Gå til innhold

Min brors nye kone splitter familien...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er med beklagelse jeg må si at de finnes så absolutt.

 

Da faren til min ex fylte rundt år så spurte han meg om jeg hadde anledning og kanskje også lyst til å bake en kake til selskapet ?

Det gjorde jeg, med stor glede, og kaken ble fin og i følge gjestene var den også meget god.

Jubilantens barnebarn kom selvsagt, - og med seg hadde de kake som deres mor hadde bakt fordi "Farfar må jo ha en skikkelig god kake, og Mis(s)understood vet ikke hva slags kaker farfar liker"

 

Jubilanten, smilte pent, tok i mot kake og barn, - sa "Tusen takk, det var da alt for mye." og takk for nå.

Av en eller annen grunn, visstnok smaksmessig og visuelt, var det bare en eneste kake som ble spist helt opp (ganske imponerende egentlig for det er mye kake i en jubileumskake basert på en oppskrift av Robert Bruun).

?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner broren din og kona hans veldig godt, jeg.

Anonymous poster hash: 75d07...f75

Jeg også! en utrolig kjedelig situasjon for broren din, og ikke minst konen hans. Jeg skjønner at man kan bli glad i familiemdlemmers partnere og ønske å opprettholde kontakt etter bruddet, men han og den nye konen må slippe dette.

Anonymous poster hash: faa0b...8e0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er det jo ikke broren og den nye kona som ikke finner seg i at eksen er tilstede, men eksen som ikke aksepterer at den nye er tilstede.

Begge veier slik jeg ser det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det spørs litt på hvor lenge exen og broren din var gift, jeg.

Var de f.eks gift i 20 år, og exen var regnet som tante under hele oppveksten til barna (og fortsatt ER tante) synes jeg det er helt feil å kutte henne ut på den måten.

Det er jo ingen som kutter henne ut. Hun blir invitert til alt, men vil ikke komme. Synd for henne, selvfølgelig skal ikke eksen diktere hvem som skal komme i tilstelninger i den familien hun har skilt seg ut fra.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Jeg har som sagt ikke noe imot min brors nye kone, hun er hyggelig nok.

Svar på spm: han var gift i 14 år med sin eks. Nå har han vært sammen med den nye i åtte år.

Anonymous poster hash: 5cbbc...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som kutter henne ut. Hun blir invitert til alt, men vil ikke komme. Synd for henne, selvfølgelig skal ikke eksen diktere hvem som skal komme i tilstelninger i den familien hun har skilt seg ut fra.

Mens jeg synes ikke at den nye kona eller broren skal diktere hvem resten av familien ønsker å ha i tilstelninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens jeg synes ikke at den nye kona eller broren skal diktere hvem resten av familien ønsker å ha i tilstelninger

Det gjør de jo ikke. Det er ingen av dem som sier at de ikke vil komme om eksen kommer. Men hvis TS skal la være å invitere sin svigerinne gjennom åtte år er det jo ganske naturlig at mannen heller ikke vil gå. Hadde min mann gått i selskapet i en slik situasjon, hadde han ikke vært min mann lenger.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Jeg har som sagt ikke noe imot min brors nye kone, hun er hyggelig nok.

Svar på spm: han var gift i 14 år med sin eks. Nå har han vært sammen med den nye i åtte år.

Anonymous poster hash: 5cbbc...422

Men du ser vel at det er eksen som prøver å splitte familien her, ikke din brors "nye" kone?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de jo ikke. Det er ingen av dem som sier at de ikke vil komme om eksen kommer. Men hvis TS skal la være å invitere sin svigerinne gjennom åtte år er det jo ganske naturlig at mannen heller ikke vil gå. Hadde min mann gått i selskapet i en slik situasjon, hadde han ikke vært min mann lenger.

Da tror jeg at jeg har mistolket hi ;)

TS Bør bare invitere alle hun vil ha med, så får de 3 sitte og sture hvis de ikke er voksne nok til å komme overens

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke exen eller nye kona som splitter familien, det er TS. SELVFØLGELIG kan du ikke invitere exen til din bror i familieselskaper. Hun er ikke lenger en del av familien. Du skal ta hensyn til din bror og hans nye kone. Ferdig. 



