Gå til innhold

Han tar selvmord om jeg ikke tar abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Tøytigern skrev:

Det du sa. :)

Enig!! 👶🏻

Anonymkode: 99233...451

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at TS har fått beskjed om at hun ikke kan få barn betyr ikke nødvendigvis at hun er 100% steril.. 

Går samboeren din til behandling? Jeg håper virkelig det med tanke på både selvmordsplaner og tidligere forsøk bak seg. Dersom han ikke gjør det ville jeg bedt han om å oppsøke legen sin med en gang. 

Hvis du vil ha dette barnet synes jeg du skal beholde det. Dette er kanskje din eneste sjanse til egne barn. 

Hans liv er ikke ditt ansvar. En trussel om selvmord er som regel bare en trussel, men det er selvfølgelig aldri gøy å høre. 

Jeg var veldig redd for å forlate eksen min pga han "truet" med dette. Litt satt på spissen her men: skulle jeg blitt i forholdet bare for å redde livet hans? Altså: skal du ta livet av din unge fordi han ikke skal ta sitt eget?  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
11 minutter siden, Tøytigern skrev:

Unnskyld men TS sin mann er ikke broren din.

 

Jeg er forøvrig ikke harm på noen. Jeg forholder meg saklig.

Han forsøker å presse henne til en avgjørelse i en situasjon der han har psykologisk kaos i hodet. Ikke smart å følge sånne føringer.

Hun må selv gjøre det hun ønsker for å ha et godt liv, og uten dette presset fra selvmordstrusler ville hun ønsket barn...

Jeg nevnte broren min fordi du mente jeg fordømte,ikke annet. Jeg har kunnskap og vet bedre,og greit å forklare hvorfor.

Du er jo ikke saklig når du skriver at jeg dømmer. Og forklarer din egen historie med uttalelser om at psykisk syke bare kan visne bort i mitt syn. Hva er saklig med det? Du ble personlig,og følte for å forsvare. Men ok. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Gjør deg selv en tjeneste og kom deg vekk fra den mannen uavhengig om du vil beholde barnet eller ikke. Han er syk, ustabil og trenger terapi.

Anonymkode: 0387c...d2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MapleSirup skrev:

Han vil fortsatt være ufrivillig far med de plikter det innebærer.

Barnet har rett på en far. En kvinne bestemmer ikke den delen av det selv om hun misbruker makten hun har til å påtvinge menn barn,

Sett at han , en dag, Gud forby, tar livet sitt av en annen grunn... For han har tydeligvis vært suicidal tidligere, uten noen graviditet til grunn.

Da sitter hun igjen alene, uten noe barn og med en mann som allikevel lyktes med et tragisk selvmord...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Smookiekins skrev:

Jeg var veldig redd for å forlate eksen min pga han "truet" med dette. Litt satt på spissen her men: skulle jeg blitt i forholdet bare for å redde livet hans? Altså: skal du ta livet av din unge fordi han ikke skal ta sitt eget?  

En i byen fikk en slik trussel av nå avdøde eks. Han sa han tok selvmord om hun forlot han, la igjen en beskjed på svarene når hun gjorde det slutt og tok lovet sitt. 

Hun er fleren år senere ikke den hun var. At hun skal ha slik skyldfølelse, nei. Men å faktisk oppleve det er noe annet enn kun en trussel. 

Så, om han da tar sitt liv dersom hun beholder. Hva skal hun si til barnet når det spør om far? "Han ville ikke bli far, så han tok sitt liv?" Ikke bare vil mor få skyldfølelse for å ofre en manns liv for å få barn, men hva vil ikke barnet føle i fremtiden? 

Om han tar selvmord kan man kun spekulere i, samtidig som det ikke er noe man skal ta for gitt. Og jo, jeg mener absolutt at ts burde tenke på mannens liv over et foster sitt. Nå vet hun at hun kan bli gravid og kan velge å bli med mannen uten barn eller finne en annen og bli gravid med han i stedet. 

Anonymkode: e66b2...e33

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Blomsterert skrev:

Jeg nevnte broren min fordi du mente jeg fordømte,ikke annet. Jeg har kunnskap og vet bedre,og greit å forklare hvorfor.

