Gå til innhold

Sårende ting et vilt fremmed menneske har sagt


Gjest Jente38

Anbefalte innlegg

Gjest Jente38

Man både hører og leser mye rart som fremmede mennesker presterer å si til hverandre. Tenkte det kunne være en interessant tråd å starte. Håper dere vil dele opplevelser og hendelser..

I mitt tilfelle:

Pga kronisk sykdom hadde jeg est raskt opp i vekt. Ca 30 kg på kort tid. Jeg skulle ut en kveld med venninner på byen. Jeg hadde kledd meg i passende antrekk, sminket meg og koste meg. I baren kom en fremmed mann sjanglende (åpenbart dritings) bort til meg. Så sier han: "du har et vakkert ansikt, men fy faen for en stygg kropp du har..."

Det er et par år siden dette hendte, jeg har greid å komme meg med i normalvekt igjen, men den opplevelsen har gitt meg et snev av sosialangst. Derfor gå jeg sjeldent ut på byen mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det er mange folk der ute som ikke eier sosiale antenner.

Det kjipeste som har skjedd meg var en dag jeg var ute og syklet. Det fulgte en bil full av snålinger etter meg og slang dritt til meg, blant annet om at de skulle knulle meg og diverse annen seksuell trakassering. Jeg gjorde ingenting for å provosere, syklet på sykkelsti og hadde vel de mest usexy klærne man kan tenke seg.

Jeg tenker som så at jeg i det minste er bedre rustet til å ta igjen når neste gjeng med idioter skal åpne kjeften med "morsomheter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Til trøst; du har slanket deg, men han er nok fremdeles stokk dum.

Hva folk jeg ikke kjenner måtte finne på å si til meg av oppgulp tar jeg ikke til meg i det hele tatt. Jeg har ingen som helst grunn til å ta dem alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_evy_*

-Ikke la denne fremmede kronidioten få kontroll over ditt liv og dine handlinger lenger.

Lag deg en imaginær søppelbøtte og putt fyren oppi. Og bruk den til lignende hendelser i fortid og framtid.

Vi kan ikke bestemme over andre og hva de skal si, men vi kan bestemme hvor mye makt de skal få over oss og vårt selvbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Methuselah

Hva folk jeg ikke kjenner bryr jeg meg like lite om. Som hva folk jeg kjenner sier til meg. Det vil si at jeg ikke bryr meg om hva andre måtte si eller mene om eller til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her om dagen så fikk jeg et spørsmål i bloggen min; "hvorfor slanker du deg ikke?". Jeg må innrømme at jeg ble litt såret av det. Spesielt fordi jeg alltid har slitt med egen selvbilde, og fordi jeg nettopp har gått ned 10 kilo, og får høre fra mange at jeg ser så flott ut om dagen. Flott føler jeg meg også, og derfor har jeg ikke hatt behov for å tenke slanking lenger, jeg føler mye meg mer fornøyd.

Men den lille, og for noen uskyldige, kommentaren, fikk tankene mine til å kverne igjen. Og sånt kan være litt vondt, fordi man vil gjerne være fornøyd med egen kropp, men så er det alltid noen som skal liksom ødelegge. Grunnen til at jeg nå har gått ned 10 kilo i utgangspunktet er jo nettopp fordi jeg traff verdens herligste fyr, som tydeligvis synes jeg er sexy og flott selv da jeg veide 10 kilo mer, og noe som skapte en veldig positiv effekt hos meg.

Noen ganger skulle jeg ønske folk kunne klappet igjen, selv om de tenker det de tenker. Personlig tok jeg et oppgjør med denne anonyme personen i min egen blogg, og fikk haugevis med støtteinnlegg. Så det betyr jo ikke nødvendigvis at det er sant. Nei, jeg er ikke tynn, men jeg er ikke tykk. Respekter heller at man prøver å være fornøyd med kroppen min sier nå jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vit og husk dette...Ingen kan utrykke noen andre enn seg selv, også når de sier sin mening om andre!

