Gå til innhold

Incognito tannregulering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta incognito tannregulering siden jeg har ganske skjeve tenner og dette var beste alternativ siden jeg ikke vil at de skal synes utenpå. Prisen kommer på ca. svimmlende 60 000 kr til sammen...Jeg har aldri hatt regulering før så følte at det var på tide å fikse dem..

Noen som har erfaringer med dette? Noen som måtte trekke tenner pga trangstilling? 

Har en tann som stikker ut og tannlegen mente at jeg burde trekke den for å få plass, synes det er litt synd :( Er forresten 30 år..

 

 

 

Anonymkode: 37ba3...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har økonomien til det, er det veldig verdt det! Herlig å få rette tenner gradvis uten å måtte gå med synlig regulering :) måtte trekke alle visdomstennene for å få plass til den nye/riktige tannstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på konsultasjon om et par uker! Men er så redd for om uttalen påvirkes... Og selvfølgelig hva det vil koste. Alt over 50.000 gjør at jeg virkelig må tenke meg om. 

Anonymkode: 44afa...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var ikke så ubehagelig å gå med dem Snop? Kom prisen på noenlunde det samme kanskje? Måtte du gå med dem lenge? 

De vurderte rundt 2 år på meg kanskje, føles lenge men tiden går vel fort. Mitt problem at de må trekke en fortann som er skjev siden det er for trangt for resten å rettes på. Er litt i dillemaet der siden den er frisk og en del av rekken av de tennene jeg skal ha liksom :/ 

Men prisen er solid ja, er fortsatt student men snart ferdig utdannet. Så da blir det reguleringen lønnen skal gå til :P 

TS

 

Anonymkode: 37ba3...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forhørt deg om inman aligner ? Den er halve prisen og funker bra hvis det er snakk om kun de forreste tennene. Ble nylig ferdig med min, rettet opp de 4 forreste tennene. Tok 5 mnd.

Anonymkode: 0a9d1...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du forhørt deg om inman aligner ? Den er halve prisen og funker bra hvis det er snakk om kun de forreste tennene. Ble nylig ferdig med min, rettet opp de 4 forreste tennene. Tok 5 mnd.

Anonymkode: 0a9d1...2df

Er mer arbeid på meg i forhold til at bittet skal bli korrekt også, altså de bakre tennene mine er skjeve også... For min del er det ikke bare estetisk. Men har lest om dem ja og greit at det tar så kort tid og billigere :)

TS

Anonymkode: 37ba3...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du forhørt deg om inman aligner ? Den er halve prisen og funker bra hvis det er snakk om kun de forreste tennene. Ble nylig ferdig med min, rettet opp de 4 forreste tennene. Tok 5 mnd.

Anonymkode: 0a9d1...2df

Men er ikke den bøylen synelig? Eller brukes den bare om natten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det var ikke så ubehagelig å gå med dem Snop? Kom prisen på noenlunde det samme kanskje? Måtte du gå med dem lenge? 

De vurderte rundt 2 år på meg kanskje, føles lenge men tiden går vel fort. Mitt problem at de må trekke en fortann som er skjev siden det er for trangt for resten å rettes på. Er litt i dillemaet der siden den er frisk og en del av rekken av de tennene jeg skal ha liksom :/ 

Men prisen er solid ja, er fortsatt student men snart ferdig utdannet. Så da blir det reguleringen lønnen skal gå til :P 

TS

 

Anonymkode: 37ba3...f0d

Åh, 2 år høres lenge ut. Samtidig som det er kort tid mtp å få flotte tenner resten av livet da! 

Sa tannlegen din noe om hvordan uttalen blir? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her blir det 12-14 mnd. Tannlegen anbefalte keramiske nede mtp ubehag og lettere jobb - da vil jeg spare bort i 8000. Jeg viser ikke mye tenner nede, men må si jeg er usikker på om jeg vil det likevel. Da vil det både kanskje høres litt på uttalen i tillegg til å synes nede.... Har noen uker å tenke på det. . Skulke ønske jeg bare var i gang nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. februar 2016 at 13.49, cerruti skrev:

Her blir det 12-14 mnd. Tannlegen anbefalte keramiske nede mtp ubehag og lettere jobb - da vil jeg spare bort i 8000. Jeg viser ikke mye tenner nede, men må si jeg er usikker på om jeg vil det likevel. Da vil det både kanskje høres litt på uttalen i tillegg til å synes nede.... Har noen uker å tenke på det. . Skulke ønske jeg bare var i gang nå. 

