Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Hva er morgensjekken? Ooh Køben! Kosetur? :) Kikket på flybilletter dit selv i går! Bare så synd at det passer best å reise rundt høstferien for meg og da er det selvsagt dyrt. :(

Misunner deg å ha muligheten til å gå til jobb! Men du trener jo så mye utenom gåingen at du nok ikke lider noe nød om du tar bussen av og til. :)

Morgensjekk = jobb. Vi sjekker at systemene er oppe, før kundene logger på. :) Jeg jobber med drift i et firma som hoster IT-løsningene for andre firmaer, og da må vi sjekke at alle servere etc. er oppe og går slik at kundene får jobbet. :) Morgensjekken er det en annen kollega av meg og jeg som deler på, annenvher uke.

Køben er jobbtur/team building. Vi reiser på fredag ettermiddag etter kontortid. Vi skal bo på et veldig hypet hotell, SP 34, også skal vi ut og ha en sosial samling på fredag. Lørdag på dagtid får vi gå som vi vil, også møtes vi til middag på kvelden. Vi er bare 2 jenter i hele firmaet og jeg er den eneste som skal være med, så jeg får rom aleine. De fleste andre må dele med en av kollegaene.

Veldig glad for muligheten til å gå på jobb, og greit at jeg trener mye, men jeg sitter ekstremt mye på ræva i løpet av dagen, så den muligheten til å kunne gå til og/eller fra jobb er ganske viktig. :) Merker det veldig godt i forhold til generell helse at jeg har godt av disse gåturene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morgensjekk = jobb. Vi sjekker at systemene er oppe, før kundene logger på. :) Jeg jobber med drift i et firma som hoster IT-løsningene for andre firmaer, og da må vi sjekke at alle servere etc. er oppe og går slik at kundene får jobbet. :) Morgensjekken er det en annen kollega av meg og jeg som deler på, annenvher uke.

Køben er jobbtur/team building. Vi reiser på fredag ettermiddag etter kontortid. Vi skal bo på et veldig hypet hotell, SP 34, også skal vi ut og ha en sosial samling på fredag. Lørdag på dagtid får vi gå som vi vil, også møtes vi til middag på kvelden. Vi er bare 2 jenter i hele firmaet og jeg er den eneste som skal være med, så jeg får rom aleine. De fleste andre må dele med en av kollegaene.

Veldig glad for muligheten til å gå på jobb, og greit at jeg trener mye, men jeg sitter ekstremt mye på ræva i løpet av dagen, så den muligheten til å kunne gå til og/eller fra jobb er ganske viktig. :) Merker det veldig godt i forhold til generell helse at jeg har godt av disse gåturene. :)

Aha! Da er jeg med. Tenkte det var sjekk av kroppen eller noe sånt jeg. :ler:

Det blir jo sikkert gøy med jobbtur da! Eget rom er jo et must! Var så glad vi fikk vårt eget sist vi var på tur. Hadde ikke vært så kos å våkne opp fyllesyk sammen med en kollega. :rolleyes:

Ja, gåturer er absolutt bra for helsa, jeg mente bare at du ikke må være sur på deg selv for at du tok bussen til jobb i dag siden du er så flink ellers. Håper du får en god økt (instruktør) etter jobb i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Da er jeg med. Tenkte det var sjekk av kroppen eller noe sånt jeg. :ler:

Det blir jo sikkert gøy med jobbtur da! Eget rom er jo et must! Var så glad vi fikk vårt eget sist vi var på tur. Hadde ikke vært så kos å våkne opp fyllesyk sammen med en kollega. :rolleyes:

Ja, gåturer er absolutt bra for helsa, jeg mente bare at du ikke må være sur på deg selv for at du tok bussen til jobb i dag siden du er så flink ellers. Håper du får en god økt (instruktør) etter jobb i dag! :)

Hehe, nei, ingen sjekk av kroppen. :fnise: Ikke så godt å skjønne hva denne morgensjekken går ut på når jeg ikke har forklart det tidligere. Nå om dagen kunne jeg riktignok gjort en studie ut av blåmerkene mine, men jeg holder meg til morgensjekk av IT-systemene.

