Gå til innhold

Beccy blir fin igjen


Beccy87

Anbefalte innlegg

Hei her er jeg;
Beccy, 28 år, mor til Trollet på snart 8 måneder og missfornøyd med eget speilbilde. :goodbye:

Jeg har aldri vært noe glad i å trene, jeg har heller vært en av de heldige menneskene med høy forbrenning som ''kan spise hva som helst og fortsatt være tynn''. 
I min ungdom trente jeg dog en del på treningssenter i diverse saltimer osv, men det var bare fordi alle andre gjorde det, ikke fordi jeg synes det var gøy... 
Jeg var medlem i den lokale svømmehalen og tilhørende treningssenter i et helt år ene og alene for å kunne benytte meg av badstuen deres isteden for å trene. 
Jeg har periodevis fått det for meg at NÅ skal jeg komme i form og satt utfor i nærmeste park for å jogge litt. Men uten mål, mening og planer så har det aldri vart mer en et par måneder av gangen. :vetikke:

Jeg har alltid hatt en aktiv jobb og brenner en god del kalorier der, i tillegg har jeg aldri vært en som spiser mye mat og har stort sett spist to måltider per dag så lenge jeg kan huske... 
MEN 1: jeg er veldig glad i søtsaker og ''usunn mat''
MEN 2: jeg ble gravid høsten 2014 og siden da har ikke hverdagen min vært det samme. 

Da jeg ble gravid ga jeg etter for alle fristelser, jeg spiste og spiste og spiste og spiste og dagen før Trollet ble født veide jeg 101kg. 
Vekten før svangerskapet og den vekten jeg trives best med selv var 68kg. 
En endring på hele 33kg der altså! :flau:
Nå var jo en del av denne vekten baby, vann og annet gusj, men dog; det meste av det var bare fett. 
Vekten 4 uker etter fødsel viste 92kg... 
Jeg hadde hørt at mange raste ned i vekt når de ammet, men håpet om at jeg skulle være en sånn en forsvant fort.
Etter fullamming i 4 måneder viste vekten 87kg. 
Da bestemte jeg meg for at NÅ er det nok. Nå er jeg drittlei av å bli møtt av det ''fettberget'' i speilet hver dag og jeg er drittlei av å ha et skap fylt til randen av klær som ikke passer. :opplyser:

Jeg har en baby, en mann som jobber mye og jeg er ikke noe særlig glad i mennesker generelt, så å melde meg på treningssenter og timer ala ''strongmum'' osv var HELT uaktuelt. 
Jeg må kunne trene når det passer meg (les: baby) og jeg må kunne gjøre det hjemme. 
Så da søkte jeg opp Jillian Michaels på youtube og satte i gang med hennes ''30 day shred''. 
Formen var jo elendig så jeg brukte to uker på Level 1 og fortsatte med Level 2 i en måned fordi jeg aldri fant Level 3 (og fordi jeg gikk litt lei). 
Men jeg merket fremgang om enn ikke så mye vekten (gikk ned til 83kg) så ble kroppen sterkere og hverdagen generelt lettere. 

Så fikk jeg øynene opp for Kayla Itsines og det bringer oss til nåtiden. 
Jeg startet på hennes ''Bikini Body Guide'' 7. mars og synes det er et kjempe flott program (jeg følger bare treningen, ikke matplanen). 
Nå blir det veldig langt her så jeg tror jeg heller skriver mer utfyllende om treningsprogrammet i en annen post. 

Poenget er at nå vil jeg bli fin igjen. 
Jeg vil kunne se meg i speilet og smile.
Jeg vil kunne ta på meg et av de 40 parene med jeans jeg har liggende i skapet og ikke bare kunne kneppe igjen knappen, men føle meg flott også. 
Jeg vil kunne ha på meg singletter i sommer uten å føle at armene mine er tykke som trestammer. 
Jeg vil kunne ha på meg skjørt og shorts uten å føle at lårene mine tyter ut. 
Jeg vil kunne smile på bilder uten å være redd for dobbelthaken. 
Jeg vil kunne fortsette å løfte Trollet mitt etterhvert som han blir tyngre. 
Jeg vil kunne løpe etter Trollet når han etterhvert lærer seg å løpe selv. 
Jeg vil kunne gå lange turer i skogen med Trollet på ryggen, bare fordi det er koselig og fine minner jeg har fra min egen barndom. 
Jeg vil, jeg vil, jeg vil. 
Dette skal jeg få til! 
:duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært med i trådene ''vi som skal ned i vekt til ....'' en stund og tenkte det kan jo være like greit å poste oppdateringene her også. 

