Gå til innhold

Grunnen til at man er gravid uten far?


Drop

Anbefalte innlegg

Det finnes mange ulike grunner, og hvilken av dem hadde du klart å tolere og ha forståelse for? Sånn teoretisk sett - om venninnen din ble gravid uten far, og du spør hvordan hun ble det. Alternativene som står her nedenfor - hvilken av av dem hadde du hatt mest toleranse for? Og minst toleranse?

1) "tok" sæd fra en tilfeldig mann i utlandet med vilje, og unnlater at han får vite om det for å ha barnet for seg selv.

2) Hun ble voldtatt av en ukjent mann.

3) Hun hadde sex i fylla og husket ingenting.

4) Hun tør ikke si til personen at han er far - av frykt for negativ reaksjon.

5) Hun fikk hjelp av en donor.

(Jeg skulle svært gjerne hatt en avstemningsgreie her, men den ble borte etter at jeg trykket for fort på noe. Kunne en moderator fikse det?)

Endret av Drop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Violetta_*

Eller hva med å gjøre som en venninne av meg?

Hun hadde et forhold til en gift mann, og etter 5 måneder ble hun gravid. Hun valgte å få barnet og hun ringte faktisk ¨på døren hos mannen og konen hans med barnet i vognen! Konen tilga mannen, men det konen ikke vet er at mannen møter min venninne forsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok at hun hadde sex i fylla og ikke husker noenting????! Hallo, man har faktisk et ansvar selv om promillen går oppover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke motbydelig for det, som å faktisk VITE hvem faren er og la vær å si noe, eller "Stjele" en manns sæd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er ikke motbydelig for det, som å faktisk VITE hvem faren er og la vær å si noe, eller "Stjele" en manns sæd.

Stjele? Det er da også en måte å si det på... Tror du hun går inn i sædlederen med sugerør? Jada, at man ikke forteller far at han skal bli far er sikkert umoralsk, men neppe verre enn det. Og barnet kan jo alltid få vite hvem som er faren. Heller det enn å pule noen i fylla uten å vite hvem han er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alt er greit jeg.. Det er da ikke mitt liv. Ville ikke vært fordømmende ovenfor en veninne pga noe av dette. Men for meg selv, ville nok ingen av alternativene gått hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 5 mener jeg er en voksen avgjørelse som ikke går utover noen andre. Alternativ 2 kan man jo ikke noe for, og ingen skal kunne klandre en kvinne for det.

1, 3 og 4 synes jeg virker litt umodent. Men var det en veninne og jeg viste alle omstendighetene rundt, så hadde jeg nok ikke dømt henne for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 5 mener jeg er en voksen avgjørelse som ikke går utover noen andre. Alternativ 2 kan man jo ikke noe for, og ingen skal kunne klandre en kvinne for det.

1, 3 og 4 synes jeg virker litt umodent. Men var det en veninne og jeg viste alle omstendighetene rundt, så hadde jeg nok ikke dømt henne for det.

Jeg fordømmer ikke de som av ulike grunner velger donor, men jeg syns det er merkelig å mene at alternativ 5 "ikke går utover noen andre". Telles ikke barnets perspektiv her eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fordømmer ikke de som av ulike grunner velger donor, men jeg syns det er merkelig å mene at alternativ 5 "ikke går utover noen andre". Telles ikke barnets perspektiv her eller?

Det jeg mente var at det ikke går utover en 3. part. Den som donerer sæd har godkjent at det skal brukes til å lage en unge. En tilfeldig fyr på byen har ikke det (selv om han burde innse at det alltids er en mulighet).

Selvfølgelig teller barnets perspektiv. Dersom man er i en situasjon hvor man egentlig ikke burde får barn, og velger å få det, på ene eller andre måten, så hadde jeg syntes det var negativt. Fordømme er et ganske sterkt ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanett hvilken grunn, så gjør ikke dette henne til en dårlig person. Jeg ville nok ha akseptert henne uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte:

6) Om hun bevisst lurte en mann til å gjøre seg gravid kun for å gjøre ham til en bidragsyter.

7) Om hun bevisst skaffet mannens sædceller til veie på en måte mannen ikke kunne forstå skulle gjøre henne gravid, og så gjør seg selv gravid med disse sædcellene for å få tilgang til mannens finanser. Jeg vet ikke om det er medisinsk mulig. Men jeg har hørt rykter om kvinner som bevisst forsøker å suge formuende menn til utløsning. For så å oppbevare sæden i munnen sin til hun kan benytte seg av annet utstyr for å inseminere seg selv med den formuende mannens sæd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du glemte:

6) Om hun bevisst lurte en mann til å gjøre seg gravid kun for å gjøre ham til en bidragsyter.

7) Om hun bevisst skaffet mannens sædceller til veie på en måte mannen ikke kunne forstå skulle gjøre henne gravid, og så gjør seg selv gravid med disse sædcellene for å få tilgang til mannens finanser. Jeg vet ikke om det er medisinsk mulig. Men jeg har hørt rykter om kvinner som bevisst forsøker å suge formuende menn til utløsning. For så å oppbevare sæden i munnen sin til hun kan benytte seg av annet utstyr for å inseminere seg selv med den formuende mannens sæd.

Jaha, ganske drøye påstander..ikke rart det er mye fordommer i denne verden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, ganske drøye påstander..ikke rart det er mye fordommer i denne verden her.

Hva mener du? Er kvinner fra naturens side ute av stand til å begå nedrige handlinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Er kvinner fra naturens side ute av stand til å begå nedrige handlinger?

Synes det er mye FORDOMMER mot kvinner som velger å bære fram ett barn selv om ikke far stiller opp, og her skal vi sette oss over dem og dømme dem uten å ha peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er mye FORDOMMER mot kvinner som velger å bære fram ett barn selv om ikke far stiller opp, og her skal vi sette oss over dem og dømme dem uten å ha peiling.

Så derfor skal vi benekte at tilfelle 6 og 7 kan forekomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At 6 og 7 er ganske motbydelige grunner til å bli gravid uten far.

tviler på at sæd celler kan overleve i en munn for å så insamineres;)

tror de fleste ville styrt unna barn bare pga bidrag på en 1000 lapp i mnd, dyrt å ha barn;)

myter og fordommer som er med på å stigmatisere mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...