Jeg HATER intenst å dele rom med folk jeg ikke kjenner så godt, så veldig glad for å få enerom. Vet ikke hvordan jeg skulle taklet å dele rom med min kvinnelige kollega akkurat ...

Jeg ble mest sur på meg selv fordi jeg hater å ta bussen, bussen er så stappfull i rushen, og jeg blir egentlig småkvalm av disse bybussene som kjører så hakkete, så når jeg da egentlig kunne gått ute i nydelig morgensol så blir jeg litt irritert på meg selv som ikke gjorde det i stedet. :) Vi vet jo ikke hvor lenge vi får beholde det været vi har nå, så man må bare nyte det og utnytte det så lenge det varer.

Hjem igjen i dag er det veldig enkelt. Jeg har rett og slett ikke penger til å ta bussen. Lønninga kommer i morgen, og jeg har hele 16 kr på konto fram til da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen fra Køben. Fikk en helt ok styrkeøkt på fredag morgen. Glemte loggboka mi på Elixia på torsdag, og de små vektplatene hjemme, så måtte øke mer enn jeg egentlig hadde tenkt. Ikke akkurat beste utgangspunktet for en økt, jeg blir veldig lett demotivert og ikke minst :sur::frustrert: å tidlig på morgenen, men jeg fikk da gjennomført og klarte alle sett til tross for en litt større økning enn planlagt.

Lørdag ble det en tur på Fresh fitness ikke langt fra hotellet. Litt lett styrke, med hovedfokus på rumpe og bein + kondisjon ble unnagjort på 1,5 time. Jeg dro hjem til hotellet litt over midnatt, og holdt alkoholinntaket på et fornuftig nivå, men kjente godt at jeg ikke var helt på topp lørdagen. Likevel veldig godt fornøyd med lørdagens økt.

I dag ble det en PowerWalk på 2,5 km, også en lett styrkeøkt da jeg kom hjem. Tok det med ro i går også, dro hjem forholdsvis tidlig og drakk ikke så mye. Dagens økt var ikke veldig imponerende, men bare å få kommet meg ut på trening når jeg kommer hjem fra tur synes jeg var bra. Ettersom jeg skal trene 5x5 i morgen så var heller ikke poenget å trene så knallhardt i dag. Logger på telefonen i morgen, og SKAL huske de små vektskivene. Så får jeg spørre etter boka mi på Elixia i morra kveld.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag ble det en styrkeøkt og ingenting annet. Var så sliten, og hadde en avtale rett etter jobb jeg ikke kunne møte opp svett til.

I går ble det 50 min på CrossTrainer og en Elixia Shape-time før jeg gikk hjem. I morges ny styrkeøkt, godt fornøyd med knebøyen i dag. Fikk inn teknikken litt bedre, og selv om jeg ikke løfter tungt enda så merker jeg forbedringer. Fryktelig tung i kroppen i dag, skal på Hot Mojo etter jobb og håper å få løst opp litt da. Satser på at regnet holder seg borte fram til i kveld så jeg kan gå hjem.

Ellers gleder jeg meg MASSE til langhelg i Stockholm! Reiser i morgen, og da er det først massasje på hotellet, før jeg skal på Stockholm Beer & Whiskyfestival, det har blitt fast tradisjon og jeg skal dit for 3. eller 4.gang.

Dersom jeg orker å trene litt etter massasjen gjør jeg det, men jeg skal trene før jeg reiser, så ser an hva jeg orker og gidder. Fredag er jeg påmeldt Hot Mojo, og må også få inn en styrkeøkt. Lørdag blir det nok en lett styrkeøkt kombinert med litt kondisjon, og søndag blir det kondisjon og Hot Mojo igjen. Mandag avslutter jeg med en treningsøkt på morgenen før enda en massasje og litt avslapping i poolen på taket og i badstua. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl og whiskeyfestival gitt. Det er ikke det jeg vil kalle en helt vanlig hobby. :) Men kos deg masse! Hørtes hvertfall deilig ut med massasje og bading. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øl og whiskeyfestival gitt. Det er ikke det jeg vil kalle en helt vanlig hobby. :) Men kos deg masse! Hørtes hvertfall deilig ut med massasje og bading. :)

