Gå til innhold

Steder du har vært, og gjerne vil tilbake til?!


LeneXCII

Anbefalte innlegg

Har ikke vært så mye ute å reist egentlig, men jeg vil iallefall tilbake til Paris en vakker dag. 😁👍🏼

Anonymous poster hash: ab254...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. New York - Stemningen og atmosfæren var bare helt magisk! Må bare tilbake!

 

2. Irland -  Jeg elsker det landet, både Dublin og litt mer usentrale strøk. Fantastisk land, samfunn og natur.

 

3. Finnmark - Er et fylke som betyr uendelig mye i hjertet mitt. Har dessverre ikke hatt muligheten til å dra tilbake etter at jeg flyttet derfra for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paris. 

Toscana, nærmere bestemt en liten badeby ute ved kysten nær Cinque Terre.

Berlin eller København, klarer ikke helt å velge.

 

Ellers så har jeg en tendens til å reise tilbake til de samme stedene flere ganger hvis jeg liker meg der, så nå skal jeg til London for fjerde gang, jeg har vært i Praha to ganger, skal til Tenerife for tredje gang, og Køben og Stockholm har jeg vært mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Cape Town - har vært i Sør-Afrika flere ganger, men dessverre kun en gang i Cape Town (den første gangen jeg var i SA). Har håpet å reise tilbake dit hver gang jeg har satt kursen sørover, men det har ikke passet sånn.  Krysser fingre for at det blir tur til Cape Town og områdene rundt neste gang jeg reiser nedover.  Likte stemningen der og områdene rundt er flotte og veldig varierte.

    Jeg er generelt sett veldig glad i Sør-Afrika og har tilbrakt mest tid i nord, i områdene rundt Pretoria og Johannesburg.  Liker meg godt der også, men det var noe med området rundt Cape Town som satte spor.

     

  2. Veneto-regionen, Italia - Har ikke reist så mye i italia, men har tilbrakt noen dager i dette området og det gav definitivt mersmak. Skal definitivt tilbake.

     

  3. Tirol i Østerrike - Til tross for at jeg overhodet ikke liker å stå på ski falt jeg for områdene mellom Kirchberg og Kitzbühel da jeg var på "smøretur" til Hahnenkamm rennet i vinter. Vakker natur og spesiell arkitektur.  

     

  4. London - elsker den byen. Publivet, shopping, arkitekturen...lista er lang!

     

  5. Paris - ganske sidestilt med London. En av favorittbyene mine.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osaka - Bare vært der en gang hittil, men likte meg utrolig godt. Litt vanskelig å forklare nøyaktig hvorfor, men stemningen og atmosfæren var supertrivelig, kul shopping, vennlige mennesker og himmelsk god okonomiyaki! Også liker jeg Osaka-dialekten, hehe.

 

Quebec - veldig koselig by, nydelig arkitektur! Er jo en stor by, men føltes ikke så stor. Supert natteliv.

 

India - litt vanskelig å nevne bare et sted, da jeg bare vil tilbake og oppleve mer av landet, har kun vært i Nord-India. Veldig lyst å komme meg tilbake til Tordigarh, en liten landsby der vi tok kameldrosje ut i ørkenen for å se på solnedgangen, og spiste mat og danset til sent på kvelden på taket til det eneste hotellet der (null wifi eller TV, veldig deilig!). Og Varanasi, tur på Ganges var fantastisk. Men vil generelt bare tilbake til landet. Det er jo omtrent et kontinent i seg selv.

Endret av Fnisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svalbard: Har vært der flere ganger, men blir stadig facinert av naturen og inntrykkene. Ønsker meg dit i april eller mai; scoterføre, midnattsol, hundeslede, og gjerne en isbjørn å se, i levende live!

 

Australia: Hele kontinentet frister! Har vært der fire ganger, men har ennå bare opplevd en brøkdel av det som er å se. Ayers Rock er et must!

 

Bali: Relaxing! Sol, surf, gode venner, god mat, vennlighet, tempelseremonier, gode, religiøse overbevisninger. Vært der 6-7 ganger, og vet jeg kommer dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer alltid til å reise tilbake til New York, Dublin og San Sebastian.



Anonymous poster hash: afa6c...0ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amsterdam, der er jeg minst ettpar ganger i året. Atmosfæren utenfor turistsentrumet er fantastisk. 

MellomAmerika og Karibien.

Seychellene 

Det er noe med den laidback livsstilen, strender palmer og god Rom.



Anonymous poster hash: 63f46...803
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hellas. Jeg elsker maten og kulturen og den blåhvite estetikken. Har vært der mange ganger, nå sist på

øyhopping.