 

Beccy87

 

Startvekt fra tidligere:
101kg (høygravid)
91,6kg (4 uker postpartum)
86,7kg (4 mnd postpartum)
82,4kg (6mnd postpartum)


Høyde: 172 cm
 
Startvekt for denne tråden: -84,2-
Startmål for denne tråden: Bryst -81- cm //Mage på det tykkeste -95- cm // Rumpa -106- cm 

Mål før sommeren: 76 kg og 89  cm rundt magen

 

April 2016
1. april (1):  
83,8 kg (-kg) 81-/95-/106 cm
8. april (2):  82,7 kg (-0,9kg)  80-/94-/105- cm
15. april (3): 82,6 kg (-0,1kg) 80-/94-/105- cm
22. april (4): -- kg (-kg) -/-/- cm
29. april (5): -- kg (-kg) -/-/- cm
 
Mai 2016
6. mai (6): -- kg (-kg) -/-/- cm
13. mai (7): -- kg (-kg) -/-/- cm
20. mai (8): -- kg (-kg) -/-/- cm
27. mai (9): -- kg (-kg) -/-/- cm
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg) -/-/- cm
10. juni (11): -- kg (-kg) -/-/- cm
17. juni (12): -- kg (-kg) -/-/- cm

 

Total vektnedgang: - 1,4 kg

Ja..
Skal vi bare starte med unnskyldningene med en gang da? 
:sjenert:
Jeg har ikke vært så flink med kostholdet denne uken. Det har blitt en del kos, spist ute flere ganger og både ett og to glass vin... Ikke bra, men jeg har kost meg så det var litt bra allikevel.. :P
I tillegg er mensen rett rundt hjørnet og jeg vet at mange sier de holder en del ekstra vann osv i den perioden, så håper på det gjelder her også og at nedgangen blir mer synlig neste uke. 

Jeg HAR vært flink til å følge treningsprogrammet mitt, som forøvrig bare blir tøffere og tøffere. Jeg er maks fornøyd med meg selv for hver gjennomført økt og både ser og føler fremgang fra uke til uke. 
Den buksa jeg kjøpte meg for to uker siden (selv om jeg egentlig hadde satt shoppestopp til jeg kom under 80kg) er allerede begynt å bli litt løsere i livet og rundt lårene så selv om det ikke vises på vekten eller målebåndet så ER der forandring og det er motiverende. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsprogrammet mitt 

Jeg synes det er vanskelig å finne en treningsform jeg kan trives med. Jeg blir fort lei, samtidig som jeg er veldig glad i rammer, rutiner og forutsigbarhet. (For en kombinasjon! :fnise:)
For at hverdagen med Trollet og en mann som jobber mye skal kunne gå opp er jeg også avhengig av å kunne trene en del hjemme uavhengig av hvilken tid det er på døgnet. 
Jeg ønsker meg en tynnere og sterkere kropp som orker mer så jeg var ute etter en kombinasjon av både styrkeøvelse og cardio. 
Valget falt derfor på Kayla Itsines sin Bikini Body Guide. 

