Gå til innhold

Barnefar vet ikke at han er far!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke min sak, men jeg lurer på hva folk her inne tenker. Jeg synes det er vanskelig å forstå. 

Venninnen min har en nydelig datter på syv år. Hun ble til under et kortvarig forhold. Da venninnen min fant ut at hun var gravid, hadde barnefar gått fra henne. Hun var over uke 12, og abort var ikke et alternativ. Hun valgte og aldri si noe til barnefar, da de var helt ferdig med hverandre. 

Jeg vet hvem barnefaren er. Han er flink og oppegående. Nå nærmer han seg førti år, og har ingen barn (som han vet om). 

Venninnen min ble fratatt foreldreretten da datteren var tre år. Nå er det bestemoren som har den fulle omsorgen. Bestemoren begynner å bli gammel og sliten, og de har snakket om å gi den lille jenta enda et nytt hjem hos noen andre familiemedlemmer. Det må da være bedre at faren får velge om han vil være der for datteren, slik at datteren kanskje fikk en tryggere fremtid? 

Anonymkode: 78fbe...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke min sak, men jeg lurer på hva folk her inne tenker. Jeg synes det er vanskelig å forstå. 

Venninnen min har en nydelig datter på syv år. Hun ble til under et kortvarig forhold. Da venninnen min fant ut at hun var gravid, hadde barnefar gått fra henne. Hun var over uke 12, og abort var ikke et alternativ. Hun valgte og aldri si noe til barnefar, da de var helt ferdig med hverandre. 

Jeg vet hvem barnefaren er. Han er flink og oppegående. Nå nærmer han seg førti år, og har ingen barn (som han vet om). 

Venninnen min ble fratatt foreldreretten da datteren var tre år. Nå er det bestemoren som har den fulle omsorgen. Bestemoren begynner å bli gammel og sliten, og de har snakket om å gi den lille jenta enda et nytt hjem hos noen andre familiemedlemmer. Det må da være bedre at faren får velge om han vil være der for datteren, slik at datteren kanskje fikk en tryggere fremtid? 

Anonymkode: 78fbe...0c1

Faren fortjener å vite, og her mener jeg at du kan blande deg inn! Si ifra til han at han har en datter så kan han bestemme om han vil ta del i livet hennes eller ikke

Anonymkode: 6daac...028

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har da rett på å vite at han har et barn, og ikke minst har da barnet rett til å vite hvem hennes far er! 

Kan du snakke med bestemoren? Kanskje formidle kontakten mellom dem? Siden bestemor allerede snakker om å overgi omsorgen.. Om far er interessert så tenker jeg at det beste er jo om far og datter kan bli kjent. Kanskje kan datter til slutt flytte til far i stede for andre fremmede..

Omså hadde jeg altså blandet meg, og tipset far om at han har en datter. Jeg ville nå hvertfall gjerne ha vist om det hvis jeg hadde et barn, uansett hvor gammel det måtte være.

Anonymkode: e2cce...819

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i denne situasjonen så hadde jeg tatt kontakt med far og fortalt han alt. Forhåpentligvis så vil han ha kontakt med datteren og kanskje kan hun få bli hos far i stedet for å bli en kasteball.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det mulig å ikke oppgi far til ett barn?

Vet ikke hvordan det er nå- men da jeg for 26 år siden forsøkte å sette far ukjent på min datter ble jeg veldig presset av staten til å oppgi navnet, ble  innkalt til politiavhør og ble behandlet som en kriminell , følte meg som verdens verste menneske og mor- Det ente selvsagt med at jeg oppga far- til hans store fortvilelse, da han viste om det, var gift og ønsket ikke å få ett barn til liksom..

Anonymkode: f8a4a...231

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart du informerer far, så får han ta det derifra med DNA test og eventuelt kreve omsorg for barnet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell det til far så får han selv velge hva han ønsker å gjøre med informasjonen. Han burde iallefall få mulighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også undres over hvordan dette har fått passere.

Morn det gjelder har jo annen familie som kunne informert far.

Jeg ville faktisk medlt fra til politiet så kan de ta det videre derfra. Det ender da med at nav krever DNA-test osv (kort sagt)

TS: Hvorfor har du ikke sagt noe tidligere?

Anonymkode: 0ae7b...e5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet har rett til å kjenne til sin far, og far har plikt til å bidra til sitt barn. Barnefaren bør absolutt få vite at han er pappa.

Anonymkode: c19e9...76c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvordan det er nå- men da jeg for 26 år siden forsøkte å sette far ukjent på min datter ble jeg veldig presset av staten til å oppgi navnet, ble  innkalt til politiavhør og ble behandlet som en kriminell , følte meg som verdens verste menneske og mor- Det ente selvsagt med at jeg oppga far- til hans store fortvilelse, da han viste om det, var gift og ønsket ikke å få ett barn til liksom..

 

Er ikke verre enn å si det var en ONS, en flørt i utlandet, hva som helst egentlig og at man ikke vet hva personen heter eller hvor han bor.

Anonymkode: e1bc3...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Faren bør få vite ja.

Og hva slags jobb har BV gjort her? En tre år gammel jente som får hjem hos en så gammel person som kun kan ha henne i fire år? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ekkelt å tenke på at det finnes drittsekker (som venninnen din, sorry) som får barn uten å si i fra til barnefar. Det er ekkelt å tenke på at menn kan være far eller blir far uten å få vite om det. Det er ekkelt å tenke på at det finnes syke kjerringer som nekter barnet sitt en far. Blir kvalm av dette.

