kg (-0,3kg) 80-/92-/103- cm
27. mai (9): -- kg (-kg) -/-/- cm
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg) -/-/- cm
10. juni (11): -- kg (-kg) -/-/- cm
17. juni (12): -- kg (-kg) -/-/- cm

 

Total vektnedgang: - 4,8 kg

 

Nedgang igjen og jeg er kjempe fornøyd selv om den er liten. :)  
Jeg var jo litt nervøs for alle godsakene som skulle friste denne uka men jeg har vært veldig flink og ikke gått overstyr noen steder. Det ble en is og et kakestykke men ingen frotsing og nå når jeg ser resultatet er jeg enda mer fornøyd med det. 
Har klart å bli forkjølet så sitter her og er potte tett og bestemt meg for å ta treningsfri i dag isteden for på søndag. Satser på at formen er bedre til i morgen og at jeg får unnagjort den planlagte treningen da. 
Nå er det bare EN uke igjen så har jeg fullført treningsprogrammet mitt og bare det at jeg snart er i mål og har holdt meg til den planen i hele 12 uker føles som en kjempe seier. :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle egentlig jogget 4km i dag, men jeg er syk og orker ikke. 
Det må være lov å ta seg en sykedag. 
Siste uke begynner i morgen! 
Siste innspurt. 
Det blir bra. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke: Uke 12: 

DA var den endelig her; den siste uka! :bond:
Tiden har gått veldig fort og jeg har litt vanskelig for å forstå at jeg faktisk har holdt på i hele 12 uker allerede. 
Jeg er kjempe fornøyd med at jeg har holdt ut hele veien og kommer helt klart til å bruke dette programmet igjen neste gang jeg skal ned i vekt. 

For nå har jo ting endret seg litt her. :sjenert:
Jeg vurderte jo veldig mye frem og tilbake om jeg skulle kjøre på med en runde til. 
Meeeeen, siden jeg fikk tidenes sjokk før helgen og stod med ny positiv graviditetstest i hendene så må jeg legge den planen på hylla.. 
Farvell alle planer om fin og slank sommerkropp i år - hello ny vektøkning.. :grine:

Jeg kjenner veldig på skuffelsen over at jeg var sååååå nær å passe inn i de gamle buksene og bh-ene mine, nå kan jeg bare glemme det... 
MEN! 
Jeg kommer til å fortsette å løpe 2-3 dager i uken og lage mitt eget styrkeprogram ut fra de øvelsene jeg nå har lært. 
Det SKJER IKKE at jeg lar med selv gå så mye opp i vekt denne gangen også. :nei:
Jeg skal ikke slanke meg, for det er jo kjempe fy, men jeg kommer til å holde en mye strammere linje enn sist og fokusere på å trene så lenge kroppen tillater det. 

Uansett; klar for siste innspurt her nå. 
Dette blir en fin uke :) 

image1 (7).JPG

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her!

Er nok lurt å opprettholde litt aktivitet etter endt treningsprogram. Det er jo sunt for kropp og sjel. :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beccy87

 

Startvekt fra tidligere:
101kg (høygravid)
91,6kg (4 uker postpartum)
86,7kg (4 mnd postpartum)
82,4kg (6mnd postpartum)


Høyde: 172 cm
 
Startvekt for denne tråden: -84,2-
Startmål for denne tråden: Bryst -81- cm //Mage på det tykkeste -95- cm // Rumpa -106- cm 

Mål før sommeren: 76 kg og 89  cm rundt magen

 

April 2016
1. april (1):  
83,8 kg (-kg)       81-/95-/106- cm
8. april (2):  82,7 kg (-0,9kg)  80-/94-/105- cm
15. april (3): 82,6 kg (-0,1kg) 80-/94-/105- cm
22. april (4): 82,3 kg (-0,3kg) 80-/94-/105- cm
29. april (5): 80,6 kg (-1,7kg) 80-/94-/104- cm
 
Mai 2016
6. mai (6):   80,3 kg (-0,3kg) 80-/93-/104- cm
13. mai (7): 79,7 kg (-0,6kg) 80-/92-/103- cm
20. mai (8): 79,4 kg (-0,3kg) 80-/92-/103- cm
27. mai (9): 77,5 kg (-1,9kg) 80-/91-/102- cm
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg) -/-/- cm
10. juni (11): -- kg (-kg) -/-/- cm
17. juni (12): -- kg (-kg) -/-/- cm

 

Total vektnedgang: - 6,7 kg

Hva skjedde her nå!? 
Jeg måtte gå på vekta flere ganger rundt om i leiligheten, med og uten ting i armene for å være sikker på at det stemte. 
Og det gjør det! 
:hoppendeglad:
Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er veldig sjokkert og veldig fornøyd! 
Dette er jo den siste uken av mitt 12-ukers treningsprogram. 
Jeg er kjempe fornøyd med resultatet og hadde egentlig tenkt å begynne på nytt å kjøre en runde til med en gang. 
Men nå har jeg da havnet i den situasjonen at jeg er gravid igjen og da orker jeg rett og slett ikke et så intensivt program i tillegg til jobbstarten neste uke og hele resten av hverdagen. 
I tillegg skal man jo ikke slanke seg når man er gravid så da blir det litt endringer fremover.

