Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Katter som bæsjer i hagen min og lager lyd hele natta, ja absolutt!

Da er du rett og slett en kriminell idiot som tydeligvis mangler empati. Husk at det ikke er bare dyret det gjelder, men også eierne. Kanskje en ensom gammel mann på 70 som mister en trofast venn. Eller ei lita jente som elsker katta si over alt på jord. Så må foreldrene forklare jenta at katten hennes ble skutt av den gærne naboen på grunn av kattens naturlige atferd (å bæsje ute).

Forstår det er irriterende med kattebæsj i hagen, men _så_ stort problem er det ikke at man må drepe. Katter er vanligvis flinke til å grave ned avføringen sin.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ikke falt deg inn at dyr som ikke oppfører seg er eiernes skyld og ikke dyrets?

Jeg er helt uenig i å drepe katta altså. Men nå er det ikke eierens skyld at katta bæsjer. Hvor katten går når den er ute, kan ikke eieren bestemme.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tja.... lever hagla hans til Politiet og si du ikke tør ha den hjemme hos dere siden han synes være litt ustabil om dagen... :lur:

God ide! Så får hun selv oppleve hva falske bekymringsmeldinger fører til. Mulig politianmeldelse, samt et avsluttet samboerskap.

TS: snakk med ham. Si hva du mener om saken og fortell ham at det han tenker på er ulovlig å gjennomføre. Kanksje han svarer deg at det bare var noe han slengte ut fordi han var irritert. Tipper du sier en del ting du også når du er irritert, ikke sant?

Eller du kan gjøre som du allerede har gjort: starte en tråd her på KG og lage ei fjør om til en hønsegård. ;)

Endret av Skywalker
Skrevet

Jeg er enig med mannen din jeg :)

Får håpe bikkja di ikke driter på plenen til noen som har samme holdning som deg og TS's mann da. :popcorn:

Makan til holdning.

Hvis han mener dette seriøst hadde jeg nok sagt ifra til naboene som eier katten og gått fra mannen. Helt ærlig.

Ja, det er irriterende med kattedrit i hagen, men å ta livet av folks kjæledyr? :kjefte:

• Liker 3
Skrevet

Det har ikke falt deg inn at dyr som ikke oppfører seg er eiernes skyld og ikke dyrets?

Det er snakk om en katt her,og de kan ikke dresseres.

De er selvstendige og gjør stort sett som de vil. Derfor jeg elsker pusen min. :rodmer:

Man kan heller ikke fotfølge en utekatt for å plukke opp bæsjen hele tiden.

Og som en annen sier så pleier de å være flinke til å grave over det.

Vi har også katter i nabolaget som en gang i blant gjør fra seg i hagen vår, hvis de når det før pusen vår har jaget dem over alle hauger. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. :)

• Liker 2
Gjest otrivin
Skrevet

Gå til naboen og be de plukke opp etter katten sin?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hørt det hjelper å ha en liten flekk med sand i hagen, så kan man hvertfall begrense hvor de gjør fra seg (kanskje ikke så enkelt når det er snø). Kanskje det hjelper på frustrasjonen?

Gjest otrivin
Skrevet

Jeg har hørt det hjelper å ha en liten flekk med sand i hagen, så kan man hvertfall begrense hvor de gjør fra seg (kanskje ikke så enkelt når det er snø). Kanskje det hjelper på frustrasjonen?

Du mener at de som ikke har katt burde betale for å ha en stygg sandklatt i hagen sånn at naboens katt har et sted å drite? Er ikke det litt spesielt?

Skal jeg foreksempel be naboene kjøpe hundeposer så de kan plukke opp etter mine hunder hvis de vil drite i hagen deres?

• Liker 2
Skrevet

Haha, har ikke tall på hvor mange ganger broren min har sagt det samme... Selvfølgelig gjør han det jo ikke! Det er noe som er sagt med litt svart humor, blanda med frustrasjon.

Skrevet

Du mener at de som ikke har katt burde betale for å ha en stygg sandklatt i hagen sånn at naboens katt har et sted å drite? Er ikke det litt spesielt?

Skal jeg foreksempel be naboene kjøpe hundeposer så de kan plukke opp etter mine hunder hvis de vil drite i hagen deres?

Du trenger ikke ha det i hagen, du kan ha den helt i utkanten. Det handler litt om å være problemløser når noe irriterer en. Det er annerledes med hunder siden du har dem i bånd. Man kan ikke ut fra avføringen til katter avgjøre hvilken som tilhører hvem i nabolaget. Og da får man enten sitte og følge med i vinduet om man ønsker å bruke tid på det, eller prøve å minimere irritasjonen over problemet :)

Gjest otrivin
Skrevet

Du trenger ikke ha det i hagen, du kan ha den helt i utkanten. Det handler litt om å være problemløser når noe irriterer en. Det er annerledes med hunder siden du har dem i bånd. Man kan ikke ut fra avføringen til katter avgjøre hvilken som tilhører hvem i nabolaget. Og da får man enten sitte og følge med i vinduet om man ønsker å bruke tid på det, eller prøve å minimere irritasjonen over problemet :)

Det var jo du selv som skrev man kunne ha det. I vår hage hadde det ihvertfall sett jævlig smakløst ut. :P

Jaja, skjønner jo det, men jeg vil tro det er like lite stress å ta en plastikkpose og plukke det opp dersom det er noe. Det kan jo umulig være så ofte at sand er nødvendig?

