Gå til innhold

- 2000 kr i kassadiff, er så redd...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

god venninne som skal kjøpe hasj, tvilsomt...

Anonymous poster hash: e9efa...b7c

Hun er ikke min gode venninne, men bestevenninna mi sin.

- TS

Anonymous poster hash: 3c47d...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk glipp av den detaljen... Da er jeg enig med deg, de pengene er tapt for alltid.

Har fått tak i henne, og hun er villig til å ordne opp i dette. Hun ba til og med om unnskyldning for at jeg måtte gå gjennom dette.

- TS

Anonymous poster hash: 3c47d...656

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det en kommentar til det hun skrev om at det var logisk å gi noen totusen kroner bare fordi vedkommende påsto pengene var trukket når transaksjonen ikke hadde gått gjennom.

Anonymous poster hash: 1ae28...744

Når kortet funker til å ta ut 2000 kr, deretter ikke funker - så er det jo faktisk 100% sikker at pengene er trukket fra konto. Det ser man jo selv.

Selvfølgelig er de bare RESERVERT; men jeg har aldri hørt om det før, så derfor ville nok ikke jeg skjønt det i den situasjonen.

Anonymous poster hash: 90461...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til senere, er du usikker på prosedyrer fordi du mangler opplæring (noe som er naturlig i slike jobber, ingen er ferdig utlært etter noen få dager på opplæring) så spør en mer erfaren kollega. Da er dere to som tar valget og to som sammen har kommet frem til løsningen.

Jeg hadde blitt en smule sur om en ansatt tok et sånt valg selv uten å rådføre seg, når hun tydeligvis ikke hadde kunnskap om hva som skulle gjøres i en slik situasjon. Kontinuerlig opplæring foregår i de fleste yrker, hvor man i hver nye situasjon må spørre en mer erfaren person på jobb fordi man ikke har vært borti det før.



Anonymous poster hash: 0ded2...48d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier selv at du ikke har fått ordentlig opplæring i slike "feilsituasjoner", hvorfor ropte du ikke på hjelp da?

Skjer det noe du ikke skjønner, spør om hjelp. Rop på en leder som vet hva du skal gjøre. Du kan ikke bare ta 2000 kroner fra kassa fordi du tror det er riktig ting å gjøre.

Heldigvis for deg er det en du kjenner så du kan vel få henne til å ta ut pengene når hun får de tilbake på konto også kan du levere dem til sjefen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor det står? I loven.

Nvm, det er ulovsfestet rett.

Åh herregud. Kverulerer du på terminologi? Poenget er at ingen kan sies opp uten advarsel, om det ikke er pliktbrudd. Jeg blir så sliten av alle dere rettskunnskapnisser som skal kverulere på begreper fordi dere har hatt littegrann juss på videregående.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ab på.bærtur fordi hun/han ikke har fått skikkelig opplæring?

Jeg har jobbet i butikk i 3 år, og har Vært ansatt i 3 forskjellige butikker. ALDRI hørt et kvekk om.brukerstøtte

Det er da ingen som laster TS for å ha fått dårlig opplæring selv om det kommenteres.

Når det er sagt gir man ikke bare vekk totusen kroner på den måten. Hun har fått en lærepenge som hun husker nå.

Endret av detnytter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Åh herregud. Kverulerer du på terminologi? Poenget er at ingen kan sies opp uten advarsel, om det ikke er pliktbrudd. Jeg blir så sliten av alle dere rettskunnskapnisser som skal kverulere på begreper fordi dere har hatt littegrann juss på videregående.

Altså, jeg var interessert i å finne ut om det sto i loven, siden ab sa det var lovfestet i arbeidsmiljøloven. Noe det ikke er siden det er ulovsfestet rett.

Nå fremstår du bare som en tulling. Ikke har jeg hatt juss på vidergående heller. Kanskje du burde tenke litt før du slenger ut diverse påstander.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Åh herregud. Kverulerer du på terminologi? Poenget er at ingen kan sies opp uten advarsel, om det ikke er pliktbrudd. Jeg blir så sliten av alle dere rettskunnskapnisser som skal kverulere på begreper fordi dere har hatt littegrann juss på videregående.

Rettskunnskapsnisser? Det ble påstått tidlig i tråden at arbeidsmiljøloven nevner skriftlig og muntlig advarsel. Det svarte vedkommende du siterte på.

Man kan sies opp dersom oppsigelsen er gyldig, advarsel eller ei.

Jeg har ikke hatt bittelitt juss på videregående. Jeg har derimot 15 studiepoeng i bl.a arbeidsrett og har vært tillitsvalgt i mange år. Nødvendigheten av å være korrekt, henvise til rett rettskilde osv er grunnleggende for å forstå verden rundt seg. Jeg blir fryktelig sliten av de som bare slenger ut påstander uten dekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig prosedyre i dagligvarebutikker er jo stort sett ikke å ringe brukerstøtte selv, så lenge det er en som har ansvar på jobb som kan gjøre det eller som kan gi beskjed om at man skal gjøre det (butikksjef, ansvarlig sjef, låseansvarlig etc.). TS burde kontaktet den med ansvar for butikken på tidspunktet feilen oppstod, ikke selv begynne å ringe brukerstøtte når hun ikke har fått opplæring i at hun skal gjøre det, akkurat det rådet stusser jeg litt på, men kan hende det har med mine tidligere sjefer og vår ansvarsfordeling å gjøre.

Jeg har sympati med TS og håper at sjefen ville innsett at sånt kan skje når man ikke vet hva man skal gjøre selv om hun ikke hadde klart å få tilbake pengene, og nå gir bedre opplæring i fremtiden. Men jeg håper virkelig at det for de fleste sier seg selv at man kontakter en som kan mer/har ansvar når det oppstår feil man ikke selv kan løse eller kjenner til, uavhengig av arbeidssted og arbeidsoppgaver.



