Gå til innhold

Babyen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

NEI, en hund eller katt er ikke en baby. Det kommer aldri til å bli barnet ditt. Og forstår du ikke det, er du både en særdeles uskikket dyreeier, men også sinnsyk. Tips! Kontakt fastlegen og få henvisning til DPS. Eller en hjernekirurg.

Jeg LER AV FOLK som kaller hunden sin "babyen min", jeg ler fordi de er så ufattelig tragiske. Kan ikke grine av dem heller? Så da må man le! Gleder meg til folk kan skrive at de kaller dyrene sine babyene sine så jeg kan le av dem. 

Innbilt svangerskap, much?

Anonymkode: db584...846

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble gjort et stort forskingsprosjekt der de tok blodprøver av mødre og barn mens barnet ble ammet. 

Også tok de blodprøver av hund og eier som koste. 

Det viser seg at de SAMME hormonene ble utskilt hos begge!  også hos hunden. Hormonene er kjærlighets hormoner, som viser en dyp og inderlig kontakt og kjærlighet. 

Så kanskje ikke så rart at for mange så er hunden babyen dems. 

http://forskning.no/menneskekroppen-hunder/2015/04/blikkontakt-knytter-hund-og-eier-sammen

Endret av Snublefella
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning viser også at hunden selv ser på mennesket som sine foreldre, på samme måte som en baby.

http://www.nrk.no/viten/joda_-hunder-er-som-barn-1.11097587

"Nå har en gruppe forskere ved det veterinærmedisinske universitetet i Wien funnet det de mener er det første beviset for at hundens forhold til sin eier i stor grad er likt forholdet mellom foreldre og barn"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret
5 minutter siden, Snublefella skrev:

Det ble gjort et stort forskingsprosjekt der de tok blodprøver av mødre og barn mens barnet ble ammet. 

Også tok de blodprøver av hund og eier som koste. 

Det viser seg at de SAMME hormonene ble utskilt hos begge!  også hos hunden. Hormonene er kjærlighets hormoner, som viser en dyp og inderlig kontakt og kjærlighet. 

Så kanskje ikke så rart at for mange så er hunden babyen dems. 

Fint innlegg - og dette tror jeg på! Jeg har både barn og hund og kan godt kjenne den enormt store kjærligheten til hunden min - omtrent som til barna. MEN selvsagt vet jeg at det er en hund og ikke en baby - og den krever en annen oppdragelse selvsagt. Men jeg kaller den gjerne babyen min - den er babyen min - fordi den gir meg så mange gode følelser omtrent som en baby.

Å henge seg opp i ett ORD synes jeg er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk elsker hunden sin like mye som barnet sitt

 

"Resultatet på testpersonene var relativt like for egne barn og hunder: - Et nettverk av hjernedeler involvert i følelser, belønning, tilhørighet, visuell prosessering og sosial kognisjon ble påvirket når mødre ble vist bilder av både barnet og hunden, heter det i studien."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du fler linker og mer forskning Ts??

Som du skjønner så er det på ingen måte rart at folk elsker sine hunder hinmelhøyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det syns jeg faktisk er litt søtt. Men må innrømme at jeg flirer litt av de som sender julekort med bare hunden: "God jul, juleklemmer fra Stella" eller oppdatering med bilde og gratulasjoner på facebook: "Gratulerer med 5-års dagen, Stella! Klem fra mamma" :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snublefella skrev:

Det ble gjort et stort forskingsprosjekt der de tok blodprøver av mødre og barn mens barnet ble ammet. 

Også tok de blodprøver av hund og eier som koste. 

Det viser seg at de SAMME hormonene ble utskilt hos begge!  også hos hunden. Hormonene er kjærlighets hormoner, som viser en dyp og inderlig kontakt og kjærlighet. 

Så kanskje ikke så rart at for mange så er hunden babyen dems. 

http://forskning.no/menneskekroppen-hunder/2015/04/blikkontakt-knytter-hund-og-eier-sammen

Det er helt ok det, altså, jeg vet at de er sinnsyke fra før. Mener du at hormonene som blir utskilt beviser at de ikke kan noe for at de er ko-ko? Litt som damer med PMS er unnskyldt fordi de har masse hormoner i kroppen som er årsak til den slemme oppførselen...

Joda, greit at det kan bevises at de er sinnsyke, men litt dårlig gjort av deg å drite dem ut enda mer her, da

 

Anonymkode: db584...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Snublefella skrev:

Forskning viser også at hunden selv ser på mennesket som sine foreldre, på samme måte som en baby.

http://www.nrk.no/viten/joda_-hunder-er-som-barn-1.11097587

"Nå har en gruppe forskere ved det veterinærmedisinske universitetet i Wien funnet det de mener er det første beviset for at hundens forhold til sin eier i stor grad er likt forholdet mellom foreldre og barn"

Ja, mellom gale hundeeiere kanskje. Friske og oppegående hundeeiere vet at en hund er en hund og at den bør behandles deretter. Barn trenger noe helt annet enn det hunder trenger  - forstår man ikke det bør man verken være eier eller forelder! 

