Gå til innhold

feminister som viser kløft


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, for jeg mener det ikke er noen kortslutning der. Det å selv ønske oppmerksomhet syns ikke jeg er det samme som at man bruker kropp og sex i salg eller for annen tilfredsstillelse.

Denne setningen er meningsløs.

Det jeg skrev var: Er det ikke en kortslutning mellom å være mot objektivisering og samtidig spille på nettopp dette?

Det blir som å gå på byen med kjempekløft for å vise frem puppene, og så klage over at folk stirrer på puppene. Duh..

Anonymous poster hash: 5d009...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne setningen er meningsløs.

Det jeg skrev var: Er det ikke en kortslutning mellom å være mot objektivisering og samtidig spille på nettopp dette?

Det blir som å gå på byen med kjempekløft for å vise frem puppene, og så klage over at folk stirrer på puppene. Duh..

Anonymous poster hash: 5d009...76a

Nei, jeg mener ikke at det å kle seg i for eksempel en utringet topp, fordi man selv ønsker det, er objektivering som for eksempel kraftfôrprodusenten som reklamerer med nakne damer i en utforende positur på sekken. Du kan lese det første innlegget mitt hvor jeg skrev om dette en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke at det å kle seg i for eksempel en utringet topp, fordi man selv ønsker det, er objektivering som for eksempel kraftfôrprodusenten som reklamerer med nakne damer i en utforende positur på sekken. Du kan lese det første innlegget mitt hvor jeg skrev om dette en gang til.

Dette er jo ikke relevant til det jeg skrev.

Anonymous poster hash: 5d009...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesbisk er ordet du leter etter. Feminist og lesbisk er ikke det samme kjære deg. Tror du får slå opp begge ordene i ordboka

Og uansett kan vel lesbiske kvinner også like å vise litt hud til sine medsøstre. Jeg mener, det handler jo primært om hud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fordommer mot feminister det florerer her!

Feminisme er et vidt begrep som omhandler det å jobbe for/støtte like rettigheter for kvinner og menn. En feminist kan velge å dekke seg til, vise hud, whatever the fuck she wants. Det er ikke det det handler om.

Så det du sier her, er at feminister ikke nødvendigvis er hverken aseksuelle eller snerpete, og at de utmerket godt kan finne på å vise litt hud for å pirre interessen hos potensielle sexpartnere?

Jeg tror det kan komme som et sjokk på mange her, men når du sier det, så stemmer det forbausende bra med mine egne erfaringer med et par selverklærte feminister.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke relevant til det jeg skrev.

Anonymous poster hash: 5d009...76a

Jo, det er faktisk det. Svaret mitt før det igjen også. Og det første innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne setningen er meningsløs.

Det jeg skrev var: Er det ikke en kortslutning mellom å være mot objektivisering og samtidig spille på nettopp dette?

Det blir som å gå på byen med kjempekløft for å vise frem puppene, og så klage over at folk stirrer på puppene. Duh..

Anonymous poster hash: 5d009...76a

Jeg tror du lider av begrepsforvirring. Sk "objektivisering" handler om å redusere en person til f.eks et sexobjekt, og BARE det. Men det er ikke en nødvendig konsekvens av at en kvinne viser seg fra sin beste side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se på kvinner som kun objekter er det nok noen som gjør, og disse har et dårlig kvinnesyn.

Men å se på en kvinne man synes er sexy og objektivisere henne DER og DA er jo ikke det samme.

Jeg synes det er teit å kle seg vulgært og syte når en mann stirrer,hvorfor kler du deg slik da? Fordi det er komfortabelt?neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Og jeg som trodde at feminister gjorde alt de kunne for å være menn; at de gikk i manneskjorter, mannebukser og hadde skjegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.) vold omfatter vel også psykisk ikke sant? Manipulering,grining,sutring,nekting?mye av dette driver kvinner med. Ha et antivold fokus men fokus på alt.

2.)ufrivllig deltid? Får du ikke heltid eller føler du det er for slitsom med heltid og barn og mener samfunnet krever at du skal klare det? Du får skyldfølelse og sånn ikke sant? Du vil tjene the big money right? Føler du blir sett ned på hvis du ikke er en supermom i tillegg til heltid? Ufrivillig deltid er en utopi, vil du ha heltid så søk heltidsstillinger eller jobb 2 jobber så kan du skaffe deg de penga dine.

3.) buhuu...takler ikke jobb presset

4.) sikkert interessant,ikke noe jeg vet om.

5.)Burde vært 50/50 men mange kvinner ønsker bare mer penger i bidrag og fokuset dems ligger der.

Jeg har noen fler: selvmord blandt menn, "ikke slå kvinner men la henne smelle knyttneven i deg så mye hun ønsker"-holdningene.prostatakreft m.m

hehe, ganske tøft å stå frem i en feministtråd om at det ikke er bare kvinner som har problemer og forventninger til denne verden her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ganske tøft å stå frem i en feministtråd om at det ikke er bare kvinner som har problemer og forventninger til denne verden her!

