Gjest gjesten Skrevet 12. september 2005 #1 Del Skrevet 12. september 2005 Vet at det var en link her inne om dette for bare noen dager siden, men jeg er ikke i stand til å finne den linken. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å finne ut bileiers navn via bilens registreringsnummer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 12. september 2005 #2 Del Skrevet 12. september 2005 Du kan jo prøve politiet/lensmannsetaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Apple-_* Skrevet 12. september 2005 #3 Del Skrevet 12. september 2005 Dette er offentlig informasjon, ring Statens Vegvesen, det er de som har denne informasjonen (og ikke Biltilsynet, som mange tror). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 13. september 2005 #4 Del Skrevet 13. september 2005 Dette er offentlig informasjon, ring Statens Vegvesen, det er de som har denne informasjonen (og ikke Biltilsynet, som mange tror). ← Bare til opplysning så heter Biltilsynet idag Trafikkstasjoner, og det er en del av Statens vegvesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apple- ikke innlogget Skrevet 14. september 2005 #5 Del Skrevet 14. september 2005 Bare til opplysning så heter Biltilsynet idag Trafikkstasjoner, og det er en del av Statens vegvesen. ← Ikke hvis du ringer dem... Jeg gikk inn på biltilsynet.no for å finne tlf.nr og åpningstider, og der sto det (sitat): 'Biltilsynet må ikke forveksles med Statens Vegvesen'. Da jeg ringte Biltilsynet, ba de meg ringe Statens Vegvesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 14. september 2005 #6 Del Skrevet 14. september 2005 Det er fordi det er en privatperson som har opprettet denne siden, og den har ingen ting med vegvesenet å gjøre. Det er bare noen som skal tjene penger. "Alle" tror jo at det fremdeles heter Biltilsynet, men det gjør det nemlig ikke. Det heter trafikkstasjoner og hvis du ringer dit så får du nok svar på det du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ANONYM_* Skrevet 9. juni 2008 #7 Del Skrevet 9. juni 2008 FOR Å FINNE UT HVEM SOM ER REGISTRERT SOM EIER PÅ ET BILNR, SÅ MÅ DU RINGE TIL BR.SUND REGISTERET. TLF NR ER 7500 7500. ÅPENT TIL KL15. DETTE ER IKKE OFFENTLIG INFORMASJON, SÅ DERFOR MÅ MAN RINGE DIT ELLER TIL POLITIET. DU FÅR OG INFO OM EVT HEFTELSER V KJØRETØYET. LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 9. juni 2008 #8 Del Skrevet 9. juni 2008 Vet at det var en link her inne om dette for bare noen dager siden, men jeg er ikke i stand til å finne den linken. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å finne ut bileiers navn via bilens registreringsnummer? Tråden ligger under "bil og trafikk" Ring 06650 da kommer du til Statens vegvesen. Åpningstiden er 0800 til 1530. Hold dere langt unna biltilsynet.no..... Eller du kan hele døgnet får opplysninger på SMS. Send REGNR "regnr på bilen" til 2282. Følgende opplysninger inngår i en standard svarmelding: Registreringsnummer Merke Navn på eier av kjøretøy Bostedskommune til eier av kjøretøy Når kjøretøyet sist ble EU-godkjent Frist for når kjøretøy skal være EU-godkjent neste gang Skyldig årsavgift Omregistreringsavgift for kjøretøyet Smart å gjøre før man skal kjøpe bil, så slipper man overraskelser som ubetalt årsavgift eller maglende EU. Er det akutt utenom åpningtiden til Statens vegvesen kan du ringe politiet, men da bør du ha en grunn for å spørre...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundersalt Skrevet 10. juni 2008 #9 Del Skrevet 10. juni 2008 Vet at det var en link her inne om dette for bare noen dager siden, men jeg er ikke i stand til å finne den linken. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å finne ut bileiers navn via bilens registreringsnummer? Brønnøysundregisteret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nuzzepuz Skrevet 21. juni 2008 #10 Del Skrevet 21. juni 2008 Ved å sende REGNR til 2282 til Statens Vegvesen vil du etter kort tid få opplysninger om bilens kjennemerke, bilmerke, navn og bostedskommune for eier, når kjøretøyet sist ble godkjent og når det er frist for neste EU-kontroll. I tillegg får du opplysninger om eieren er skyldig årsavgift og omregistreringsavgift. http://forbruker.no/bil/article1804991.