Det er et 12 ukers program med 2 hoveddeler. 
- Styrketrening 
- Cardio 

Styrketreningen gjøres 3 ganger i uka, er satt sammen av sirkeltrening med 4 + 4 ulike øvelser med x antall repetisjoner, delt inn i to omganger. 
Man bruker 7 minutter på hver omgang og kjører 4 x 7 minutter. 
Eksempel: 
Runde 1: 15x jump squats, 15x squats, 24x walking lunges, 24x knee ups. 
Runde 2: 16x Xjumps, 10x burpees, 24x weighted step ups, 15x medicineball squat and press up

Altså man kjører gjennom hver runde så mange ganger man rekker på 7 minutter: 
Runde 1 - 7 min 
Pause - 1 min 
Runde 2 - 7 min
Pause - 1 min
Runde 1 - 7 min 
Pause - 1 min 
Runde 2 - 7 min 
Ferdig - Tøye! 

Dette er utrolig effektivt og jeg blir i alle fall ordentlig sliten og svett! 
Øvelsene er delt inn i for eksempel: 
Mandag: Legs and Cardio 
Onsdag: Abs and Arms 
Fredag: Full body workout 
og øvelsene forandres fra uke til uke slik at man stadig får en utfordring både for kropp og hode. 

Cardiodelen består av:
LISS ''low intensive steady state'' (35 - 45 min power walk)
og 
HIIT ''high intensity interval training'' (10-15min sprint training) 
og går ut på at man skal bygge seg opp gradvis bedre kondisjon. 
De første 8 ukene består bare av LISS 3-5 ganger i uka. 
 

Jeg går tur hver dag med vogna og Trollet, men intensiteten varierer veldig fra hvem jeg går med og hvor jeg skal. 
Om jeg går alene prøver jeg å holde et slikt tempo at jeg blir andpusten og går ca 4-5 km. 
For å utfordre meg selv litt ekstra så velger jeg derfor å legge inn to økter med jogging i uka. Jeg funnet meg en fast rute på 4,5 km dør til dør og målet her er å forbedre tiden som foreløpig er så dårlig at jeg ikke ønsker å legge den ut her. :P 
Gjør et forsøk på å legge ut neste ukes ukeplan (det er uke 7 i programmet): 
 

image1 (2).JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Da er ny uke i gang og vi har allerede fått en stor strek i regningen her. :opplyser:

Våknet i dag (eller strengt tatt 7 ganger i løpet av natten for å sjekke hvorfor Trollet skrek) med et kjempe vondt kne. Så vondt at jeg ikke klarer å gå ordentlig på det! :icon_frown:
Det gjør vondt på forsiden/under og etter litt googling har jeg kommet frem til at dette mest sannsynlig kommer av at jeg ikke har tøyd ut ordentlig nok... 
Håper det! 
Jeg var ute å jogget runden min igjen i går og er jo fortsatt veldig ny på det her med joggingen (dette var andre uken). I tillegg har jeg dårlige sko, for planen var/er å kjøpe nye denne uken og mesteparten av runden min foregår på asfalt (bor jo midt i Oslo) og det er vel på mange måter også veldig ''fyfy''. 

Så dagens planlagte trening utgår og blir erstattet av en rolig spasertur isteden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig surt at kneet ditt krangler. Håper det kommer seg fort igjen. Er planen din å trene hver dag? (Skjønner ikke helt treningsplanen din, jeg er fullstendig amatør..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 18.4.2016 at 10.22, Nori skrev:

Så utrolig surt at kneet ditt krangler. Håper det kommer seg fort igjen. Er planen din å trene hver dag? (Skjønner ikke helt treningsplanen din, jeg er fullstendig amatør..)

Kneet er mye bedre i dag. 
Det hjalp med en rolig trilletur i går og mye tøying. 

Planen er aktivitet hver dag i alle fall. :jepp: 
Jeg kjører en halvtime styrke (resistance) tre dager i uken.
Lav-intensitets-Cardio (LISS) har jeg 4-5 dager i uken, da er det jogging 1-2 dager og resten power-walk med barnevogn.
Noen dager blir det ikke like mye ''power i walkene'' om man kan si det sånn, avhengig av hvor jeg går og med hvem, men som annet delmål har jeg også å gå minimum 10 000 skritt hver dag. (bruker FitBit HR Charge) 
_____________________________________________________________________________________

