Gå til innhold

Mødre som vil bestemme i eks sitt hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skole, samfunn, media, den globale verden, biologisk familie og foreldre: ja. 

 

Men ikke en random utenforstående inntrenger i barnets hjem. 

Far og mor, 50/50 og ingen andre flytter inn. Det er en god ordning for intelligente mennesker som detter barnet først. 

 

Anonymkode: e7657...b47

Det at du omtaler eksens nye partner for inntrenger forteller ganske mye om deg.. 

Den nye partneren er eksens nærmeste pårørende- ofte mor/ far til ens barns bror eller søster.. Dette er ikke en random person- men en person  som vil ha stor påvirkning på barnet.. 

 

Jeg betviler at du kan med sikkerhet kan si at det ikke vil skje at eksen din ikke kommer til å flytte sammen med sin store kjærlighet .. Jeg ville ihvertfall aldri vurdert en person som er slik som du beskriverdere. vær obs på at dere fort kan stå alene om dere setter ny partner på linja. Og at mor og far tilstadighet dater nye personer er ikke særlig bra for barna..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg i samme situasjon selv, men jeg tenker at det viktigste er at mor og far klarer å samarbeide om barnet selv om de som par skilles. Synes det er helt hårreisende hvis all kommunikasjon skal foregå via tredjepart eller mor/far ikke kan oppholde seg i samme rom i noen få minutter engang. Det preger jo helt klart et barn dersom det er slik at foreldrene ikke kan snakke sammen på vanlig måte. Man har et barn sammen, som ikke er skyld i bruddet. Da får man faktisk være så voksen at man klarer å ta seg kraftig sammen, for barnets skyld. 

At det blir forskjellige rutiner og regler i to hjem synes jeg er greit og naturlig, barn tilpasser seg dette, så lenge det ikke er vidt forskjellig. Likevel synes jeg man bør kunne ha en dialog og at de to hjemmene ikke er lukket.

Anonymkode: 5b718...c75

Snakker du om "delt bosted 50/50"?

isåfall bør du vite at foreldre som er omfattet av en slik avtale må samarbeide og kommunisere bra om barnet. De bor også meget nær hverandre.

 

 

Anonymkode: e7657...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skole, samfunn, media, den globale verden, biologisk familie og foreldre: ja. 

 

Men ikke en random utenforstående inntrenger i barnets hjem. 

Far og mor, 50/50 og ingen andre flytter inn. Det er en god ordning for intelligente mennesker som detter barnet først. 

 

Anonymkode: e7657...b47

Random utenforstående inntrenger? Wow :fnise:

Anonymkode: 5b718...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KG deltager skrev:

Det at du omtaler eksens nye partner for inntrenger forteller ganske mye om deg.. 

Den nye partneren er eksens nærmeste pårørende- ofte mor/ far til ens barns bror eller søster.. Dette er ikke en random person- men en person  som vil ha stor påvirkning på barnet.. 

 

Jeg betviler at du kan med sikkerhet kan si at det ikke vil skje at eksen din ikke kommer til å flytte sammen med sin store kjærlighet .. Jeg ville ihvertfall aldri vurdert en person som er slik som du beskriverdere. vær obs på at dere fort kan stå alene om dere setter ny partner på linja. Og at mor og far tilstadighet dater nye personer er ikke særlig bra for barna..

?

 

Snakker du om oss som du ikke kjenner?

 

Vi er godt voksne, samarbeider meget godt og barnas far har vært selvvalgt single i flere år. Han har nå ny kjæreste og de bor i hver sin bolig. De sees i den uken han ikke har barna.

Selv er jeg selvvalgt single og ønsker ikke ny kjæreste. 

Mor og far har ikke datet og dater ikke. 

 

Men du siktet kanskje til noe abstrakt. 

Anonymkode: e7657...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker du om "delt bosted 50/50"?

isåfall bør du vite at foreldre som er omfattet av en slik avtale må samarbeide og kommunisere bra om barnet. De bor også meget nær hverandre.

 

 

Anonymkode: e7657...b47

Ikke alle foreldre med en slik avtale kommuniserer bra nei, det er jo ikke slik at bare fordi man har en avtale om 50/50 så er det et godt samarbeid om barna. Det har jeg dessverre sett nok av.. 

Anonymkode: 5b718...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. februar 2016 at 21.20, AnonymBruker skrev:

Som barnas eneste mor - the one and only - hold deg unna mine barns verdivalg, personlighetspåvirkning og ufine vaner/holdninger. Hold deg unna mine barn politisk, prøv ikke engang å forsøke å påvirke de i sosialistisk retning eller med ditt dårlige språk eller utilstrekkelig dannelse. 

 

Dette tar vi foreldre oss av. Så kan du leve med dine strekklaken og telle kanter. I do not honestly care.

Anonymkode: e7657...b47

Så, når dine vakre englebarn oppfører seg som idioter hos andre, så skal bare få lov til å holde på? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, King in the North skrev:

Så, når dine vakre englebarn oppfører seg som idioter hos andre, så skal bare få lov til å holde på? 

Hvis de er hos sin far så ordner far dette. Er de hos sin mor så ordner mor dette. 

Anonymkode: e7657...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har funnet den Store kjærligheten. Og, de bor i hver sin bolig:) 

Vi er voksne og tenker på barna.

Anonymkode: e7657...b47

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skole, samfunn, media, den globale verden, biologisk familie og foreldre: ja. 

