Gå til innhold

Bekmyringsmelding for å kjøpe barneklær på fretex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, man kan levere inn bekymringsmelding for alt mulig. Dersom noen leverer inn bekymringsmelding på at du kjøper klær på Fretex så vil jeg alikevel si at det sier mer om dem enn om deg TS :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøss så oppblåst du skulle være da

Jeg fikk noen krasse spørsmål fra en av barnas lærere om at h*n mente at klærne var gamle og at jeg burde kjøpe mer "passende klær". Klærne var så og si som nye bare at designet ikke passet helt inn i de standard A4 plaggene som selges. Og nei, barna mobbes ikke.

Som jeg har hørt tidligere er jo som oftest lærere de første på med å sende bekymringsmeldinger og for familien sin del ønsker jeg å unngå en slik situasjon da barna får all omsorgen og det de trenger i sitt hjem.

Anonymkode: e51ed...dcf

Men da ville jeg jo tatt en alvorlig prat med læreren om hva han/hun mener er problemet, og eventuelt hørt med de andre lærerene. Skiller barnet seg veldig ut i negativ retning, har det falt noen kommentarer blant de andre barna, kanskje læreren tenker forebyggende fordi han/hun har opplevd at tilsvarende har vært et problem i andre klasser? Det virker jo motsatt her, du skryter av at barnet ditt har spesielle, fine klær, kanskje ditt barn kommentererer andre? Ønsker barnet å gå i disse klærne?
Du syns det er flott at folk tør å skille seg ut og har sin spesielle stil, denne læreren syns tydeligvis ikke at klærne er passende.

Kanskje dere bare har helt forskjellig stil og smak, selvfølgelig tar ikke barnevernet en slik melding alvorlig. Men som forelder hadde jeg tatt en hver "krass" melding fra en lærer alvorlig. Kanskje er det vedkommende som er helt på jordet, kanskje kan han/hun begrunne det saklig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kommer med en veske til 100.000 og drar på fretex for å kjøpe en lurvete genser eller buksen til ungen til, ja da hadde jeg vurdert bekymringsmelding, ikke ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe brukte klær er neppe grunn til at noen vil sende bekymringsmelding. 

At læreren tok dette opp, kan ha forskjellige årsaker, men dersom ikke barna plages med at de skiller seg ut i klesveien, så er det jo ikke et problem. Læreren selv gjør det nok, fordi vedkommende vil ha barna til å passe bedre inn og eventuelt forebygge mobbing. 

Det er forskjellige folk som blir lærere med forskjellig syn på ting og noen ganger overdriver enkelte av dem en del.  Jeg har for eksempel brukt minst  ti minutter av hver eneste foreldresamtale fra eldstemann var 9/10-13 år, på å forklare at sønnen min ikke spilte fotball fordi han ikke vile,selv om han hadde fått tilbudet mange ganger. - Læreren syntes at han burde det, for å passe bedre inn ( gjøre det de andre gjør) og trodde tydelig at jeg "stod bak". Hun mente også at jeg gjerne kunne tvinge ham til å begynne, fordi han kom til å like det, at det ville være " så bra for ham"  og nektet å godta at han aldri hadde likt lagsport, selv om han likte å være i fysisk aktivitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, MapleSirup skrev:

Ja, godt spørsmål.

Generelt vil jeg si at folk som går og frykter bekymringsmelding gjerne har dårlig samvittighet for noe. Det er ihvertfall en grei, logisk slutning.

 

16 timer siden, MapleSirup skrev:

Læreren prøver kanskje å forebygge at ditt barn blir klassen mobbeoffer? Evt at folk ser på de med bekymrede øyne fordi de er utdatert.Her bærer jo du helt klart et ansvar. Du burde tydeligvis jobbe med dette. Du har kanskje grunn til bekymring, ja...

 

16 timer siden, MapleSirup skrev:

Når læreren antyder at ungene ser ut som fattigfranser ville jeg vært bekymret for hvordan andre oppfattet barna, ikke barnevernet...

Du verden.....

Anonymkode: ff922...a00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i slekta går klærne på omgang. Vi kaster ikke for små klær når andre kan bruke dem og de er gode som ny! Vi går også på skattejakt på Fretex for å se om vi finner noe gøy :)

Om klærne er så spesielle at barnet blir mobbet, så bør du vurdere å gi barnet mer nøytrale klær. Ja, det er mobberne som har gjort noe galt, men med mindre barnet selv har bedt om denne spesielle stilen, så er det ikke barnets sak å kjempe. Jeg gikk selv i rare klær da jeg var liten. Helt greit med nøytrale arveklær, men ikke klær som var toppmoderne for noen år siden...

Anonymkode: 5ee39...69a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt barnevernet på hjemmebesøk i dag, og de syns det bare var positivt at vi kledde ungene i arvede klær, og at vi hadde møbler vi har fått gratis på finn.no. (Bekymringsmeldingen i vårt tilfelle hadde selvsagt ingenting med klærne å gjøre)

Så ingen grunn til bekymring nei!

Anonymkode: d65e4...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. februar 2016 at 12.44, absinthia skrev:

Å kjøpe brukte klær er neppe grunn til at noen vil sende bekymringsmelding. 

At læreren tok dette opp, kan ha forskjellige årsaker, men dersom ikke barna plages med at de skiller seg ut i klesveien, så er det jo ikke et problem. Læreren selv gjør det nok, fordi vedkommende vil ha barna til å passe bedre inn og eventuelt forebygge mobbing. 

Det er forskjellige folk som blir lærere med forskjellig syn på ting og noen ganger overdriver enkelte av dem en del.  Jeg har for eksempel brukt minst  ti minutter av hver eneste foreldresamtale fra eldstemann var 9/10-13 år, på å forklare at sønnen min ikke spilte fotball fordi han ikke vile,selv om han hadde fått tilbudet mange ganger. - Læreren syntes at han burde det, for å passe bedre inn ( gjøre det de andre gjør) og trodde tydelig at jeg "stod bak". Hun mente også at jeg gjerne kunne tvinge ham til å begynne, fordi han kom til å like det, at det ville være " så bra for ham"  og nektet å godta at han aldri hadde likt lagsport, selv om han likte å være i fysisk aktivitet. 

Takk for godt svar. Det er nok noe i det du skriver at skolen vil at barna skal være like, se like ut og gjøre de samme aktivitetene. Å tvinge et barn til en aktivitet er aldri en god plan og slike utsagn fra lærere er faktisk provoserende. Barn bør få bestemme selv. 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her i slekta går klærne på omgang. Vi kaster ikke for små klær når andre kan bruke dem og de er gode som ny! Vi går også på skattejakt på Fretex for å se om vi finner noe gøy :)

Om klærne er så spesielle at barnet blir mobbet, så bør du vurdere å gi barnet mer nøytrale klær. Ja, det er mobberne som har gjort noe galt, men med mindre barnet selv har bedt om denne spesielle stilen, så er det ikke barnets sak å kjempe. Jeg gikk selv i rare klær da jeg var liten. Helt greit med nøytrale arveklær, men ikke klær som var toppmoderne for noen år siden...

Anonymkode: 5ee39...69a

Barna har ganske nøytrale klær, men også noen mer spesielle plagg. De blir som oftest brukt i mer spesielle anledninger hvor det er passende. Barna er ofte med og velger ut klærne sine selv så det er ikke noe jeg bare "prakker på dem"

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt barnevernet på hjemmebesøk i dag, og de syns det bare var positivt at vi kledde ungene i arvede klær, og at vi hadde møbler vi har fått gratis på finn.no. (Bekymringsmeldingen i vårt tilfelle hadde selvsagt ingenting med klærne å gjøre)

Så ingen grunn til bekymring nei!

Anonymkode: d65e4...f6c

Takk for oppmuntrende svar! :)

Anonymkode: e51ed...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. februar 2016 at 22.56, MapleSirup skrev:

Mobbeofferet og offerets foreldre bærer også et visst ansvar. Det er heldigvis en belyst side av problemstillingen.

