Gå til innhold

Gikk inn på diskusjon.no.. fikk sjokk.. Skal jeg rapportere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk inn på diskusjon.no i dag for første gang og leste noen tråder.. Var mye om data og bil osv (har den oppfatningen at det henger mest menn der inne)

Men så kom jeg over en tråd der en 16 år gammel jente på 59 kilo sa at hun synes hun hadde for mye fett på mage og lår, og der voksne menn hadde skrevet til henne om forslag til harde dietter osv (var også noen som skreiv at hun burde kutte ut brød, havregryn osv og heller bare spise frukt).. Jenta skreiv også i tråden at hun sleit med selvtillit.

På KG hadde ihvertfall aldri dette skjedd! Var vel 2 brukere som hadde skrevet at det er normalt for kvinner å ha litt fett på mage og at det er genetisk. Men disse ble litt borte på grunn av de andre innleggene om slanking og hard styrketrening.

Er jo farlig om hun jenta nesten slutter å spise og trener mye..

Så jeg lurer på om jeg bør rapportere det som var skrevet der?

Anonym poster: 645a9153906a93af31967b2f9e377930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ikke noe å vurdere, rapporter! Så blir i alle fall moderatorene klar over tråden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporter. Det er ikke DU som skal moderere, og heller ingen som stiller deg til ansvar hvis noen blir moderert på en måte som de ikke liker, du gjør kun moderatorene klar over tråden. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporter. Det er ikke DU som skal moderere, og heller ingen som stiller deg til ansvar hvis noen blir moderert på en måte som de ikke liker, du gjør kun moderatorene klar over tråden. :)

Kan ikke du gjør det, du som er moderator og greier? :klo:

Anonym poster: 820f744de72b1e6d2ad52cb3bc58ab24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Kan ikke du gjør det, du som er moderator og greier? :klo:

Anonym poster: 820f744de72b1e6d2ad52cb3bc58ab24

Hun er da ikke moderator på diskusjon.no hun?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er greie med kvinner som sverger til løgner og hater all form for ærlighet egentlig. Det er ingen på kg som kan noe om ernæring, tipsene og rådene her styres med jernhånd. Diskusjon.no er langt mer virkelighetsorientert, og ikke bruker/fajase orientert.

Anonym poster: 5990c6f19c240f66868652c0e9ae8263

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste bare første side og der var mange gode tips om styrketrening. Man kan være kvapsete selv om man ikke veier så veldig masse. Pga mangel på muskelmasse.

Anonym poster: d39ac8b26c0ac3c374d296eceb6db2c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Jenta spør etter treningshjelp og får det.

59kg på 160cm er tross alt ikke ei lita flis

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er da ikke moderator på diskusjon.no hun?

Er hun ikke? Men det er jo samme forum?

Anonym poster: 820f744de72b1e6d2ad52cb3bc58ab24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Jenta spør etter treningshjelp og får det.

59kg på 160cm er tross alt ikke ei lita flis

Uten styrketrening er det faktisk ganske mye, spesielt på en så ung kropp. denne tråden burde rapporteres da det ikke er lov å linke til andre tråder.

Anonym poster: 5990c6f19c240f66868652c0e9ae8263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun ikke? Men det er jo samme forum?

Anonym poster: 820f744de72b1e6d2ad52cb3bc58ab24

Nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å være helt hjertløs her men 160 og 59 kilo er ikke super tynn altså. Jeg kan godt tro på at hun vil stramme opp litt. Jeg reagerer ikke på tråden, og syntes de ga gode råd. De sa hun burde ta en treningspause i ny og ned, og at hun bare burde prøve å kutte ned på noen produkter. Jeg veier 58 og er 171, har fortsatt litt fettprosent å gå ned. Nå er jo alle forskjellige, men uansett.

Det eneste jeg reagerte på var å oppmuntre en 16 åringen til regelrett slanking. Jeg hadde nok bare gitt råd om å bli mer aktiv. Begynne på håndball eller noe.

Anonym poster: 0c17ff3e4ceabc70eaed3289c0f421c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke tipsene hun fikk var ekstreme i det hele tatt. Disse fitnessbloggene som finnes vil jeg si er mye mer ekstreme enn de rådene hun fikk på denne siden,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Det eneste å tenke på er å gå på diet når man er så ung ikke alltid er lurt, kroppen har fremedles noen år før den er helt ferdig. så roter du for mye med kosten kan du få skader av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gikk inn på diskusjon.no i dag for første gang og leste noen tråder.. Var mye om data og bil osv (har den oppfatningen at det henger mest menn der inne)

Men så kom jeg over en tråd der en 16 år gammel jente på 59 kilo sa at hun synes hun hadde for mye fett på mage og lår, og der voksne menn hadde skrevet til henne om forslag til harde dietter osv (var også noen som skreiv at hun burde kutte ut brød, havregryn osv og heller bare spise frukt).. Jenta skreiv også i tråden at hun sleit med selvtillit.

På KG hadde ihvertfall aldri dette skjedd! Var vel 2 brukere som hadde skrevet at det er normalt for kvinner å ha litt fett på mage og at det er genetisk. Men disse ble litt borte på grunn av de andre innleggene om slanking og hard styrketrening.

Er jo farlig om hun jenta nesten slutter å spise og trener mye..

Så jeg lurer på om jeg bør rapportere det som var skrevet der?

Anonym poster: 645a9153906a93af31967b2f9e377930

Nå skriver du jo ikke akkurat det som står der heller. En bruker der inne anbefaler henne å kutte ut brødskiver og havreflakes dersom hun ønsker å gå ned i vekt. En annen viser hvor mye frukt hun kan spise i stedet for smør og bacon.

Synes virkelig at du er hysterisk. Folkene der inne kom med gode råd for hvordan man kan gå ned i vekt på en sunn og fornuftig måte; gjennom trening og et lite kaloriunderskudd med sunn mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det hadde vært langt mer voksent å ta opp kritikken av tråden i den faktiske tråden på forumet, og ikke løpe bort til kvinneguiden. Vi vet hvor dere bor skriver innlegg, tross alt. :P

Endret av Slimda
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 169 cm, og 55 kg. Kunne nok med fordel trent enda mer, og kanskje erstattet litt fett med muskler. Nå er jeg gravid, og ikke lenger målbar med mine 66 kg.

160cm og 59 kg er ikke lite, og hun kan nok med fordel spise litt mer sunt og trene mer. Ser ikke hva som er galt med det. Er det feil å være sunn nå? Er det sånn at jenter skal og bør være litt kvapsete?

Når jeg har fått ungen ut og vil ned i vekt regner jeg med at ikke folk ser på det som galskap at jeg vil under 60 kg. Jeg hadde aldri trivdes der.

Anonym poster: 155c8cf683c96d34c702824ee6ebad27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...