Gå til innhold

Test, hvor smarte er folk her inne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Fornøyd og omtrent som forventa. Jeg vet at jeg er veldig god på dette, og jeg synes det er skikkelig gøy!!

 

 

image.png

Anonymkode: 0e000...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Første gang jeg tar den,, trodde jeg var en smart ass, for roe meg ned nå.....

13459535_1273131466037983_1012421036_n.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

@Klopp

Anonymkode: 4bc00...b00

Svarer med denne brukeren nå. 

Din IQ ble beregnet til 117, tilsvarende 87.1 prosentil.

Betyr det at jeg er smart? Skjønner meg ikke på sånne iq greie, men noen av puslespilla var jo bare barnemat! Andre skjønte jeg ikke en dritt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Noen her som har kjennskap til iq tester? Om det å ta de flere ganger og hvor likt resultatene er dersom man hadde tatt en ekte fysisk test?

Jeg tok testen flere ganger på 2 dager. Har aldri vært borti dette før.

Norske mensa:

1. Ble bare 80 % ferdig før tida rant ut og fikk 121.

2. Rakk å fullføre hele og fikk 130.

3. Rakk å klikke fortere gjennom de første og fikk tid til å gruble på de siste. Fikk da 138. Dette er max av hva jeg får til på den måten jeg er skrudd sammen, og jeg ville ikke svart noe annerledes om jeg tok testen flere ganger. Jeg har funnet ut hvordan jeg kunne svart for å få resultatet høyere, men det ville ikke blitt på den måten jeg tenker naturlig.

Danske mensa:

122 på første forsøk. Denne testen er lengre og har  andre prinsipper og sterke farger. På slutten av testen var jeg veldig sliten og gjettet på en del for å rekke tiden.

Etter hva jeg har funnet ut fra Google er disse to de mest troverdige gratistestene som er lagt ut, og siden resultatene fra første gang ble tilnærmet likt tenker jeg at det er dette jeg mest sannsynlig ville scoret på en test hos psykolog eller mensa. At jeg ligger på 121-122 og at slik jeg er skrudd sammen har jeg potensialet til å skjønne ca 15 poeng mer under gode forutsetninger og nok tid.

Jeg synes det burde stått en advarsel på testene at man ikke burde ta de useriøst første gangen, for da har man ødelagt treffsikkerheten. Det går ikke an å se på noe for første gang flere ganger.

Men over til spørsmålet mitt. Er det noen her som har tatt en ordentlig iq-test hos mensa eller psykolog og hvordan samsvarer resultatet med testen på nett første, andre eller tredje forsøk?

Anonymkode: a283b...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, June 14, 2016 at 17.49, Aye skrev:

Svarer med denne brukeren nå. 

Din IQ ble beregnet til 117, tilsvarende 87.1 prosentil.

Betyr det at jeg er smart? Skjønner meg ikke på sånne iq greie, men noen av puslespilla var jo bare barnemat! Andre skjønte jeg ikke en dritt av.

Ja

Anonymkode: a283b...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...