Hva han mannen i baren egentlig fortalte deg, var at han var en ganske så simpel person, med mangel på vanlig respekt omtanke og høflighet ovenfor andre mennesker.

Er han ett menneske du i det hele tatt ville ønske som en venn? Mest sansynlig ikke...stakkars mann..

Ikke la andres meninger verken løfte eller senke deg, som oftest er de meningene motivert helt andre steder enn for din del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da jeg var på trening (på treningssenter) for et par uker siden var det et fotball-lag som trente. Som motivasjon under trening plystret de etter "pene" jenter som gikk forbi. Da jeg kom fikk jeg det pipe-koret. Ikke veldig hyggelig. Man er da på treningssenter fordi man ønsker å "forbedre" kroppen sin, og det var ekstra tungt fordi de 5 kiloene jeg har for mye er etter en graviditet som endte i spontanabort. En mindre hyggelig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For mange år siden, faktisk var det 14. februar, satt jeg på bussen på vei hjem etter en lang dag. Jeg hadde 2 jobber på den tiden og var trøtt og sliten og ufiks...

Det kommer på en gjeng ungdommer. De har tydelig drukket, de går og setter seg bak i bussen.

Han ene sier til de andre; " Så dere hun ekle? Jeg må gå og se igjen.."

Så snubler han fremover i bussen og jeg ser ei jente foran meg krympe seg i frykt for at han skal gå bort til henne. Men han stopper ved meg. Lener seg over meg, sier ingenting, men går tilbake til gjengen sin. "Hun er faen meg griseekkel!" sier han høyt til de andre, som blir tydelig flaue.

Alle på bussen hørte dette. De i gjengen hans virket veldig flaue og prøvde få han til å sette seg ned. Jeg ble så sint og lei meg at jeg skalv og angrer den dag i dag på at jeg ikke sa noe tilbake. Han ødela kvelden min. Jeg og samboeren min skulle feire valentinsdagen, men jeg var utrøstelig. Og jeg er sikker på at han ødela mye av kvelden til vennene sine også.

Trøster meg med det jeg fant ut på ungdomsskolen at de som mobber verst er de som har det verst hjemme og er mest usikre på se selv...men det han sa satt i meg lenge lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sier han: "du har et vakkert ansikt, men fy faen for en stygg kropp du har..."

Det var vanlig å lese på russekortene for mange år siden at "Jeg er feit, du er stygg, jeg kan slanke meg". Tar meg den frihet til å bytte ut "stygg" med "en taper", så har vi satt han i bås :)

Særdeles lite gjennomtenkte og plumpe uttalelser kommer vel gjerne ofte fra under middels tenkede mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Huff, husker for mange år siden. Skulle på kino sammen med ei venninne og broren hennes. På togstajonen stod ei jente som ganske sikkert hadde gjort sin flid med å pynte seg. Da vi går forbi sier denne broren "har du godt betalt for å være så stygg". Følte hjertet mitt ramle ned til tærne på jentas vegne. Sa høyt at jeg synes hun var kjempesøt og pent kledd, så spurte jeg han om hvem faen han tror han er.

Var noen gutter som kom gående bak meg en gang, da de går forbi sier han ene "du hadde vært jævelig fin om det bare var halvparten av deg" Akkurat det sa mer om hue hans, jeg er 165cm høy og veide da 45 kilo. Dette er mange år og enda flere kilo siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Var noen gutter som kom gående bak meg en gang, da de går forbi sier han ene "du hadde vært jævelig fin om det bare var halvparten av deg" Akkurat det sa mer om hue hans, jeg er 165cm høy og veide da 45 kilo. Dette er mange år og enda flere kilo siden ;)

Kan jo begynne å lure på om dette suppehuet hadde sittet og pønsket ut denne "kule" og "tøffe" kommentaren hjemme en uke i forveien, og så servert den til den første og beste han så bare for å imponere neandertalerkameratene sine.