Jepp, beste festivalen! :nigo: De har andre ting enn øl & whisky også altså, det finnes noe av alt der, så derfor er det viktig med 2 dager så man ikke må smake på alt på samme dag. Å blande øl, vin, musserende, whisky, rom og diverse er IKKE særlig smart. Så i år ble det øl og whisky torsdag, også smakte jeg på vin, musserende, mjød og rom i går. :nigo:

Har faktisk vært flink og trent også. Det ble ingen trening torsdag, men fredag trente jeg litt bevegelighet og stabilitet på egenhånd før jeg var med på en Hot Mojo-time. Herregud som jeg svettet! Yogainspirert trening i 38 C og høy luftfuktighet.

Senere på ettermiddagen trente jeg 5x5 styrkeprogrammet, før jeg spiste middag på East. Veldig god mat og jeg forsøker alltid å spise der når jeg er i Stockholm. :spise:

Lørdag ble det litt lett trening, jeg var rimelig sliten, men fikk da nesten en time med litt armer og core + kondisjon. I dag ble det også litt styrketrening og kondisjon. Ca 1,5 times treningsøkt, litt umotivert fordi jeg blir så inmari tung i beina av styrketreninga. Det er ikke noe jeg merker noe til før jeg faktisk prøver å trene, men da føles beina som tømmerstokker.

Har planlagt masse bra trening til uka, og skal blant annet på 2 hot mojotimer, med samme program som de kjørte her, så da er jeg i det minste kjent med timen.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening eller gåtur i morges. Sleit veldig med å komme meg opp av senga. Trøtt, sliten og veldig lite motivert til å dra på jobb etter en fin helg.

Skal på Indoor running og Elixia Shape etter jobb i dag også går jeg hjem derfra. I morgen tidlig blir det styrketrening, men tar nok bussen til jobb, skal på et jobbintervju midt på dagen i morra. Tenker jeg går hjem og direkte på Hot Mojo på veien.

Torsdag blir det indoor running og shape igjen, fredag hot mojo og lørdag styrketrening før jeg stikker av til Toten. Så blir det vel 2 fjell-/åsturer mens jeg er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketreninga gikk ok i dag, men herregud så slitsomt program jeg har om dagen. Jeg var litt lei 5x5, og fant meg en challenge jeg syntes så veldig interessant ut, så jeg bytter program nå bare for oktober.

Riktignok ble den challengen i hardeste laget for meg fant jeg ut da jeg testet den, så jeg modifiserte den til å passe meg.

Jeg kjører da følgende:

KB Swing: 10 reps

Øvelse Ax5

KB Swing: 15 reps

Øvelse Ax5

KB Swing: 25 reps

Øvelse A x5

KB Swing: 25 reps

Øvelse Ax5

3 min pause

KB Swing: 10 reps

Øvelse Bx5

KB Swing: 15 reps

Øvelse Bx5

KB Swing: 25 reps

Øvelse Bx5

KB Swing: 25 reps

Øvelse Bx5

3 min pause

KB Swing: 10 reps

Øvelse Cx5

KB Swing: 15 reps

Øvelse Cx5

KB Swing: 25 reps

Øvelse Cx5

KB Swing: 25 reps

Øvelse Cx5

Programmet kjøres 3 ganger i uka, med litt forskjellige øvelser på de forskjellige dagene.

Dag 1 og 3 er Frontbøy, push up og markløft

Dag 2 er Frontbøy, Ass.Pullups og Pulley row

Får hele økta med oppvarming og tøying på ca 60 min noe som passer bra. Det er jo ikke så fryktelig ulikt 5x5 programmet, men nok endring til at jeg ble litt mer motivert igjen.

Gårsdagens løpeøkt gikk faktisk overraskende greit. Jeg har vært konstant blytung i beina de siste ukene, men jeg gjennomførte greit i går. Kjente mindre til beina da heldigvis.

