Gå til innhold

- 2000 kr i kassadiff, er så redd...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg gå og forklare meg for sjefen og samtidig få hun som tok ut pengene til å gi tilbake de 2000 kr. Jeg er så redd at jeg kjenner tårene presse på. Det skal ikke så mye til for å få sjefen til å klikke, og det har hendt at han har tatt hardt tak i armen min og ristet i meg... Dessuten føler jeg meg skikkelig flau fordi jeg klarte å ta et såpass dumt valg, og jeg vil ikke at mine medarbeidere skal snakke om dette mellom seg rett foran kunder (som de allerede gjør)...

Noen tips til hvordan jeg skal gå frem?

- TS



Anonymous poster hash: 3c47d...656
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen skal jeg gå og forklare meg for sjefen og samtidig få hun som tok ut pengene til å gi tilbake de 2000 kr. Jeg er så redd at jeg kjenner tårene presse på. Det skal ikke så mye til for å få sjefen til å klikke, og det har hendt at han har tatt hardt tak i armen min og ristet i meg... Dessuten føler jeg meg skikkelig flau fordi jeg klarte å ta et såpass dumt valg, og jeg vil ikke at mine medarbeidere skal snakke om dette mellom seg rett foran kunder (som de allerede gjør)...

Noen tips til hvordan jeg skal gå frem?

- TS

For et elendig arbeidsmiljø det virker som dere har! Og ikke minst, for en elendig sjef :sjokkert: Synes det virker mer som at du kan anmelde han for truende atferd eller kontakte arbeidstilsynet, enn at han har noe å ta deg for.

Anonymous poster hash: 0c9d1...9ec

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvorfor har ikke du brukt helgen på å få tak i pengene slik at du kunne ha de med deg på jobb?

Jeg har ikke noen gode råd til deg utover det jeg allerede har sagt tidligere.

Sjefen har ingenting med å bli fysisk, men dersom dere har nedfelt i personalregelverk at det kan gis advarsel og et regelverk vedrørende erstatningspliktig så er det dette du kan forvente i morgen. Jeg tror advarselen ikke er til å unngå, men 2000 i kontanter medbrakt hadde hjulpet sterkt på godviljen til sjefen.

Forøvrig får du spørre hvorfor du ikke har fått opplæring i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare problemet? Skjønner ikke! 2000 ble jo trukket fra jentas konto! Hvorfor minus!?

Anonymous poster hash: 59aa4...978

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare problemet? Skjønner ikke! 2000 ble jo trukket fra jentas konto! Hvorfor minus!?

Anonymous poster hash: 59aa4...978

Fordi tydeligvis er det slik at pengene reserveres selv om de ikke blir trukket... Og da blir man "blakk" før de er tilbake, spesielt om man skal ta ut store summer.

Anonymous poster hash: 3c47d...656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har ikke du brukt helgen på å få tak i pengene slik at du kunne ha de med deg på jobb?

Jeg har ikke noen gode råd til deg utover det jeg allerede har sagt tidligere.

Sjefen har ingenting med å bli fysisk, men dersom dere har nedfelt i personalregelverk at det kan gis advarsel og et regelverk vedrørende erstatningspliktig så er det dette du kan forvente i morgen. Jeg tror advarselen ikke er til å unngå, men 2000 i kontanter medbrakt hadde hjulpet sterkt på godviljen til sjefen.

Forøvrig får du spørre hvorfor du ikke har fått opplæring i dette.

Jeg har brukt helga til å tenke over dette og fått tak i både jenta med pengene og snakket med henne om det. Hun har fortsatt ikke fått pengene igjen på konto, men forventer dem i morgen da det var helg. I tillegg er hun på skolen i morgen, men hun sa at hun skal gi meg pengene så fort som mulig når hun er ferdig. I og med at hun slutter så sent, tenkte jeg at jeg skulle dra og snakke med sjefen slik at han ikke får seg en overraskelse når han sjekker forrige ukes kassadiffer og sånt. Det jeg skal si derimot, aner jeg ikke. Er bare så utrolig redd og vil helst ikke begynne å grine...

- TS

Anonymous poster hash: 3c47d...656

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette skjedde med meg også en gang o_o
Problemet var bare det at vi hadde cashguard, terminalen klikket, pengene kom ut, kjøp fullført og godkjent, MEN jeg hadde -4000kr i diff...Men kunden kom tilbake heldigvis :fnise:
Ikke engang matvarene var blitt trekt ifra o_o Selvom kvitteringen sa noe helt annerledes.. /usj..

Og nei vi hadde ikke nummer til brukerstøtte vi heller, om terminalene klikket, helt så måtte vi kontakte sjefen istedet. Var det noe vi lurte på ang. terminalene så måtte vi gå til sjefen. Vi kunne ikke restarte terminalen selv heller...Dette måtte sjefen gjøre :P
Glad jeg ikke er BS :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ordnet opp i! Jenta kom og leverte 2000 kr, og de er nå lagt i safen til sjefen min sånn at han kan slette minusen i kassa mi i morgen! :D Han ble forresten meget irritert, men stolt når jeg klarte å fikse det selv.

