Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert


lulle

Anbefalte innlegg

Samboeren min sa her om dagen at han skulle fange noboen sin katte, ta den med til et sted og skyte den. Fordi katta gjorde fra seg i hagen vår og det tåler samboer dårlig. Legger til at naboen har 3 barn som antagelig er glad i katta...

Hva i himmelens navn skal jeg gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Han var sint da han sa det, men alvorlig nok til at jeg sa at om han gjorde det skulle jeg si det til naboen... Ble helt uggen jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Kanskje han sa det i sinne.. at han egentlig ikke mente det.

Hadde spurt han, jeg. Når han er i et "Normalt" humør. om han virkelig mente det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tja.... lever hagla hans til Politiet og si du ikke tør ha den hjemme hos dere siden han synes være litt ustabil om dagen... :lur:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en idiot.

Synes du burde si til han at du drar fra han om han gjør det, i tillegg til å si fra til naboen.

Man kan da ikke være sammen med en drittsekk som det der. Alle kan jo bli sint, men å drepe andres dyr er jo helt grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde i etterkant av dette utbruddet en samtale hvor det kommer frem at han mener det er en helt human måte å drepe en katt på. Jeg mener at hvis han har så store problemer med naboen sin katt, må han ta det opp med dem, og i verste fall dra til dyrlegen og avlive på ( det jeg mener) er en human måte. Vi er svært uenige. Utsagnet var nok et utbrudd av sinne, men jeg tror nok han kunne gjort det om han ikke hadde sett min reaksjon.

Begynner å tvile på hele mannen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å avlive en katt ved skyting er humant så lenge den som skyter ved hva han gjør og er sikker på å ikke bomme. Men det er veldig fort gjort å bomme, spesielt når katten er stressa.

Men uansett hvor humant det nå måtte være, så skal man ikke drepe andres kjæledyr. Det er ikke lov å plutselig skyte nabokatta, så det burde isåfall politianmeldes om han er så drittsekk at han faktisk gjør det.

Hvordan bor dere? Har dere mange naboer? Man må egentlig regne med at det kommer katter og gjør fra seg i hagen, selv om det ikke er så hyggelig. Ta det opp med naboen, kanskje han går med på å plukke opp etter katta om det er så stort problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Han var sint da han sa det, men alvorlig nok til at jeg sa at om han gjorde det skulle jeg si det til naboen... Ble helt uggen jeg....

Jeg vil nok tro at han bare sier det fordi han er iritert over den katta, ikke at han seriøst kommer til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke turd eller hatt lyst til å være i lag med en som mener at nabokatten burde skytes bare fordi den måtte på do. Helt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er enig med mannen din jeg :)

Du synes det er greit å gå rundt og skyte kjæledyrene til folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes det er greit å gå rundt og skyte kjæledyrene til folk?

Katter som bæsjer i hagen min og lager lyd hele natta, ja absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er jo ikke at han tross alt vil avlive katten "humant". Problemet er jo at han i det hele tatt sier at han vil ta livet av en frisk katt noen andre eier og er glade i! Det er helt forkastelig. Ærlig talt. Er dette måten å løse konflikter på?

En ekte mann går rolig og sindig bort til naboen og finner en løsning. I ro og mak. Og innser at han ikke er herre over andres kjæledyrs liv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Katter som bæsjer i hagen min og lager lyd hele natta, ja absolutt!

Det har ikke falt deg inn at dyr som ikke oppfører seg er eiernes skyld og ikke dyrets?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...