Fikk meg en runde med styrke i dag, det ble arms & abs og jeg ble sannelig god, svett og sliten og det kjennes godt. :trene:
Fikk trillet en liten tur etterpå også så føler jeg har vært godt nok aktiv i dag til å sitte på sofaen resten av kvelden. :fnise:

Var også innom treningssenteret oppi gata her og fikk meldt meg inn. Det er vel tre år siden jeg var aktiv sist på og det var på et annet senter. Planen er å dra dit for å jogge. Da slipper jeg belastningen man får av å løpe på asfalt og kan ikke lengre bruke unnskyldninger som ''det er kaldt'' eller ''det snør'' :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens styrkeøkt er allerede unnagjort. Ble ''legs & cardio'' i dag selv om jeg var litt nervøs for kneet. 
Det holdt hele veien og murrer litt nå men jeg har tøyd godt ut så jeg tror det skal gå fint. Men støl blir jeg nok i morgen uansett, fy som det brant i lårene underveis! :bond:

Det er strålende sol ute nå så det blir nok en liten trilletur i rolig tempo.
I tillegg skal jeg møte noen venner ute til middag senere og jeg har valget mellom å ta buss eller gå... Har lovet meg selv at dersom det ikke regner så skal jeg gå i alle fall den ene veien (tar vel ca 20min). Alle monner drar! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beccy87

 

Startvekt fra tidligere:
101kg (høygravid)
91,6kg (4 uker postpartum)
86,7kg (4 mnd postpartum)
82,4kg (6mnd postpartum)


Høyde: 172 cm
 
Startvekt for denne tråden: -84,2-
Startmål for denne tråden: Bryst -81- cm //Mage på det tykkeste -95- cm // Rumpa -106- cm 

Mål før sommeren: 76 kg og 89  cm rundt magen

 

April 2016
1. april (1):  
83,8 kg (-kg) 81-/95-/106 cm
8. april (2):  82,7 kg (-0,9kg)  80-/94-/105- cm
15. april (3): 82,6 kg (-0,1kg) 80-/94-/105- cm
22. april (4): 82,3 kg (-0,3kg) 80-/94-/105- cm
29. april (5): -- kg (-kg) -/-/- cm
 
Mai 2016
6. mai (6): -- kg (-kg) -/-/- cm
13. mai (7): -- kg (-kg) -/-/- cm
20. mai (8): -- kg (-kg) -/-/- cm
27. mai (9): -- kg (-kg) -/-/- cm
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg) -/-/- cm
10. juni (11): -- kg (-kg) -/-/- cm
17. juni (12): -- kg (-kg) -/-/- cm

 

Total vektnedgang: - 1,7 kg
 

Nå er jeg lei av å se 82-tallet! :sur:
Dette funker jo ikke, det kan alle se, og nå har jeg gått et par runder med meg selv og det er jo egentlig ganske tydelig hva som er problemet. 
Jeg er kjempe flink til å trene og går minst 10 000 skritt hver dag. Jeg spiser riktig og logger alt jeg får i meg i løpet av uken i myfitnespal. 
MEN så kommer helgen da. Og jeg føler jeg har vært så flink og ''det må da være lov å kose seg''.
NEI DET MÅ FAKTISK IKKE DET! 
:kjefte:
Jeg ender opp med å kaste i meg mat og godterier hele helgen, logger ingenting fordi jeg ikke orker å se hvor mange kalorier det egentlig er og ender selvfølgelig da opp med å lure meg selv. 
Jeg logget forrige helg og gikk 1000kcal over både lørdag og søndag. 
Så dum jeg er! 
:murvegg:
Nå er det slutt. 
Man MÅ faktisk ikke kose seg. 
:opplyser:
Hva er egentlig viktigere? 
- At jeg får på meg de gamle buksene mine og kan føle meg vell i egen kropp igjen? 
 eller 
- Et lass med sjokolade i helgen? 

