Gå til innhold

Når kvinner tilbyr seg å ta restaurantregningen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Dwight skrev:

Hvis vi har datet en stund og vi vet vi treffer hverandre igjen, så tar gjerne han hele regningen den ene gangen og jeg hele neste gang. 

Er det en kar jeg er usikker på, første gang osv så betaler jeg halvparten. Liker heller ike å føle at jeg skylder noen noe, om det så er penger eller forventningen om at da blir det "action" i kveld pga påspandert middag.

Hva har sengekos med påspandert middag å gjøre? Ber du ut på middag tar du regningen. Kjøper du sex får du sex.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Hmmmmmm skrev:

Hva har sengekos med påspandert middag å gjøre? Ber du ut på middag tar du regningen. Kjøper du sex får du sex.  

Enkelte mennesker tror at hvis de påspanderer en helaften på byen så er de garantert sex, og blir sint og sur når det ikke er planen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe dere gjør bare for å være høflige? Forventer dere at han avviser tilbudet og gjør jobben sin som mann, eller mener dere virkelig at dere er villig til å betale? 

Anonymkode: cb7f9...727

Ikke alltid, du. Noen ganger bare for å føle at man ikke skylder personen noe, sånn at man kan bli kvitt han enklest mulig. Tilbyr hun før du rekker å si noe, kan det være et dårlig tegn.

Endret av Evilposelos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe dere gjør bare for å være høflige? Forventer dere at han avviser tilbudet og gjør jobben sin som mann, eller mener dere virkelig at dere er villig til å betale? 

Anonymkode: cb7f9...727

Vet ikke, jeg tilbyr meg aldri å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder egentlig alt som har med penger å gjøre men når typen tilbyr seg å betale for noe
så sier jeg imot. Saken er sånn at ja, det er koselig å bli spandert men jeg får så dårlig samvittighet
for at jeg ikke kan gi noe særlig tilbake. Nå studerer jeg å er utslitt av personlige grunner derfor har jeg
ikke økonomien. 

Jeg ønsker å kunne gi like mye som jeg får, rett å slett eller omvendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Dwight skrev:

Enkelte mennesker tror at hvis de påspanderer en helaften på byen så er de garantert sex, og blir sint og sur når det ikke er planen. 

Det er da kvinner bør knipe. Blir man bedt ut på date, så mener jeg at det er rett å rimelig at den som ber, Betaler. Det er ikke en selvfølge at kjemien stemmer, det er noe en kan håpe på. Er det sex en er ute etter så er det et marked for det i norge også. Mener at hvis en ser på alle jenter som pontensiell prostituert, så har man dreti på drage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe dere gjør bare for å være høflige? Forventer dere at han avviser tilbudet og gjør jobben sin som mann, eller mener dere virkelig at dere er villig til å betale? 

Anonymkode: cb7f9...727

Jeg har aldri bedt noen ut, men skulle det skje så tar jeg regningen. Kvinne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke liker daten, så liker jeg å betale for meg selv. Jeg liker ikke å 'skyld' en mann jeg ikke liker noe...

Anonymkode: 9c954...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Det er da kvinner bør knipe. Blir man bedt ut på date, så mener jeg at det er rett å rimelig at den som ber, Betaler. Det er ikke en selvfølge at kjemien stemmer, det er noe en kan håpe på. Er det sex en er ute etter så er det et marked for det i norge også. Mener at hvis en ser på alle jenter som pontensiell prostituert, så har man dreti på drage.

Det er da mye bedre å bare betale sin del så får man avsluttet den saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Dwight skrev:

Det er da mye bedre å bare betale sin del så får man avsluttet den saken. 

Jeg syns ikke det blir riktig. Sex og dating går ikke hånd i hånd. Ønsker jeg å be noen ut så syns jeg at personen jeg ber med meg ut ikke behøver å tenke på penger. Da er det også naturlig at jeg velger plassen. Hvis man ikke vil bruke penger på andre. Så gir man faen i å be andre ut. Det er fryktelig enkelt hvis man bare slutter å være gnien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Jeg syns ikke det blir riktig. Sex og dating går ikke hånd i hånd. Ønsker jeg å be noen ut så syns jeg at personen jeg ber med meg ut ikke behøver å tenke på penger. Da er det også naturlig at jeg velger plassen. Hvis man ikke vil bruke penger på andre. Så gir man faen i å be andre ut. Det er fryktelig enkelt hvis man bare slutter å være gnien.

Du kan umulig ha datet og sett hvordan enkelte oppfører seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I likhet med mange andre her, så tar vi regningen ca annenhver gang. Vi spanderer ca like mye på hverandre, men det føles litt mer "romantisk" når én betaler om gangen, hvis det gir mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hmmmmmm skrev:

Da bør man kanskje ikke date slike folk da?!

Og derfor betaler man sin andel så man kan avslutte uten at noen kan påstå at man står i gjeld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hmmmmmm skrev:

Da bør man kanskje ikke date slike folk da?!

Man vet det gjerne ikke på forhånd.

Anonymkode: 7965a...096

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja.... Jeg og samboer fører ikke noe regnskap over det, men skulle man regnet opp hva vi har brukt på hverandre ute så går det nok sånn rimelig opp i opp. Skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar oftest regningen når vi er ute og spiser, men det er fordi vi er studenter der jeg får mye bidrag fra mine foreldre som har svært god råd, og det gjør ikke han. Det hadde ikke vært rettferdig av meg å spørre om vi kan dra ut å spise fordi det er noe jeg har lyst til og forvente at han tar regningen når han ikke har råd:)

Anonymkode: 24f56...7f8

Da er det jo strengt tatt dine foreldre som betaler, og verken deg eller han.

Jeg synes 50/50 er det jeg er mest komfortabel med, men betaler gjerne mer dersom jeg vet jeg har bedre råd enn den andre. Betaler gjerne en date hver, slik at vi får følelsen av å gjøre noe for den andre (herunder også planlegging av date), fremfor å splitte regningen der og da.

Anonymkode: 0dc6e...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det, og har det alltid vært, en selvfølge at hver person betaler for seg. Er man litt sånn småkjærester kan man betale annenhver gang.

Jeg mistenker at de som tror det er mannen som skal betale har sett alt for mye på amerikansk tv, hvor de henger igjen i kjønnsroller fra 50-tallet. 

Anonymkode: fe6df...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint med 50/50, men syns allikevel det er hyggelig hvis mannen tilbyr seg å spandere på første date (som regel fordi det er han som har bedt meg ut), så kan jeg spandere neste gang.

Da jeg møtte min mann, ble det som regel til at han spanderte middag, mens jeg ofte lagde mat hjemme hos meg eller spanderte en drink, dette fordi vi hadde meget ulik personlig økonomi på det tidspunktet. Da ble det automatisk sånn at vi prosentvis brukte like mye av vår inntekt på hverandre, men ikke 50/50, for det hadde ikke jeg hatt råd til, og han ville gjerne ut og spise/gå på kino eller dra på weekend-turer ofte. 

Dette hadde ikke noe særlig med kjønnsroller å gjøre - hadde jeg tjent mer, hadde rollene endret seg, men jeg tenker at dette er noe man som par må finne ut av selv, og være åpne og ærlige om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...