Gå til innhold

Venninnen min sparket samboer hardt i ballene og han kveite ho. Nå må jeg velge side :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står mellom barken og veden nå, og det er ikke greit. Hun er en god venninne og han kjæreste gjennom 5 år. Har aldri sett han så sinna før, men hun begynte det hele. Det er sikkert. De er sure på hverandre og jeg må velge side. 

I går hadde vi en liten fest siden han hadde bursdag. Hun ble ganske så full og sa plutselig til han "jeg skal sparke deg i ballene " "gjør du det, så vil du angre" Hun ble advart, men sparket han hardt i ballene mens han sto oppe. Med stiletthæler!  Han legger seg ned i fosterstilling og ynker seg. Så løp han ned i verktøy boden og kom opp med en kjetting. Han sa "hvis ikke du har kommet deg ut innen jeg har telt til 3, så kveler jeg deg med denne" Hun bare lo mens han telte. Så han kveler henne! Det var ikke lenge, for vi fikk han fort bort fra henne,  men hun fikk et merke. Hun fikk beskjed om å gå og hun gikk mens hun kjeftet på oss mens hun kledde på seg. Smalt igjen døra hardt. 

De er sure på hverandre og begge sier jeg må velge side. Det vil jeg ikke,  for begge gjorde noe galt selv hun startet det. Hun har en tendens til å bli sånn hvis hun blir for full. Han har aldri rørt verken meg eller venninnene mine før. Han sier hun ikke er velkommen her mer.

Huff, dette er en vanlig vanskelig situasjon og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun vil faktisk ikke være venninne med meg mer hvis jeg fortsetter å være sammen med en kvinnemishandler sier hun. 

Hva hadde du gjort? 

 

Anonymkode: ed5df...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stusser litt på hvorfor hun følte behovet for å sparke han i ballene i utgangspunktet? Det måtte vel være en foranledning?

Men uansett syntes jeg kveling med kjetting "trumfer" ballespark...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne men hadde jeg vært mann og blitt sparket i ballene med stilettoes, selv etter en advarsel, ville jeg mildt sagt blitt provosert. Hans reaksjon på dette var ikke riktig den heller men tror du han hadde gjennomført det om dere ikke fjernet henne fra situasjonen?

Disse tilfellene er aldri noe enkelt å være borti. For din del er det best om du forholder deg nøytral. Kanskje avbryte kontakt med begge inntil de har landet på noe?

Jeg hadde ikke valgt side.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart å være venn med ei som kan finne på å gjøre sånt, selv om det var i fylla. Helt uprovosert?

Om jeg hadde kunnet fortsette å være kjæreste med en som reagerer slik er mer avhengig av situasjonen syns jeg, så den må du nesten kjenne på selv. Men jeg hadde ikke hatt noe problem med å droppe venninna mi

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, calleia skrev:

Jeg stusser litt på hvorfor hun følte behovet for å sparke han i ballene i utgangspunktet? Det måtte vel være en foranledning?

Men uansett syntes jeg kveling med kjetting "trumfer" ballespark...

Hun hadde ingen grunn. Hun var full og ofte kan hun bli sånn i fylla.

Anonymkode: ed5df...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Han har rett,  hun har feil. 

Å bli sparket i ballene er den verste smerten av mann kan oppleve. 

Det kan svartne for enhver om noe sånt skjer, hun fikk akkurat som fortjent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt ut av dette her.. At dem midt oppi det hele klarer be deg om å velge side. Sier i grunn litt om de begge to!! 

Gammel er dere? 12 år? 

Anonymkode: 55aa6...940

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger da ikke velge side. De har begge oppført seg helt idiotisk og bør be hverandre om unnskyldning snarere enn å forvente at du skal velge side. Dere går da vel ikke på barneskolen? Og tror hun skal feie for sin egen dør før hun kaller andre for kvinnemishandlere, etter hennes logikk er jo hun en mannemishandler da, særlig siden hun startet det. Hun er jo rett og slett hyklerisk. Og å stille et ultimatum til venninna si  på toppen av det fordi man selv går til fysisk angrep på mannen hennes er lavmål. Tror heller ikke jeg ville ønsket å være venninne med noen som i fylla har for vane å sparke folk i balla. Tror også jeg ville revurdert forholdet til mannen. En ting er å ta igjen når noen går til angrep på deg, men å gå å hente kjetting i boden for så å ta igjen er jo helt psykt. Hadde det vært i affekt med hendene hadde det vært noe annet.

