Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 38 uker på vei nå, så det nærmer seg veldig! Formen er bra, jeg tasser rundt i permisjon og har veeldig mye tid :) Merker virkelig ingen tegn til fødsel enda, og har mentalt innstilt meg på å gå til 42+0 for å ikke bli helt sprø ;) Moren min gikk to uker over med meg også, og da ble hun satt i gang, så jeg har tenkt at det ikke er helt usannsynlig at det samme skjer med meg!

Herlighet som tiden flyr! Tenkt at etter all sannsynlighet sitter du med babyen din i armene innen de nærmeste 2-3 ukene. Det er jo helt sprøtt. Godt å høre at formen er bra! Ser du skriver litt i andres dagbøker at du utnytter tiden til å bake og litt andre koselige ting, så det er jo bra! Kan tenke meg at dagene kanskje føles lengre når permisjonen starter hvis man ikke aktiviserer seg. Samtidig er det jo en hvileperiode der man skal lade opp til maratonet man straks skal igjennom, så er nok en balansegang det der! 

 

Vi får krysse fingrene for at vi begge to slipper igangsetting. Skal gjøre mye for å slippe det, både trapper, ludospilling og annet står på agendaen for å få ting til å skje når den tid kommer! :nigo:

 

Jeg tipper 18. August (siden den var ledig.. ;) ) da er han i hvert fall helt, helt ferdig!

Her er jeg 39 uker i dag - mamma fødte meg en uke før termin, men jeg er innstilt på overtid for ikke å bli gal. Er heldigvis ikke lei enda! Nyter rolige perlisjonsdager for meg selv! Bor på Vestlandet jeg også, og synes det var godt med litt bedre vær. Men trenger ikke bli så mye varmere enn dette - har hørt babyer blir litt misfornøyde med for mye varme.

Veldig fin mage synes jeg! Bare å nyte det nå når du kan! Om en måned kan det være over

18 august er notert, og det er jo definitivt innafor å få 4 dager etter termin på første!  :danse:

 

Veldig spennende dager for deg / dere nå da! Hvis det ikke har skjedd noe siden du skrev dette til meg i forrigårs da?! Så at i neste uke fra tirsdagen og utover er det meldt borti 20 grader her, så da blir det nok hakket varmere. Jeg våknet opp med hetetokter og leggkramper i natt, så lurer på hvordan det skal gå i så fall!  :fnise:

 

Tusen takk for komplement på magen, skal forsøke å nyte det til fulle selv om det er ganske tungt. Riktig lykke til med innspurten :hjerte:

 

Tipper 10 :)

Det er notert! Liker det!  :sjarmor:

 

Da vil jeg tippe 13! ;)

Den er fin, la inn det. *fornøyd med tippinga deres*  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet som tiden flyr! Tenkt at etter all sannsynlighet sitter du med babyen din i armene innen de nærmeste 2-3 ukene. Det er jo helt sprøtt. Godt å høre at formen er bra! Ser du skriver litt i andres dagbøker at du utnytter tiden til å bake og litt andre koselige ting, så det er jo bra! Kan tenke meg at dagene kanskje føles lengre når permisjonen starter hvis man ikke aktiviserer seg. Samtidig er det jo en hvileperiode der man skal lade opp til maratonet man straks skal igjennom, så er nok en balansegang det der! 

 

Vi får krysse fingrene for at vi begge to slipper igangsetting. Skal gjøre mye for å slippe det, både trapper, ludospilling og annet står på agendaen for å få ting til å skje når den tid kommer! :nigo:

 

 