Ellers sliter jeg med mørket, jeg er mindre opplagt, og smådepper. Typisk høst-/vinterdepresjon. Det er nå jeg virkelig kjenner savnet etter en kjæreste, og sikkert litt ekstra mye etter helgen i Stockholm ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg regna på antall kb swing jeg har gjennomført innen jeg er ferdig. Hvis jeg fortsetter som nå så rekker jeg 3375 kb swing på de 5 ukene. Ganske langt unna den opprinnelige challengen som er 10 000 kb swing på 4-5 uker, men jeg håper at jeg i løpet av disse ukene i det minste skal klare kb-swingoppsettet til challengen som er 10-15-25-50, riktignok x4 og DET tror jeg kan bli tøft, men man bør jo ha mål å strekke seg etter, så jeg kan jo gjøre et forsøk på å nå det innen disse 5 ukene er over. Jeg er jo langt fra i så god form som jeg har vært tidligere, så noe av bakgrunnen for å gå løs på et sånt program som dette er jo også å forbedre generell form. Prosjektet har jo også et utholdenhets-/kondisjonselement i seg så forhåpentligvis blir formen kraftig forbedret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kb-swing innimellom frontbøy, markløft etc? I så fall skal du få kjørt deg ja! 10000 swing hørtes jo helt sinnsvakt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kb-swing innimellom frontbøy, markløft etc? I så fall skal du få kjørt deg ja! 10000 swing hørtes jo helt sinnsvakt ut!

Det er innimellom hvert sett ja. Jeg er ganske langt unna 10 000 i løpet av disse 5 ukene, jeg lander et sted mellom 3375 og 5000. Jeg håper jo å kunne øke til 50 på siste runden med kbswing slik jeg egentlig skal om en 2 ukers tid. Nå tar jeg altså totalt 225 kbswing pr. økt.

Ble sittende lenger på jobb i dag enn planlagt, så rakk ikke Hot Mojo. Jogget derfor hjem i stedet for å gå. Det er spådd regn i morra, så ikke sikkert jeg får gått til/fra jobb i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner skrev et innlegg på et annet forum her om dagen angående trening og motivasjon, at alt dette motivasjonstøvet som florerer om dagen kanskje er litt overkill og kan rett og slett ta fra folk ork og lyst til å trene. Fordi man på død og liv SKAL være motivert til å trene, og om man ikke er det så er det noe feil. At fokuset kanskje heller burde være på at man trener fordi man har godt av det, og at man bare gjør det til en fast rutine. Det er ikke om å gjøre å være så inmari motivert, man gjør jo mange andre ting uten at man nødvendigvis er så motivert for det. Jeg synes i grunnen hun hadde mange gode poenger. Nå er ikke jeg så motivert om dagen, og jeg har klaget litt over det her, men jeg sparker likevel meg selv på trening, fordi jeg har aldri angret på en treningsøkt, men jeg har angret på mange av de jeg hoppet over. Så jeg sier som Nike: Just do it! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei jeg kjenner skrev et innlegg på et annet forum her om dagen angående trening og motivasjon, at alt dette motivasjonstøvet som florerer om dagen kanskje er litt overkill og kan rett og slett ta fra folk ork og lyst til å trene. Fordi man på død og liv SKAL være motivert til å trene, og om man ikke er det så er det noe feil. At fokuset kanskje heller burde være på at man trener fordi man har godt av det, og at man bare gjør det til en fast rutine. Det er ikke om å gjøre å være så inmari motivert, man gjør jo mange andre ting uten at man nødvendigvis er så motivert for det. Jeg synes i grunnen hun hadde mange gode poenger. Nå er ikke jeg så motivert om dagen, og jeg har klaget litt over det her, men jeg sparker likevel meg selv på trening, fordi jeg har aldri angret på en treningsøkt, men jeg har angret på mange av de jeg hoppet over. Så jeg sier som Nike: Just do it! :P

Dette er jeg veldig enig i! Motivasjonen går i bølger hos meg hvertfall. Så en burde ikke gå å vente på at motivasjonen skal dukke opp. Men noen (du) er flinkere enn andre (meg) til å bite tenna sammen og dra seg på trening uansett dagsform. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg veldig enig i! Motivasjonen går i bølger hos meg hvertfall. Så en burde ikke gå å vente på at motivasjonen skal dukke opp. Men noen (du) er flinkere enn andre (meg) til å bite tenna sammen og dra seg på trening uansett dagsform. ;)