Anonymous poster hash: 12f1b...ead
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke står at kjøpet er godkjent så er ikke kjøpet gjennomført uansett hva kunden sier. Sånt må kunden evt ta med banken og sjefen din. Ikke deg.

Men ikke vær redd. Snakk først med venninnen din og hør om du kan få tilbake pengene hvis beløpet hun ble trukket er kommet tilbake.

Så må du høre med sjefen hva du skal gjøre og forklare alt som det er.

Alle gjør feil.

Anonymous poster hash: 8d73e...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

god venninne som skal kjøpe hasj, tvilsomt...

Anonymous poster hash: e9efa...b7c

Var da makan til fordommer. Det går ikke automatikk i at man er tyv og svindler bare fordi man røyker hasj, alvorlig talt. Hvor ureflektert er det mulig å være.

Anonymous poster hash: f726b...fa2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle terminaler har brukerstøtte. Jeg skrev ikke at absolutt alle hadde døgnåpen brukerstøtte, men alle har brukerstøtte. Nets, som er den absolutt største leverandøren av terminaltjenester i Norge, har døgnåpen brukerstøtte.

Anonymous poster hash: 1ae28...744

Det er i så fall bare på papiret. Sist jeg ringte Nets brukerstøtte på kvelden ventet jeg over en time uten å få svar. Og det hjelper lite når man står der med en kunde som ikke kan få den etterhvert kalde maten sin før betalingen er ok.

Men ja, nummeret skal være opplyst og lett tilgjengelig for den ansatte. På våre terminaler kommer dette opp på skjermen, sammen med feilmeldingen.

Anonymous poster hash: e0213...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var da makan til fordommer. Det går ikke automatikk i at man er tyv og svindler bare fordi man røyker hasj, alvorlig talt. Hvor ureflektert er det mulig å være.

Anonymous poster hash: f726b...fa2

Folk hadde nok fått bakoversveis om de visste hvor mange i høyere posisjoner røyker, eller har røyket..

Hvertfall i USA..

Det virker som at de tror hasj er det samme som å sette en sprøyte med heroin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i så fall bare på papiret. Sist jeg ringte Nets brukerstøtte på kvelden ventet jeg over en time uten å få svar. Og det hjelper lite når man står der med en kunde som ikke kan få den etterhvert kalde maten sin før betalingen er ok.

Men ja, nummeret skal være opplyst og lett tilgjengelig for den ansatte. På våre terminaler kommer dette opp på skjermen, sammen med feilmeldingen.

Anonymous poster hash: e0213...c10

Får du bytte til en leverandør med ordentlig support da vettu.. Finne deg en terminal-leverandør med døgnsupport og døgnvakt på utbytte av terminaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du bytte til en leverandør med ordentlig support da vettu.. Finne deg en terminal-leverandør med døgnsupport og døgnvakt på utbytte av terminaler.

Jada, fordi dette er jo noe en som er ansatt deltid i kassen på ICA kan ordne helt selv. Makan.

Anonymous poster hash: e3380...eb4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jada, fordi dette er jo noe en som er ansatt deltid i kassen på ICA kan ordne helt selv. Makan.

Anonymous poster hash: e3380...eb4

Jeg kunne det da jeg jobbet som sommervikar.

Anonymous poster hash: e38cc...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, fordi dette er jo noe en som er ansatt deltid i kassen på ICA kan ordne helt selv. Makan.

Anonymous poster hash: e3380...eb4

Snakker selvfølgelig ikke om ICA... ICA har eget utbyttepool de. :)

OG!! egen support!

Skulle gjerne sagt deg mer av hva de har, men jeg er bundet av taushetsplikt.

Hvor har jeg noengang spesifikt nevnt en kjede?

Fikk ikke akkurat inntrykket om at TS jobbet i noen stor matvarekjede..

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI hørt eller sett et eneste pip om "brukerstøtte", og jeg har jobbet med bankterminaler i klesbutikk, skobutikk, restaurant og utelivsbransjen.

Anonymous poster hash: 73496...250

Klart man har brukerstøtte. Har selv jobbet for et firma som driver med terminaler og dermed og brukerstøtte.

Edit: og klarer midt i natta å overse ganske mange poster rundt dette ;p

Endret av hjärterdam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker selvfølgelig ikke om ICA... ICA har eget utbyttepool de. :)

OG!! egen support!

Skulle gjerne sagt deg mer av hva de har, men jeg er bundet av taushetsplikt.

Hvor har jeg noengang spesifikt nevnt en kjede?

Fikk ikke akkurat inntrykket om at TS jobbet i noen stor matvarekjede..

Det var et eksempel. Kunne like så godt sagt Rimi, Rema, Coop, Kiwi, Meny. Sannsynligheten for at TS jobber i en av de større matvarekjedene er langt større enn at hun jobber på Lime Minipris. Poenget er at det ikke er noe enhver "normal" ansatt på gulvet selv kan velge å gjøre helt uten videre.

Jeg kunne det da jeg jobbet som sommervikar.

Anonymous poster hash: e38cc...e3f

Så som sommervikar i en butikk fikk du tillatelse til å selv ordne med en ny leverandør av terminalene? Selvsagt bra at det gikk, men er nok ikke slik det fungerer for de aller fleste. En ting er at man gjerne kan si i fra til sin sjef at det hadde vært greit om man fikk en ny leverandør, men å gjøre det selv...? Nei. Hos oss får ikke vanlige kasserere engang lov å svinne varer på egenhånd.

Anonymous poster hash: e3380...eb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...