Jeg savner jo ikke sjokoladen i uka så jeg vet ikke helt hvorfor jeg absolutt skal stappe i meg i helgen. 
Nå er det i alle fall slutt, helgene skal også logges til punkt og prikke. 
:regler:
Skal jeg absolutt ha noe så er det KUN sukkerfri gele, 70% sjokolade og frukt som er lov. 
Dette SKAL være siste uka jeg ser 82-tallet på vekta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av uken:

Jeg er i utgangspunktet fornøyd med uken som gikk. 
Tross litt trøblete start og slutt så fikk jeg gjennomført alle tre styrkeøvelsene, og det er de jeg ser på som de viktigste.
Kneet som var kranglete i starten er nå helt fint igjen. :hoppe:
Jeg meldte meg inn på treningssenter men fikk aldri sjansen til å gå da mannen jobbet mye og helgen forsvant i et sluk av omgangssyke. :spy:
Aldri så galt at det ikke er godt for noe er det noe som heter og skal man være positiv så er det jo fint at dette har vært den første helgen på så lenge jeg kan huske at jeg ikke har spist godterier. :fnise:
Jeg har strengt tatt nesten ikke spist noen ting siden fredag og sikkert gått ned minst en kg av den grunn. Men det går nok opp igjen når jeg nå begynner å spise igjen så jeg registrerer ikke vekten før til fredag som normalt. 

Jeg får litt utfordringer med tanke på tid i uken som kommer da mannen er fryktelig opptatt på jobb. I tillegg velger jeg å ta det rolig i dag også siden jeg fortsatt føler kroppen er litt halvveis etter helgens sykdom.

Ukens treningsplan (uke 8 bbg):

image1 (3).JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beccy87

 

Startvekt fra tidligere:
101kg (høygravid)
91,6kg (4 uker postpartum)
86,7kg (4 mnd postpartum)
82,4kg (6mnd postpartum)


Høyde: 172 cm
 
Startvekt for denne tråden: -84,2-
Startmål for denne tråden: Bryst -81- cm //Mage på det tykkeste -95- cm // Rumpa -106- cm 

Mål før sommeren: 76 kg og 89  cm rundt magen

 

April 2016
1. april (1):  
83,8 kg (-kg) 81-/95-/106 cm
8. april (2):  82,7 kg (-0,9kg)  80-/94-/105- cm
15. april (3): 82,6 kg (-0,1kg) 80-/94-/105- cm
22. april (4): 82,3 kg (-0,3kg) 80-/94-/105- cm
29. april (5): 80,6 kg (-1,7kg) 80-/94-/104- cm
 
Mai 2016
6. mai (6): -- kg (-kg) -/-/- cm
13. mai (7): -- kg (-kg) -/-/- cm
20. mai (8): -- kg (-kg) -/-/- cm
27. mai (9): -- kg (-kg) -/-/- cm
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg) -/-/- cm
10. juni (11): -- kg (-kg) -/-/- cm
17. juni (12): -- kg (-kg) -/-/- cm

 

Total vektnedgang: - 3,4 kg

Oi, Oi, Oi for et tall!!!!:hoppendeglad:
ENDELIG er jeg kvitt 82-tallet og som en ekstra bonus er jeg helt nede på 80! Det er over et år siden sist jeg så 80-tallet på vekta og nå kan jeg lukte på 70-tallene også og det føles VELDIG godt! :nigo:

Mye av grunnen til det store vekttapet denne uka er nok at jeg lå rett ut med omgangssyken i helgen som var. Jeg spiste ikke annet enn et par kjeks og en halv pakke med druer fra fredagskveld til søndags ettermiddag. 
Jeg hadde jo tenkt å slutte å spise godterier og det var jo ikke noe problem da! 
:hoho:
Kroppen gikk nok i sjokk der og kvittet seg med mye unødvendig dritt, jeg ser på det hele som en høyst ufrivillig detox! :P 

Jeg har passet på å spise normalt innenfor kaloriene mine og trene det jeg skal hele uka fra mandagen av så jeg håper jeg ikke går noe opp igjen selv om jeg er innforstått med at det kan være en mulighet. 