Apropos opplæringa så har dere helt rett. Det er kun 25 % på jobben som visste at pengene reserveres, resten av oss har aldri hørt om dette. Snakket med en kollega om det i dag, og han har visst opplevd akkurat det samme bare med 300 kr. Disse ble heller ikke returnert til butikken, så han fikk en masse kjeft av sjefen. Dårlig opplæring? I think so...



Anonymous poster hash: 3c47d...656
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke i butikk, men jeg hadde følt meg dum som kassedame hvis pengene liksom var borte fra konto og jeg ikke ga henne de. Hvis det hadde stemt at de var ute av kontoen og ikke kom tilbake, ville jeg jo sånn sett stjålet 2000 kr fra kunden.

Det er jo like ille spør du meg. Så skjønner godt at hun gjorde det hun gjorde.

Anonymous poster hash: 90461...756

Helt enig. Dette skjedde meg en gang, dog litt annerledes; jeg ble trukket for en vare men tok ut kortet litt tidlig, ble litt surr i kassen for kassedama (dette var i utlandet) - alt ble trukket, jeg viste meldingen om kontotrekk, likevel måtte jeg betale dobbelt for varen - fikk heller aldri igjen pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere folkene her inne overdriver SÅ jævlig. Hva fan er det med dere??

Jeezez altså. Ts gjorde en feil. Hun trodde pengene var trukket. Det er snakk om to jævla tusen kroner som arbeidsgiver strengt tatt bør dekke.

Er dere klar over at kapteiner/styrmenn og lignende gjør skader for flere millioner hver dag ute i nordsjøen? Ingen bryr seg en dritt. Fordi man må regne med svinn. Sånn er det bare. Jeg hadde aldri dekket inn noe jeg hadde gjort en ærlig feil på.

Det har ikke noe å si hva den personen som skulle ta ut pengene hadde tenkt å bruke de på.

Typisk damer å bli så hysteriske.



Anonymous poster hash: 3d01a...bad
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ordnet opp i! Jenta kom og leverte 2000 kr, og de er nå lagt i safen til sjefen min sånn at han kan slette minusen i kassa mi i morgen! :D Han ble forresten meget irritert, men stolt når jeg klarte å fikse det selv.

Apropos opplæringa så har dere helt rett. Det er kun 25 % på jobben som visste at pengene reserveres, resten av oss har aldri hørt om dette. Snakket med en kollega om det i dag, og han har visst opplevd akkurat det samme bare med 300 kr. Disse ble heller ikke returnert til butikken, så han fikk en masse kjeft av sjefen. Dårlig opplæring? I think so...

Anonymous poster hash: 3c47d...656

Han har da ingen grunn til å bli irritert, men godt det ordnet seg :)

Noen burde fortelle denne sjefen at skal han kjefte på dere (noe han igrunn ikke burde gjøre uansett) burde han iallfall spandere en ordentlig opplæring på dere. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at TS ikke visste dette med reservering, men er virkelig overasket at så mange som 75 % av de på butikken din ikke visste om reservering. Trodde virkelig det var noe folk visste?



Anonymous poster hash: e38cc...e3f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Dette skjedde meg en gang, dog litt annerledes; jeg ble trukket for en vare men tok ut kortet litt tidlig, ble litt surr i kassen for kassedama (dette var i utlandet) - alt ble trukket, jeg viste meldingen om kontotrekk, likevel måtte jeg betale dobbelt for varen - fikk heller aldri igjen pengene.

Det er jo nettopp det kontotrekket som gjør at mange kasseansatte blir forvirret. Har selv fått den slengt mot meg som "men se her, jeg har jo betalt!", eller "nå har jeg ikke nok penger, så da må jeg ha betalt i sted!". Men så er pengene bare reservert.

Anonymous poster hash: e3380...eb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI hørt eller sett et eneste pip om "brukerstøtte", og jeg har jobbet med bankterminaler i klesbutikk, skobutikk, restaurant og utelivsbransjen.

Anonymous poster hash: 73496...250

Neste gang kan du se på undersiden av terminalen. Der skal det stå ett telefonnr til support. De hjelper med det meste :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neste gang kan du se på undersiden av terminalen. Der skal det stå ett telefonnr til support. De hjelper med det meste :)

Klokka 02:00 også?

Anonymous poster hash: 73496...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det kontotrekket som gjør at mange kasseansatte blir forvirret. Har selv fått den slengt mot meg som "men se her, jeg har jo betalt!", eller "nå har jeg ikke nok penger, så da må jeg ha betalt i sted!". Men så er pengene bare reservert.

Anonymous poster hash: e3380...eb4

Forstår det. Jeg fikk dog aldri pengene igjen. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det. Jeg fikk dog aldri pengene igjen. :)

Da skulle du kontakten banken og så fort pengene faktisk trekkes fra konto, blir de tilbakebetalt.

Anonymous poster hash: e38cc...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle du kontakten banken og så fort pengene faktisk trekkes fra konto, blir de tilbakebetalt.

Anonymous poster hash: e38cc...e3f

Ja, tror du ikke jeg gjorde det da? De fikk ikke gjort noe med det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...