Gå til innhold

Hjelp til å konfrontere typen ang andre jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


Vi ble sammen for bare noen måneder siden men jeg vet at han holdt på med andre mens vi holdt på, ofte når han er sur eller full nevner han andre jenter som skriver til han "du skulle bare visst hvor mange som vil ha meg" "hun er penere enn deg, se her hun der vil ha meg" osv og jeg spør han om han hadde likt at jeg måtte påpeke alle mennene som kontakter meg. Det hadde han såklart ikke funnet seg i,

men det er fortsatt ikke lenge siden han prøvde å gjøre meg sjalu med en annen jente han chattet med (25 år).
Han sier at det bare er tull, jeg er ikke så redd for at han skal være fysisk utro, men det setter jo meg i et dårlig lys at han flørter med andre og jeg har sagt fra at det ikke er greit! Det skjønte han, mente han.
I helgen skal det bare være oss og jeg lurer på om det er for bitchy å kreve å få se kontakten han har hatt med disse jentene/se om han fortsatt skriver med de? Altså å ta opp "kjære, ikke for å være slem men jeg trenger å se om du har snakket mer med de eller ikke for å kunne glemme det" eller noe?!
Og om han fremdeles har kontakt med disse jentene (siste var forrige uke sa han, hans ex!) er det innafor av meg å kontakte de å si at "han har faktisk dame og kaller dere for horer (det gjør han) så ikke stol på han om han sier han liker deg og vennligst fortell meg om han kaller meg det samme ovenfor dere"... Foreksempel vil jeg gjerne skrive til eksen hans at det er dårlig gjort å først gratulere han med nytt forhold, så kommentere bildene hans hvor kjekk han fortsatt er, så skrive til han på innboks at hun  vil ha han tilbake - når hun vet han nettopp har fått dame. Selvfølgelig si til typen også a det ikke er greit å flørte med og svare en ex på den måten, dette er bare en uke siden, han mener han ikke har snakket noe særlig med hun men jeg vil sjekke... Er det for kontrollerende å be om?!
 

Han blir lei seg når jeg ikke stoler på han sier han, men det er gjentatte ting som gjør at jeg ikke stoler på han da han selv har vist meg hvoran storflørter han er på bilder og chat med andre jenter men bare pakker det inn som "tull". Helt dealbreaker om han fortsetter såklart, men nå føler jeg at jeg må finne ut av om det er enkle kommentarer han tuller med eller om han har lange chatsamtaler med disse jentene... Om han er ærlig med meg eller også spiller med meg...

Anonymkode: 8d538...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvorfor er du sammen med denne gutten? Dump han sier jeg. En gutt som hadde sagt at han kunne få penere jenter enn meg m.m hadde ikke vært verdt å samle på for min del. Ei heller en gutt som bevisst flørter med andre jenter. Det finnes mange flere "fisker i havet" så finn en gutt som du ikke behøver å være usikker på er mitt beste råd.

Anonymkode: 12015...fa0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du sammen med en usikker guttunge som prøver å manipulere deg? 

Anonymkode: 626c9...54c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sammen for bare noen måneder siden men jeg vet at han holdt på med andre mens vi holdt på, ofte når han er sur eller full nevner han andre jenter som skriver til han "du skulle bare visst hvor mange som vil ha meg" "hun er penere enn deg, se her hun der vil ha meg" osv og jeg spør han om han hadde likt at jeg måtte påpeke alle mennene som kontakter meg

 

...bare dette var nok for å få meg til å tenke ´´hvem i huleste vil la seg behandle på denne måten???´´

Unnskyld men det virker som at denne fyren har null respekt for deg. Om du vil fortsette å leve med en som fornedrer deg på den måten? Ditt valg. 

 

Lykke til :)

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er en drittsekk helt til beinhinna, du fortjener bedre. Du skal ikke finne deg i dette uavhengig av hvor lange samtalene med "horene" er. Dette er så klart et forsøk på bryte deg ned slik at han kan kontrollere deg som en puppet

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Jeg er enig med hva flere over meg her sier, han viser ikke mye respekt for deg. Synes heller at du burde gjøre det slutt med han. Han har allerde vist deg tegn om at han ikke er til å stole på, + det at han forteller deg om at andre jenter er penere enn deg er også en "u-ting". Spesiellt når han sier dette for å såre deg og å få deg til å føle deg mindre verdifull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay

Voksne folk oppfører seg ikke sånn, var min første tanke. Hvem er det som driver og skryter av at andre flørter med de, til kjæresten? Denne gutten høres fryktelig umoden ut, og du fortjener absolutt mye bedre. For en løk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, men du bør ha en seriøs samtale der du sier at det ikke går an å stole på han når han gjør slikt, det kommer til å ta tid å stole på han igjen og fortelle tydelig hva du forventer/krever i forholdet for at det skal funke. Gjør det klart at for å kunne stole på han igjen så må du kunne sjekke at han ikke snakker med jentene på en slik måte frem til du kan stole på han igjen (ikke for lenge, da blir du paranoid) og om han er så disrespektful igjen så må du faktisk gjøre det slutt eller bare dra/ikke snakk med han i det hele tatt i en lengere periode slik at han forstår at du mener det. La han krige hardt for å få deg tilbake om han vil det. Om han snakker om andre som vil ha han så ber du han dra til de. Han har ikke respekt for deg, og det er trist å si at det faktisk er din skyld for å la han behandle deg slik. MEN jeg hadde gjort alt jeg kunne for han så lenge han viser forandring og respekt, slik at han kommer til å angre som faen når han innser at han aldri kommer til å få noen bedre..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehmmm og du lurer på hvorfor du er sammen med han? 