Jeg er fortsatt bestemt på å ikke kjøre på med noe ''kos'' denne uken. Har fortsatt en 70% kokesjokolade (som ikke frister, for lets be honest people.. det ER ikke det samme!) og en boks med vaniljekesam liggende dersom søtsuget skulle bli for stort. Jeg har faktisk ikke hatt lyst på noen ting søtt hele uka, en veldig uvanlig men god følelse. Håper det varer! 
:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er 10.00 Lørdag morgen og jeg er nydusjet og ferdig med ukens tredje og siste styrkeøkt. :bolledeig:
Jeg skulle egentlig gjøre den i går, men fikk muligheten til å stikke på treningsenteret så da dro jeg dit og jogget isteden og dermed byttet fredag og lørdag i følge planen.

I dag var det da altså Legs & Cardio som stod på tapeten (og det er den jeg synes er verst så jeg har faktisk gruet meg hele uken). 
Styrkeprogrammet fungerer slik at hver økt gjøres to ganger med en ukes mellomrom.
Altså uke 1 og 3 har de samme øktene, uke 2 og 4 har de samme øktene, uke 5 og 7, uke 6 og 8 osv. 
Jeg er nå ferdig med uke 8 og det er så gøy å se at jeg har forbedret meg siden jeg gjorde den samme økten i uke 6! :hoppe:

Jeg skulle ideelt sett hatt en økt til med jogging, så vi får se om jeg rekker å dra ut en tur i morgen men jeg tviler på at det går. Jeg er uansett fornøyd med egen innsats denne uken og veldig spent på neste, da øker intensiteten men det vil jeg skrive mer om i eget innlegg sammen med ny treningsplan i morgen. 

Nå har jeg hele Lørdagen foran meg og selv om det regner så tenker jeg det blir en liten rusletur etterhvert. Ellers skal jeg sette i gang med å bake de berømte proteinrundstykkene som alle er så glade i for tiden. De er jo kjempe gode og ikke minst, veldig mettende, så det er jo ikke så rart. Perfekt fyll til magen etter en god treningsøkt! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Gratulerer med vektnedgang. Blir imponert over dedikasjonen din. Proteinrundstykker har jeg ikke hørt om. Har du oppskrift? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Nori skrev:

Gratulerer med vektnedgang. Blir imponert over dedikasjonen din. Proteinrundstykker har jeg ikke hørt om. Har du oppskrift? 

Takk! :) 
Fordelen med å være sta (og drittlei), dette SKAL jeg greie! :jepp:


Proteinrundstykker: 

4 egg
400 g havregryn 
En stor boks med cottage cheese 
2 ts bakepulver 
+ Smakstilsetning av eget ønske; for eksempel basilikum, cayenepepper, chilli, salt, pepper, gressløk osv osv osv... 

Bland alt sammen i en bolle med stavmikseren, trill ut 10-11 rundstykker og stek i midten av ovnen på 200grader varmluft i 20 minutter. 

De er kjemperaske å lage, smaker veldig godt og metter lenge. Vinn-vinn-vinn! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke: Uke 9! 

Det er mandag og jeg er i ferd med å ta fatt på ny uke.
Jeg er litt stiv og støl fra forrige uke, det ble en lang rusletur i går og jeg var litt for slapp med å tøye ut når jeg kom hjem.. Dumme, dumme meg, at jeg aldri lærer! :opplyser:

Denne uken er litt spesiell fordi jeg nå skal øke intensiteten på cardio-delen av treningsprogrammet mitt. 
De neste 4 ukene er det siste innspurt av treningsprogrammet så nå skal jeg også ha 1-2 økter med høyintensitets cardio trening for å forbedre kondisjonene og forbrenne ennå mer fett. 

Disse ''HIIT''-øktene går ut på å løpe 30:30 intervaller på tredemølle i 10-15 minutter.
Altså 30 sekunder løping på hastighet 12-17kmp (alt ettersom hvilken form du er i), etterfulgt av 30 sek stilleståing, nye 30 sek løp osv, osv, osv. 