Du er jo ikke saklig når du skriver at jeg dømmer. Og forklarer din egen historie med uttalelser om at psykisk syke bare kan visne bort i mitt syn. Hva er saklig med det? Du ble personlig,og følte for å forsvare. Men ok. 

 

Det jeg skrev, skrev jeg for å forklare at med riktig behandling og medisin, så kan denne mannen med et tydelig, klinisk bilde, få hjelp og bli stabil forsørger.

Jeg skrev at mange tror at er man psykisk syk så er framtidsutsiktene å gå rundt slik resten av sitt liv, mens andre holder seg unna deg og lar deg visne bort i fred.

 

Men folk tar faktisk feil. Det finnes effektiv terapi i dag, for dem som prøver hardt nok å få den. Og det må faktisk HAN gjøre og ville. Hun skal ikke gjøre det for han. Hun skal ikke redde hans liv og forandre alt rundt dem fordi han har en ustabil periode.

Han må gå til legen sin for å behandle selvmordsønsket sitt. For når han sier han vil leve HVIS... da er det mulig å behandle han og han kan bli mye friskere på kort tid.

 

Jeg forsvarer ikke meg selv. Jeg argumenterer for mitt syn.

Som er at i dag sier han at det er graviditeten som gjør at han vil dø. Neste år er det noe annet, så hun kan ikke basere en abort på en sånn uttalelse.

 

Dessuten kan han bestille time til legen for å få henvisning til sterilisering i samme slengen.

 

Endret av Tøytigern
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En i byen fikk en slik trussel av nå avdøde eks. Han sa han tok selvmord om hun forlot han, la igjen en beskjed på svarene når hun gjorde det slutt og tok lovet sitt. 

Hun er fleren år senere ikke den hun var. At hun skal ha slik skyldfølelse, nei. Men å faktisk oppleve det er noe annet enn kun en trussel. 

Så, om han da tar sitt liv dersom hun beholder. Hva skal hun si til barnet når det spør om far? "Han ville ikke bli far, så han tok sitt liv?" Ikke bare vil mor få skyldfølelse for å ofre en manns liv for å få barn, men hva vil ikke barnet føle i fremtiden? 

Om han tar selvmord kan man kun spekulere i, samtidig som det ikke er noe man skal ta for gitt. Og jo, jeg mener absolutt at ts burde tenke på mannens liv over et foster sitt. Nå vet hun at hun kan bli gravid og kan velge å bli med mannen uten barn eller finne en annen og bli gravid med han i stedet. 

Anonymkode: e66b2...e33

Nei,men herregud da! En forteller vel ingen unger det du skriver! Og det er aldri andres skyld når noen velger å ta sitt eget liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
2 minutter siden, Tøytigern skrev:

JegDet jeg skrev, skrev jeg for å forklare at med riktig behandling og medisin, så kan denne mannen med et tydelig, klinisk bilde, få hjelp og bli stabil forsørger.

Jeg skrev at mange tror at er man psykisk syk så er framtidsutsiktene å gå rundt slik resten av sitt liv, mens andre holder seg unna deg og lar deg visne bort i fred.

 

Men folk tar faktisk feil. Det finnes effektiv terapi i dag, for dem som prøver hardt nok å få den. Og det må faktisk HAN gjøre og ville. Hun skal ikke gjøre det for han. Hun skal ikke redde hans liv og forandre alt rundt dem fordi han har en ustabil periode.

Han må gå til legen sin for å behandle selvmordsønsket sitt. For når han sier han vil leve HVIS... da er det mulig å behandle han og han kan bli mye friskere på kort tid.

 

Jeg forsvarer ikke meg selv. Jeg argumenterer for mitt syn.

Som er at i dag sier han at det er graviditeten som gjør at han vil dø. Neste år er det noe annet, så hun kan ikke basere en abort på en sånn uttalelse.

 

Dessuten kan han bestille time til legen for å få henvisning til sterilisering i samme slengen.