Anonymous poster hash: b13fb...8ea
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

 

Hun sier at hun er flink til å bake kaker. Bedre enn de fleste.

Endret av Arca
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er det din brors nye kone som skal komme. Det er hun som er en del av familen nå, ikke eksen hans.

Dette.

Din brors ekskone har ingenting i familieselskaper å gjøre - hun er jo ikke en del av familien, noe hun faktisk ikke har vært siden din bror og hun gikk fra hverandre. Og nei, dere kan naturligvis ikke invitere broren din uten kone. Men det er jo ingen problemstilling, siden ekskona ikke har noe i disse selskapene å gjøre. Og nei, hun er heller ikke tante til dine barn. Det sluttet hun å være da din bror og hun gikk fra hverandre.

Edit: Her er det da EKSEN som ødelegger stemningen, ikke den nye kona.

Endret av Rosalie
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her:

Jeg har som sagt ikke noe imot min brors nye kone, hun er hyggelig nok.

Svar på spm: han var gift i 14 år med sin eks. Nå har han vært sammen med den nye i åtte år.Anonymous poster hash: 5cbbc...422

Broren din og kona har vært sammen i 8 år og likevel får eksen stille krav om at "nydama" ikke får komme? Den var drøy!

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det spørs litt på hvor lenge exen og broren din var gift, jeg.

Var de f.eks gift i 20 år, og exen var regnet som tante under hele oppveksten til barna (og fortsatt ER tante) synes jeg det er helt feil å kutte henne ut på den måten.

Så det mener RompeRusk. Glad vi ikke er i familie hvis du mener at exer skal være en del av familien 8 år etter bruddet og være med i familieselskaper,

Stakars den nye kona, men det er godt mannen hennes støttet henne og setter ned foten.

Anonymous poster hash: b6eb0...9cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Jeg har som sagt ikke noe imot min brors nye kone, hun er hyggelig nok.

Svar på spm: han var gift i 14 år med sin eks. Nå har han vært sammen med den nye i åtte år.

Anonymous poster hash: 5cbbc...422

 

Har han og eksen barn?

Anonymous poster hash: 9afee...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er noe min mor kunne funnet på å gjort om min søster og hennes mann slo opp. Hun forguder han, og han hjelper jo mye til osv. Har de vært sammen lenge? Det er jo klart at man bryr seg om hverandre om det har vart i flere år, men samtidig må man respektere sin egen familie og deres valg, samtidig godta de nye valgene. Synd at din sønns nye kjæreste blir støtt ut slikt, jeg ville sittet hjemme hver gang om svigermor absolutt ikke hadde likt meg

Anonymous poster hash: 402ec...348

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som er en utrolig bedriten søster. Og svigerinne. Og eventuelt tante, hvis broren din har barn. Fy søren, hvorfor skulle noen fra broren dins familie ønske å komme til deg?

Det finns ingen "nydame" i din familie, kun din brors kone, som jo også er dine barns tante. Hva en eks av ham har i et familieselskap å gjøre, må gudene vite.

Anonymous poster hash: efb80...c97

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk har en selvstendig relasjon til folk når de har vært i familien i mange år, må folk respektere, uansett om det kommer inn en ny senere. Jeg synes TS skal invitere alle tre og gi fanden i å si noe om hvem som ellers er buden, man må kunne regne med at folk oppfører seg som voksne mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det mener RompeRusk. Glad vi ikke er i familie hvis du mener at exer skal være en del av familien 8 år etter bruddet og være med i familieselskaper,

Stakars den nye kona, men det er godt mannen hennes støttet henne og setter ned foten.

Anonymous poster hash: b6eb0...9cd

Takk i like måde, du.

Hadde jeg hatt en svigerinne gjennom 14 år, som jeg hadde en god tone og god kontakt med, ville jeg fortsatt regne henne som en del av familien. Og hvem jeg inviterer til mine fsmilieselskap er helt og holdent opp til meg selv, akkurat som du og TS bestemmer selv. Så hun hadde gledelig blitt invitert i mine sammenkomster, det samme hadde en evt ny svigerinne blitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...