Det har blitt litt baking, litt besøk, og generelt et lite gjøremål eller to hver dag for å få tiden til å gå :) MEN, nå sitter jeg her i dag, 38+2, med rier! Jeg som var helt sikker på overtid, og ikke hadde et eneste fødetegn før de startet i natt. Vet fremdeles ikke om det bare er "tullerier" eller om det er the real deal, men spennende er det i alle fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tuller du ikke miore?! Kan ikke sitere da jeg er på mobil, men SÅ utrolig spennende!! Kanskje du er midt i fødsel nå! Wow, håper du holder oss oppdatert :hjerte: *drar frem popcornen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en anbefaling til ei bra bok av typen "boka om meg"? Jeg vil gjerne at det er en del ledig plass til å lime inn bilder, men det kan godt være litt fast oppsett av sidene også. Gjerne litt klassisk.. :-)

 

Ellers er jeg hjemme fra jobb i dag med min delvise sykemelding og har sovet helt til 11. Herlig. Lille tar definitivt ikke livet med ro og han vrir seg og sparker masse der inne. Virker som han blir irritert hvis jeg sitter og lener meg fremover, da får jeg noen harde spark i ribbeina :fnise:  *Dont steal my space!!!! :opplyser: *

 

I dag er jeg 33+6 og 83,8% ferdig med svangerskapet. 46 dager igjen til termin og bare 6 små dager til jeg regnes som høygravid. Helt utrolig! Har hatt et stort anfall av redebygging i helga, så nå er alt på plass og vasket, inkludert oppredd seng til han lille. Klærne henger på tørkesnora (smelter helt  :rodmer: ) og vogna er bygget. Det eneste som gjenstår er vel å feste basen og setet hans i bilen, så er vi klar! (Lurer på hva jeg skal ta meg til de siste 3 ukene før fødsel, er jo helt på tuppa etter å få alt i orden  :bond: )

 

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten vise dere vognteppe som bestemor har strikket til han lille, det ble såå utrolig fint synes jeg!

post-74070-0-36126600-1435578080_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen i det du sier om å sitte foroverlent. Det er plutselig ikke noe særlig populært her heller. Merker at det begynner å bli veldig trangt om plassen der inne, mye sparking! 

Sterk er han også blitt, noen ganger gjør det faktisk nesten litt vondt.  :unsure:

 

Jeg tenker å bruke den boka vi fikk i pakken fra en ellerannen bokklubb, også lage baby album med bare bilder i tillegg. :) 

 

Kjempe fint vognteppe! 

Begge blivende bestemødre er i full gang med å strikke til oss og det er så koselig å se hvor ivrig de er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tuller du ikke miore?! Kan ikke sitere da jeg er på mobil, men SÅ utrolig spennende!! Kanskje du er midt i fødsel nå! Wow, håper du holder oss oppdatert  :hjerte: *drar frem popcornen*

 

Joda, hun dukket plutselig opp på rekordtid, til tross for null forvarsel eller fødetegn. Sitter her med en herlig bylt i armene nå :)  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det du sier om å sitte foroverlent. Det er plutselig ikke noe særlig populært her heller. Merker at det begynner å bli veldig trangt om plassen der inne, mye sparking! 

Sterk er han også blitt, noen ganger gjør det faktisk nesten litt vondt.  :unsure:

 

Jeg tenker å bruke den boka vi fikk i pakken fra en ellerannen bokklubb, også lage baby album med bare bilder i tillegg. :)

 

Kjempe fint vognteppe! 

Begge blivende bestemødre er i full gang med å strikke til oss og det er så koselig å se hvor ivrig de er! :)

Haha, de blir vel litt territorebevisste etter hvert disse små, nå når det ikke er så mye plass lengre i magen :fnise:  Merker også når mannen legger hodet inntil magen at han begynner å dytte og sparke der inne, virker som han vil ha vekk "hindringen"... Det gjør litt vondt her også faktisk, når han får en skikkelig fulltreffer mot ribbeinet så hender det jeg støkker til og at det kommer et høyt AU fra meg!

 

Det høres jo ut som en veldig grei plan for babyalbum og bok det da! Er det noe som fylles inn før fødselen i den boka du har? Er litt derfor jeg er ute etter en bok allerede nå, så jeg ikke glemmer å fylle inn fra før fødselen.

