Gå til innhold

Venninnen min sparket samboer hardt i ballene og han kveite ho. Nå må jeg velge side :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 5.2.2016 at 12.36, AnonymBruker skrev:

Jeg står mellom barken og veden nå, og det er ikke greit. Hun er en god venninne og han kjæreste gjennom 5 år. Har aldri sett han så sinna før, men hun begynte det hele. Det er sikkert. De er sure på hverandre og jeg må velge side. 

I går hadde vi en liten fest siden han hadde bursdag. Hun ble ganske så full og sa plutselig til han "jeg skal sparke deg i ballene " "gjør du det, så vil du angre" Hun ble advart, men sparket han hardt i ballene mens han sto oppe. Med stiletthæler!  Han legger seg ned i fosterstilling og ynker seg. Så løp han ned i verktøy boden og kom opp med en kjetting. Han sa "hvis ikke du har kommet deg ut innen jeg har telt til 3, så kveler jeg deg med denne" Hun bare lo mens han telte. Så han kveler henne! Det var ikke lenge, for vi fikk han fort bort fra henne,  men hun fikk et merke. Hun fikk beskjed om å gå og hun gikk mens hun kjeftet på oss mens hun kledde på seg. Smalt igjen døra hardt. 

De er sure på hverandre og begge sier jeg må velge side. Det vil jeg ikke,  for begge gjorde noe galt selv hun startet det. Hun har en tendens til å bli sånn hvis hun blir for full. Han har aldri rørt verken meg eller venninnene mine før. Han sier hun ikke er velkommen her mer.

Huff, dette er en vanlig vanskelig situasjon og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun vil faktisk ikke være venninne med meg mer hvis jeg fortsetter å være sammen med en kvinnemishandler sier hun. 

Hva hadde du gjort? 

 

Anonymkode: ed5df...a19

Jeg ville ikke valgt noens side. Begge er sjuke i hodet. Ville valgt vekk begge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble stilt samme ultimatum av en venninne for noen år siden. Hun påsto at kjæresten hennes, som også var min venn, hadde vært voldelig mot henne, og hun krevde at jeg skulle bryte all kontakt med ham, ellers ville hun bryte kontakten med meg. 

Jeg nektet å velge side i en konflikt jeg ikke var en del av, så jeg beholdt kontakten med ham. Tre uker seinere flyttet de sammen! Jeg har fremdeles kontakt med ham, selv om det ble slutt mellom dem etter en tid. 

Anonymkode: cd099...d49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.2.2016 at 12.54, AnonymBruker skrev:

ALDRI spark en mann i ballene. Vet dere hvor vondt det er!? Jeg hadde klikket maks og det hadde nok svartnet for meg å. Hun fikk jo advarsel. Bitch had it coming. 

Anonymkode: 2caa8...deb

Jeg forstår at det kan svartne men i og med at han truet på forhånd viser jo at det ikke bare var en handling i affekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så bør ingen av de innta alkohol om dette er måten de oppfører seg på.

Hadde en dame sparket meg mellom bena, beruset eller ikke så hadde jeg gitt henne en neve så det sang etter uten å nøle. Får da være måte på hva en skal finne seg i selv om en normalt sett er langt sterkere fysisk.

Når han nå ikke gjorde det, men faktisk tok seg tid til å hente "våpen" for å ta igjen med så synes jeg han gikk langt over streken.

Kan ikke si han gjorde dette i selvforsvar, men i ren hevn.

Men hvorfor kastet ikke du henne ut når hun gjorde dette før han fikk tid å komme tilbake igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/5/2016 at 12.36, AnonymBruker skrev:

Jeg står mellom barken og veden nå, og det er ikke greit. Hun er en god venninne og han kjæreste gjennom 5 år. Har aldri sett han så sinna før, men hun begynte det hele. Det er sikkert. De er sure på hverandre og jeg må velge side. 

