Gå til innhold

Rare spørsmål fra intervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man er på intervju,  kan det jo hende man får noen veldig uventet spørsmål eller kommentarer.  Har dere opplevd noen? 

Kan begynne hva jeg har opplevd. 

1- Har du noen helseplager?  Nei, kun latex allergi. Haha, derfor du fikk barn så tidlig fordi du ikke tålte kondom. Så lo han. (intervju til bhg jobb). 

2- Har du rus og eller alkoholproblemer? Nei, det har jeg ikke. 

Den første ble jeg satt ut på kan man si...  

Anonymkode: 312f9...546

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Om du var en flue på veggen, hva ville vennene dine sagt om deg?"

Klarte ikke dy meg og sa at, nei, de hadde vel mest sannsynlig henta fluesmekka:P Fikk jobben :fnise:

Anonymkode: 400fc...e78

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fox Mulder
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klarte ikke dy meg og sa at, nei, de hadde vel mest sannsynlig henta fluesmekka:P Fikk jobben :fnise:

Anonymkode: 400fc...e78

Veldig bra svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma, på det tidspunktet alene med meg i barnehagealder, fikk spørsmål om hva hun gjorde dersom hennes datter dør imorgen. Mamma reiste seg og gikk fra intervjuet da det er en meget vanskelig situasjon å sette seg inn i. 

Anonymkode: 81808...e07

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen: "Har du noe snusk fra fortiden?"

Jeg: "Nei..."

Han spurte om mye rart. Og han ble veldig negativ til alt etter jeg sa at jeg ikke hadde lappen. Selv om jeg kunne ta buss til og fra jobben - var ikke en jobb der jeg trengte bil. Det sto ikke som krav en gang. Han var utrolig sær, og jeg bestemte meg tidlig for å takke nei hvis jeg skulle få den. Tvilte på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min fikk spørsmål om hva som var hans faorittfilm. Han svarte Braveheart (tror jeg), og fikk til svar at det var en skikkelig dårlig favorittfilm. Han fikk ikke jobben...

Anonymkode: a2a38...44d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

👆🏼 hadde og en sånn episode! De spurte hvor lang tid det tok for meg å komme meg til den jobben. Jeg tenker at så lenge man dukker opp så spiller det ingen rolle! De samme folka spurte om jeg og min samboer er lykkelige, og hva HAN bedriver tiden med. Er ikke lesbisk, men liker generelt ikke at folk antar kjønn på partner :) det værste egentlig var at de noterte alt! Noterte: samboer, studerer, lykkelige osv... Og hvor jeg så meg selv om 5 år privat da :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde blitt spurt sånne spørsmål hadde jeg spurt tilbake: på hvilken måte er dette relevant for jobben? Det er jo direkte tøvete!

Min pussigste opplevelse på intervju var å tegne et våpenskjold som skulle fortelle hvem jeg er, hva jeg er stolt av, hva som er det viktigste i livet mitt osv.

Anonymkode: 03abc...947

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg hadde blitt spurt sånne spørsmål hadde jeg spurt tilbake: på hvilken måte er dette relevant for jobben? Det er jo direkte tøvete!

Min pussigste opplevelse på intervju var å tegne et våpenskjold som skulle fortelle hvem jeg er, hva jeg er stolt av, hva som er det viktigste i livet mitt osv.

Anonymkode: 03abc...947

Ja, neste gang jeg får slike spørsmål gjør jeg det. Må legge til at jeg var relativt fersk i "gamet". 

Tegne? Oi! Var det en jobb der man må kunne tegne/designe? Typ grafisk design eller no. Hørtes uansett vanskelig ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd en del rare spørsmål, men det jobbintervjuet som jeg husker best, var da jeg ble kontaktet av en proffesjonell Headhunter som ønsket å få meg til å starte hos konkurrenten. Ganske tidlig i intervjuet begynte han å pirke seg i nesa...først litt forsiktig mens han satt og stilte meg spørsmål....etter hvert gikk fingeren lengre og lengre opp i nesa og han pirka ut bare større og større buser.....

Da han endelig var ferdig med å pille....hang DEN megastore busa ned fra nesa hans. Der hang den og dinglet resten av intervjuet. Må innrømme at jeg husker ingenting av spørsmålene han stilte meg under intervjuet....ble bare SÅ satt ut av at han hele tiden satt og pilla seg i nesa......og jeg satt bare å tenkte på hvordan jeg skulle slippe å ta ham i hånda når jeg skulle takke for møtet og gå derfra etterpå :P

Heldigvis etter at han var ferdig med å stille meg spørsmålene, sa han at jeg måtte ta en skriftlig test før vi var ferdige og at han skulle ta noen telefoner imens jeg tok denne. Hvis jeg ble ferdig før han var ferdig med de telefonsamtalene kunne jeg levere svarene til kontordama sa han.