 

Ja, ble utrolig fornøyd med vognteppet! Jeg bestemte fargene og plutselig hadde hun strikka det klart. Har også fått en skikkelig fin heldress i ull (litt større størrelse, så perfekt til vinteren) og en superfin romper. Utrolig kjekt med hjemmestrikka plagg, nesten synd at jeg ikke får det til selv.. Vet du hva som blir strikka til dere eller er det en overraskelse? :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hun dukket plutselig opp på rekordtid, til tross for null forvarsel eller fødetegn. Sitter her med en herlig bylt i armene nå :)  :rodmer:

Wooow, GRATULERER såååå masse!!!! :bolledeig::hoppe::hjerter_rundt:

Hvordan går det med deg? Gikk fødselen greit? Har tenkt masse på deg siste dagene, tenkte jo det måtte være noe på gang når du skrev at du satt med rier og så ble det heelt stille. Åh, så glad for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint! Fødselen gikk veldig fort, så det var intenst men gikk veldig fint. Er i fin form nå etterpå, og nyter tiden med mannen og lille!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint! Fødselen gikk veldig fort, så det var intenst men gikk veldig fint. Er i fin form nå etterpå, og nyter tiden med mannen og lille!

Åh, så godt å høre! Ingenting er jo bedre. Gratulerer så masse igjen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer miore! :rodmer:

 

For et fint vognteppe, j86! :)

 

Det var en eller annen her inne som hadde et tips til en sånn "boken om meg" i sin egen dagbok, men jeg klarer jo ikke for bare livet å huske hvem! Jeg er ganske sikker på at det var en som var kortere på vei enn det jeg er, for jeg innbiller meg at jeg ble litt imponert over at hun allerede hadde rukket å tenke på sånt. :fnise: Kaaaanskje det kan ha vært FruN? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, de blir vel litt territorebevisste etter hvert disse små, nå når det ikke er så mye plass lengre i magen :fnise:  Merker også når mannen legger hodet inntil magen at han begynner å dytte og sparke der inne, virker som han vil ha vekk "hindringen"... Det gjør litt vondt her også faktisk, når han får en skikkelig fulltreffer mot ribbeinet så hender det jeg støkker til og at det kommer et høyt AU fra meg!

 

Det høres jo ut som en veldig grei plan for babyalbum og bok det da! Er det noe som fylles inn før fødselen i den boka du har? Er litt derfor jeg er ute etter en bok allerede nå, så jeg ikke glemmer å fylle inn fra før fødselen.

 

Ja, ble utrolig fornøyd med vognteppet! Jeg bestemte fargene og plutselig hadde hun strikka det klart. Har også fått en skikkelig fin heldress i ull (litt større størrelse, så perfekt til vinteren) og en superfin romper. Utrolig kjekt med hjemmestrikka plagg, nesten synd at jeg ikke får det til selv.. Vet du hva som blir strikka til dere eller er det en overraskelse? :-)

 

Nei i den boka er det en liten bit om hvordan mor og far møttes og hvilke tanker vi har før fødselen. 

Men ellers ingenting. :)

Tror den het 'mine første år' eller noe i den duren.. 

 

 

Jeg vet min mamma strikker vognteppe, og mannen ønsket seg matchende mariusgenser til seg selv og lille, så da har hans mamma tatt på seg det prosjektet. 

Ellers er min mamma en veldig ivrig strikker, så jeg vet at hun har maaange flere prosjekter på gang uten at hun har fortalt oss om det enda. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt å høre! Ingenting er jo bedre. Gratulerer så masse igjen :hjerte:

 

 

Gratulerer miore! :rodmer:

 

For et fint vognteppe, j86! :)

 

 

Takk til dere begge to :)

 

Og ja, veldig fint vognteppe! Elsker fargekombinasjonen, superfint med den ene skikkelig turkise linjen på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det miore :-) Ble veldig fornøyde med det, så ble det litt annerledes med turkis farge. Håper det går bra med dere i varmen!