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #11 Del Skrevet 21. juni 2008 FOR Å FINNE UT HVEM SOM ER REGISTRERT SOM EIER PÅ ET BILNR, SÅ MÅ DU RINGE TIL BR.SUND REGISTERET. TLF NR ER 7500 7500. ÅPENT TIL KL15. DETTE ER IKKE OFFENTLIG INFORMASJON, SÅ DERFOR MÅ MAN RINGE DIT ELLER TIL POLITIET. DU FÅR OG INFO OM EVT HEFTELSER V KJØRETØYET. LYKKE TIL! Joda, dette har blitt lett tilgjengelig offentlig informasjon! Som andre her nevner: Send REGNR XX11111 (bilens registreringsnr) til 2282, så får du på få sekunder en liten sms med info om blant annet navn på bilens eier. Enkelt, kjapt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #12 Del Skrevet 24. oktober 2008 FOR Å FINNE UT HVEM SOM ER REGISTRERT SOM EIER PÅ ET BILNR, SÅ MÅ DU RINGE TIL BR.SUND REGISTERET. TLF NR ER 7500 7500. ÅPENT TIL KL15. DETTE ER IKKE OFFENTLIG INFORMASJON, SÅ DERFOR MÅ MAN RINGE DIT ELLER TIL POLITIET. DU FÅR OG INFO OM EVT HEFTELSER V KJØRETØYET. LYKKE TIL! Brønøysund registeret gir ikke opplysninger om hvem som er eier. Da må man ringe Statens vegvesen på telefon 06650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Earane Skrevet 24. oktober 2008 #13 Del Skrevet 24. oktober 2008 Dette har jeg gjort mange ganger, og da ringer jeg statens vegvesen. Nå har jeg en jobb som krever at jeg noen ganger trenger informasjon om eier og vognkort, men det har aldri vært noe problem å få den infoen jeg trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pauline_* Skrevet 10. februar 2009 #14 Del Skrevet 10. februar 2009 du kan også sjekke på http://www.registreringsnummer.no/Registre...r_heftelser.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trillrund Skrevet 10. februar 2009 #15 Del Skrevet 10. februar 2009 du kan også sjekke på http://www.registreringsnummer.no/Registre...r_heftelser.htm Som det står på siden, du får bare navnet på eieren dersom det er heftelser på bilen........ Så det beste er å følge tidligere råd om 06650 eller SMS-tjenesten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gunnar lokna Skrevet 22. mai 2009 #16 Del Skrevet 22. mai 2009 Vet at det var en link her inne om dette for bare noen dager siden, men jeg er ikke i stand til å finne den linken. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å finne ut bileiers navn via bilens registreringsnummer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #17 Del Skrevet 22. mai 2009 Send REGNR nr til 2282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #18 Del Skrevet 9. januar 2011 Det finnes en app for iPhone som gjør det enklere å finne bileier om du har registreringsnummeret. Skriv inn registreringsnummeret på bilen, og du får en SMS med bileierens navn og bosted. Opplysningene sendes rett fra Statens Vegvesens kjøretøysregister, som tar 3 kroner per melding. http://itunes.apple.com/no/app/finn-bileier/id399892532?mt=8 Vet at det var en link her inne om dette for bare noen dager siden, men jeg er ikke i stand til å finne den linken. Det jeg lurer på er om det på noen måte er mulig å finne ut bileiers navn via bilens registreringsnummer? Det finnes en app for iPhone som gjør det enklere å finne bileier om du har registreringsnummeret. Skriv inn registreringsnummeret på bilen, og du får en SMS med bileierens navn og bosted. Opplysningene sendes rett fra Statens Vegvesens kjøretøysregister, som tar 3 kroner per melding. http://itunes.apple.com/no/app/finn-bileier/id399892532?mt=8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 9. januar 2011 #19 Del Skrevet 9. januar 2011 AutoMagi Ltd. burde slutte å reklamere på forum som AB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 9. januar 2011 #20 Del Skrevet 9. januar 2011 Det finnes en app for iPhone som gjør det enklere å finne bileier om du har registreringsnummeret. Skriv inn registreringsnummeret på bilen, og du får en SMS med bileierens navn og bosted. Opplysningene sendes rett fra Statens Vegvesens kjøretøysregister, som tar 3 kroner per melding. http://itunes.apple.com/no/app/finn-bileier/id399892532?mt=8 TS spurte om dette i 2005, så jeg håper bileieren er funnet nå. Hvorfor skal man betale 17 kr for at en app sender "REGNR XXYYYYY" til 2282 for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå