Gå til innhold

Sliter du med psoriasis i hodebunn?


Gjest Gjest_Trine_*

Anbefalte innlegg

Gjest misterbabe

jeg har noe som minner om psoreasis, men på måte ikke, jeg finner ikke hva det er for noe. det minner om store gule flassbiter i hodebunnen og det synes gjennom håret mitt og. det er utrolig irriterende og jeg er bare 13 år, så det er sykt flaut om noen ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har noe som minner om psoreasis, men på måte ikke, jeg finner ikke hva det er for noe. det minner om store gule flassbiter i hodebunnen og det synes gjennom håret mitt og. det er utrolig irriterende og jeg er bare 13 år, så det er sykt flaut om noen ser det.

det kan være mye,inkl. psoreasis ,seboreisk eksem osv

Synes du skal snakke med en foresatt og få en time til lege/hudlege

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har prøvd å se om de spiser noe de ikke tåler? Man kan få hudproblem av mat.

Jeg hadde mye hudproblem før, men har spist det bort, altså, jeg har funnet ut hva jeg ikke tåler, som gjør at jeg får hudproblem.

Er ikke alltid det hjelper å ta blodprøve hos fastlege, så det er best å dra til en lege som er spesialist innen ernæring, eller noen annet alternativt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke vanlig at en FØRST kontakter lege og tar div blodprøver for å se om en mangler noe ,som vitaminer mineraler osv ,før en hopper på denne kostholdsvidunderkurensomkurereralt

Selvfølgelig er kost viktig,men starte i riktig ende før en fjerner alt mulig.Det kan jo være cøliaki eller andre tarmsykdommer + hundre andre ting

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg har hatt psoriasis i hodebunn i ganske mange år (er 25 nå) og slitt med å finne noe som kan roe dt ned litt.. Eneste som har funka har vært sterk sol, men har nå endelig funnet noe annet også!

Gå til frisør og farg håret! Det svir den første timen, men etter det ramler skallene av, og det klør mye mindre.. Varer i kanskje 3 måneder før det drar på igjen..:)

Det fungerer faktisk, jeg er ei jente på 19år som har psoriasis over hele kroppen, da også i hodebunn. har prøvd alt fra å la vær å klø, klippe meg kort, salver og væsker som er både dyre og vonde å bruke.

Det som er at jeg klødde meg til blods i hode i søvne så jeg måtte vaske håret 2-3 ganger hver morgen før jeg gikk ut av huset og det hjelper ikke stort når det i seg selv tørker huden ut..

siden jeg var 12 år begynte jeg å farge håret så det ikke skulle synes(fungerer bedre enn andre ting), for det er flaut og man føler seg nesten skitten.. . jeg har da brukt hjemmefarging og det er like bra =)

det er en liten ting jeg "unner" meg annenhver mnd. det er jo også deilig å føle seg fin og fresh :D:D

teit å si, men litt morro at fler bruker samme metode og også funnet noe som fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest fungerende_råd

Smør på med sesamolje, du finner den i innvandrerbutikker. Det hjelper 100 % kombinert med påsmøring av kortisonliniment 1 gang om dagen. Jeg har hatt psoriasis i hodebunnen i nesten 7 år nå, det har vært så ille at flasset bare falt fra håret mitt. Nå varmer jeg sesamolje i en stekepanne med 1 ts bukkehornkløver og 1 ts spisskummen, lar blandingen avskjøles, deretter masserer jeg dette i hodebunnen (når den er middels varm) veldig godt. Deretter lar jeg oljen ligge 3 - 4 timer (har da på dusjhette slik at jeg ikke kommer borti sofa o.l. med det oljete håret), også dusjer jeg. Jeg har også merket at hodebunnen blir tørrere hvis jeg dusjer ofte, så derfor dusjer jeg kun en gang i uka på håret. Og da med denne olje - behandlingen. Merker at dette reduserer kløen og dermed dannelse av flere psoriasis utslett på hodet. For meg har nesten 90% av utslettet forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fungerer faktisk, jeg er ei jente på 19år som har psoriasis over hele kroppen, da også i hodebunn. har prøvd alt fra å la vær å klø, klippe meg kort, salver og væsker som er både dyre og vonde å bruke.

Det som er at jeg klødde meg til blods i hode i søvne så jeg måtte vaske håret 2-3 ganger hver morgen før jeg gikk ut av huset og det hjelper ikke stort når det i seg selv tørker huden ut..

siden jeg var 12 år begynte jeg å farge håret så det ikke skulle synes(fungerer bedre enn andre ting), for det er flaut og man føler seg nesten skitten.. . jeg har da brukt hjemmefarging og det er like bra =)

permanent e også bra, det brukte jeg da jeg var på d verste i hodebunnen :)

det er en liten ting jeg "unner" meg annenhver mnd. det er jo også deilig å føle seg fin og fresh :D:D

teit å si, men litt morro at fler bruker samme metode og også funnet noe som fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Vil bare skrive noen ord om en erfaring jeg også, slik at andre kan få hjelp.

Etter å lest her på siden at en hadde fått hjelp etter å ha brukt et apparat som heter Bioenergiser fant jeg ut at jeg ville prøve selv også.