 

- Vestkysten av USA. Har vært i alle de store byene i Cali, Oregon og Washington. Spesielt California er magisk. Hele staten er som badet i et gyldent lys.

 

- London. Jeg studerte her, og ser egentlig på London som mitt andre hjem. Noen av de beste vennene mine bor her, og jeg kommer stadig tilbake. 



Anonymous poster hash: 44ba8...e60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japan - Mye nytt og spennende. En helt annen kultur, god shopping og mange sanseintrykk. Mye å se på og oppleve. Er et fantastisk ferieland.

 

Seyshellene - Det at en kan legge fra seg mobilen i to uker uten å savne den. Nydelige strender, fin natur og mye god mat. Når du har muligheten til å være to stykker alene på en øy hele dagen er en fantastisk følelse. Snorkling, soling og rett og slett en indre ro, uten at ferien blir kjedelig. 

 

Den tredje er for vanskelig. Kunne tenkt meg en tur til både, Hawaii (og USA), Bali, Kina og Italia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melbourne (Australia generelt)

New York

Hellas



Anonymous poster hash: cc8fd...f21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Svalbard: Har vært der flere ganger, men blir stadig facinert av naturen og inntrykkene. Ønsker meg dit i april eller mai; scoterføre, midnattsol, hundeslede, og gjerne en isbjørn å se, i levende live!

Australia: Hele kontinentet frister! Har vært der fire ganger, men har ennå bare opplevd en brøkdel av det som er å se. Ayers Rock er et must!

Bali: Relaxing! Sol, surf, gode venner, god mat, vennlighet, tempelseremonier, gode, religiøse overbevisninger. Vært der 6-7 ganger, og vet jeg kommer dit igjen.

Litt morsomt at du sier det egentlig. Dagdrømmer selv om Bali og Australia. :) Kan jeg spørre hvor lenge du var i Australia hver gang og hvor dro du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edinburgh (og Skottland generelt) for folkene, naturen, historien, arkitekturen og koselige puber og restauranter.

Thailand, for sol, strender, avslapping og god mat.

Antwerpen, for vennlige mennesker, godt øl og hyggelige barer og restauranter og fordi vi hadde en veldig koselig tur den gangen vi var der.

Mat og drikke er viktig for meg, og det reflekterer åpenbart svarene mine. Jeg kunne gjerne nevnt flere også. Både Senja, Lofoten og Paris er steder jeg vil og kommer til å reise tilbake til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt morsomt at du sier det egentlig. Dagdrømmer selv om Bali og Australia. :) Kan jeg spørre hvor lenge du var i Australia hver gang og hvor dro du? :)

Har vært fra to til fem uker i Australia, og har besøkt de største byene: Sydney, Melbourne, Brisbane og Perth. Prøvd både leiebil og campercar, sistnevnte var kjempeartig! Men landet er så stort, så har brukt innenlandsfly også. Sydney er definitivt flottest!

 

To uker er forresten et minimum, synes jeg. Mye jetleg, bruker tid på å komme i rute. Og ikke tro du kan gape over alt, med mindre du har minst tre mnd. til disposisjon.

Endret av reiseglad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Har vært fra to til fem uker i Australia, og har besøkt de største byene: Sydney, Melbourne, Brisbane og Perth. Prøvd både leiebil og campercar, sistnevnte var kjempeartig! Men landet er så stort, så har brukt innenlandsfly også. Sydney er definitivt flottest!

Har du vært i Darwin? Hva er campecar?

Haha, ja jeg leste at det var anbefalt med innenlandsfly. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Har vært fra to til fem uker i Australia, og har besøkt de største byene: Sydney, Melbourne, Brisbane og Perth. Prøvd både leiebil og campercar, sistnevnte var kjempeartig! Men landet er så stort, så har brukt innenlandsfly også. Sydney er definitivt flottest!

To uker er forresten et minimum, synes jeg. Mye jetleg, bruker tid på å komme i rute. Og ikke tro du kan gape over alt, med mindre du har minst tre mnd. til disposisjon.

Tre måneder er vell det maksimale visumet strekker seg? Nei, det er nok et sted man må dra litt flere ganger til for å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært i Darwin? Hva er campecar?

Haha, ja jeg leste at det var anbefalt med innenlandsfly. :)

Campervan, https://www.google.co.uk/search?q=campervan&es_sm=91&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIs6vN-czOxwIVkCnbCh0hAgIJ&biw=1280&bih=572 

 

Ja, du må ha minst to uker i Australia, helst mange fler for det er et flott land og mye å se. 

Anonymous poster hash: cc8fd...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...