Gå til innhold

Hvor mange barn ønsker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg skal ha minst seks barn, for å sørge for at jorden er befolket også i fremtiden. Er bekymret for fallende fødselsrater verden rundt. Jeg skal derfor oppfordre barna mine til å få mange barn selv. Jeg er egentlig ikke så glad i barn, men føler at det er for ille om menneskeheten skulle dø ut fordi folk slutter å formere seg. 

Anonymous poster hash: f1cf1...660

 

 

Fallende fødselsrater i den vestlige verden. Forøvrig vokser befolkningen ekponensielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 30 år og har ett barn. Ønsker meg ett barn til, men er usikker på om jeg har kapasitet til det, jeg merker at det tærer på meg å ha så lite søvn og egentid som jeg har nå. Vi har uansett et par år på å bestemme oss

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker 3. Er 30, og har en datter på 2. Vi planlegger/håper på nestemann om 2 år, nr.3 ønsker vi å adoptere. Om adopsjon ikke blir en realitet blir det bare 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett, ønsker ett til. Føler at 2 er nok mtp at barna skal følges opp godt nok, og at vi skal ha romslig nok økonomi uten at barna føler vi har det trangt både i barne og ungdomstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to. Skulle i teorien gjerne hatt én eller to til, men faktum er at vi grunnet sykdom ikke har kapasitet til flere, og dette vil ikke endre seg før alderstoget har gått - hvis noen gang. Fokuserer på hvor fantastisk heldig jeg er som tross alt fikk to, og trøster meg som best jeg kan med at jeg slipper flere fødsler. Sååå artig var det tross alt ikke, uff, selv om det ender i et magisk møte *sukk* Sliter litt med å gi slipp på drømmen om nummer tre, ja :-/

Anonymous poster hash: 07390...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år, og har to barn på 1 og 3 år :)

Vi har hendene fulle med de to vi har, og vet at det kommer travlere tider enn det som er nå.

Så en eventuell nr. 3 er vi litt fram og tilbake på.

Anonymous poster hash: 04019...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to barn på hhv. 3,5 og snart 1,5. Har alltid ønsket meg to barn, men etter minstemanns ankomst har ønsket om enda et barn blitt veldig tydelig både hos meg og mannen. Men det blir i så fall ikke like tett som mellom de to vi har, så vi har litt tid til på å bestemme oss.

En av de tingene jeg tenker mest på ang evt flere barn, er frykten for å få et sykt barn. Vi har to friske barn nå, og tenker på om vi burde være fornøyde med det. Og så er det jo noen krevende sider ved å være gravid som småbarnsmor. Men samtidig ser jeg flere jeg kjenner som beskriver så mye fint ved å ha flere søsken. Og kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg til å savne småbarnsfasen så fort minstemann slutter med bleier... Det er jammen en herlig tid, selv om man i blant kan savne fred og ro og lange netter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 30 år og ønsker ikke barn, fantastisk å ikke ha denne "påtvungne" følelsen! 



Anonymous poster hash: e00c8...d83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 23 år, vil ha 3 eller 4, kommer an på når vi starter :) 



Anonymous poster hash: 03f61...0f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg 3, men vi har 1 og siden babyproduksjon ikke har vist seg å være vår sterke egenskap blir det med det ene barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 år og gift. Ingen barn ennå. I en ønskeverden får jeg et barn om 4-5 år. Og Thats it. Dette er veldig tabu å si høyt, derfor poster jeg anonymt.

For mitt fremtidige barns skyld (dersom jeg kan få) ville det nok være best å planlegge søsken også, men jeg klarer per dags dato ikke se at jeg skal orke det. Mange ulike grunner til det der flere av dem er rent egoistiske om jeg skal være helt ærlig. Jeg ønsker meg rett og slett ikke det der samlebåndslivet der hverdagen går i kjøring hit og dit, aktiviteter som skal følges opp og konstant "mylder" rundt meg.

Jeg håper at jeg får et barn, om jeg er så heldig, og at jeg etter dette vil skifte mening og ønske meg et til. Håper, men ser det ikke for meg. Krysser fingrene for at jeg skal få en totalomvending :)

Anonymous poster hash: be97b...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 24 og har lyst på fire barn. Har ingen ennå men planlegger å prøve etter jul.

Er oppvokst i stor familie, og elsker å ha folk rundt meg :)

Men er fullt klar over at ting ikke alltid blir som man vil, og kanskje vil jeg synes det er mer enn nok med en eller to når den tid kommer. Tiden vil vise ;)

Anonymous poster hash: 3813a...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn på hhv. 3,5 og snart 1,5. Har alltid ønsket meg to barn, men etter minstemanns ankomst har ønsket om enda et barn blitt veldig tydelig både hos meg og mannen. Men det blir i så fall ikke like tett som mellom de to vi har, så vi har litt tid til på å bestemme oss.

En av de tingene jeg tenker mest på ang evt flere barn, er frykten for å få et sykt barn. Vi har to friske barn nå, og tenker på om vi burde være fornøyde med det. Og så er det jo noen krevende sider ved å være gravid som småbarnsmor. Men samtidig ser jeg flere jeg kjenner som beskriver så mye fint ved å ha flere søsken. Og kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg til å savne småbarnsfasen så fort minstemann slutter med bleier... Det er jammen en herlig tid, selv om man i blant kan savne fred og ro og lange netter.

Akkurat slik føler jeg det også.. Men her setter også økonomien bremser dessverre for huset er for lite for tre barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ett er best...oppnår best balanse i livet, får mye oppmerksomhet, enebarn blir ofte ledere, foreldrene kan få konsentrert seg om en og ikke minst: slipper mye mas - og kan følge opp den ene: luksus!

Anonymous poster hash: 8f6c1...346

Ååå ok. Men det var ikke sånn jeg opplevde å være enebarn. Ville gladelig byttet luksusen med søsken sukk...

Anonymous poster hash: fa4dc...e56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...