Gå til innhold

Unngå inngrodde hår?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Huden på leggene mine takler tydeligvis ikke barbering lenger. I hvertfall har jeg de siste månedene hatt eksem og irritert hud i større eller mindre grad, uansett hva jeg har gjort, og hva slags produkter jeg har brukt og ikke brukt. Jeg har derfor tenkt å prøve om epilator kan hjelpe, men siden jeg fikk inngrodde hår av voksing, lurte jeg på om noen har noen gode råd for hvordan jeg skal unngå dette? Finnes det noe man smører på, for eksempel? Skrubbing hjelper til en viss grad, men huden der er jo så tynn på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd kondomeriets vibrator-rens? Den er ment for rensing av vibratorer (som den så fint heter), også er den ment som nuppefjerner og til rensing av skinn (jepp, mye rart denne kan brukes til). :ler:

Jeg bruker denne selv på bikinilinjen for å fjerne/unngå nupper og inngrodde hår, og jeg syns den funker.

Endret av Seniorita_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd epilator, en gang. Det er bare en plan foreløpig. Kondomeriet må sjekkes ut (herregud, det er mange år siden jeg har vært innom der. Trodde bare de hadde tacky partyleker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget min egen fantastiske krem den siste tiden som består av alovera gel, natusan sink salve og en mild bodylotion. Den funker! Bare bland sammen til en fin liten blanding. Bruk en tom bodylotionflaske eller no lignendes og ha det oppi. Voila! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg får få tak i en eller annen bodylotion med fruktsyrer, jeg. Det skal jo hindre inngrodde hår, etter det jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie
Tror jeg får få tak i en eller annen bodylotion med fruktsyrer, jeg. Det skal jo hindre inngrodde hår, etter det jeg har skjønt.

Vit A-plus hand and body fra MD Formulations er super til dette. Det absolutt beste jeg bruker mot inngrodde hår. Og min erfaring er at en får mer inngrodde hår av epilator enn av voksing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vit A-plus hand and body fra MD Formulations er super til dette. Det absolutt beste jeg bruker mot inngrodde hår. Og min erfaring er at en får mer inngrodde hår av epilator enn av voksing.

Grr, sier du det? Jeg har akkurat kjøpt epilator. :grine:

Han "far sjøl" står og tester den ved kjøkkenbenken, på armen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:  :tristbla:

men det er ikke alle som syns det gjør vondt da...  :sjenert:;)

Jeg skal ikke prøve den med publikum ("haha, hva var det jeg sa!"), i hvertfall. :ler: Så får vi se. Grunnen til at jeg tester, er at jeg har slitt med eksem og irritert hud, og jeg tror at barbering irriterer huden for mye. Worth a try, at least.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var derfor jeg kjøpte også, fordi huden fikk nok av å bli barbert hele tiden. Men epilator tar veldig lang tid, og gjør ekstremt vondt (men det er meg og min lave smerteterskel). Voks derimot, mye bedre.

Endret av Gitte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epilatoren er parkert for min del. Masse inngrodde hår (men jeg synes ikke det var noe vondt...)

Jeg barberer etter å ha dampet opp leggen med varmt vann, bruker dusjolje eller jojobaolje.

Ellers enig i bruk av sinksalve, jeg bruker det i bikinilinjen og under armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje noen av de som slenger epilatoren langt inni et skap etter kun en gangs bruk ga opp for fort, det er min teori :)

For det gjør alltid himla vondt de første minuttene, og så er det akkurat som om kroppen vender seg til smertenivået eller noe, og da er det helt greit :)

Tar tid ja. Jeg legger et håndkle på stuegolvet og gjør jobben mens jeg titter på tv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dalwhinnie
Kanskje drikke ei flaske vin først? :sjarmor:

Foreløpig har jeg ingen hår å øve på.

De gangene jeg ikke har fått time til brasiliansk voksing og blitt desperat nok til å ta epilatoren fatt, har det definitivt vært rødvin involvert, for å si det sånn. Akkurat det anbefales for øvrig ikke.

Prøv den på leggene et par ganger, og kombiner det med god, regelmessig peeling og Vit A-plus. Det kan jo hende det går. Jeg kan f.eks overhodet ikke barbere langs bikinilinja, men takler voksing uten problemer, og det går også ganske greit med epilator. Leggene epilerer jeg stort sett, men vokser en gang iblant for å få det 100% glatt (noe jeg ikke synes det blir med epilator).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg ikke har fått time til brasiliansk voksing og blitt desperat nok til å ta epilatoren fatt, har det definitivt vært rødvin involvert, for å si det sånn. Akkurat det anbefales for øvrig ikke.

Prøv den på leggene et par ganger, og kombiner det med god, regelmessig peeling og Vit A-plus. Det kan jo hende det går. Jeg kan f.eks overhodet ikke barbere langs bikinilinja, men takler voksing uten problemer, og det går også ganske greit med epilator. Leggene epilerer jeg stort sett, men vokser en gang iblant for å få det 100% glatt (noe jeg ikke synes det blir med epilator).

Den er bare tiltenkt bruk på leggene, for guds (i den grad noe slikt finnes!) skyld. Til andre områder vil nok Gillette råde grunnen. Har en mistanke om at jeg kunne brukt 700 på noe bedre enn epilator :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...