I går hadde vi en liten fest siden han hadde bursdag. Hun ble ganske så full og sa plutselig til han "jeg skal sparke deg i ballene " "gjør du det, så vil du angre" Hun ble advart, men sparket han hardt i ballene mens han sto oppe. Med stiletthæler!  Han legger seg ned i fosterstilling og ynker seg. Så løp han ned i verktøy boden og kom opp med en kjetting. Han sa "hvis ikke du har kommet deg ut innen jeg har telt til 3, så kveler jeg deg med denne" Hun bare lo mens han telte. Så han kveler henne! Det var ikke lenge, for vi fikk han fort bort fra henne,  men hun fikk et merke. Hun fikk beskjed om å gå og hun gikk mens hun kjeftet på oss mens hun kledde på seg. Smalt igjen døra hardt. 

De er sure på hverandre og begge sier jeg må velge side. Det vil jeg ikke,  for begge gjorde noe galt selv hun startet det. Hun har en tendens til å bli sånn hvis hun blir for full. Han har aldri rørt verken meg eller venninnene mine før. Han sier hun ikke er velkommen her mer.

Huff, dette er en vanlig vanskelig situasjon og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun vil faktisk ikke være venninne med meg mer hvis jeg fortsetter å være sammen med en kvinnemishandler sier hun. 

Hva hadde du gjort? 

 

Anonymkode: ed5df...a19

 

Huff de har begge feil...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SørVestlandsJentå skrev:

 

Huff de har begge feil...

 

 

Eh Menner trenger ikke å angripe en KVINNE

for å forsvare seg selv. Fatte ikke hva som er galt med NORGE!

Siden HAn er sterkere, så er det hans jobb å kaste henne ut!

Eller selv forlate.

VOLD mot kvinner er ikke greit. Aldri.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er to personer som aldri bør bli sammen igjen!

Jeg hadde ikke giddet å være venn med noen av de.

Uakseptabelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SørVestlandsJentå skrev:

Eh Menner trenger ikke å angripe en KVINNE

for å forsvare seg selv. Fatte ikke hva som er galt med NORGE!

Siden HAn er sterkere, så er det hans jobb å kaste henne ut!

Eller selv forlate.

VOLD mot kvinner er ikke greit. Aldri.

 

 

 

Vold mot menn er heller ikke greit. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SørVestlandsJentå skrev:

Eh Menner trenger ikke å angripe en KVINNE

for å forsvare seg selv. Fatte ikke hva som er galt med NORGE!

Siden HAn er sterkere, så er det hans jobb å kaste henne ut!

Eller selv forlate.

VOLD mot kvinner er ikke greit. Aldri.

Men vold mot menn det er helt ok tydeligvis. At han kanskje misten sjangsen til å få egne barn det gjør jo ingen ting det. Hva faen er galt med slike folk som deg? Jeg tipper du er feminist fordi bare dem har et så skrudd bilde av ting.

Anonymkode: 1c0e8...d5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt kuttet ut begge. 

Vondt å bli sparket i ballene, men samboeren din skulle KVELE venninna di. Han hentet til og med kjetting og hadde tid til å tenke seg om. Men forsøkte likevel. Han hadde jeg vært livredd. Hvordan tør du være sammen med han? 

Venninna di virker heller ikke helt god, hadde kuttet ut henne også. Men samboeren din hadde jeg løpt fra.

Anonymkode: 30803...656

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Teriyaki skrev:

Vold mot menn er heller ikke greit. 

Helt enig. Vold er aldri greit (med mindre det er selvforsvar). Det mannen gjorde i dette tilfelle er for øvrig ikke selvforsvar. 

Anonymkode: 435e6...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal kutte venninna ut, siden hun brukte vold helt uprovosert. Det var dumt av han å bruke kjettingen, men han hadde grunn til å være provosert. Det var også alkohol i bildet. Jeg synes du skal gi han tvilen til gode, ettersom han aldri har vært voldelig før.

Egentlig skjønner jeg ikke at du i det hele tatt vurderer å ta venninnen sin side.

Anonymkode: 29b4d...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får litt sånn trailortrash feeling av dette. Minner meg om en episode av My big fat american gypsy wedding.

