privatøko

Gå til innhold

Finne bileier via registreringsnummer på bil?

• Please log in to reply
19 svar på dette emnet

#1 Gjest_gjesten_*

Gjest_gjesten_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 12 september 2005 - 08:43

Vet at det var en link her inne om dette for bare noen dager siden, men jeg er ikke i stand til å finne den linken. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å finne ut bileiers navn via bilens registreringsnummer?
  • 0

#2 Quinden

Quinden

C-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 058 innlegg
  • Ble med 27. mars 03

Skrevet 12 september 2005 - 10:25

Du kan jo prøve politiet/lensmannsetaten. :)
  • 0

#3 Gjest_Gjest_Apple-_*_*

Gjest_Gjest_Apple-_*_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 12 september 2005 - 10:40

Dette er offentlig informasjon, ring Statens Vegvesen, det er de som har denne informasjonen (og ikke Biltilsynet, som mange tror).
  • 0

#4 Impala

Impala

Steingæern

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14 823 innlegg
  • Ble med 6. juli 05

Skrevet 13 september 2005 - 07:32

Dette er offentlig informasjon, ring Statens Vegvesen, det er de som har denne informasjonen (og ikke Biltilsynet, som mange tror).

Bare til opplysning så heter Biltilsynet idag Trafikkstasjoner, og det er en del av Statens vegvesen.
  • 0

#5 Gjest_Apple- ikke innlogget_*

Gjest_Apple- ikke innlogget_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 14 september 2005 - 09:51

Bare til opplysning så heter Biltilsynet idag Trafikkstasjoner, og det er en del av Statens vegvesen.

Ikke hvis du ringer dem... Jeg gikk inn på biltilsynet.no for å finne tlf.nr og åpningstider, og der sto det (sitat): 'Biltilsynet må ikke forveksles med Statens Vegvesen'.

Da jeg ringte Biltilsynet, ba de meg ringe Statens Vegvesen.
  • 0

#6 Impala

Impala

Steingæern

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14 823 innlegg
  • Ble med 6. juli 05

Skrevet 14 september 2005 - 12:11

Det er fordi det er en privatperson som har opprettet denne siden, og den har ingen ting med vegvesenet å gjøre. Det er bare noen som skal tjene penger.

"Alle" tror jo at det fremdeles heter Biltilsynet, men det gjør det nemlig ikke. Det heter trafikkstasjoner og hvis du ringer dit så får du nok svar på det du lurer på
  • 0

#7 Gjest_Gjest_ANONYM_*_*

Gjest_Gjest_ANONYM_*_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 09 juni 2008 - 20:56

FOR Å FINNE UT HVEM SOM ER REGISTRERT SOM EIER PÅ ET BILNR, SÅ MÅ DU RINGE TIL BR.SUND REGISTERET. TLF NR ER 7500 7500. ÅPENT TIL KL15.
DETTE ER IKKE OFFENTLIG INFORMASJON, SÅ DERFOR MÅ MAN RINGE DIT ELLER TIL POLITIET. DU FÅR OG INFO OM EVT HEFTELSER V KJØRETØYET. LYKKE TIL!
  • 0

#8 Trillrund

Trillrund

C-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 030 innlegg
  • Ble med 20. juli 06

Skrevet 09 juni 2008 - 22:29

Vet at det var en link her inne om dette for bare noen dager siden, men jeg er ikke i stand til å finne den linken. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å finne ut bileiers navn via bilens registreringsnummer?

Tråden ligger under "bil og trafikk"

Ring 06650 da kommer du til Statens vegvesen. Åpningstiden er 0800 til 1530. Hold dere langt unna biltilsynet.no.....

Eller du kan hele døgnet får opplysninger på SMS.
Send REGNR "regnr på bilen" til 2282.
Følgende opplysninger inngår i en standard svarmelding:
Registreringsnummer
Merke
Navn på eier av kjøretøy
Bostedskommune til eier av kjøretøy
Når kjøretøyet sist ble EU-godkjent
Frist for når kjøretøy skal være EU-godkjent neste gang
Skyldig årsavgift
Omregistreringsavgift for kjøretøyet

Smart å gjøre før man skal kjøpe bil, så slipper man overraskelser som ubetalt årsavgift eller maglende EU.

Er det akutt utenom åpningtiden til Statens vegvesen kan du ringe politiet, men da bør du ha en grunn for å spørre......
  • 0

#9 Dundersalt

Dundersalt

Sjenert

• Medlem
  • Pip
  • 20 innlegg
  • Ble med 10. juni 08

Skrevet 10 juni 2008 - 22:48

Brønnøysundregisteret
  • 0

#10 nuzzepuz

nuzzepuz

Sjenert

• Medlem
  • Pip
  • 6 innlegg
  • Ble med 21. juni 08

Skrevet 22 juni 2008 - 00:05

Ved å sende REGNR til 2282 til Statens Vegvesen vil du etter kort tid få opplysninger om bilens kjennemerke, bilmerke, navn og bostedskommune for eier, når kjøretøyet sist ble godkjent og når det er frist for neste EU-kontroll.