Anonymkode: db584...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mellom gale hundeeiere kanskje. Friske og oppegående hundeeiere vet at en hund er en hund og at den bør behandles deretter. Barn trenger noe helt annet enn det hunder trenger  - forstår man ikke det bør man verken være eier eller forelder! 

Anonymkode: db584...846

Hunder og babier har selvfølgelig forskjellige behov, de er to forskjellige arter, alle forstår jo det!

Det er ikke det vi diskuterer!

Det disse linkene viser er at følelsene som er knyttet til barn og til hunder er veldig like, kjærligheten kan sammenlignes.

Derfor er det da naturlig at disse menneskene kaller hundene sine for sine babyer, fordi de føler en stor kjørlighet og beskyttelse behov overfor hunden ikle fordi de har lyst å gi hundenn smokk og trille den rundt i barnevogn ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både hund og barn som jeg elsker, men å kalle hunden for babyen min kunne ikke falt meg inn... Altfor mange som menneskeliggjør hundene sine, og det tror jeg virkelig ikke de har godt av.

Når det er sagt er det ikke tvil om at kjærligheten jeg føler for hunden min er STOR :hjerter_rundt:

Anonymkode: 5d574...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ikke bare kalle bikkja mi hva jeg vil? Av og til så kaller jeg den "bebisen min!" eller "lillegutt". Andre ganger kaller jeg den "djevelunge" og "veddløpsponni". En sjelden gang "kalven min". Men jeg er fullstendig klar over at det hverken er et barn, hest eller ku jeg har. Kjært barn har mange navn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snublefella skrev:

Hunder og babier har selvfølgelig forskjellige behov, de er to forskjellige arter, alle forstår jo det!

Det er ikke det vi diskuterer!

Det disse linkene viser er at følelsene som er knyttet til barn og til hunder er veldig like, kjærligheten kan sammenlignes.

Derfor er det da naturlig at disse menneskene kaller hundene sine for sine babyer, fordi de føler en stor kjørlighet og beskyttelse behov overfor hunden ikle fordi de har lyst å gi hundenn smokk og trille den rundt i barnevogn ;)

Jo, for en baby handler om mer enn "du er søt". Men du, som ikke har unger, vet vel ikke hva det vil si.

Anonymkode: db584...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har både hund og barn som jeg elsker, men å kalle hunden for babyen min kunne ikke falt meg inn... Altfor mange som menneskeliggjør hundene sine, og det tror jeg virkelig ikke de har godt av.

Når det er sagt er det ikke tvil om at kjærligheten jeg føler for hunden min er STOR :hjerter_rundt:

Anonymkode: 5d574...0da

Nettopp! Det er to forskjellige ting. Selvfølgelig skal man være glad i hunden, men det er et dyr og det blir på en annen måte. Og aldri en baby :)

Jeg har selv hatt en hund jeg var glad i, på den måten man kan være glad i en hund.

Anonymkode: db584...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppegående folk skjønner vel at selv om enkelte kaller hunden for "babyen sin", så er det likevel ikke slik at de ikke skjønner at det er forskjellige arter. Kallenavn, vettu. Det blir jo litt det samme som å tro på at kjærester som kaller hverandre for "pus", tror de snakker til en katt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RC skrev:

Oppegående folk skjønner vel at selv om enkelte kaller hunden for "babyen sin", så er det likevel ikke slik at de ikke skjønner at det er forskjellige arter. Kallenavn, vettu. Det blir jo litt det samme som å tro på at kjærester som kaller hverandre for "pus", tror de snakker til en katt.

Nei, det blir ikke det samme. Du sammenligner et kjæresteforhold med eier-hund-forhold? 
Ok, du har overbevist meg.. du er gal.

Anonymkode: db584...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjært barn har mange navn, heter det. At folk kaller hundene sine for babyen sin, viser vel bare at de er på mange måter like glad i hunden som i evt barn. Dette handler om kjærlighet. og disse menneskene er det mange av! Og du kaller dem sinnsyke. Isåfall er store deler av befolkningen med hunder sinnsyke. Haha. Vi har det veldig greit hvis det vi skal bruke tid på å irritere oss over er at folk er så glad i hundene sine at de kaller dem baby. Tror kanskje det fins andre ting i denne verden som er hakket verre. Men bare kanskje. Fælt med kjærlighet, ikke sant TS?

Anonymkode: 39e7f...b4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det blir ikke det samme. Du sammenligner et kjæresteforhold med eier-hund-forhold? 
Ok, du har overbevist meg.. du er gal.

Anonymkode: db584...846

Nei. Jeg sammenligner hvor lite/mye man burde legge i enkelte ords betydning, avhengig av hvem som sier dem og når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...