Anonymkode: fabfd...e89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare si hva jeg ville gjort, og ikke hva du burte gjøre. Kanskje har du gjort noe allerde,
men sånn jeg ser det hadde jeg ikke ønsket å støtte noen av dem. Noen ganger må man
bare være tøff og vise tøff kjærlighet. Slik oppførsel godtas ikke, uansett "bakgrunn" for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt synes jeg du skal kutte ut venninna, og gi typen en sjanse. Men egentlig burde han angre på at han gikk så langt han gjorde. Han kunne bare hevet henne ut. Det ville vært det rette. Dette burde han innse i ettertid.

Anonymkode: 29b4d...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Stod du rolig og så på at venninnen din truet med og deretter sparket kjæresten din i ballene? Allerede her hadde jeg grepet inn: bedt henne forlate plassen og ikke vise seg igjen før hun hadde bedt om unnskykdning. Venninnen din er en voldelig skrulle, hvorfor i all verden har du noe med henne å gjøre? Det er ingenting i denne tråden som forsvarer hennes oppførsel - og spark i ballene tyr man faktisk ikke til før man er under direkte trussel om vold i en situasjon man ikke kan komme løs fra. Så hvor var du, og hva i all verden tenkte du med? Denne venninnen bryter du tvert med, og forteller at hun trenger ikke kontakte deg igjen før hun har erkjent at hun er komplett idiot og har bedt om unnskyldning. Dette er virkelig en "no brainer" og bør ikke være noe du trenger er så mye tankevirksomhet på. Den eneste grunnen til at det bør være tvil er hvis du har "glemt" å fortelle vesentlige dele av hennes versjon virkeligheten.

Det handler ikke om å ta side, men å fjerne personer fra livet sitt som kun forvolder skade.

Når det gjelder typen din sine handlinger kan jeg godt forstå at han ble provosert. Og det er ikke bare ballesparket som er provokasjonen, men at hun ikke overhodet så ut til å bry seg om hva hun hadde gjort. Nå liker jeg ikke mennesker som truer, og heller ikke mennesker som planlegger overlagte handlinger. Men jeg synes det er langt lettere å forklare hans handlinger enn hennes. Hun virker som en person som gjør hva som helst for oppmerksomhet.

Det er 100 % naturlig å ta sin kjæreste i forsvar, spesielt når han er utsatt for uprovosert vold. Så dette er også en "no brainer". Det er likevel grunn til å spørre hvorfor du ikke fikk henne kastet ut mens han hentet kjettingen. Jeg synes også at du bør fortelle han at du ikke synes kjettingepsioden er noe greit, men at du skjønner han ble provosert. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest så mange av svarene her, men jeg hadde dumpet begge to. Hun er en provoserende, voldelig hurpe og han er voldelig og skremmende. Reflekser når man får vondt er naturlig. Å bruke tid på å hente en kjetting og fortsatt mene at det er en god idé å kvele noen når den er hentet er psykt og skummelt i min bok. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har begge driti seg ut. Venninna de er white trash av dimensjoner som sparker en mann uprovoser i ballene! Jeg mener, hvem ved sine fulle fem GJØR slikt? Hadde mannen din reagert direkte med å slå ut så skulle jeg ikke sagt noe, men det at han tok seg tid til å hente en KJETTING for å så komme tilbake med den og kvele henne sier litt om han også.... Hvordan folk er det du omgås TS? 

Jeg hadde iallefall ALDRI snakket med det kjærringmennesket igjen og kjæresten hadde mildt sagt vært ute på VELDIG dypt vann han også!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du i det hele tatt vurdere å ta noen av dem sin side? Begge er voldelige idioter. Det var selvsagt din "venninne" sin feil (hvem driver egentlig og sparker noen i ballene unntatt i selvforsvar? Og hvorfor hev du henne ikke ut umiddelbart?), men en mann som ETTER at episoden oppstod, i kaldt alvor henter en kjetting og kveler noen, er enda verre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...