 

Men ikke en random utenforstående inntrenger i barnets hjem. 

Far og mor, 50/50 og ingen andre flytter inn. Det er en god ordning for intelligente mennesker som detter barnet først. 

 

Anonymkode: e7657...b47

Hva skjer den dagen eksen finner ut at han ønsker å bli samboer igjen? Kan du svare på det spørsmålet? Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan samarbeidsklimaet blir da, og hva du tenker å foreta deg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

 

Hva skjer den dagen eksen finner ut at han ønsker å bli samboer igjen? Kan du svare på det spørsmålet? Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan samarbeidsklimaet blir da, og hva du tenker å foreta deg. 

Da synes jeg du straks bør finne deg hobbyer og meningsfulle aktiviteter i ditt liv! 😄👍🏻

Anonymkode: e7657...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker her om en mann som aldri har hatt avtaleordningen 50/50.

Har han ikke det blir han en av "taperne".

 

De foreldre med 50/50 må samarbeide bra og bo nær hverandre. De som har 50/50 oppfører seg som regel  ikke slik som du beskriver. 

Anonymkode: e7657...b47

Bortsett fra hun venninna di som oppførte seg som en skikkelig bitch da ;)

Anonymkode: a2886...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

 

Snakker du om oss som du ikke kjenner?

 

Vi er godt voksne, samarbeider meget godt og barnas far har vært selvvalgt single i flere år. Han har nå ny kjæreste og de bor i hver sin bolig. De sees i den uken han ikke har barna.

Selv er jeg selvvalgt single og ønsker ikke ny kjæreste. 

Mor og far har ikke datet og dater ikke. 

 

Men du siktet kanskje til noe abstrakt. 

Anonymkode: e7657...b47

Bare en tanke herfra... Sett at barna dine en gang finner en person med barn fra tidligere forhold, og ønsker å satse på denne. Men - de får jo ikke delta i det daglige livet og bo sammen som et par. De blir ekskludert og holdt på utsiden av dennes familie. Ville du ha ønsket det slik?

Anonymkode: ee93b...5e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skole, samfunn, media, den globale verden, biologisk familie og foreldre: ja. 

 

Men ikke en random utenforstående inntrenger i barnets hjem. 

Far og mor, 50/50 og ingen andre flytter inn. Det er en god ordning for intelligente mennesker som detter barnet først. 

 

Anonymkode: e7657...b47

Igrunn ikke. Mest for kontrollerende loonytoons.

Anonymkode: af1e1...e9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har funnet den Store kjærligheten. Og, de bor i hver sin bolig:) 

Vi er voksne og tenker på barna.

Anonymkode: e7657...b47

Så hva om de to får barn da? Hvor skal faren bo?

Anonymkode: af1e1...e9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare en tanke herfra... Sett at barna dine en gang finner en person med barn fra tidligere forhold, og ønsker å satse på denne. Men - de får jo ikke delta i det daglige livet og bo sammen som et par. De blir ekskludert og holdt på utsiden av dennes familie. Ville du ha ønsket det slik?

Anonymkode: ee93b...5e1

Ja, absolutt. Mener det er best for barna at mor og far holder hjemmene sine kun for barna og mor/far - og at en ny kjæreste må bo i sin egen bolig, enten denne har barn eller ei.

Anonymkode: e7657...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva om de to får barn da? Hvor skal faren bo?

Anonymkode: af1e1...e9f

Det må de klare å finne ut av selv, formoder jeg. 

Anonymkode: e7657...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, absolutt. Mener det er best for barna at mor og far holder hjemmene sine kun for barna og mor/far - og at en ny kjæreste må bo i sin egen bolig, enten denne har barn eller ei.

Anonymkode: e7657...b47

Barna dine kommer jo til å bli fantastisk lite tilpasningsdyktige... Lykke til med alt, huff. 

Anonymkode: 1d71c...4d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, absolutt. Mener det er best for barna at mor og far holder hjemmene sine kun for barna og mor/far - og at en ny kjæreste må bo i sin egen bolig, enten denne har barn eller ei.

Anonymkode: e7657...b47

Lykketil med å finne trygge og stabile partnere!

Anonymkode: 95f08...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.2.2016 at 23.23, AnonymBruker skrev:

Jo, det har jeg. Når far putter en tiåring i seng kl. 20 en lørdag for at han og stemor vil ha voksentid, når denne tiåringen har leggetid i hverdager kl. 21, så må noen si fra. Det er ikke rett at barnet skal behandles slik. Når far tydeligvis mener jeg er en så god omsorgsperson for barnet at jeg får ha full omsorg, så må også far stole på at min vurdering av hverdags-leggetid er korrekt, ikke legge en tiåring som gråter i timesvis på rommet fordi han ikke får lørdagskos og tv-titting som han pleier (og pleide hos far, før stemor kom dit). Det er min plikt som mor å sørge for at barnet mitt har det bra. Når det ikke har det bra hos far er det min plikt å informere far om hvordan han kan bedre dette. Skjer det ikke får barnet heller droppe samvær (noe som ble resulatet i vår situasjon). 

Anonymkode: d3245...782

Helt enig. Egoistisk stemor og dum forelsket far. Her må barna sees først. Nye dama kan ha egentid når barnet er borte. Makan til idiotiske stemødre!!

Anonymkode: dd8d6...3bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må de klare å finne ut av selv, formoder jeg. 

Anonymkode: e7657...b47

Da må de jo bo sammen til beste for barnet. 

Anonymkode: af1e1...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...