Godt at barnevernet tok barnet i fra denne syke kvinnen. Men ei gammel dame skal ikke måtte være mor å slite med et barn i så mange år. På tide at barnefaren får vite at han er far (han kommer kanskje til å bli forbannet og det forstår jeg godt) og jenta må få vite hvem faren er. Hun har rett på en normal forelder som er glad i henne. Håper han vil ta seg av henne og få full omsorg. Så kan de besøke bestemora. For jenta er nok veldig glad i henne. Stakkars jente som måtte bli født av ei sånn syk mor som har prøvd å ødelegge livet til jenta. Noen burde seriøst blitt tvunget til abort!! Alltid de verste som yngler i hytt og pine, mens de som virkelig hadde blitt gode foreldre får kanskje ikke barn. Hvorfor er du venninne med ei sånn ei? Si i fra til barnefar og la jenta få en god oppvekst. 

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Aye skrev:

Det er ekkelt å tenke på at det finnes drittsekker (som venninnen din, sorry) som får barn uten å si i fra til barnefar. Det er ekkelt å tenke på at menn kan være far eller blir far uten å få vite om det. Det er ekkelt å tenke på at det finnes syke kjerringer som nekter barnet sitt en far. Blir kvalm av dette.

Godt at barnevernet tok barnet i fra denne syke kvinnen. Men ei gammel dame skal ikke måtte være mor å slite med et barn i så mange år. På tide at barnefaren får vite at han er far (han kommer kanskje til å bli forbannet og det forstår jeg godt) og jenta må få vite hvem faren er. Hun har rett på en normal forelder som er glad i henne. Håper han vil ta seg av henne og få full omsorg. Så kan de besøke bestemora. For jenta er nok veldig glad i henne. Stakkars jente som måtte bli født av ei sånn syk mor som har prøvd å ødelegge livet til jenta. Noen burde seriøst blitt tvunget til abort!! Alltid de verste som yngler i hytt og pine, mens de som virkelig hadde blitt gode foreldre får kanskje ikke barn. Hvorfor er du venninne med ei sånn ei? Si i fra til barnefar og la jenta få en god oppvekst. 

Ro ned og pust med magen. Sier ikke at jeg støtter mor, men hun har nok sine grunner.

Forøvrig ville jeg nok ha tatt en prat med bestemor og snakket om barnefaren. 

Anonymkode: ab860...89c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ro ned og pust med magen. Sier ikke at jeg støtter mor, men hun har nok sine grunner.

Forøvrig ville jeg nok ha tatt en prat med bestemor og snakket om barnefaren. 

Anonymkode: ab860...89c

Med mindre faren er en farlig drapsmann eller voldtektsmann så har hun INGEN grunn til å holde et barn hemmelig. Bare for hun vil ha ungen for seg selv, eller er sint for han slo opp, psykisk syk eller hva pokker grunnen hennes er. Sånt er ikke tilgivelig og skal ikke støttes. Det er ungen det går verst utover og at mødre er sånn mot egne barn er kvalmt. 

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er du helt sikker på at du vet hvem faren er? At ikke venninnen din har hatt en ons el, som er far til jenta? For skal du begynne å rote i dette, så må du være ganske så sikker. Kan bli vanskelig for alle parter om det viser seg at denne mannen ikke er faren.

Støtter den med å snakke med bestemor først. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/14/2016 at 19.57, Pinkee skrev:

Er du helt sikker på at du vet hvem faren er? At ikke venninnen din har hatt en ons el, som er far til jenta? For skal du begynne å rote i dette, så må du være ganske så sikker. Kan bli vanskelig for alle parter om det viser seg at denne mannen ikke er faren.

Støtter den med å snakke med bestemor først. 

Man kan jo aldri være helt sikkert på om ungen virkelig er hans. men min venninne sier i hvert fall det. De var også kjærester i den perioden hun ble gravid, og ungen er klin lik han med mørke nydelige trekk. Faren har flyttet til en annen kommune siden den gang, så han kommer ikke til å se jenta hvis ikke noen sier ifra. 

Anonymkode: 78fbe...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/14/2016 at 18.02, Blomsterert skrev:

Faren bør få vite ja.

Og hva slags jobb har BV gjort her? En tre år gammel jente som får hjem hos en så gammel person som kun kan ha henne i fire år? 

 

Betsemoren var i slutten av femtiårene da hun fikk omsorgen. Hun var vel egentlig ikke så gammel, men helsa hennes har blitt en del dårligere siden den gang det ble bestemt.. 

Anonymkode: 78fbe...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo aldri være helt sikkert på om ungen virkelig er hans. men min venninne sier i hvert fall det. De var også kjærester i den perioden hun ble gravid, og ungen er klin lik han med mørke nydelige trekk. Faren har flyttet til en annen kommune siden den gang, så han kommer ikke til å se jenta hvis ikke noen sier ifra. 

Anonymkode: 78fbe...0c1

Hvordan stiller du deg til å informere han da? Han bør i høyeste grad få beskjed i dette tilfellet. Merkelig at verken mor eller bestemor har vært inne på tanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...