Men TS vil jo ingenting med denne tråden annet enn å få klapp på skulderen for sin bærekraftige holdning.

I alle tråder du kommenterer så spyr du bare ut dine egne problemer og frustrasjon på alle andre. Hadde jeg lagd denne tråden for å få skryt for miljøvennlige valg hadde det jo vært åpenbart at jeg ikke hadde vært AB, men stått fram med fult navn. Jeg stilte et spørsmål ettersom enkelte sender inn bekymringsmeldinger for alt mulig. 

Anonymkode: e51ed...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I alle tråder du kommenterer så spyr du bare ut dine egne problemer og frustrasjon på alle andre. Hadde jeg lagd denne tråden for å få skryt for miljøvennlige valg hadde det jo vært åpenbart at jeg ikke hadde vært AB, men stått fram med fult navn. Jeg stilte et spørsmål ettersom enkelte sender inn bekymringsmeldinger for alt mulig. 

Anonymkode: e51ed...dcf

Nei, det er helt feil.

Jeg har ikke egne "problemer og frustrajsoner". Jeg har egne meninger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin blanding av vintage og nytt er da det hippeste som tenkes kan i dagens motebilde.

Om man bare kler sine barn i vintage plagg, og de snaut nok får fabrikknytt undertøy så stiller jo saken seg litt annerledes, men det er ytterpunktet på den ene side.

En fin miks derimot burde ikke generere ett løftet øyelokk annet enn i beundring over smak og stilsans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt svar. Det er nok noe i det du skriver at skolen vil at barna skal være like, se like ut og gjøre de samme aktivitetene. Å tvinge et barn til en aktivitet er aldri en god plan og slike utsagn fra lærere er faktisk provoserende. Barn bør få bestemme selv. 

Barna har ganske nøytrale klær, men også noen mer spesielle plagg. De blir som oftest brukt i mer spesielle anledninger hvor det er passende. Barna er ofte med og velger ut klærne sine selv så det er ikke noe jeg bare "prakker på dem"

Takk for oppmuntrende svar! :)

Anonymkode: e51ed...dcf

 

Virkelig...???

Du er så usikker på deg selv at du tror en evt bekymringsmelding ville føre fram noe sted pga brukte klær? Sikkert lurt å jobbe litt med selvbilde ettersom trygge barn har trygge foreldre :) 

Anonymkode: 5d341...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2/9/2016 at 21.47, AnonymBruker skrev:

Jøss så oppblåst du skulle være da

Jeg fikk noen krasse spørsmål fra en av barnas lærere om at h*n mente at klærne var gamle og at jeg burde kjøpe mer "passende klær". Klærne var så og si som nye bare at designet ikke passet helt inn i de standard A4 plaggene som selges. Og nei, barna mobbes ikke. 

Som jeg har hørt tidligere er jo som oftest lærere de første på med å sende bekymringsmeldinger og for familien sin del ønsker jeg å unngå en slik situasjon da barna får all omsorgen og det de trenger i sitt hjem. 

Anonymkode: e51ed...dcf

Da burde du satt læreren kraftig på plass. Med den kommentaren og hvis andre i klassen hørte det, så kan det starte mobbing av barnet ditt. Hvilke klær barnet ditt går med burde ikke spille noen som helst rolle, så lenge klærne er rene, uten hull, ikke slitt osv så burde det pokker meg være nok.

Barn i dag har veldig mye merkeklær. Har 3 barn selv og vi kjøper overhodet ikke merkeklær til dem. De har nevnt det, men da har vi sagt at vi ikke kommer til å kjøpe dyre merkeklær til de. Det for de faktisk betale for selv. Nei, drit i læreren og kommenterer læreren det en gang til, så kom med en krass tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på HI er faktisk "Ja".

Folk kan levere bekymringsmelding på akkurat hva de vil. Folk bruker dette mot uvenner, naboer og hva de ønsker selv.

Men hvorfor man frykter en bekyrmingsmelding er mer relevant.

Så, hvorfor er du redd for barnevernet, TS

Anonymkode: 5d341...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...