 

_______________________

 

40 dager til termin og jeg er offisielt høygravid :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 dager igjen til termin :nigo:

 

Nå har vi vært på innskriving på føden og jeg ble kategorisert som lav-risiko. Skal derfor være i den avdelingen der det ikke tilbys annen smertelindring enn akupunktur, badekar og (muligens) lystgass. Vi får nå se på det. Plutselig hyler jeg etter epidural, og da håper jeg de kan fikse det uansett!

 

Ser enden på jobbingen også nå, det er kun jobb ut denne uka, neste og så uka etter det. Skal bli herlig med permisjon, kjenner at det er ganske tungt og slitsomt å jobbe, selv om sommertempoet på arbeidsplassen egentlig passer meg helt utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna!  :hoppe:

 

Har du begynt å tenke på fødebagen? 

 

Vi var innom sykehuset her om dagen for å orientere oss litt om innganger, parkerings muligheter osv. 

Da så vi noen som sjekket ut fra barsel, og de hadde jo mer bagasje med seg enn vi ville hatt på en 2 ukers tur til syden!  :fnise:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 dager igjen til termin :nigo:

Nå har vi vært på innskriving på føden og jeg ble kategorisert som lav-risiko. Skal derfor være i den avdelingen der det ikke tilbys annen smertelindring enn akupunktur, badekar og (muligens) lystgass. Vi får nå se på det. Plutselig hyler jeg etter epidural, og da håper jeg de kan fikse det uansett!

Ser enden på jobbingen også nå, det er kun jobb ut denne uka, neste og så uka etter det. Skal bli herlig med permisjon, kjenner at det er ganske tungt og slitsomt å jobbe, selv om sommertempoet på arbeidsplassen egentlig passer meg helt utmerket!

Sus eller?

Hva ligger i "lav-risiko" egentlig? Bli helt stresset av at det ikke er epidural der jeg. Men man får vel om man vil, håper jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna!  :hoppe:

 

Har du begynt å tenke på fødebagen? 

 

Vi var innom sykehuset her om dagen for å orientere oss litt om innganger, parkerings muligheter osv. 

Da så vi noen som sjekket ut fra barsel, og de hadde jo mer bagasje med seg enn vi ville hatt på en 2 ukers tur til syden!  :fnise:

Ja, plutselig begynte tiden å gå litt fortere igjen! :danse: Er ikke meg i mot egentlig, ganske tungt å bære rundt på den svære ballen av en mage!

 

Fødebag ja... Det har jeg egentlig ikke tenkt så mye på enda. Har blitt enig med mannen om at vi skal ta med en bluetooth-høyttaler slik at vi skal kunne høre på vår egen musikk mens det pågår + at han tar hånd om alt teknologisk (kamera, ipad osv) + mat og det han trenger selv. Så da blir det å pakke klær til mini + meg selv. Skal kanskje dra frem en bag denne helga, synes det er greit å pakke det man VET skal med, så kan jeg jo legge en lapp med de tingene som jeg ikke kan pakke enda, men som skal være med helt på toppen? Det kunne jo vært en ide!

 

Har du din fødebag pakket og klar? :-)

 

Sus eller?

Hva ligger i "lav-risiko" egentlig? Bli helt stresset av at det ikke er epidural der jeg. Men man får vel om man vil, håper jeg

De gikk gjennom noen ting som må være på plass for at det skal være "lav-risiko", f.eks innenfor normal BMI, normale blodprøver og urinprøver hele svangerskapet, ingen blødninger, ingen større personlige sykdommer som heftig astma og allergi osv.. Men er neimen ikke helt sikker på alle kravene jeg!

 

Håper også at man får epidural om man vil. Spurte om det når vi var på innskrivinga, men må innrømme at jeg synes JM der var en smule hippie.. "Du må bare få ut dine indre krefter og kroppens eget morfin, du kan så mye mer enn det du tror du kan" osv.. :fnise:  Kanskje hun har rett, men hvis ikke vil jeg iallefall ha alle muligheter åpne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...