 

Ja,det fins hjelp å få. For de fleste,og for de som vil. Når en får vite at en skal bli far,så bør det være motivasjon til å søke hjelp. Ikke drikke og true med selvmord. Det er ikke verre utgangspunkt egentlig,og da blir jeg svært skeptisk. For hva skal ellers til for å søke hjelp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En i byen fikk en slik trussel av nå avdøde eks. Han sa han tok selvmord om hun forlot han, la igjen en beskjed på svarene når hun gjorde det slutt og tok lovet sitt. 

Hun er fleren år senere ikke den hun var. At hun skal ha slik skyldfølelse, nei. Men å faktisk oppleve det er noe annet enn kun en trussel. 

Så, om han da tar sitt liv dersom hun beholder. Hva skal hun si til barnet når det spør om far? "Han ville ikke bli far, så han tok sitt liv?" Ikke bare vil mor få skyldfølelse for å ofre en manns liv for å få barn, men hva vil ikke barnet føle i fremtiden? 

Om han tar selvmord kan man kun spekulere i, samtidig som det ikke er noe man skal ta for gitt. Og jo, jeg mener absolutt at ts burde tenke på mannens liv over et foster sitt. Nå vet hun at hun kan bli gravid og kan velge å bli med mannen uten barn eller finne en annen og bli gravid med han i stedet. 

Anonymkode: e66b2...e33

Trist å høre. Dette er selvfølgelig aldri noe man kan vite. Derfor skrev jeg det med at han bør (må) få hjelp. Jeg mener at hun ikke skal måtte velge mellom å redde en av de (sett at hun vil beholde barnet), men prøve å redde begge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tøytigern skrev:

Sett at han , en dag, Gud forby, tar livet sitt av en annen grunn... For han har tydeligvis vært suicidal tidligere, uten noen graviditet til grunn.

Da sitter hun igjen alene, uten noe barn og med en mann som allikevel lyktes med et tragisk selvmord...

Et uvelkomment barn med en far som er død, ja. Stakkars barnet da.

Ts vil jo finne en ny mann å få barn med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Takk fot tilbakemeldinger.

Men han prøver ikke å manipulere meg. Han har et selvmordsforsøk bak seg, og han er virkelig verdens snilleste. Når han har fått hjelp før har de lagt han inn i en dag og så sluppet han ut igjen. Det er ikke noe jeg stoler på. :-/ 

Anonymkode: 54cd6...4e3

Nei  ! Nå må du også gi deg. Han er veldig langt ifra å være snill! Du må gjøre det slutt,  du kan ikke behandle han , du er ikke psykolog det er sykt sykt å true med selvmord om du beholder et barn! Du vil aldri kunne tilgi Jan om du tar abort og angrer. Ring foreldrene hans og be de hente han eller ring Legevakten og sI han truer med selvmord! Igjen. Og du, slutt med vanviddet at "han er snilleste osv". Det er løgn og BS.  Situasjonen er helt uholdbar for deg og han som voksent menneske må ta tak I eget liv!!

Anonymkode: 81359...ad1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Har han fortalt om hvorfor det å skulle bli far er så vanskelig for han at han heller vil dø?

Jeg synes at det å skulle bli far er et merkelig grunnlag for selvmord.

Anonymkode: 70077...f41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Tøytigern skrev:

Fordi hun ble glad og ville ha det uventede barnet.

Noe han i sin forvirrede tilstand ikke greier å forholde seg rasjonelt til.

Derfor tyr han til hersketeknikker i stedet for saklige samtaler som kunne gitt TS et klarere bilde av situasjonen.

 

Ingen bør ta avgjørelser i en situasjon der de ikke kan se klart, men er psykisk stresset og ikke føler seg overbevist om noen løsning.

Det er aldri smart.

 

Det virker som folk i tråden vil ta enkjapp avgjørelse og at de gjør det basert på at han er stresset, ustabil og føler seg presset.

Gi nå barn og mor en sjanse. Kan hende mannen endrer oppfatning, men seinere at aldri våger å si til henne at hun valgte abort av grunner han angrer på. Det vil også gjøre han syk.

helt enig, skulle ønske jeg kunne gi flere poeng.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En i byen fikk en slik trussel av nå avdøde eks. Han sa han tok selvmord om hun forlot han, la igjen en beskjed på svarene når hun gjorde det slutt og tok lovet sitt. 