De får bare være sure om de vil være sure. Men siden du er en sentral person i livene til begge, ville det vitnet om mye mer respekt om de to klarer å skvære opp nettopp for å ikke sette deg i en så vanskelig situasjon. Det gjorde to av vennene mine som ble uvenner med hverandre. Men fordi de begge skjønte at jeg kom i en vanskelig posisjon som fremdeles ville være venner med dem begge, så kan de likevel omgås en gang i blant når jeg f.eks. har bursdag og behandle hverandre som folk.

Anonymkode: 4a69c...282

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din har trådd alvorlig over, ikke bare nå, men også tidligere. I mitt hode ryker hun for venner driver ikke slik.

MEN jeg ville også tatt en grundig kikk på mannen og det som skjedde. Man prøver selvfølgelig ikke å kvele noen, uansett hvilke traumer man blir utsatt for. Var det en trussel som gikk for langt? Har han voldelige tendenser ellers? Spør deg om hva som skjedde og om noe lignende kan skje igjen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes venninnen gjorde feil. Han å så klart, men hun fremprovoserte det. Du sparker ikke mann i ballene. Hvert fall ikke med stiletthæler. Du sier han aldri vært voldelig før? Tror ikke jeg hadde dumpet han. Jeg forstår han ble provosert, men reagerte på feil måte. Men hvem er viktigst for deg? Han eller hun?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hadde han bare tatt tak i kjerringa og lempet henne ut hadde jeg hatt litt mer sympati med han, nå virker begge helt på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jeg hadde gjort???? Droppet begge to!! Ærlig talt, hva slags folk er det du omgir deg med?

Anonymkode: b7096...5f5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI spark en mann i ballene. Vet dere hvor vondt det er!? Jeg hadde klikket maks og det hadde nok svartnet for meg å. Hun fikk jo advarsel. Bitch had it coming. 

Anonymkode: 2caa8...deb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke valgt noen av dem. Va slags oppførsel er dette da? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde sparket resultert i en knyttneve i haka på mer eller mindre ren refleks hadde jeg svart at dette utelukkende var venninna di sin skyld.

Men han gikk faktisk ned og henta kjetting, ga henne litt tid, og så kvalte han henne. Da hadde han ganske lang tid på å kjøle seg ned og på å vurdere om det å svare med vold var en god idé. 

Venninna di er ei hurpe som starta alt, men kjæresten din høres litt halvsprø ut han og, så jeg hadde revurdert relasjonen med begge. 

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg et nytt miljø å henge i...
Det her er white trash! Hvem blir så dritings midt i uken, at de sparker en mann i ballene? Jeg har nesten problemer med å tro på historien, for jeg har tydeligvis levd et så beskyttet liv, at jeg ikke skjønner hvordan det er mulig å ha slike aktiviteter på en torsdag? Har dere ikke jobb..? Og hvem i sitt rette henter en kjetting, og kveler noen med den?! Er dere rusa på mer enn alkohol hele gjengen..?
Her kommer KG-klisjeen; dump begge to! Gjør deg selv en stor tjeneste, og finn deg et sunnere miljø. 

Anonymkode: 2e73e...720

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Venninnen din høres rimelig spesiell ut, å være full er ikke en unnskyldning for å sparke noen umotivert i ballene. Hadde en venninne gjort noe slikt med kjæresten min hadde jeg kastet Henne på dør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Hadde sparket resultert i en knyttneve i haka på mer eller mindre ren refleks hadde jeg svart at dette utelukkende var venninna di sin skyld.

Men han gikk faktisk ned og henta kjetting, ga henne litt tid, og så kvalte han henne. Da hadde han ganske lang tid på å kjøle seg ned og på å vurdere om det å svare med vold var en god idé. 

Venninna di er ei hurpe som starta alt, men kjæresten din høres litt halvsprø ut han og, så jeg hadde revurdert relasjonen med begge. 

Enig i det. Han burde heller forsvart seg i situasjonen. Jeg med noe kampsportbakgrunn hadde helt klart inntatt en mer beskyttende positur om jeg på forhånd hadde mottatt en slik trussel, deretter hadde hun gått i bakken. 

Men reagerer du lenge i etterkant på grov vold med ny grov vold så er begge like skyldige, og man risikerer å åke inn om man blir anmeldt for det. 

I alle falle ville jeg sett litt på hvilket miljø jeg befinner i meg, og hadde hverken giddet en partner eller kamerat som utøver grov vold. 

Anonymkode: 4386c...330

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...