Gå til innhold

Sliter du med psoriasis i hodebunn?


Gjest Gjest_Trine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trine_*

Jeg har hatt psoriasis i hodebunn i ganske mange år (er 25 nå) og slitt med å finne noe som kan roe dt ned litt.. Eneste som har funka har vært sterk sol, men har nå endelig funnet noe annet også!

Gå til frisør og farg håret! Det svir den første timen, men etter det ramler skallene av, og det klør mye mindre.. Varer i kanskje 3 måneder før det drar på igjen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

egentlig ganske utrolig ja.

Selv har jeg hatt eksem i hodebunnen en stund, og ante ikke min arme råd for å få det bort. Jeg var litt skeptisk da jeg skulle farge håret, har jo hørt mange som ahr reagert, og tenket at med en så ømfindtlig hodebunn så går det ikke.

Men joda, eksemen ble mye bedre.

Nå er det en stund siden, og jeg har begynt å klø igjen.

Skal på farge håret om 14 dager :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest prestekrage

Jepp. Har MYE pso i hodebunnen og opplever også at hårfarging hjelper mot både kløe og skjelling! Javisst svir det- men det gjør da pokker meg de hosebunns-linimentene (?) jeg har brukt.

Bare så synt det ikke går ann å farge resten av kroppen også!!!

(hehe- syns jeg ser meg selv med like orange hud som håret mitt er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

det finnes en silkeolje som har hjulpet mange med eksem og psoriasis. den er fra biosilk og kjøpes i frisørsalonger.

jeg har eksem og på meg funket den ikke, men vet den har vært veldig bra på mange andre med psoriasis.

hadde en kunde med ekstremt mye psoriasis i hodebunnen (håret måtte klippes veldig kort over hele, bortsett fra luggen, som var lang.) ikke en pen frisye, men det eneste hun ville ha. da fikk hun skjult psoriasisen i panna med luggen, og "lufta" resten.

så kom hun igjen nesten uten psoriasis, og jeg lurte på hva som hadde skjedd, da fortalte hun om silkeoljen.

endret: la til litt

Endret av Fruktfat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prestekrage

Ang olje: Joa hjelper i den grad at den holder huden myk og "fuktig" og at det er lettere å fjerne skjell, men noen medisinsk virkning har den ikke ( i allefall ikke på meg). Pso er jo en celledelings- sykdom- ikke en overhudssykdom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ang olje: Joa hjelper i den grad at den holder huden myk og "fuktig" og at det er lettere å fjerne skjell, men noen medisinsk virkning har den ikke ( i allefall ikke på meg). Pso er jo en celledelings- sykdom- ikke en overhudssykdom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myosa

Hei.

Hvorfor ikke prøve noen behandlinger med Bioenergiser detox spa.

Dette hjalp meg til å bli kvitt psoriasis helt, var en venninde som tipset meg om dette etter at hun ble kvitt en masse plagsom eksem hun har slitt med i åresvis.

tror linken er http://www.bioenergiser.no

Sommerhilsen fra Mylene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

hva med fungoral shampo, er den bare mot eksem?

det er en kurshampo som fikk slutt på faenskapen min, eksem, som hadde plaget meg i et tiår, minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har hatt psoriassis i mange år, eneste shampoo som hjelper mot flassing og kløe i hodebunnen er head and shoulders. Får kløen tilbake så snart jeg bruker annen shampoo. Har anbefalt denne også til andre med samme plager og det hjelper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
hva med fungoral shampo, er den bare mot eksem?

det er en kurshampo som fikk slutt på faenskapen min, eksem, som hadde plaget meg i et tiår, minst.

Psoriasisen min bare blusser opp av den... Så den vil jeg ikke anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvorfor ikke prøve noen behandlinger med Bioenergiser detox spa.

Dette hjalp meg til å bli kvitt psoriasis helt, var en venninde som tipset meg om dette etter at hun ble kvitt en masse plagsom eksem hun har slitt med i åresvis.

tror linken er http://www.bioenergiser.no

Sommerhilsen fra Mylene

Vil bare si tusen takk for tips, skal si dette gjorde susen all eksem er borte vekk, legen min vil ikke tro meg så jeg skal en tur til han å vise meg frem.

Klem Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Pjusken_*

Ungene mine har hatt seborrisk eksem i hodebunnen. Brukte Zona - og i løpet av noen dager var vi kvitt problemet. Min kone bruker den også mot eksem på hendene. Skal også være særdeles god mot Psoriassis. Zona er en krem som er basert på et ensym fra lakserogn og ble oppdaget ved at folk som arbeidet med stryking av laks (fremhenting av rogn fra hunlaks ved å "stryke" laksen over buken). Personer med eksem og hudproblemer fikk veldig fin hud i periodene de arbeidet med lakserogn. Forskningen viste at dette skyldes en ensym "sonase" som er brukt i ovennevnte krem. Kremen er utviklet etter 20 års forskning ved Universitetet i Bergen. Kremen fås kjøpt på helsekostbutikker. Jeg kjøper den hos Sunkost. En tube koster kr 250,- men er ganske drøy. :)

Vil du vite mer les på: http://www.helsekostshop.no/site/maler/sta...het&nyhetid=144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Vil bare skrive noen ord om en erfaring jeg også, slik at andre kan få hjelp.

Etter å lest her på siden at en hadde fått hjelp etter å ha brukt et apparat som heter Bioenergiser fant jeg ut at jeg ville prøve selv også.

Kontaket firma i linken som ga meg kontakt opplysninger til nærmeste behandler som jobber med dette.

De var utrolig hjelpsomme og hadde en god del informasjon rundt bruk av apparatet til å bekjempe psoriasis.

Det viste seg endog at de hadde kliniske studier som viste at 85 % av de som hadde Psoriasis ble kvitt denne.

Det samme gjalt Eksem

Dette er vist et helt nytt system som er utviklet i england av en lege og forsker.

Vel nok om det, jeg har i allefall prøvd systemet og det VIRKER.

Jeg har tatt tre behandlinger og er mye mye bedre.

Så hvorfor ikke prøve, det er overhengende store muligheter for at det virker på deg også.

Dett var dett, ville bare nevne det slik at flere kan prøve å bli bra.

Jeg har bestilt mitt eget apparat :sukk:

Høst hilsen fra en lykkelig Hege

som ikke klør i hodebunnen noe mere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg psoriasis eller eksem i hodebunnen?

Jeg har tørr hodebunn som flasser og selv om jeg vasker håret ofte så klør hodebunnen så jeg må smøre inn med olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 år senere...

Jeg har hatt psoriasis i hodebunnen i 15 år og prøvd all verdens remedier. Enten har de kortvarig virkning, er klissete å ha i håret, svir som søren eller hjelper heller dårlig.

Fant så ut at det kom et nytt preparat på markedet i 2009 og fikk legen min til å skrive ut en resept. Det heter Xamiol gel og for første gang på mange år er jeg kvitt belegget i hodebunnen. Det virket utrolig fort, kun etter noen dagers behandling og nå bare vedlikeholder jeg litt noen dager i uken. Det roer ned den hyppige celledelingen som er årsaken til psoriasis.

For meg har det vært et "vidundermiddel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...