Kontaket firma i linken som ga meg kontakt opplysninger til nærmeste behandler som jobber med dette.

De var utrolig hjelpsomme og hadde en god del informasjon rundt bruk av apparatet til å bekjempe psoriasis.

Det viste seg endog at de hadde kliniske studier som viste at 85 % av de som hadde Psoriasis ble kvitt denne.

Det samme gjalt Eksem

Dette er vist et helt nytt system som er utviklet i england av en lege og forsker.

Vel nok om det, jeg har i allefall prøvd systemet og det VIRKER.

Jeg har tatt tre behandlinger og er mye mye bedre.

Så hvorfor ikke prøve, det er overhengende store muligheter for at det virker på deg også.

Dett var dett, ville bare nevne det slik at flere kan prøve å bli bra.

Jeg har bestilt mitt eget apparat :sukk:

Høst hilsen fra en lykkelig Hege

som ikke klør i hodebunnen noe mere

va kostet dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Eneste jeg vet er at for min del har Vichy sin shampoo fjernet psoriasis fra min hodebunn. Men kjenner at jeg plages av å alltid måtte ty til den samme shampooen.. Heldigvis er den ikke spesielt dyr :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Eneste jeg vet er at for min del har Vichy sin shampoo fjernet psoriasis fra min hodebunn. Men kjenner at jeg plages av å alltid måtte ty til den samme shampooen.. Heldigvis er den ikke spesielt dyr :-)

Hvilken sjampo fra Vichy da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har en datter som har hatt psoriasis i hodebunnen siden hun var rundt 5 år og som nå er voksen

Hun har prøvd alt mulig, uten hell, men til slutt kjøpte hun Minoxil preparat på apotek i Tyrkia. Det heter visstnok nesten det samme i Norge. Dette, som er dråper som skal smøres på hudet, er det eneste som har hjulpet. Huden som tidligere hadde et relativt stort området med tørr hud, som drysset av over alt når hun klødde på det, er nå helt fri for psoriasis. Bieffekten, hvis man kan kalle det det, er at håret som vokser ut der er silkemykt og flott Preparatet brukers vissnok mot håravfall for menn og det er tydelig at det virker. Problemet er at det må brukers regelmessig, for hvis man slutter, så kommer plagene (eller håravfallet) tilbake.

Anonym poster: 12bdc0603dee53c0abd66428d2de621d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Gjest marita

har psoriasis og langt hår. lurer da på, burde jeg klippe det kortere? hjelper det med "luftigere" frisyre? jeg har langt og tykt hår. klør vanvittig og flasser enormt. hater det, bare hater det!! har og slitt mye med fettaktig hår og mye hårtap. men er fremdeles tykt, heldigvis. veldig ny i detta. kom etter depresjon. en av mange sykdommer/lidelser som kom som følge av den. prøver nå bare å lette på alt sammen. så hva tror dere? klippe eller beholde?? takker for alle svar og råd-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg opplever bedring når håret klippes kort og tynnes ut. Har også veldig tjukt hår, kun psoriasis i hodebunnen. Når håret er kort og tynnere, kommer det mer luft til hodebunnen, innbilder jeg meg. Problemet er bare at jeg overhodet ikke kler kort hår...

Anonym poster: be4b7b0e69ca7a26389600bbcb5d5bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tilly

Jeg har fått en helt "ny" hodebunn etter jeg begynte å bruke wen. jeg har noen ganger gått tom og måtte bruke shampoo, da blusser psoriasis opp igjen. Etter bare en gang bruk av shampoo begynner jeg å klø i hodebunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Har jeg psoriasis eller eksem i hodebunnen?

Jeg har tørr hodebunn som flasser og selv om jeg vasker håret ofte så klør hodebunnen så jeg må smøre inn med olje.

Jeg vil ikke tro du har noen av delene? Ved eksem vil jeg tro du får rød hud, som kan gjøre vondt ved irritasjon. Jeg har selv psoriasis, og får større sår, som uten behandling utvikler seg til byller med puss i. Er ingen lege, men vil selv tro du kun har tørr hodebunn, og det skal du være glad for i så fall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Noen her med psoriasis som har prøvd NISIM Shampo og vært fornøyd med det? Frisøren anbefalte dette sist.



Anonymous poster hash: f3a81...c81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her med psoriasis som har prøvd NISIM Shampo og vært fornøyd med det? Frisøren anbefalte dette sist.

Anonymous poster hash: f3a81...c81

Jeg har nettopp begynt med Nisimsjampo av samme grunn som deg. Så er litt for tidlig å si noe enda, men den svir i alle fall ikke i hodebunnen, og det er et stort pluss for følsom og betent hodebunn. Håper den lindrer kløe og flassing også. Hadde vært ok om andre har god erfaring med sjampoen også. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt med Nisimsjampo av samme grunn som deg. Så er litt for tidlig å si noe enda, men den svir i alle fall ikke i hodebunnen, og det er et stort pluss for følsom og betent hodebunn. Håper den lindrer kløe og flassing også. Hadde vært ok om andre har god erfaring med sjampoen også. :Nikke:

Ok. Takk for svar.

Anonymous poster hash: f3a81...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...