Det viktigste for meg er å fortsette å spise sunt og ikke legge på meg så j**vlig mye som jeg gjorde første gang. 
Så jeg kommer til å slutte å telle kalorier, men fortsette å holde samme linje hvor jeg unngår småspising og det er fortsatt ikke noe rom for kos i hverdagen. Jeg kommer til å fortsette å løpe 2-3 dager i uka så lenge kroppen min tillater det. Også vil jeg ta diverse øvelser som jeg har lært meg gjennom programmet mitt og bygge opp en variert styrkeøkt for hele kroppen som jeg kan gjøre en gang i uka slik at jeg ikke mister absolutt alle musklene jeg nå endelig har opparbeidet meg. :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Zhakira skrev:

Oi, så flink du er! Kunne ønske jeg hadde motivasjonen din!

Takk! :) 

Jeg vet ikke helt hvor jeg tar det fra, ble bare så utrolig lei av å være missfornøyd med meg selv at jeg satte ned foten en dag og etter det har det ikke vært noe alternativ å gi opp. ;)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare det at man må bestemme seg. Hvis man ikke har bestemt seg for at NÅ er det nok, NÅ skal jeg gjøre en endring, så er altfor lett å falle tilbake i gamle vaner når man prøver seg. :P

Nå er du veldig nærme målet ditt! :hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snublet tilfeldig over treningsbloggen din i dag. Fra før "kjenner" vi hverandre fra "Vi som skal ned før .." trådene. Men veldig morsomt å få vite mer om deg :)

Jeg skjønner nå at graviditeten ikke var planlagt, og at du er skuffet over å ikke få den slanke, fine sommeren du har jobbet for. Men sommeren er like rundt hjørnet, og du er vel ikke så langt på vei? Du må jo slutte å ligge i kalloriunderskudd, men kan fortsatt trene så lenge du ikke får bekkenløsning eller ryggproblem. Mange kan trene gjennom hele svangerskapet. Så det skulle kke forundre meg om du fortsatt vil gå ned i vekt en stund til. Jeg tror du vil være slank og flott i sommer. Kanskje til og med komme inn i buksene dine. Så kommer vektøkningen til høsten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 12.37, KaDust skrev:

Det er jo bare det at man må bestemme seg. Hvis man ikke har bestemt seg for at NÅ er det nok, NÅ skal jeg gjøre en endring, så er altfor lett å falle tilbake i gamle vaner når man prøver seg. :P

Nå er du veldig nærme målet ditt! :hoppendeglad:

Ja det er jo akkurat det.
Man må kommer til det punktet hvor man virkelig mener det selv. Er ikke noe som kan gjøres halvveis, da sklir man bare tilbake igjen med en gang. ;) 
 

Den 27.5.2016 at 18.05, Hulderen skrev:

Jeg snublet tilfeldig over treningsbloggen din i dag. Fra før "kjenner" vi hverandre fra "Vi som skal ned før .." trådene. Men veldig morsomt å få vite mer om deg :)

Jeg skjønner nå at graviditeten ikke var planlagt, og at du er skuffet over å ikke få den slanke, fine sommeren du har jobbet for. Men sommeren er like rundt hjørnet, og du er vel ikke så langt på vei? Du må jo slutte å ligge i kalloriunderskudd, men kan fortsatt trene så lenge du ikke får bekkenløsning eller ryggproblem. Mange kan trene gjennom hele svangerskapet. Så det skulle kke forundre meg om du fortsatt vil gå ned i vekt en stund til. Jeg tror du vil være slank og flott i sommer. Kanskje til og med komme inn i buksene dine. Så kommer vektøkningen til høsten. 

Så hyggelig at du ''stikker innom'' :laugh:

Ja jeg må innrømme at jeg er litt skuffet. Bare fordi jeg følte jeg var på så god vei mot målet mitt men nå har støtt på en ganske kraftig fartshump. Men jeg er fortsatt veldig innstilt på å fortsette å trene, både fordi jeg har kommet så langt nå at jeg ikke vil slippe progresjonen, men også fordi jeg vet at kroppen har så godt av det.
Jeg var altfor dårlig til å trene forrige gang og da la jeg jo på meg så sykt mye, fikk vondt både i bekken og knær og jeg tror det hadde mye med saken å gjøre. Å være gravid er jo faktisk ikke noen unnskyldning til å bli lat! Ja man er sliten og ting blir tyngre, men man får jo faktisk energi av å trene. 
Jeg vet ikke om jeg tørr å håpe på å gå mer ned i vekt, men ja, det er jo egentlig fullt mulig før magen kommer. :)  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Veldig lurt av deg å fortsette med treningen og den gode livsstilen. Jeg er overbevist om at grunnen til at jeg var i så god form etter fødsel og kunne jogge igjen etter 7 dager nettopp var fordi jeg trente gjennom ehele svangerskapet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, jeg har blitt skikkelig forkjøla. :(  
Har vært litt halvveis hele uka men nå har det nådd nye topper her. Går å hoster og snufser, halsen klør og kjennes ut som en grusvei...
Hadde planlagt å løpe i dag tidlig men endte isteden opp med å sove 3 timer midt på dagen. :natti:

Har tatt det veldig rolig i dag, gikk en liten tur i sola på ettermiddagen og håper på at formen er god nok i morgen til at jeg kan gjennomføre løpingen da. 

Mine nye treningsmål pr uke er: 
- To løpeøkter a 4km 
- En intervaløkt (30:30 x15)
- En ren styrkeøkt
Tenker at jeg også legger inn et par styrkeøvelser etter hver løpeøkt. Har ikke satt opp program enda men det blir noe for både armer, mage/rygg og ben og ser for meg å bruke ca 20 min inklusiv tøying. 

Den største utfordringen denne uken blir at formen sjangler og at jeg merker svangerskaps-trettheten henger over meg som en tyngre sky for hver dag som går nå.
Men jeg er motivert, jeg vil, jeg vil og jammen skal jeg få det til! :hoppe:

 

13324158_10157077026610604_423754799_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...