Jeg tenkte å kjøre på med en slik økt denne uka og se hvordan det kjennes.
Tenker også å ta økten i dag. Spennende! :hoppe:
Ellers skal jeg fortsatt uføre 3 styrkeøvelser i løpet av uken som vanlig og har lagt inn 2 økter med ''LISS'' i form av jogging. 
Regner også med at det blir et par trilleturer i ymse tempo, men den eneste jeg har oppført er en på Fredag da jeg regner med den kommer til å bli ganske lang siden det er den eneste planen jeg har den dagen. 

 

image1 (4).JPG

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Spennende treningsprogram. Hvor har du funnet det? Du trener på treningssenter? Hvordan får du tid til det med mann og barn og alt? Eller er det jeg som er full av dårlige unnskyldinger. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Nori skrev:

Spennende treningsprogram. Hvor har du funnet det? Du trener på treningssenter? Hvordan får du tid til det med mann og barn og alt? Eller er det jeg som er full av dårlige unnskyldinger. :P 

Ja jeg er kjempe fornøyd med treningsprogrammet. :jepp:
Jeg fant det via instagram faktisk, sjekk ut kayla_itsines (det er hun som har laget programmet) og julieanakim (jeg tenker 'kan hun så kan f**n meg jeg også, for en inspo!) ;) 

Det som er så fint med det programmet er at det er så allsidig. Jeg kjeder meg ikke, og det er tydelig at det passer for alle mulige slags former og utgangspunkt. Det koster penger, ca 450,- da får man 12 ukers treningsplan og matplan (men den følger ikke jeg) og det er det absolutt verdt! Kjempe inspirerende å se alle resultatene på insta også! :) 

Trener på treningssenter 3 ganger i uken (de stjernene med fjes i planen min) men det er bare de siste par ukene jeg har begynt med det. De første 6 ukene trente jeg bare hjemme og gikk tur med vogna uten om. Styrken tar jeg nemlig hjemme på stuegulvet. Er så heldig at jeg har en tålmodig baby som setter pris på litt egentid. Og siden øktene bare tar litt over en halv time så koser han seg fint med lekene sine (eller tar en lur) mens jeg holder på. :jepp:
Det blir nok litt mer utfordrende å få tid til alt når jeg går tilbake i jobb om 4 uker... Men jeg håper og tror jeg skal greie å balansere det da også. Jeg har veldig lyst til å kjøre hele programmet (12 uker) en gang til, da jeg tror det er det som må til for å nå mitt endelige mål. 

Jeg har også tidligere vært full av dårlige unnskyldninger, men det kom til et punkt hvor jeg bare ikke orket å se på meg selv og leve i min egen kropp lengre. Jeg har vært slank og fin (dog lite trent) hele livet og etter graviditeten har jeg bare ikke følt meg som meg selv... Så nå tenker jeg bare som så at jeg setter mye mer pris på å være fornøyd med meg selv hver dag enn en time på sofaen eller en stor melkesjokolade. Og den tanken fungerer faktisk overraskende godt! 

Det handler jo mest om prioriteringer, tren når du kan liksom..
Som i dag; her starter dagen hver dag med at Trollet våkner kl 6, så da stod jeg opp med ham, stelle og frokost. Spiser selv frokost og drikker litt kaffe, vi leker og litt før kl 8 vekker jeg mannen som da tar Trollet mens jeg stikker på treningsenteret. Det er bare et par kvartaler unna så jeg rekker å gå dit, jogge en halvtime, tøye godt ut og gå tilbake på under en time. Dermed er jeg ferdig ute av dusjen hjemme til klokka er 9.30 og tar Trollet igjen så mannen får gått på jobb. Veldig greit når mannen ikke har en typisk 8-16 jobb hver dag, men hadde det vært tilfellet så hadde jeg nok lagt treningen til kvelden isteden. En time her eller der det greier man jo hvis man bare vil. :) 

Oi, nå ble det voldsomt til babling på meg her! Hvem hadde trodd at jeg for et par måneder siden skulle ha så mye å si om trening!:hoho:
Poenget er at Kayla Itsines sin ''bikini body guide'' er fantastisk! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beccy87

 

Startvekt fra tidligere:
101kg (høygravid)
91,6kg (4 uker postpartum)
86,7kg (4 mnd postpartum)
82,4kg (6mnd postpartum)


Høyde: 172 cm
 
Startvekt for denne tråden: -84,2-
Startmål for denne tråden: Bryst -81- cm //Mage på det tykkeste -95- cm // Rumpa -106- cm 

Mål før sommeren: 76 kg og 89  cm rundt magen

 

April 2016
1. april (1):  
83,8 kg (-kg)       81-/95-/106- cm
8. april (2):  82,7 kg (-0,9kg)  80-/94-/105- cm
15. april (3): 82,6 kg (-0,1kg) 80-/94-/105- cm
22. april (4): 82,3 kg (-0,3kg) 80-/94-/105- cm
29. april (5): 80,6 kg (-1,7kg) 80-/94-/104- cm
 
Mai 2016
6. mai (6): 80,3 kg (-0,3kg) 80-/93-/104- cm
13. mai (7): -- kg (-kg) -/-/- cm
20. mai (8): -- kg (-kg) -/-/- cm
27. mai (9): -- kg (-kg) -/-/- cm
 
Juni 2016
3. juni (10): -- kg (-kg) -/-/- cm
10. juni (11): -- kg (-kg) -/-/- cm
17. juni (12): -- kg (-kg) -/-/- cm

 

Total vektnedgang: - 3,7 kg

Jeg er kjempe fornøyd denne uka også! 
:hoppendeglad:
Jeg var redd for at jeg skulle gå opp igjen på grunn av den voldsomme nedgangen forrige uke men dette har gått over all forventning! 
Jeg har vært flink hele uka bortsett fra i går. Da dro vi på besøk til mamma og hun hadde laget vafler, jeg klarte ikke styre meg og spiste hele TRE plater! 
:bond:
Jaja, det ser ut som det har gått greit allikevel...
Jeg har økt intensiteten på treningen min også denne uken. Nå har jeg 3 dager med styrke, 2 dager med ca en halvtimes jogging og 1 dag med løpe-intervaller. Satser på at dette skal få fettet til å renne av! 
:hoppe:
Jeg er kjempe fornøyd med å ha gått inn enda en cm rundt magen selv om det ser ut som mer i speilet og flere av buksene mine kjennes løsere, så jeg trodde faktisk det skulle være litt mer rundt rumpa også. 
Kanskje neste uke? 
Jeg fortsetter i alle fall i samme spor nå da det ser ut som det jeg gjør funker veldig bra! Det blir 70% sjokolade og druer på Lørdag også om suget blir for stort. (forrige Lørdag klarte jeg meg med 6 små ruter, for det er jo faktisk ikke noe særlig godt) 
:sprettoy:

 

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Her er det minst er par kilometer til nærmeste treningssenter, så jeg føler at det ikke vil fungere for meg. Det er bare ikke realistisk at jeg skal komme

me med dit. Hverken før eller etter jobb. Men jeg føler jo at jeg får trent bra hjemme. 

Så herlig med fortsatt nedgang. Og så utrolig motiverende det må være at du faktisk ser forandring i speilet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.5.2016 at 8.45, Nori skrev:

Her er det minst er par kilometer til nærmeste treningssenter, så jeg føler at det ikke vil fungere for meg. Det er bare ikke realistisk at jeg skal komme

me med dit. Hverken før eller etter jobb. Men jeg føler jo at jeg får trent bra hjemme. 

Så herlig med fortsatt nedgang. Og så utrolig motiverende det må være at du faktisk ser forandring i speilet! 

Ja man må jo finne en løsning som funker for hver enkelt. 
Jeg vet jo ikke sikkert hvordan det blir når jeg går tilbake til jobb igjen, men siden treningssenteret er såpass nærme så håper jeg å klare å legge det inn i dagsplanen på vei hjem fra jobb.. 
All trening hjelper jo og det er veldig mye man kan få gjort hjemme på egen stue også om man bare setter seg litt inn i det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...