Jeg tror man må være dum hvis man tror bare kvinner har problemer. Menn ligger på toppen i alt, men også på bunnen i alt. Feministene skriker og skråler om at "flere rike menn enn kvinner" men ignorerer "flere hjemløse menn enn kvinner" dessuten er ikke jeg opptatt av kjønn sånn sett, men mennesker...individer. Og jeg bryr meg mer om individer i verre land enn i sutre landet Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man må være dum hvis man tror bare kvinner har problemer. Menn ligger på toppen i alt, men også på bunnen i alt. Feministene skriker og skråler om at "flere rike menn enn kvinner" men ignorerer "flere hjemløse menn enn kvinner" dessuten er ikke jeg opptatt av kjønn sånn sett, men mennesker...individer. Og jeg bryr meg mer om individer i verre land enn i sutre landet Norge.

Ja du sier noe der. Jeg har mang en gang forsøkt å forklare feminister at de ikke behøver å begrense seg til å bare snakke for kvinner. Men den alminnelige feminist har jo den totale forakt mot menn som er uteliggere, arbeidsløse, eller kvinner som er utenfor normen for eksempel sexarbeider eller stripper, - da er det hån og forakt og forsøke å begrense mennesker så mye som mulig.

Heldigvis vet alle mennesker at den fullstendige likestilling bare er en illusjon. Ingen menn er likestilte, og ingen kvinner er likestilte, mange kvinner i norge dag har flere rettigheter enn en mann i kenya vil få hele sitt liv, men hun har den samme alminnelige forakt mot mennesker som er av lavere stand, ressurser og penger som en hvilket som helst overfladisk barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Papirfly

Jeg skjønner ikke sammenhengen feminister om kløft? Blir litt som " hva syntes du om jenter som heter Anne som viser kløft?" Selvfølgelig har selverklærte feminister lov å vise hud/kløft i likhet med andre. Tror du feminister er hårete damer i løse hampklær og asymetriske hårsveiser?

Det er en fundamentalistisk-feministisk forestilling at å bli sett på som et seksuelt objekt er galt. Det nedverdiger kvinnen. Det er det feministiske svaret på en mannssjåvinist som sier at kvinnen er deilig, derfor må hun også være dum, spesielt siden hun med vilje spiller på dum og deilig stereotypen i klesvalget. Den fundamentalistisk-feministiske måten å kontre dette på, er ved å kle seg for jævlig, i opposisjon til den tekkelighets-mentaliteten damer ales opp, og ikke innby til dum og deilig stereotyper, men insistere på å bli sett på som mennesker med verdi på annen måte enn sex.

På den måten har fundamentalistiske feminister latt seg bli som dukker, kontrollert av drittholdningene til de konservative elementene i samfunnet vårt.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres tanker om selverklærte feminister, som liker å vise hud og kløft?

Personlig syns jeg det er finest og mer sofistikert når man ikke viser så mye hud i brystpartiet. Respekterer de som ønsker å vise hud, vi må alle få lov til å bestemme over hva vi gjør selv. Dette er bare min personlige mening, som jeg føler meg litt alene om i denne verden som stadig blir mer åpen for sånt.

Ønsker tanker og meninger, vennligst ikke gå til angrep på mine meninger på en fiendtlig måte. Jeg må få lov til å kle meg sånn jeg vil på lik linje som de som vil vise huden sin.

Anonymous poster hash: 748fc...687

Jeg er feminist, jeg har alltid gensere som viser litt kløft. Jeg ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å se på kvinner som kun objekter er det nok noen som gjør, og disse har et dårlig kvinnesyn.

Men å se på en kvinne man synes er sexy og objektivisere henne DER og DA er jo ikke det samme.

Jeg synes det er teit å kle seg vulgært og syte når en mann stirrer,hvorfor kler du deg slik da? Fordi det er komfortabelt?neppe.

Ingen av oss ville vært her hvis ikke foreldrene våre innimellom så på hverandre som seksualobjekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fundamentalistisk-feministisk forestilling at å bli sett på som et seksuelt objekt er galt. Det nedverdiger kvinnen. Det er det feministiske svaret på en mannssjåvinist som sier at kvinnen er deilig, derfor må hun også være dum, spesielt siden hun med vilje spiller på dum og deilig stereotypen i klesvalget. Den fundamentalistisk-feministiske måten å kontre dette på, er ved å kle seg for jævlig, i opposisjon til den tekkelighets-mentaliteten damer ales opp, og ikke innby til dum og deilig stereotyper, men insistere på å bli sett på som mennesker med verdi på annen måte enn sex.

På den måten har fundamentalistiske feminister latt seg bli som dukker, kontrollert av drittholdningene til de konservative elementene i samfunnet vårt.

Poenget mitt ( litt satt på spissen) er jo at "feminister" er så mangt " like forskjellige som folk som heter Anne", det du sier der stemmer for noen som kaller seg feminister, men ikke for alle. Det alle feminister har til felles er at de er for likestilling mellom kjønnene. Hvordan man definerer og praktiserer dette er veldig forskjellig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er rasist mot alle typer mennesker og trives godt med det.



Anonymous poster hash: 71c03...d2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...