Jeg prøvde først incognito oppe og keramiske nede, men jeg så rett og slett rar ut fordi underleppa og haken ble bulkete. Hadde allerede underbitt, som så dobbelt så ille ut plutselig. Det ble også ekstra vanskelig å spise... Så det endte med masse tårer og frustrasjon og etter bare et par måneder bytting til incognito nede også, hehe.

Den 22. januar 2016 at 1.21, AnonymBruker skrev:

Så det var ikke så ubehagelig å gå med dem Snop? Kom prisen på noenlunde det samme kanskje? Måtte du gå med dem lenge? 

Anonymkode: 37ba3...f0d

Ikke ubehagelig, bare irriterende til tider (fikk blemmer på tunga av og til) og det var rart å prate i begynnelsen, men det varte ikke lenge. Jeg er sanger, og var bekymret for uttalen, men det gikk helt fint etter kanskje en måneds tid. Jeg har hatt regulering framme også ved to anledninger, og syntes det var verre på mange måter :) 

vet faktisk ikke hva prisen kom på til slutt, fordi jeg fikk en del dekket av staten pga alvorlig bittfeil, så jeg har ikke helt oversikten, men mange titusener, ja :/ men angrer ikke ett sekund, det var en investering for resten av livet :) det hjalp jo også at hele beløpet ikke måtte betales på én gang. Akkurat nå har jeg rentefri nedbetaling på 1000 kr i mnd, har bare fem mnd igjen, hurra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1anonym2

Jeg har det nå, bare bak de seks forrerste tennene oppe. Det er helt greit, men jeg trengte bare to-tre mnd. Totalprisen for mitt ligger faktisk på 16 000, men får heldigvis dekket 60% av nav, noe jeg er meget fornøyd med! Men regulering, uansett hvor vondt det er når den strammes, uansett irritasjoner og ubehag, så er det ingen tvil om at det er verdt det til slutt! Både for å kunne smile uten å bli flau, og at bittet "passer sammen". 

Men jeg ville forhørt meg en annen plass om å trekke det fortanna!!! Høres merkelig ut, for de tar somregel tenner lengre bak i munnen om noe skal trekkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. februar 2016 at 0.53, Snop skrev:

Jeg prøvde først incognito oppe og keramiske nede, men jeg så rett og slett rar ut fordi underleppa og haken ble bulkete. Hadde allerede underbitt, som så dobbelt så ille ut plutselig. Det ble også ekstra vanskelig å spise... Så det endte med masse tårer og frustrasjon og etter bare et par måneder bytting til incognito nede også, hehe.

Ikke ubehagelig, bare irriterende til tider (fikk blemmer på tunga av og til) og det var rart å prate i begynnelsen, men det varte ikke lenge. Jeg er sanger, og var bekymret for uttalen, men det gikk helt fint etter kanskje en måneds tid. Jeg har hatt regulering framme også ved to anledninger, og syntes det var verre på mange måter :) 

vet faktisk ikke hva prisen kom på til slutt, fordi jeg fikk en del dekket av staten pga alvorlig bittfeil, så jeg har ikke helt oversikten, men mange titusener, ja :/ men angrer ikke ett sekund, det var en investering for resten av livet :) det hjalp jo også at hele beløpet ikke måtte betales på én gang. Akkurat nå har jeg rentefri nedbetaling på 1000 kr i mnd, har bare fem mnd igjen, hurra!

 

Jeg har bestemt meg for å ta bak også nede. Hele poenget med inkognito er at det ikke skal synes. - Så håper jeg det ikke vil høres for mye....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5. februar 2016 at 8.13, 1anonym2 skrev:

Jeg har det nå, bare bak de seks forrerste tennene oppe. Det er helt greit, men jeg trengte bare to-tre mnd. Totalprisen for mitt ligger faktisk på 16 000, men får heldigvis dekket 60% av nav, noe jeg er meget fornøyd med! Men regulering, uansett hvor vondt det er når den strammes, uansett irritasjoner og ubehag, så er det ingen tvil om at det er verdt det til slutt! Både for å kunne smile uten å bli flau, og at bittet "passer sammen". 

Men jeg ville forhørt meg en annen plass om å trekke det fortanna!!! Høres merkelig ut, for de tar somregel tenner lengre bak i munnen om noe skal trekkes...