Det var sikkert kveldens høydepunkt for hans del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært så "heldig" at jeg har sluppet slike kommentarer. Det var jo noen på barneskolen, men det husker jeg ikke lenger.

Jeg syns mest syns på mennesker som oppførerer seg på den måten. Har de det virkelig så vondt med seg selv at de på rakke ned på villt fremmede mennesker for å ha det bra med seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dioxide

Dette var på barneskolen og på den tiden da lois-buksene var så populære (rundt år 2000). Jeg var overvektig på den tiden, men likevel ville jeg jo se grei ut.

Det var akkurat blitt friminutt og jeg sto utenfor klasserommet og tok på skoene mine. Plutselig hører jeg guttestemmer bak meg; "har alle den buksen nå?".

Jeg snur meg og ser at to gutter fra 7. klasse ser "ekkelt" på meg mens de går ut.

Den setningen glemmer jeg aldri.

En annen opplevelse som viser hvor uforskammet enkelte mennesker er.

Jeg jobbet på et kjøpesenter for ikke så lenge siden. Jeg var ute og tok meg en røykepause da en eldre dame begynner å snakke til meg. Hun forteller meg at jeg ikke bør røyke. Greit nok, det vet jeg og sier at jeg prøver å slutte.

Av en eller annen grunn får denne damen for seg at hun skal fortsette; hun forteller meg at jeg kommer til å få kreft og dø, at det da er min egen feil. Jeg blir rimelig forferdet og sier bare "ok". Videre sier hun at jeg er egoistisk og frekk som røyker. Deretter går hun.

Dette kunne jeg ha akseptert hadde det ikke vært for det faktum at min far døde av kreft en mnd tidligere. Jeg fungerte ikke resten av dagen.

Folk trenger å tenke seg om.

Endret av dioxide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Najade

Legger merke til at bare er gutter og menn som er ufine, av det som står i tråden....Er ikke overrasket over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *smak*
Man både hører og leser mye rart som fremmede mennesker presterer å si til hverandre. Tenkte det kunne være en interessant tråd å starte. Håper dere vil dele opplevelser og hendelser..

I mitt tilfelle:

Pga kronisk sykdom hadde jeg est raskt opp i vekt. Ca 30 kg på kort tid. Jeg skulle ut en kveld med venninner på byen. Jeg hadde kledd meg i passende antrekk, sminket meg og koste meg. I baren kom en fremmed mann sjanglende (åpenbart dritings) bort til meg. Så sier han: "du har et vakkert ansikt, men fy faen for en stygg kropp du har..."

Det er et par år siden dette hendte, jeg har greid å komme meg med i normalvekt igjen, men den opplevelsen har gitt meg et snev av sosialangst. Derfor gå jeg sjeldent ut på byen mer.

Jeg tenker alltid på at folk som har så lite å gi andre ofte sliter voldsomt med seg selv. Så ikke bry deg, gled deg heller over at det han sier gjennspeiler hvor vondt han selv har det. Folk som har det godt med seg selv, gir av seg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØYH! Stygga!!

Den fikk jeg midt på gata for noen år siden.

Også den jeg fikk av en kunde da jeg jobbet på Glitter;

Jøss, du kan jo ikke bruke et slikt smykke, du har jo ikke hals!

Det var jeg ikke klar over før den dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Uff, dette var helt forferdlig å lese. Det knyter seg i magen. Kan skjønne godt at dere har blitt helt satt ut.

Jeg har blitt utsatt for blikk av fulle folk som synes jeg er forferdelig stygg, men de har likevel klart å holde inne kommentarer. Jeg synes det var ille nok, men er ikke mye mot det jeg leser her da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en del dritt slengt etter meg paa barne- og ungdomsskole, men mesteparten har jeg fortrengt.. :fnise:

Men for et par aar siden ble jeg kalt hore av en vilt fremmed dame paa gata :overrasket: Ikke var jeg kledd saerlig horete heller, men knelang kjole og bare bittelitt utringning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...