Gå til innhold

Hva bidrar du med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å bli større fokus på miljøproblemene som klima, søppel og forurensning. Lurte på hva du bidrar med til å redusere det?

Jeg bruker kollektivtransport, forsøker å bruke handlebag i stedet for poser og plukker noen ganger søppel 😊

Anonymkode: d47fe...6ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 4.2.2016 at 20.24, AnonymBruker skrev:

Nå begynner det å bli større fokus på miljøproblemene som klima, søppel og forurensning. Lurte på hva du bidrar med til å redusere det?

Jeg bruker kollektivtransport, forsøker å bruke handlebag i stedet for poser og plukker noen ganger søppel 😊

Anonymkode: d47fe...6ee

Jeg ønsker å eksponere at det har absolutt ingen betybning, hva vi gjør i lille Norge, i det store bildet. I Kina bor det 3 gangern hva som bor i Europa. Videre bor det i Norge f.eks. 1/8 av Tokyos innbyggertall....... Om SVere ønsker å være miljøvennlige er jo det fint. Men ikke bland oss andre inn i deres utopia.

Når det er sagt plukker jeg gjerne opp søppel  som skjærer i øynene.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kildesorterer, går eller sykler mest mulig, handler mest mulig brukt samt selger/gir bort istedet for å kaste (nesten hele huset her er innredet med brukte møbler), handlebag, obs på hvilke klær og varer jeg kjøper. 

Anonymkode: fcc5f...115

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kuttet ut å spise kjøtt. Kjøttindustrien forurenser mer enn hele transsportsektoren på verdensbasis. Det er absolutt verstingen innen klima. Og det forbrukes 2500 liter vann for å lage EN burger. Anbefaler folk å se dokumentaren "Cowspiracy."

Anonymkode: c7f51...108

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg gjør er vel å kildesortere... 

Tar ikke buss siden den går på teite tidspunkt, og kjører bil siden vi bor en mil unna nærmeste butikk. Plukker ikke opp søppel jeg ser ute og bruker ikke handlenett fordi jeg rett og slett glemmer det. 

Spiser også mye kjøtt, selv om jeg har sett cowspiracy. 

Anonymkode: d0ad5...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går om jeg ikke skal så langt, kollektivtransport ellers, deltar på byttearrangementer når jeg kan, skulle gjerne ha kildesortert mer men det blir ikke slik sånn jeg bor nå, bruker enten bag eller sekk når jeg handler stort sett (da unngår jeg poser og det er lettere og få med seg hjem) er vel det jeg kommer på i allefall.. 

Endret av marleneK92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, debatant skrev:

Jeg ønsker å eksponere at det har absolutt ingen betybning, hva vi gjør i lille Norge, i det store bildet. I Kina bor det 3 gangern hva som bor i Europa. Videre bor det i Norge f.eks. 1/8 av Tokyos innbyggertall....... Om SVere ønsker å være miljøvennlige er jo det fint. Men ikke bland oss andre inn i deres utopia.

Når det er sagt plukker jeg gjerne opp søppel  som skjærer i øynene.

Ts her. Synd det med Kina, men vi kan da ikke slappe av og se på for det. Hvis vi er flinke her i Norge så blir vi da et godt forbilde for de andre for de andre, tenker jeg. Bra at du og plukker søppel 😊 

Ser at det er at noen her som nevner de spiser mindre kjøtt. Spiser heller ikke kjøtt.  Glemte å si det. Kildesortering gjør jeg og. Er med på http://holdnorgerent.no/strandrydding/ og synes det er hyggelig hver gang😊 Artig å lese hva dere bidrar med. 

Anonymkode: d47fe...6ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Handlebag istedenfor poser

-KIldesorterer

-Spiser vegetarisk med lite innslag av egg og melk 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går, sykler eller tar bussen hvis jeg skal noe sted, og pt eier jeg ikke en bil. Det kommer muligens til å endre seg, men inntil videre klarer jeg meg fint uten.

Jeg kildesorterer. Jeg begrenser forbruket av de fleste varer i størst mulig grad. Dvs, jeg kjøper noe nytt når jeg TRENGER det, ikke fordi det er kommet en ny modell, eller fordi vårkolleksjonen er kommet.

Jeg bruker minst mulig varmt vann, dvs jeg skyller ting i kaldt vann før jeg setter dem i oppvaskmaskinen, og jeg skrur av dusjen mens jeg såper meg inn. Småting, men det er få ting som koster mer energi enn å vame opp vann.