Gjett om at jeg svarte på den testen i full fart(brukte sikkert bare 5min på en test som var estimert til å vare 1time)....var overhodet ikke nøye på å skrive rette svar.....bare å bli ferdig fortest mulig og levere den til kontordama og komme meg fort som bare det ut døra....alt for å slippe å takke for meg og ta Headhunteren i hånda :P

Det værste av alt.....jeg fikk jobben....de kunne ikke ha tatt mye hensyn til mine svar på testen i hvert fall :)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På intervju til en kontorstilling..... om jeg likte å bake? Ehhhhh...

Jo, han likte godt sjokoladekake, og likte godt om bedriften hadde kake hver fredag... Jaha ja...

 

Jeg svarte nei, men fikk jobben :) 

Anonymkode: cd926...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke et så veldig rart spørsmål, men når du sitter der ganske nervøs og har forberedt deg til et vanlig, seriøst intervju... Også blir du spurt om å fortelle en vits!? Jeg kjørte jo selvfølgelig på med en skikkelig slem en, fordi... jeg vet ikke, det bare datt ut, var den eneste jeg huska.  Fikk ikke den jobben. 

Anonymkode: 42188...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det merkeligste spørsmålet jeg har fått er hva jeg synes om sjefen min har store pupper... .

Anonymkode: cef02...971

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Min pussigste opplevelse på intervju var å tegne et våpenskjold som skulle fortelle hvem jeg er, hva jeg er stolt av, hva som er det viktigste i livet mitt osv.

Anonymkode: 03abc...947

Den har jeg fått også. Noe så tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem er det som har lyst til å jobbe på arbeidssted som serverer slike spørsmål på et intervju? Noe så useriøst. Jeg har bare vært på ett intervju før, men intervjueren var profesjonell og fulgte retningslinjene for jobbintervjuer til punkt og prikke. 

Dere som har svart i denne tråden og fått jobben. Tok dere den?

Anonymkode: d9345...a40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble spurt om jeg hadde noen helseplager som forhindret meg jobbmessig ( jeg jobber i butikk og dette var også en butikkjobb, veldig rart å spørre om da hun var fullstendig klar over hvor jeg jobbet ). Hadde mest lyst til å si at "det har du faktisk ikke lov til å spørre om!" Gjorde ikke det da. 

Fikk ikke jobben, like greit for hun dama hadde jeg ikke kunnet hatt som sjef.

Anonymkode: 2b08c...ea0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk spørsmål en gang om hvordan jeg spiser skolebrød.  Jeg så nok ut som et spørsmålstegn, så intervjueren forklarte at det skulle illustrere hvordan jeg angriper problemer.  Jeg svarte heller på hvordan jeg angriper problemer, jeg.  Fikk jobben og takk ja (var arbeidsledig, og følte ikke at jeg kunne være kresen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble spurt om jeg hadde noen helseplager som forhindret meg jobbmessig ( jeg jobber i butikk og dette var også en butikkjobb, veldig rart å spørre om da hun var fullstendig klar over hvor jeg jobbet ). Hadde mest lyst til å si at "det har du faktisk ikke lov til å spørre om!" Gjorde ikke det da. 

Fikk ikke jobben, like greit for hun dama hadde jeg ikke kunnet hatt som sjef.

Anonymkode: 2b08c...ea0

Dette er et helt vanlig spørsmål, jeg stiller alltid dette på et førstegangsintervju. Man har såklart lov å spørre om kandidaten har helsemessige begrensninger som kan være til hinder for utførelse av jobben.

Anonymkode: dc9d2...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble spurt om jeg hadde noen helseplager som forhindret meg jobbmessig ( jeg jobber i butikk og dette var også en butikkjobb, veldig rart å spørre om da hun var fullstendig klar over hvor jeg jobbet ). Hadde mest lyst til å si at "det har du faktisk ikke lov til å spørre om!" Gjorde ikke det da. 

Fikk ikke jobben, like greit for hun dama hadde jeg ikke kunnet hatt som sjef.

Anonymkode: 2b08c...ea0

De har lov å spørre om det er neo de må ta hensyn til. Men ordlyden er kjempeviktig

Anonymkode: cbf92...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...