Gå til innhold

Test, hvor smarte er folk her inne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Din IQ ble beregnet til 119, tilsvarende 89.7 prosentil"

Her må jeg si at jeg grublet til skallen begynte å bli varm. :P Brukte skuffende lang tid på noen av oppgavene. Irritert på meg selv nå for at jeg ofte ikke så et logisk mønster. Hadde vært interessant å vite hvordan dere som scoret veldig høyt løste oppgavene. :) 

Anonymkode: 4167f...957

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske dum, ja.

Men jeg skjønner ingenting av IQ-test uansett, hva skal man?

Uten navn.png

Anonymkode: 1e439...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

117 poeng som satte meg på 87,1 prosentilen. Altså er jeg smartere enn 87% av befolkningen og dummere enn 13%. Det tror jeg stemmer bra :)

De siste 5-6 oppgavene var vanskelige for meg og jeg klarte ikke spotte noe mønster. Så antar jeg fikk det meste rett på de første, og minimalt på disse siste (gjettet da).

Forøvrig - at en test er kulturfri, betyr ikke at den er erfaringsfri. Folk som sysler med slike oppgaver for fun, vil lære hva som brukes og slik score bedre.

(Hvordan legger man til bilde?)

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tatt den testen du la ut. Fikk 121. På mensa sine sider får jeg også 121-122. Datteren min min 10 år fikk rett over 100 på mensa testen ( den som var fra 18 år og oppover ). 

Føler meg ikke spesielt smart, innen for normalen. I jobb sammenheng så tar jeg enkelte ting veldig lett, mens andre ting sliter jeg veldig med at det synker inn.

Anonymkode: 570b1...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har også tatt den testen du la ut. Fikk 121. På mensa sine sider får jeg også 121-122. Datteren min min 10 år fikk rett over 100 på mensa testen ( den som var fra 18 år og oppover ). 

Føler meg ikke spesielt smart, innen for normalen. I jobb sammenheng så tar jeg enkelte ting veldig lett, mens andre ting sliter jeg veldig med at det synker inn.

Anonymkode: 570b1...cf6

 

image.jpg

Anonymkode: 570b1...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Er visst helt gjennomsnittlig. Men disse testene er demotiverende, så det ble litt gjetting på de siste:PFår visst ikke til å legge inn skjermutklippet heller. 115 ble det på meg..

 

mensa.odt

Endret av Minitroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om det er bra eller dårlig, men jeg føler at det strekker til så mye som trengs i dagliglivet ihvertfall :)

Screenshot_2016-04-13-23-54-56.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel fått ca det samme på mensa sin side, 137. Er en veldig visuell person, så hjelper meg veldig. Når noen sier noe til meg, derimot, så klarer jeg sjelden å følge noe særlig med. Man har forskjellige sterke sider :P 

Skjermbilde 2016-04-17 kl. 08.27.37.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/8/2016 at 22.49, physics skrev:

IQ betyr ikke kunnskap.

 

Forøvrig fikk jeg 121 med over 15 minutter igjen på testen. Kan sikkert klare et høyere resultat hvis jeg bruker litt mer tid neste gang.

 

mensa2.jpg

Brukte litt mer tid denne gang, og hadde rundt 4-5 minutter til rådighet når jeg ble ferdig. Jeg tror ikke jeg kunne gjort det noe spesielt annerledes enn hva jeg gjorde nå

 

 

helt_ok_mensa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

An online IQ test should just be one question: Would you be willing to spend 25 minutes taking an online IQ test.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt mensa sin test tidligere, men har ikke bilde av noen fancy graf.

Resultatet mitt måtte likevel dokumenteres, scoren var jo så unik at selv ikke mensa klarte å gi noe ordentlig svar. smarteMeg.png

Haha jaja, men det var en feil fra deres side. Tok testen på nytt litt senere, to ganske ulike svar må jeg si.IQ.png

 

Fikk nesten lyst til å ta testen på nytt, men ser at klokken begynner å bli litt mye for å starte på et slikt prosjekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Den 4/8/2016 at 0.18, Solsmil skrev:

138. Det var ingen overraskelse.

image.png

Dette er jo photoshoppet, lol... 

Anonymkode: 511ac...4e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo photoshoppet, lol... 

Anonymkode: 511ac...4e9

... Det er nok en spøk. Lol.

Anonymkode: 7e0b6...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo photoshoppet, lol... 

Anonymkode: 511ac...4e9

Jeg får ta det som et kompliment 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Jeg trenger ikke ta noen test for å vise at jeg er langt under gjennomsnittet når det kommer til intelligens. Det vet jeg allerede at jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...