Oppvarmingen av leiligheten er termostatstyrt med fire soner, og jeg slår av lyset når jeg ikke er i et rom. Badet, kjøkkenet, entreen, etc. Vet ikke hvor mye jeg sparer på det, siden all belysningen er LED-lamper, men litt er det vel. Jeg se det som et godt tegn at strømleverandøren min ber meg om å bekrefte måleravlesningene fordi de ligger under det som de har spådd.

Å, og jeg bruker handlebag i stedet for plastposer. Har alltid en med meg i en lomme eller i ryggsekken.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å spise kjøtt, egg, og de fleste meieriprodukter. Ellers prøver jeg å kjøpe brukt når jeg kan, og gir bort fremfor å kaste.

Men skulle ønske jeg var flinkere til å reise kollektivt. Altfor enkelt å bare hive seg i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kildesorterer

Spiser svært lite kjøtt, knapt 2 ganger i året kommer biffen på bordet.

Bevisst på forbruk, var ikke på januarsalget i år, ei  de siste år heller, kjøper det jeg trenger, ikke alt jeg vil ha. Betaler heller for kvalitet.

Kaster svært lite mat

 

 

Anonymkode: a6527...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorterer søppel

Spiser vegetar et par ganger i uken.

Sykler en del, men tar heller bil enn kollektiv (for dyrt med kollektivtransport).

Kjøper lite klær.

Får ikke barn (er vel det viktigste man kan gjøre for miljøet).

Sparer strøm der jeg kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vegetarianer.

Kilde-sorterer alt jeg klarer. Har også NEI TAKK til reklame.

Kjøper aldri unødvendig tullball som jeg egentlig ikke har behov for.

Går eller bruker sykkel / rulle-skøyter. Eventuelt kollektiv-trafikken, hvis jeg må.

Mat-avfall kan graves ned (eventuelt tømmes) i ett lite skogsområde. Ikke i nærheten av noen som helst tur-sti / bebyggelse da. Så dette blir spist opp av elg, rådyr eller lignende. Eller det råtner opp, og blir til ny jord igjen....

Anonymkode: 97d6a...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig redusert kjøttforbruk, spesielt av storfe. 

Går/sykler/kollektivtransport framfor bil så mye som det lar seg gjøre

Handler med nett/sekk

Bruker fruktposenett i stedet for plastfruktposer

Resirkulerer glass/metall/plast/papir

Neitakk til reklame

Kjøper ikke ting jeg ikke trenger

Sier neitakk til gratisting jeg ikke trenger (deltar ikke på alt av giveaways på nettsider...)

 

Anonymkode: fe4f7...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok få meg bil snart siden vi skal flytte til bygda der det ikke går særlig med busser og det er veldig vanskelig når man har barn da det ikke går buss til barnehagen osv.

Men nå sykler jeg og går og tar buss. 

Anonymkode: 519cf...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiser ikke kjøtt, kjøper brukte ting. Kjøper kun det jeg absolutt må, det gjelder også klær. Sykler til jobb hele året unntatt når det er glatt vinterstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Har ikke bil (bruker kun kollektivtransport eller går)

* Kjøper gjerne brukt

* Kildesorterer

* Har med bag til matvarene når jeg handler.

* Har nei takk til reklame-klistremerke på postkassa

* Bruker lite strøm

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Flyr veldig sjeldent. Fløy i fjor sommer, men da var det ti år siden sist.
  • Spiser kortreist mat produsert hos slektninger, fra lokalt gårdsutsalg eller fisk fra nærområdet.
  • Prøver å bruke lite strøm til oppvarming og heller kle på meg ekstra
  • Begrense kjøttinntak. Er ikke vegetarianer, men spiser gjerne vegetarmat.
  • Handle mat lite og ofte, og lage små porsjoner for å unngå matsvinn.
  • Kjøpe klær som er lite motepregede, slitesterke og som kan holde i mange sesonger.
  • Prøver å sortere avfallet, men kommunen har dessverre dårlige ordninger for avfallsortering.
  • Handle brukt fra Finn, loppemarkeder eller bruktbutikker.

Dessverre kjører jeg mye bil fordi jeg ofte er på steder med lite kollektivtransport. På mitt opprinnelige hjemsted, hvor mye av slekta fortsatt bor, går det kun skolebuss, og derfor ingen busser om kveldene, i helgene eller i skoleferier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...