Jeg er kanskje det akkurat nå, men fram til sommeren var jeg jo helt håpløs. Da trente jeg vel 1-3 ganger i uka stort sett, og hadde overhodet ikke selvdisiplin til å trene sett bort fra de 14 dagene på Las Playitas. Nå har jeg heldigvis tatt meg sammen, og jeg har det SÅ mye bedre både fysisk og psykisk. Ikke at jeg nødvendigvis er så himla fornøyd med meg sjøl, eller merker så godt resultater, men om ikke annet så slipper jeg å angre og være sint og skuffa over at jeg ikke kom meg på trening. Jeg skal vel egentlig ikke skryte på meg at nødvendigvis har så god selvdisiplin alltid heller, ofte går det på å bare droppe å tenke og bare gjøre. Innarbeide en rutine og gjøre av gammel vane.

Kroppen var særdeles misfornøyd i går, og jeg hadde stort sett vondt over alt, så jeg endte med en ok spinningøkt på egenhånd. Jevn puls, 45 min, ikke noe voldsomt mye mer å si om økta. I morges ble det 45 min på ellipsemaskin, 10 min oppvarming, 5 min 30x30 intervaller, 5 min jevn fart, 5 min 30x30 intervaller and so on. Tok en tur innom fysio også, ettersom ryggen hadde vært fucked siden i går morges. Gjennomgikk litt tortur hos fysio, har fortsatt vondt selv om det er bedre, og er nå ganske irritabel og gretten. Skal sikkert gå hjem i dag, også blir det en hot mojo-time hvis jeg bare klarer å sparke meg selv hardt nok bak. Jeg VET jeg har godt av litt tøy, bøy og balansetrening i 38 C, men ganske ofte frister det likevel ikke å svette som en gris mens jeg står og vingler på ett bein. :P

Har sørget for å planlegge masse varme timer og yogatimer framover, ettersom fysio viftet med pekefingeren. Er også nødt til å legge inn ekstra tøying og egenmassasje inni mellom all den andre treninga mi, og selv om jeg synes det er gørrgørrgørr, så skjønner jeg jo at jeg ikke har noe valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endret pittelitt på programmet, dvs. bare lagt til en øvelse til pr. økt. Ass. dips på dagen med markløft og push ups, og overhead press på dagene med ass. pull ups og row. Kommer da opp i 300 kb swings pr. økt. I tillegg kjører jeg øktene annenhver gang, slik at det blir økt 1-2-1 ene uka og 2-1-2 neste und so weiter. Da må jeg kjøre programmet i 6 uker, jeg er nemlig litt opphengt i symmetri og balanse og kjører jeg programmet på den måten så blir det jo fullstendig ubalansert med 5 uker ... Ordnung muss sein!

Puh, dagens første økt unnagjort, da med ass. dips i programmet. Kjører dem før push ups, og siste push ups-settet var ... vel tungt, selv om det bare er 5 strake pr. sett. Det blir oe helt annet når man kjører kb swing i mellom og har kjørt 4 sett med ass. dips først.

Senere i dag blir det en kondisjonsøkt med core og armer i tillegg. Jeg kutter ut coretimene på lørdager, den timen er for mye stress og for lite funksjonelle øvelser for meg og sliter for mye på rygg og nakke. Fysio var ikke voldsomt happy på fredag, og det var i grunnen ikke jeg heller med tanke på hvor jævlig jeg hadde det både torsdag og fredag så jeg får bruke fornuften og gjøre det som er best for meg.

Var på Hot Mojo i går etter jobb, og fy faen altså! Den instruktørens timer skal jeg virkelig aldri på igjen. Jeg likte timen da jeg var på den i Stockholm, programmet passer ypperlig for mine plager nå, men mens instruktøren i Stockholm ga timen flyt og oss muligheten til å få koblet ut alle tanker og bare konsentrere oss om hva vi skulle gjøre og hvordan så fjaset gårsdagens instruktør noe helt forferdelig og holdt ALDRI kjeft. Etter under 10 minutter var jeg så frustrert og i dårlig humør at jeg hadde lyst til å forlate timen. Men siden timen holdes i varm sal så tok jeg hensyn til de andre deltakerne og holdt ut. Dama skulle overanalysere og overforklare hver eneste lille bevegelse, i tillegg til å snakke om seg selv, sin dagsform, og hvor dypt hun klarte å gå og hva det kunne komme av at hun denne uka ikke kom like dypt ned som forrige uke. I tillegg skulle hun hele tiden "ha oss med" som de gjerne gjør på kondisjonstrening for å pushe litt ekstra, men det passer fryktelig dårlig i en yogabasert time. Der passer heller ikke kommenarer som: løft høyre arm i været, klapp deg selv på venstre skulder og si BRA! etter en serie der du helst skal gå direkte over på ny serie, men med motsatt side.

