Gå til innhold

Tror du på ubetinget kjærlighet?


Steinar40

Anbefalte innlegg

Jeg tror på forelskelse og gjensidig kjærlighet.

Men jeg tror ikke på ubetinget kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ubetinget kjærlighet har man til barna sine. Ellers tror jeg ikke kjærligheten overlever absolutt alt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på ubetinget kjærlighet i den forstand at man kan elske noen selv om man ikke "får" noe igjen for det.

Men jeg tror ikke at kjærlighet alltid er nok, og jeg tror ikke at kjærlighet tåler alt. Og med det mener jeg at man kan nok elske noen som behandler en dårlig, men det vil da ikke være nok til å bli hos det mennesket. Og etterhvert vil da kjærligheten bli borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert flere der ute som føler ubetinget kjærlighet mot sin elskede. Jeg er nok ikke en av dem. Det er mye som skal jobbes med og stadig forbedres i et forhold, og alle opplever berg og dalbaner. Jeg elsker samboeren min mer enn jeg har elsket noen mann, men jeg kan nok ikke med hånden på hjertet si at det er helt ubetinget.

Jeg tror nok de fleste er avhengig av å føle seg elsket tilbake om et forhold skal vare.

Jeg føler ubetinget kjærlighet for dyra mine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på ubetinget kjærlighet i den forstand at man kan elske noen selv om man ikke "får" noe igjen for det.

Ja, det er nok ikke helt uvanlig at en del kan føle det på denne måten, det tror jeg.

Men, det er ikke helt sunt ...

Men jeg tror ikke at kjærlighet alltid er nok, og jeg tror ikke at kjærlighet tåler alt. Og med det mener jeg at man kan nok elske noen som behandler en dårlig, men det vil da ikke være nok til å bli hos det mennesket. Og etterhvert vil da kjærligheten bli borte.

Ja, forhåpentligvis fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert flere der ute som føler ubetinget kjærlighet mot sin elskede. Jeg er nok ikke en av dem. Det er mye som skal jobbes med og stadig forbedres i et forhold, og alle opplever berg og dalbaner. Jeg elsker samboeren min mer enn jeg har elsket noen mann, men jeg kan nok ikke med hånden på hjertet si at det er helt ubetinget.

Jeg tror nok de fleste er avhengig av å føle seg elsket tilbake om et forhold skal vare.

Jeg føler ubetinget kjærlighet for dyra mine! :)

Fordelen med dyr er at de da føler ubetinget kjærlighet tilbake til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med dyr er at de da føler ubetinget kjærlighet tilbake til deg også.

Ikke alltid! Jeg har hatt en del med mishandlede dyr å gjøre opp igjennom, og skepsisen til menneskerasen sitter hardt hos mange. Da kommer ubetinget kjærlighet fra mennesket tydelig fram, for ofte får du kun mistenksomhet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid! Jeg har hatt en del med mishandlede dyr å gjøre opp igjennom, og skepsisen til menneskerasen sitter hardt hos mange. Da kommer ubetinget kjærlighet fra mennesket tydelig fram, for ofte får du kun mistenksomhet tilbake.

Ja, dyra er ikke dumme. De reagerer på akkurat samme måte som vi gjør når vi blir dårlig behandlet. Brent barn skyr ilden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på ubetinget kjærlighet. Det nærmeste man kommer er vel familie (barn/foreldre), men selv der finnes det grenser.

De som tror på ubetinget kjærlighet mellom to partnere er nok ikke de som opplever de lengste forholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trajan

Kjærlighet er bare en kjemisk reaksjon. En illusjon kjærlighet eksisterer ikke .

Kjærelighet er en mental sykdom

Så nei jeg tror ikke på ubetinget kjærlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Nei, det tror jeg ikke på, med unntak av til egne barn og eventuellt også til dyr. Men til en partner, no way, man lurer seg til å tro det, men i realiteten, kjærligheten overvinner ikke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på ubetinget kjærlighet. Det nærmeste man kommer er vel familie (barn/foreldre), men selv der finnes det grenser.

De som tror på ubetinget kjærlighet mellom to partnere er nok ikke de som opplever de lengste forholdene.

Helt enig i begge dine påstander over her.

Som jeg ser det så er ubetinget kjærlighet en usunn mental tilstand.

Ikke en mental sykdom som Trajan skriver, men dog.

Jeg tror også det er flere kvinner enn menn som kan føle ubetinget kjærlighet. Sannsynligvis er dette biologisk betinget.

Men det usunne er altså at ubetinget kjærlighet kan utnyttes, og fort blir utnyttet.

Det blir litt på samme måte som å være dum-snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jadda, jeg tror på det. Woopdido, wanna fight about it?

Det er moro å lekesloss, men du hadde ikke hatt en sjanse ;)

Alltid like artig når dama tror hun er sterkere enn meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på det, vil ikke ha det. Å elske en partner betingelsesløst betyr jo at man er villig til å godta hva som helst fra dem - hvorfor i all verden skulle det være noe positivt? Et forhold er masse glede, men også masse arbeid - og jeg ser ikke etter en fyr jeg bare kan være nesegrus forelska i hele tiden, jeg ser etter en fyr som behandler meg bra, har samme verdisyn som meg og som det er givende å være sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Å elske betingelsesløst er å slippe den du elsker fri. Det har jeg opplevd. Jeg var syk, jeg måtte dra for å bli frisk.

Ville du ha beholdt din kjære for deg selv om det ødelagte ham/henne?

Krever du tilbake det du gir, eller gir du fordi det gleder deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...