Skrevet (endret)

Det var jo du selv som skrev man kunne ha det. I vår hage hadde det ihvertfall sett jævlig smakløst ut. :P

Jaja, skjønner jo det, men jeg vil tro det er like lite stress å ta en plastikkpose og plukke det opp dersom det er noe. Det kan jo umulig være så ofte at sand er nødvendig?

Ja, i utkanten av hagen betyr ikke nødvendigvis midt i hagen. Et sted hvor det er mindre synlig. Da begrenser man det forhåpentligvis til et lite område, og man slipper f.eks å tråkke i det siden man vet hvor de gjør fra seg eller få det rundt omkring i hagen. Det var et forslag: om du ikke liker det, så er det bare å ikke bruke det ;)

Jeg hadde nok heller valgt litt sand framfor en anmeldelse for å ha skutt katter i nabolaget.

Endret av ninuska_
Skrevet

Skyt eierne da vel? :Hehe:

Skrevet

For en idiot.. Blir kvalm av sånne folk. Jeg er så dyre elsker, så hadde mannen min sagt noe sånt til meg så hadde jeg blitt sint og lei meg.. Er tross alt noen andre sitt kjæledyr, de er jo glade i katten..

Greit nok at man blir sint og irritert i lengden når en katt bæsjer i hagen hele tida osv, men går da ann å være voksen nok å faktisk talt gå å prate med naboen om det isteden for å være en hjerneskada idiot å skyte katten sånn helt uten videre.

Er ikke sånn man løser ting..

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet, men faren min reagerer også sånn, ikke like ekstremt da. Men han kaster stein etter katta hvis den nærmer seg hagen, noe jeg syns er totalt unødvendig! Hva så om den driter litt i hagen? Den dreper da hvert fall mus og andre skadedyr, og er til mer gagn enn skade.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet, men faren min reagerer også sånn, ikke like ekstremt da. Men han kaster stein etter katta hvis den nærmer seg hagen, noe jeg syns er totalt unødvendig! Hva så om den driter litt i hagen? Den dreper da hvert fall mus og andre skadedyr, og er til mer gagn enn skade.

For en jævel til far du har da.

• Liker 1
Skrevet

Dersom noen hadde skutt eller kastet stein eller i det hele tatt gjort noe vondt mot katten min, skal jeg love jeg hadde gjengjeldt det ti ganger og verre. Skulle vært meg en glede å spikke ut øynene til den personen med skje, for å si det sånn!

Jeg sitter lett 21 år i fengsel i etterkant, er du slem mot katten min så gjør du ikke stort mer etterpå.

Gjest otrivin
Skrevet

Ja, i utkanten av hagen betyr ikke nødvendigvis midt i hagen. Et sted hvor det er mindre synlig. Da begrenser man det forhåpentligvis til et lite område, og man slipper f.eks å tråkke i det siden man vet hvor de gjør fra seg eller få det rundt omkring i hagen. Det var et forslag: om du ikke liker det, så er det bare å ikke bruke det ;)

Jeg hadde nok heller valgt litt sand framfor en anmeldelse for å ha skutt katter i nabolaget.

Jaja vi har ikke så stor hage at man ikke hadde sett det JÆVLIG godt hvis vi hadde det. Men det er nok ikke så veldig mange som faktisk gjør det når de sier de skyter katten heller da. Jeg har sagt tusen ganger at jeg skulle kaldkvelt nabokatten her som angriper hunden min når han er ute og leker i huset sitt, men det hadde jo aldri falt meg inn å i det hele tatt overveie å GJØRE det.

Skrevet

Får håpe bikkja di ikke driter på plenen til noen som har samme holdning som deg og TS's mann da. :popcorn:

Makan til holdning.

selvfølgelig gjør han ikke det, har da virkelig kontroll på hvor hunden min går på do ;)

Gjest Cosette
Skrevet

Jeg vil da anta at kjæresten til TS bare har det i kjeften og sa dette i et ubesinnet øyeblikk, ikke at han faktisk har planer om å skyte nabokatten. Noen, og i særdeleshet menn, har en noget brutal måte å uttrykke seg på (og litt usmakelig kanskje, skal vi være ærlige), men det betyr ikke at han ikke har et hjerte av gull innerst inne og hadde smeltet helt om han kikket inn i nabokattens store, uskyldige katteøyne. TS, du vet vel av erfaring om han faktisk holder ord når han er litt svær i kjeften, eller om det helst er et utløp for dyp irritasjon og ikke noe mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...