Gå til innhold

Synes dere det er greit at Sports Illustrated har tjukke damer avbildet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/rampelys/usa/sports-illustrated-med-mangfold-kampanje/a/23615173/

..og jeg som trodde dette magasinet fokuserte på veltrente lekre kvinner. Men i årets utgave har de bilder av noen kvinner som ser direkte tjukke ut, og så visst ikke gir deg assosiasjoner til sportslige aktiviteter. Skal Sports Illustrated tiltrekke seg sofagriser?

Hva synes dere?

Anonymkode: b8824...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du sier at denne damen er sofagris fordi hun ikke ser ut som et benrangel? Kanskje hun trener hun og?  Jeg tenker at du bare får droppe og kjøpe bladet hvis det ikke appellerer til deg og dine behov. 

Og du, hun der er jo smellvakker!!! 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Blomst12. 

Det er da bare fint at blader fokuserer på også vanlige mennesker. Anorektiske jenter er veldig dårlig forbilde for spesielt unge jenter. 

(Jeg er ganske tynn selv, men synes det er fint med jenter som har litt former :-) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kjære TS må du finne ut hvem Ashley Graham er og hvordan hun lever livet sitt, SÅ kan du skrive et bedre formulert innlegg om hvorfor hun ikke bør være (forside)modell.

Jeg velger å heller applauderer og selv synes jeg hun ser fantastisk ut og er utrolig sexy!

Endret av MarianneE
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er greit. Det som skjer er at de som er tynne får enda større ego. Hvis det blir allmenn akseptert at feite kvinner er normen, så må menn enten ta til takke med feite kvinner, eller prøve seg på normale kvinner med over oppblåst ego. Det er bare negativt for begge parter. Damer blir mer ensomme, og menn blir mer frustrerte. Nei, la tynne, slanke, sunne damer være normen.

Anonymkode: 68a96...285

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, blomst12 skrev:

Så du sier at denne damen er sofagris fordi hun ikke ser ut som et benrangel? Kanskje hun trener hun og?  Jeg tenker at du bare får droppe og kjøpe bladet hvis det ikke appellerer til deg og dine behov. 

Og du, hun der er jo smellvakker!!! 

Jeg synes det er stygt å omtale andre som benrangel, bare fordi du er uenig med noen i en diskusjon. 

Anonymkode: 813b4...355

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke det er greit. Det som skjer er at de som er tynne får enda større ego. Hvis det blir allmenn akseptert at feite kvinner er normen, så må menn enten ta til takke med feite kvinner, eller prøve seg på normale kvinner med over oppblåst ego. Det er bare negativt for begge parter. Damer blir mer ensomme, og menn blir mer frustrerte. Nei, la tynne, slanke, sunne damer være normen.

Anonymkode: 68a96...285

De jentene og kvinnene som oftest blir brukt i blader som Sports Illustrated er ikke sunne. 
de er usunt og anorektisk tynne og gir jenter et dårlig forbilde på hvordan "må" være.

Slike forbilder gir ikke "oppblåst ego", det fører til at mange jenter blir usikre på seg selv fordi de tror at man må være så tynn og slank. Derfor er spiseforstyrrelser ganske utbredt blant spesielt unge jenter. 

Det er selvfølgelig ikke sunt å være overvektig, men hun som var avbildet her var ikke usunt overvektig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh tusen hjertelig takk liksom, tjukkebollene skal få lov til å være nakne de også.! At kvinner kommer i ulike størrelser er fakta. Men fortsatt er vi halvnakne sexobjekter så dette bryr mitt bak. Tåpelige med halvnakne kvinner , tjukke som tynne som brukes til å selge allverdens drit. 

Anonymkode: 7315e...1b4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at tjukke kvinner og driver med sport? 

Anonymkode: 006e7...950

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at tjukke kvinner og driver med sport? 

Anonymkode: 006e7...950

Nei, vi tjukke damer ligger på sofaen og spiser sjokolade døgnet rundt, tross alt! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææææsj, tjukke folk på coveret av et BLAD?! Hvor skal grensa gå, egentlig?!  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Ashley Graham  er et typisk eksempel på den nye trenden, så er jeg veldig for det. Hun er dritlekker. Og jeg tror det må være bra at det blir litt mer mangfold når det gjelder kroppsformer. Ikke at jeg leser den blekka, men om jeg gjorde det, ville jeg nok ikke hatt noe mot en litt fyldigere kvinne en gang i blant.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er stygt å omtale andre som benrangel, bare fordi du er uenig med noen i en diskusjon. 

Anonymkode: 813b4...355

Du har lov og syns det, selvom jeg syns du var litt hårsår. Var bare satt litt på spissen for og få frem poenget. Og at noen modeller er altfor tynne er det vel ikke tvil om? De fremmer ikke akkurat et sunt kroppsfokus. Bidrar vel heller til det motsatte.  Så at denne modellen ikke er størrelse null er jo akkurat det vi trenger syns jeg.  Selvom det i seg selv ikke burde vært nødvendig med slike kampanjer,  det skulle bare vært sånn hele tiden. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener mye og jevnlig og har tilnærmet kropp som henne. Kombinasjon av gener og at jeg er glad i god mat og drikke. Jeg liker å trene og jeg liker å spise godt. Jeg er fornøyd med kroppen min selv om den er over middels. Den er sterk, frisk og rask. Å være sunn betyr ikke å veie minst mulig, så hurra for mangfold. 

Anonymkode: 91526...b24

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener mye og jevnlig og har tilnærmet kropp som henne. Kombinasjon av gener og at jeg er glad i god mat og drikke. Jeg liker å trene og jeg liker å spise godt. Jeg er fornøyd med kroppen min selv om den er over middels. Den er sterk, frisk og rask. Å være sunn betyr ikke å veie minst mulig, så hurra for mangfold. 

Anonymkode: 91526...b24

Sånne damer er de desidert mest sexy. Masse mat, masse aktivitet, et avslappa forhold til kroppen sin .. tommelopp!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg synes det er greit med alle kroppsfasonger - så lenge det er relevant ift hva bladet ønsker å representere. 

Hvis en feit dame driver med sport (veldig ofte) og er god i det, så hvorfor ikke avbilde henne?
Forøvrig synes jeg det er verre å diskriminere pga ansiktet enn pga vekten. Hvor er trådene om at "stygge Kine" ikke får være modell på forsiden av damebladene bare fordi de synes hun ikke er pen? Er nok av pro-fedme-tråder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...