Dill og fjas har jeg lite sans for generelt, og på en sånn time der konsentrasjon og "mindfullness" (selv om jeg hater det uttrykket) er essensen så blir det fullstendig malplassert. Når hun i tillegg ikke klarer å holde tiden på timene sine fordi hun bare fjaser og dette er hun også fullstendig klar over og kommenterer selv med *knis* *fnis* så var jeg til slutt så irritert at jeg kunne sprekke.

Så da ser det ut til at det blir hot mojo på mandag, onsdag og torsdag framover. Lørdager er også aktuell, så lenge det ikke er hun som er instruktør. Yoga blir ogå et ganske viktig element framover. Det går en easy energy yoga i akkurat passe tid på mandager slik at jeg kan gå på hot mojo, komme meg hjem og få skiftet til tørre klær, få i meg litt mat og likevel rekke timen. Så får vi se hvordan jeg liker den timen, og om den er verdt å gå på. Torsdager skal jeg satse på å løpe på innebanen på Bislett fra etter kl 19. Mer skånsom for beina mine enn den dumme mølla, og dessuten er det greit å få en litt roligere løpetur i egne tanker, ikke bare intervalltimer.

Nå skal det visst regne en del framover, så jeg må erstatte gåturer til og fra jobb med kondisjonstrening de dagene været er for dårlig. Vekta er endelig på vei, veldig sakte nedover tilbake mot trivselsvekta, så nå skal ingenting stoppe meg før jeg har nådd trivselsvekta. Jeg hater å være der jeg er akkurat nå, etter en alt for lang periode med trøstespising, alt for mange uker med bare 1-3 økter pr. uke og generelt gitt blaffen i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er STØL! Jeg har ingen anelse om hvorfor, i utgangspunktet har jeg ikke trent noe nytt eller spesielt annerledes. Sånt skjer, men det stikker kjepper i hjulene for time i varm sal. Veldig lite poeng med tøy, bøy og balanse når jeg er så støl som nå. Tror det blir en 40 min spinningtime senere i dag, men føler jeg burde gjøre noe mer også.

Var hos en venninne i går og drakk vin og spiste indisk. Jeg er glad i mine venninner, men enkelte av dem blir veldig slitsomme når de får litt mye å drikke. Jeg hadde fra starten av gjort det helt klart at jeg ikke var interessert i å drikke så mye, og jeg skulle heller ikke bli med ut. Utover kvelden ble det en del ufine kommentarer og ikke minst et helt ekstremt drikkepress. Sånn setter jeg ikke særlig stor pris på. Jeg er sliten nok i dag bare etter en halv flaske vin og mindre søvn, spesielt etter 2 tidligere helger med lite søvn og høyt alkoholinntak. I tillegg har jo jeg en sykdom som gjr at jeg generelt blir veldig fort sliten, som påvirker meg hver eneste dag, uavhengig av om jeg drikker eller ikke. Ikke rart jeg ikke gidder å være sosial når all sosial omgang på død og liv skal innebære at man drikker seg dritings.

Det er hyggelig at folk spør om jeg er sikker på at jeg ikke vil være med ut, og sier det hadde vært hyggelig om jeg ble med, men ufine kommentarer synes jeg er utrolig unødvendig.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en tur i går på ca 11 km, og lot det være nok. Ryggen min var IKKE klar for noen spinningtime, men å gå gjorde godt, og været var jo nydelig.