I tillegg får du opplysninger om eieren er skyldig årsavgift og omregistreringsavgift.

http://forbruker.no/...icle1804991.ece
  • 0

#11 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 22 juni 2008 - 01:11

FOR Å FINNE UT HVEM SOM ER REGISTRERT SOM EIER PÅ ET BILNR, SÅ MÅ DU RINGE TIL BR.SUND REGISTERET. TLF NR ER 7500 7500. ÅPENT TIL KL15.
DETTE ER IKKE OFFENTLIG INFORMASJON, SÅ DERFOR MÅ MAN RINGE DIT ELLER TIL POLITIET. DU FÅR OG INFO OM EVT HEFTELSER V KJØRETØYET. LYKKE TIL!

Joda, dette har blitt lett tilgjengelig offentlig informasjon! :)

Som andre her nevner: Send REGNR XX11111 (bilens registreringsnr) til 2282, så får du på få sekunder en liten sms med info om blant annet navn på bilens eier.

Enkelt, kjapt og greit. :)
  • 0

#12 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 24 oktober 2008 - 13:52

Brønøysund registeret gir ikke opplysninger om hvem som er eier. Da må man ringe Statens vegvesen på telefon 06650
  • 0

#13 Earane

Earane

Sjenert

• Medlem
  • Pip
  • 13 innlegg
  • Ble med 24. okt. 08

Skrevet 24 oktober 2008 - 21:05

Dette har jeg gjort mange ganger, og da ringer jeg statens vegvesen.
Nå har jeg en jobb som krever at jeg noen ganger trenger informasjon om eier og vognkort, men det har aldri vært noe problem å få den infoen jeg trenger.
  • 0

#14 Gjest_Gjest_Pauline_*_*

Gjest_Gjest_Pauline_*_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 10 februar 2009 - 16:03

du kan også sjekke på http://www.registrer...r_heftelser.htm
  • 0

#15 Trillrund

Trillrund

C-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 030 innlegg
  • Ble med 20. juli 06

Skrevet 10 februar 2009 - 18:49

du kan også sjekke på http://www.registrer...r_heftelser.htm

Som det står på siden, du får bare navnet på eieren dersom det er heftelser på bilen........

Så det beste er å følge tidligere råd om 06650 eller SMS-tjenesten
  • 0

#16 Gjest_gunnar lokna_*

Gjest_gunnar lokna_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 22 mai 2009 - 19:30

• 0

#17 Gjest_Gjest_*

Gjest_Gjest_*
  • Gjester
  • Ble med --

Skrevet 23 mai 2009 - 00:05

Send REGNR nr til 2282
  • 0

#18 AnonymBruker

AnonymBruker

.

• Anonym
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 851 334 innlegg
  • Ble med 2. aug. 10
  • Kjønn: Ikke viktig

Skrevet 09 januar 2011 - 16:50

Det finnes en app for iPhone som gjør det enklere å finne bileier om du har registreringsnummeret. Skriv inn registreringsnummeret på bilen, og du får en SMS med bileierens navn og bosted. Opplysningene sendes rett fra Statens Vegvesens kjøretøysregister, som tar 3 kroner per melding.

http://itunes.apple....d399892532?mt=8

Det finnes en app for iPhone som gjør det enklere å finne bileier om du har registreringsnummeret. Skriv inn registreringsnummeret på bilen, og du får en SMS med bileierens navn og bosted. Opplysningene sendes rett fra Statens Vegvesens kjøretøysregister, som tar 3 kroner per melding.

• 0
Dette innlegget er skrevet av en innlogget bruker som ønsker å være anonym. Alle slike innlegg havner inn under nicket "AnonymBruker".

#19 *appifany*

*appifany*

Sølvmedlem

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 25 669 innlegg
  • Ble med 17. aug. 09
  • Kjønn: Kvinne

Skrevet 09 januar 2011 - 21:34

AutoMagi Ltd. burde slutte å reklamere på forum som AB.
  • 0
Postet bilde

-The big bang theory

#20 PecanPie

PecanPie

C-Kjendis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 599 innlegg
  • Ble med 2. mai 06
  • Kjønn: Kvinne

Skrevet 09 januar 2011 - 21:35

TS spurte om dette i 2005, så jeg håper bileieren er funnet nå.

Hvorfor skal man betale 17 kr for at en app sender "REGNR XXYYYYY" til 2282 for deg?
  • 0

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere