Gå til innhold

kvinnelig befal - et hån mot norske gutter


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anton.25

kvinnelig befal som står å kommandere vernepliktige gutter er et hån overfor dem.

De fleste gutter kommer ufrivillig til forsvaret og det gjør ikke akkurat situasjonen bedre av at de må stå å ta imot kommandoer fra et kvinnelig befal i begynnelsen av 20-åra. :evil:

dette er direkte kvalmt og jeg fatter ikke at det tilates av myndighetene

jeg var selv borti problemstillingen for få pr siden og må si at jeg ble mildt sagt provosert av å ha et kvinnelig befal på 22 som ofte stod å komanderte. :veldigsur:

vekk med kvinner i forsvaret :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og begrunnelsen din for dette?

Får du mindreverdskomplekser over å ta kommandoer fra en kvinne?

Irriterer det deg kvinner har likeverdig eller høyere utdanning enn unge gutter?

Bør kvinner kanskje i følge ditt menneskesyn generelt sett være menn underdanige?

Eller er du bare ute etter å provosere?

I så fall tror jeg du dessverre har kommet til feil plass... :wink:

Ta imot et lite men velment råd fra meg:

GROW UP!

- Og gjør noe konkret for å bygge deg opp et selvbilde som er litt mer motstandsdyktig enn det du tydeligvis har i dag; skaff deg en utdannelse og gjør deg egne erfaringer! Da vil du få en trygg forankring; og stå støtt og godt på egne bein i livet - uavhengig av hvem og hva du blir stilt ovenfor i livet!

Da vil selv ikke en kvinne virke truende! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
provosert av å ha et kvinnelig befal på 22 som ofte stod å komanderte

Er ikke dette jobben til en befal? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anton.25
Og begrunnelsen din for dette?

min begrunnelse er at dette er omtrent det siste som gutter på 20år trenger.

Får du mindreverdskomplekser over å ta kommandoer fra en kvinne?

for å være ærlig , ja

Bør kvinner kanskje i følge ditt menneskesyn generelt sett være menn underdanige?

ja, i større grad enn det de er i dag.

jeg blir helt kvalm av den politikken som føres i dagens norge anngående dette.

Hadde jeg møtt et kvinnelig befal på et passende sted så hadde jeg hatt lyst til å ha kvalt henne

ingen menn liker å ta imot ordrer fra en kvinne. Det er kanskje ikke så mange som innrømmer det overfor kvinner, men det er likevel et ubestridelig faktum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Sitat:

ja, i større grad enn det de er i dag.

Skulle vært artig å høre begrunnelsen.

Så langt synes du å være mye dårligere til å legge frem ditt syn enn mange kvinner her inne. Hvorfor mener du da at du er dem overlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

må si meg enig i anton på ett området. Svært få gutter/menn liker å ta imot ordre fra et kvinnelig befal. Personlig synes jeg det representerer disharmoni at kvinner kan bli befal i forsvaret, men siden jeg er en dannet herre så gav jeg ikke utrykk for dette da jeg var i militæret (det var dessuten svært få kvinnelige befal der jeg var)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk
må si meg enig i anton på ett området. Svært få gutter/menn liker å ta imot ordre fra et kvinnelig befal. Personlig synes jeg det representerer disharmoni at kvinner kan bli befal i forsvaret' date=' men siden jeg er en dannet herre så gav jeg ikke utrykk for dette da jeg var i militæret (det var dessuten svært få kvinnelige befal der jeg var)[/quote']

Men hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fordi....?

Dere mener at vi burde stå barbeint, gravid på kjøkkenet :hoho: ?

Trodde ikke gutter var så utrolig usikkre på seg selv jeg eller er det kanskje bare deg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Min kamerat på Kystvakten var også full av lovord mht sine kvinnelige medsoldater (vant flere priser) og ledere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestidag

hvorfor skal enkelte kvinner inn i forsvaret og sågar være befal?

er det prinsippet om å anngripe en mannsbastion?

liker dere tanken på å være i en posisjon der dere kan komandere gutter - for å snu på kjønnsrollene e.l. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
hvorfor skal enkelte kvinner inn i forsvaret og sågar være befal?

er det prinsippet om å anngripe en mannsbastion?

liker dere tanken på å være i en posisjon der dere kan komandere gutter - for å snu på kjønnsrollene e.l. ?

Har du vurdert muligheten av at de liker det av de samme grunnene som de mennene som blir befal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min begrunnelse er at dette er omtrent det siste som gutter på 20år trenger.

Jeg synes fremdeles ikke at jeg har fått noen begrunnelse!

Det skremmer meg å se at unge gutter har et så lavt selvbilde at de får lyst til å kvele kvinner som er satt til å lede dem!

Og argumentasjonen din står til stryk, dessverre. De fleste jentene her inne går deg en høy gang når det gjelder nettopp dette... :wink:

Det som teller er vel at en person er skikket til å utføre yrket sitt, uansett kjønn, så lenge han eller hun har den nødvendige utdannelse, kompetanse, erfaring og personlige egenskaper som kreves i jobben? Et dyktig kvinnelig befal er bedre enn et dårlig mannlig befal - og vice versa: En dyktig mann er bedre enn en uskikket kvinne.

Denne brannfakkelen du nå forsøker å kaste fram faller jo på sin egen urimelighet; det blir som å si at kvinnelige sykepleiere ikke skulle la seg lede av en mannlig overlege, eller en mannlig kommunal landskapsarkitekt nekter å forholde seg til en kvinnelig ingeniør.

Herre Jemini; hvordan skulle samfunnet sett ut hvis alle satt inne med slike holdninger? Vi får da gjøre den jobben vi er satt til å gjøre, hver og en av oss, og stole på at de som er satt til å lede oss er der fordi de har bevist sin kompetanse og faglige dyktighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dovreKåre

jeg tror kanskje at i utgangspunktet så føler mange gutter, som er inn til førstegangstjeneste, at de til en viss grad blir hensatt 5-6 år tilbake i tid og behandlet som drittunger på 12-13 år. Og har man et kvinnelig befal så gjør vel kanskje ikke det saken bedre.

jeg er ingen psykolog, men jeg ville ikke likt å ha et kvinnelig befal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fighter
jeg tror kanskje at i utgangspunktet så føler mange gutter, som er inn til førstegangstjeneste, at de til en viss grad blir hensatt 5-6 år tilbake i tid og behandlet som drittunger på 12-13 år. Og har man et kvinnelig befal så gjør vel kanskje ikke det saken bedre.

jeg er ingen psykolog, men jeg ville ikke likt å ha et kvinnelig befal.

Og fortsatt er begrunnelsen fraværende...Høres ut som sånn barneskole opplegg. "Ha-ha!Ole ble banka av en jente!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestidag

der kan jeg desverre ikke være enig med deg. Militæret må beskrives mer som et samfunn, enn en arbeidsplass, og kvinner i dette samfunnet er ikke helt uten problemer.

her handler det om mer en kompetanse, og siden kvinner i forsvaret skaper en del kontroverser ser jeg ikke mange fordeler med å ha kvinnelig befal - da dette utvilsomt virker provoserende på en del.

sånn er det bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste unge menn har et sunt og godt selvbilde og overhodet ikke vil ha problemer med å innordne seg kvinnelig befal.

Men som du sier, en del vil sikkert bli provosert.

Sannsynligvis vil mange av disse antagelig være så psykisk ustabile at de vil stå i fare for å bli dimmitert, bl.a. fordi de kjenner lyst til å drepe sine overordnede.

Kanskje nok en grunn til å bygge ned forsvaret, dersom det er slike svake elementer som i en krisesituasjon blir satt til å forsvare vårt land og våre liv? Slike avsløringer bidrar dessverre bare til å skade forsvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...