Håpet å slippe unna med bare 6 tenner jeg også, men har plassmangel og må slippe litt på jekslene. Vet ikke hvor langt bak den vil gå, men håper på minst mulig. Så deilig for deg å bare ha på så kort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Åhhh, nå har jeg mest lyst til å droppe hele dritten. Jeg hørte akkurat en snakke med incognito etter 1 mnd, og vedkommende snakket skikkelig rart, synes jeg. Jeg kan ikke snakke urent i 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. mars 2016 at 10.34, cerruti skrev:

Åhhh, nå har jeg mest lyst til å droppe hele dritten. Jeg hørte akkurat en snakke med incognito etter 1 mnd, og vedkommende snakket skikkelig rart, synes jeg. Jeg kan ikke snakke urent i 1 år.

Sjekk YouTube, masse filmer av folk som viser hvordan de høres ut med incognito :) ikke la det stoppe deg, jeg slet bare litt i begynnelsen, og det var egentlig mest morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få det i underkjeven også? 

Anonymkode: 85c3f...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man få det i underkjeven også? 

Anonymkode: 85c3f...6b9

Ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. mars 2016 at 17.32, Snop skrev:

Sjekk YouTube, masse filmer av folk som viser hvordan de høres ut med incognito :) ikke la det stoppe deg, jeg slet bare litt i begynnelsen, og det var egentlig mest morsomt.

Takk for oppmuntringen! Jeg har sett en del på youtube og synes det er en del lesping av hva jeg har sett. 

Merket alle rundt deg hva som foregikk? Jeg hadde ikke tenkt til å fortelle så mange, men hvis jeg i beste fall vil snakke utydelig en mnd, så vil jo folk spørre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cerruti skrev:

Takk for oppmuntringen! Jeg har sett en del på youtube og synes det er en del lesping av hva jeg har sett. 

Merket alle rundt deg hva som foregikk? Jeg hadde ikke tenkt til å fortelle så mange, men hvis jeg i beste fall vil snakke utydelig en mnd, så vil jo folk spørre....

Bortsett fra de første ukene eller de jeg fortalte det til, var det overhodet ingen som visste at jeg hadde noe eller merket forskjell på talen :) og det er ikke fordi det er snakk om folk/venner som var redde for å være ærlige. 

Folk er jo forskjellige, men lesping ligger langt nede på listen av hva jeg syntes var slitsomt - og som jeg tror jeg har nevnt før i tråden, er jeg sanger. Hver minste lille lyd høres gjennom en mikrofon, og spesielt ved opptak :) ingen kunne høre det, og det vet jeg fordi jeg kan høre tilbake på det selv nå. 

Det mest slitsomme var å få blemmer på tunga, men det forsvant i løpet av en dag når jeg brukte voks for tannregulering. Bortsett fra det, og prisen, var det en fullstendig uproblematisk opplevelse (etter en måned, når jeg var vant til reguleringen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Snop skrev:

Bortsett fra de første ukene eller de jeg fortalte det til, var det overhodet ingen som visste at jeg hadde noe eller merket forskjell på talen :) og det er ikke fordi det er snakk om folk/venner som var redde for å være ærlige. 

Folk er jo forskjellige, men lesping ligger langt nede på listen av hva jeg syntes var slitsomt - og som jeg tror jeg har nevnt før i tråden, er jeg sanger. Hver minste lille lyd høres gjennom en mikrofon, og spesielt ved opptak :) ingen kunne høre det, og det vet jeg fordi jeg kan høre tilbake på det selv nå. 

Det mest slitsomme var å få blemmer på tunga, men det forsvant i løpet av en dag når jeg brukte voks for tannregulering. Bortsett fra det, og prisen, var det en fullstendig uproblematisk opplevelse (etter en måned, når jeg var vant til reguleringen).

Takk for beroligende ord! Jeg er lærer og er derfor mest bekymret for uttalen i forhold til jobben min. Så hadde jeg også håpet å ikke si noe om det til venner og familie før eventuelt de ser at tennene er annerledes. Jeg er ikke lysten på å vise alle gliset og reggisen for å si det sånn. 

Så du brukte ca 1mnd på å venne deg til å prate med den? Øvde du mye da, eller bare gikk det seg til?

Skjønner det blir en annerledes sommerferie 2016...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...