Eller det gjør nå iallefall jeg. Sett deg i respekt jente.. Herregud! 

Skjønner ikke hva som går av jenter som skal godta så mye dritt.. 

Jeg hadde vel bedt typen ryke og reise... Dette er såTurn Off!! 

Anonymkode: 20414...ca8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Kittlingur skrev:

Han er en drittsekk helt til beinhinna, du fortjener bedre. Du skal ikke finne deg i dette uavhengig av hvor lange samtalene med "horene" er. Dette er så klart et forsøk på bryte deg ned slik at han kan kontrollere deg som en puppet

Er faktisk litt det jeg føler/frykter.
 

32 minutter siden, Sunflower-Delight skrev:

Jeg er enig med hva flere over meg her sier, han viser ikke mye respekt for deg. Synes heller at du burde gjøre det slutt med han. Han har allerde vist deg tegn om at han ikke er til å stole på, + det at han forteller deg om at andre jenter er penere enn deg er også en "u-ting". Spesiellt når han sier dette for å såre deg og å få deg til å føle deg mindre verdifull.

Jeg vil ikke gjøre det slutt nå, men kommer til å gjøre det om han fortsetter. Det er den første mannen jeg har elsket på denne måten og en som jeg til nå og fremdeles ser på som den jeg skal ende opp med etter litt finpuss. 

Når det kommer til andre jenter viser han ikke mye respekt for meg nei, men han er flink til å få meg til å føle meg verdig i andre settinger. Han vet at jeg sliter veldig med selvtillitten miin, og sier ofte til meg at jeg er prinsessen hans og til foreldrene sine at jeg er hustruen hans, at jeg er så bra catch for han,kjøper meg fine klær for at jeg skal se finere ut osv. Ikke at det betyr så mye når han ikke gir meg denne respekten foran andre jenter men på et eller annet vis gjør det at jeg føler at han faktisk har en god del respekt for meg, om ikke det er noe han manipulerer inn også.. :S
 

Anonymkode: 8d538...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehmmm og du lurer på hvorfor du er sammen med han? 

Eller det gjør nå iallefall jeg. Sett deg i respekt jente.. Herregud! 

Skjønner ikke hva som går av jenter som skal godta så mye dritt.. 

Jeg hadde vel bedt typen ryke og reise... Dette er såTurn Off!! 

Anonymkode: 20414...ca8

Det er jo noen som ikke har selvtillit nok til å forstå at de fortjener bedre. Slike gutter er også vanligvis ekstremt manipulere i mer erfaring, og gjør det vanskelig å se en utvei (om han for eksempel sier akkurat det hun vil høre når han skjønner at han kan miste hun, eller sier ting som får hun til å tenke at hun ikke er bra nok å at det er hennes skyld) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stemorrollen skrev:

Det er jo noen som ikke har selvtillit nok til å forstå at de fortjener bedre. Slike gutter er også vanligvis ekstremt manipulere i mer erfaring, og gjør det vanskelig å se en utvei (om han for eksempel sier akkurat det hun vil høre når han skjønner at han kan miste hun, eller sier ting som får hun til å tenke at hun ikke er bra nok å at det er hennes skyld) 

Vell, det har litt med alder og erfaring for hva vi forventer. 

Sette seg selv i selvrespekt er viktig.. Enn kan jo faktisk forvente litt mer. 

Til ts, du kan forvente mye mer av en mann enn dette. For min del virker han som en tosk. Jeg husker jeg datet en fyr i noen uker.. Han dumpet jeg av slike grunner som dette. Jeg kunne faktisk ikke la meg bli tråkket på ei la meg bli dratt ned.

Noen trenger så enormt med bekreftelser at de sier slike dumme ting som dette. 

 

Anonymkode: 20414...ca8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er faktisk litt det jeg føler/frykter.
 

Jeg vil ikke gjøre det slutt nå, men kommer til å gjøre det om han fortsetter. Det er den første mannen jeg har elsket på denne måten og en som jeg til nå og fremdeles ser på som den jeg skal ende opp med etter litt finpuss. 

Når det kommer til andre jenter viser han ikke mye respekt for meg nei, men han er flink til å få meg til å føle meg verdig i andre settinger. Han vet at jeg sliter veldig med selvtillitten miin, og sier ofte til meg at jeg er prinsessen hans og til foreldrene sine at jeg er hustruen hans, at jeg er så bra catch for han,kjøper meg fine klær for at jeg skal se finere ut osv. Ikke at det betyr så mye når han ikke gir meg denne respekten foran andre jenter men på et eller annet vis gjør det at jeg føler at han faktisk har en god del respekt for meg, om ikke det er noe han manipulerer inn også.. :S
 

Anonymkode: 8d538...2de

Jeg reagerer på det uthevede. Tror du at du kan pusse han opp slik at han blir slik du vil ha han? Tabbe nr 1. Tabbe nr 2 er å finne seg i å bli behandlet på en sånn måte. Han respektere deg ikke, han prøver å bryte deg ned og manipulere deg. Men for all del, hvis det er sånn du vil ha det i et forhold, så vær så god. Jeg hadde ikke funnet meg i det et sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er faktisk litt det jeg føler/frykter.
 

Jeg vil ikke gjøre det slutt nå, men kommer til å gjøre det om han fortsetter. Det er den første mannen jeg har elsket på denne måten og en som jeg til nå og fremdeles ser på som den jeg skal ende opp med etter litt finpuss. 

Når det kommer til andre jenter viser han ikke mye respekt for meg nei, men han er flink til å få meg til å føle meg verdig i andre settinger. Han vet at jeg sliter veldig med selvtillitten miin, og sier ofte til meg at jeg er prinsessen hans og til foreldrene sine at jeg er hustruen hans, at jeg er så bra catch for han,kjøper meg fine klær for at jeg skal se finere ut osv. Ikke at det betyr så mye når han ikke gir meg denne respekten foran andre jenter men på et eller annet vis gjør det at jeg føler at han faktisk har en god del respekt for meg, om ikke det er noe han manipulerer inn også.. :S
 

Anonymkode: 8d538...2de

Disse typerne er alltid kjempesnille etter en shitstorm. Hensikten er dessværre den å gi deg dårlig samvittighet, gi deg gaver og komplimenter for så å minne deg om hvor "snill" han har vært neste gang du trekker opp et emne han ikke liker.

 Har selv vært i dine spor, hadde en sånn kjæreste. Jeg hadde alltid dårlig samvittighet og alt var min skyld selvom det var han som bedro meg og ydmyket meg. Han var jo så fantastisk i periodene når han ikke mishandlet meg.

Lykke til♡♡♡♡

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vell, det har litt med alder og erfaring for hva vi forventer. 

Sette seg selv i selvrespekt er viktig.. Enn kan jo faktisk forvente litt mer. 

Til ts, du kan forvente mye mer av en mann enn dette. For min del virker han som en tosk. Jeg husker jeg datet en fyr i noen uker.. Han dumpet jeg av slike grunner som dette. Jeg kunne faktisk ikke la meg bli tråkket på ei la meg bli dratt ned.

Noen trenger så enormt med bekreftelser at de sier slike dumme ting som dette. 

 

Anonymkode: 20414...ca8

Jeg er i et veldig sunt forhold, som tok litt arbeid som de fleste forhold gjør. De fleste har en fortid de blir påvirket av. Jeg har vært sammen med en drittsekk før, og lovet at jeg aldri skulle være i samme situasjon og har derfor holdt meg til det jeg krever/forventer og gjort det tydelig i dette forholdet. Noe samboeren respekterer.

Jeg vet hvordan det er å være i et slikt forhold, og vet at hun ikke kommer til å forlate han med det første. Derfor rådet jeg hun noe mer realistisk ovenfor. Det hjelper faktisk å sette deg i andres sko istedet for å forvente at de kan gjøre ting slik du ville ha gjort det. 

Mener ikke noe vondt med det, bare slik jeg tenker ihvertfall :) 

Endret av stemorrollen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å kreve å se facebook og smsene hans denne helgen mens vi er sammen. Ikke for å grave gjennom alt men bare se hvor hyppig kontakt han har med disse gamle flørtene sine.

Det kan hende jeg overanalyserer, men jeg har behov for å sjekke det for å bli ferdig med det i stedet for å tenke så mye på det. Det dumme er at jeg tenkte ikke på det eller var sjalu før han begyne å nevne de og skryte av de (åpenbart for å få frem en sjalu reaksjon i meg, uten at jeg har forstått helt hvorfor) Men hvordan måte kan jeg kreve å få se meldingene på uten å bli for bitchy og gal??! Det er nemlig min største frykt å bli sett på som kontrollerende, sur, kjæreste! hørt altfor mange kamerater snakke negativt om sånne damer..  Hva om han sier nei?(tror han vil si ja) Skal jeg be han gå da når han er på besøk?

Anonymkode: 8d538...2de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal liksom ha en hyggelig helg (han sover på soverommet mitt nå) så jeg vil ikke vekke han i morgen med "din hore, la meg se facebooken din!!" om dere skjønner.... Litt mer hyggelig og "naturlig" måte å si det på trenger jeg råd til... Spørre "tilfeldig" når han sitter på face i morgen eller ta det opp som en samtale og fortelle hvorfor og at jeg må sjekke ?

Anonymkode: 8d538...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...