Hun er fleren år senere ikke den hun var. At hun skal ha slik skyldfølelse, nei. Men å faktisk oppleve det er noe annet enn kun en trussel. 

Så, om han da tar sitt liv dersom hun beholder. Hva skal hun si til barnet når det spør om far? "Han ville ikke bli far, så han tok sitt liv?" Ikke bare vil mor få skyldfølelse for å ofre en manns liv for å få barn, men hva vil ikke barnet føle i fremtiden? 

Om han tar selvmord kan man kun spekulere i, samtidig som det ikke er noe man skal ta for gitt. Og jo, jeg mener absolutt at ts burde tenke på mannens liv over et foster sitt. Nå vet hun at hun kan bli gravid og kan velge å bli med mannen uten barn eller finne en annen og bli gravid med han i stedet. 

Anonymkode: e66b2...e33

Hun skal si til barnet at far var syk og tok tilslutt livet sitt, fordi legene ikke tok sykdommen hans på alvor.

Den du kjenner fra byen din, må tenke på samme måte.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tanuki skrev:

helt enig, skulle ønske jeg kunne gi flere poeng.

Takk :)

 

Jeg synes også at TS bør tenke over at om denne mannen er så redd for å bli far at han heller vil dø, så er det han trenger hjelp til å mestre livet sitt som far, nå som han skal bli det.

Hun trenger ikke velge mellom far og barn, om de som par får rett hjelp, og han får adekvat behandling i framtiden.. Hun kan faktisk få begge deler.

Edit: Her er link til folk hun kan snakke med: http://www.amathea.no/

Han vil også ha nytte av samtaler med dem. http://www.amathea.no/mannens-sider/

Endret av Tøytigern
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Takk :)

 

Jeg synes også at TS bør tenke over at om denne mannen er så redd for å bli far at han heller vil dø, så er det han trenger hjelp til å mestre livet sitt som far nå som han skal bli det.

Hun trenger ikke velge mellom far og barn, om de som par får rett hjel, og han får adekvat behandling i framtiden.. Hun kan faktisk få begge deler.

Akkurat. Om han søker/tar i mot behandling og blir bedre kan det være at det ordner seg. Hvis han derimot ikke gjør det så håper jeg TS og evt ungen kommer seg bort fra han, for alles beste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tanuki skrev:

Akkurat. Om han søker/tar i mot behandling og blir bedre kan det være at det ordner seg. Hvis han derimot ikke gjør det så håper jeg TS og evt ungen kommer seg bort fra han, for alles beste.

Hva r det du ikke forstår med at den mannen blir far?

"Ta med ungen bort" endrer jo ikke dette. Det er ikke kvinners barn!! Jeg undres over alder her...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Har han fortalt om hvorfor det å skulle bli far er så vanskelig for han at han heller vil dø?

Jeg synes at det å skulle bli far er et merkelig grunnlag for selvmord.

Tillegg:

Og det er også merkelig at han ikke har sterilisert seg, dersom det for han vil være en så stor krise å bli far at han heller vil dø.

Dette skriver jeg ut fra egne erfaringer med kriser (i andre sammenhenger). Og jeg synes at det er rart å ikke sikre seg mot det som er krise, når man kan sikre seg (som i dette tilfellet ved å sterilisere seg).

Andre har nevt selvmordstrusler som pressmiddel; at det er mulighet for at det er det TS sin samboer gjør. (Altså at det ikke er noen krise for ham å få barn, men at han ikke har lyst/ helst vil slippe). Det er mulighet for at det er slik det er.

 

Anonymkode: 70077...f41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MapleSirup skrev:

Hva r det du ikke forstår med at den mannen blir far?

"Ta med ungen bort" endrer jo ikke dette. Det er ikke kvinners barn!! Jeg undres over alder her...

Eh, jo.

I islam følger barna mannen ved en skilsmisse. I Norge er ikke barna eiendommen til mannens familie...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...