Alarmen stod på i morges, og i kanskje et halvt minutt vurderte jeg seriøst om jeg skulle stå opp eller ikke før jeg bestemte meg for at mandag definitivt ikke er dagen å stå opp 04:20 for å stå på ellipsemaskina fra kl 05:00. Angrer litt på det nå, særlig siden det blir lite kondisjonstrening seinere i dag, men 1t og 40 min til jeg måtte stå opp var over på et blunk, jeg begynte å lure på om jeg hadde snoozet i stedet for å stille klokka. Dessverre hadde jeg ikke det ...

I ettermiddag blir det fysio før det jeg måtte rekke av kondisjon før Hot Mojo. Så hjem og lage gulrotsuppe med ingefær, chili og appelsin. Er veldig flink matmessig om dagen, og nå på høsten er det jo så kjekt å lage supper med grønnsaker jeg kjører i blenderen og får i meg store mengder på den måten. Lommeboka er ikke akkurat feit etter to sløsehelger, så det blir vel supper hele uka, men med litt variasjon i grønnsaker og hva slags protein jeg putter oppi tror jeg det skal bli ganske bra likevel. Grønnkål- og brokkolisuppe, hjemmelaget tomatsuppe og altså gulrotsuppa står på planen.

Denne ukas treningsplan:

Mandag kveld:

Noe kondisjon

Hot Mojo

Tirsdag morgen:

Styrketrening, kettlebell challenge

30-45 min ellipsemaskin

Tirsdag ettermiddag:

Indoor running

Elixia Shape

Onsdag morgen:

45 min kondisjon

Onsdag kveld:

Hot Mojo

Spinning

Torsdag morgen:

Styrketrening kettlebell challenge

30-45 min min ellipsemaskin

Torsdag kveld:

Kondisjon

Hot Mojo

Fredag morgen:

45 min kondisjon

Fredag kveld:

Løpe på Bislett

Lørdag morgen:

Styrketrening, kettlebell challenge

Lørdag formiddag:

Håper været som er meldt holder så jeg kan gå til og fra Sjølyst, 3 km hver vei

Hot Mojo på Sjølyst

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! Mandag er virkelig IKKE dagen for å stå opp 04:20 for å trene i det hele tatt spør du meg! Jeg blir så imponert over deg altså. Jeg kaver med å få inn 4 økter i uka, mens du lett som en plett tar 18 økter! Du er flink. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå prioriterer jeg veldig lite annet enn trening da. Trening går foran det meste annet i ukedagene, og jeg har ikke samboer, så jeg kan gjøre nøyaktig som jeg selv vil. Det går også på bekostning av å være særlig sosial med andre på hverdagene og jeg gjør egentlig ikke annet enn å trene og jobbe. Samtidig er helsa mi veldig avhengig av treninga, så den blir naturlig prioritert veldig høyt. Uten den hadde jeg nok vært mye sykmeldt.

Ellers fikk jeg deprimerende nytt hos fysio i dag. Jeg har fått betennelse i hofta, så det blir betennelsesdempende og NULL styrketrening på bein og ingenting som innebærer hofte (kb swing og markløft) så da må jeg endre litt på ukas økter. Jeg er også pent nødt til å kutte ut løping, og jeg må trene masse yogainspirert trening. Det siste er jo allerede i boks, men ellers blir det en del endring.

I morgen tidlig blir det ellipsemaskin og styrketrening overkropp.

Tirsdag kveld:

Spinning

Elixia Shape

Easy energy yoga

Onsdag morgen:

Ellipsemaskin

Onsdag kveld:

Hot Mojo

Spinning

Torsdag morgen:

Ellipsemaskin og styrketrening overkropp

Torsdag kveld:

Hot Mojo

Fredag morgen:

Yoga

Fredag kveld:

Ellipsemaskin

Lørdag:

Ellipsemasking og styrketrening overkropp

Formiddag:

Hot mojo og gåtur til/fra - 3 km hver vei

Søndag:

Hot mojo på Sjølyst og gåtur til/fra - 3 km hver vei

Ettermiddag:

Spinning

Må være litt forsiktig med hofta, men samtidig trenger jeg å holde den i bevegelse så jeg ikke stivner, og jeg må tøye godt og bruke masse tid på egenmassasje. Mine egne økter på spinningsykkel og ellipsemaskin kommer nok til å begrense seg til 30-40 min.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...