Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

-Det tar aldri mer enn tre sekunder å få ro i en stor forsamling.

-Det er ikke noe problem å drikke fire drinker/øl/glass med vin før man kjører.

-Om du hører mystiske lyder fra kjelleren trenger du ikke å skru på lyset og "hallo" er en lur idé for å lure morderen frem.

-Alle vennekretser består utelukkende av mennesker med samme utseende. Like interesser derimot er ikke så viktig.

DEN har irritert meg grensesløst i dag...

i USA er promillegrensene høyere enn i Norge, og det er vanlig å drikke selv om man kjører. Dessverre :/

Anonymous poster hash: 3af3c...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i USA er promillegrensene høyere enn i Norge, og det er vanlig å drikke selv om man kjører. Dessverre :/

Anonymous poster hash: 3af3c...1d7

Det er da ikke noe nytt at de sentraliserte promillegrensen landet over, og endte med tillatt 0,8. Å drikke fire glass vin på halvannen til to timer, vil likevel bli fyllekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-norsk på amerikanske serier. F.eks på Bones så skulle det være to norske etterforskere, den ene hørtes nesten troverdig norsk ut, den andre snakket bare svada. Fantastisk morsomt da Temperance uttalte "skalle" på norsk.

Å herregud jaaaaah!

:skratte: Jeg kreperte nesten av krampelatter da jeg så den episoden. XD

Det har sikkert blitt nevnt, men "wilhelm scream" er helt forferdelig å høre på . Har man hørt den èn gang hører du den i HVER film som har flere personer som faller utfor et eller annet. OMG! Blir forbanna bare jeg tenker på det.

Jeg elsker det skriket! Sitter nesten alltid og venter på at det skal komme i hver bidige film jeg ser.

Det har blitt en slags running gag blant filmskaperne i USA de siste tjue årene, og i noen filmer bruker de det mer enn en gang som en slags intern spøk. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I serier;

Når de tidlig i serien sier at de feks er enebarn og senere i serien snakker om søsknene sine..

I Sex og Singelliv feks sier Carrie at faren forlot hun og mora. Og en annen plass i serien snakker hun om foreldrene sine da hun var ungdom!

At familiemedlemmer ikke ligner på hverandre i det hele tatt.

(Husker jeg pleide å se på 7th heaven etter skolen før.. og hun minste jenta som er mørk og har krøller ser jo adoptert ut!)

Når de bytter ut folk i serien med nye skuespillere fordi den opprinnelige slutta eller fikk sparken.

Spinoff serier generelt.

Når feks en familie i en serie har ti forskjellige dialekter.

(Husker berlinerpoplene som gikk på nrk. Handler om tre brødre som er fra ei lita bygd i trøndelag, han ene snakker østlands-aktig med sleng, han andre snakker pen-oslodialekt og den tredje snakker nordnorsk..)

Anonymous poster hash: 78ab8...7d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk er dritings, blir fulgt hjem (gjerne ved å bli båret/slengt over en skulder) og 2 min. senere er klinkende edru.

Når utseendet ikke passer til alderen karakteren opplyser om. Ofte er mødrene 37 år, men ser ut som de er 47.



Anonymous poster hash: d29d7...16e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha link til den filmen eller det programmet der en eller annen sier; *jeg må bæsje...*.... :fnise:

Det sier faktisk Kobba i 1. episode av Hellfjord :fnise: "Æ skal bæsje"

Anonymous poster hash: d29d7...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Det sier faktisk Kobba i 1. episode av Hellfjord :fnise: "Æ skal bæsje"

Anonymous poster hash: d29d7...16e

Oiii...og det gikk jeg glipp av??? Kriiiiiiiiiiiiiise ..... :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen blir forfulgt, gjemmer våre helter seg bak en busk eller bak bokser i et smug, men med én gang bad guysene har løpt forbi, så løper de ut igjen. Hvis skurkene bare hadde snudd hodet, så hadde de kunne tatt heltene med én gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nevnte spinoff-serier lenger oppe. Jeg blir så irritert når spinoff-serier bruker samme statister som i original-serien, men i en helt annen rolle. Grey's Anatomy og Private Practice var helt ekstreme på de. Hovedrollene kom på besøk til hverandre i seriene, men de var de samme. Addison var naturligvis Addison i begge. Mark var Mark. Legene var seg selv. Livshistoriene var de samme i begge seriene. Mens statister fikk nye navn og personligheter. Må være mangel på folk som er interesserte i skuespilleryrket i L.A., altså :sarkasme:

(De gjør det i andre serier også, f.eks. Joey. Han som spiller Chandler's splitter pine gærne romkamerat i et par episoder av Friends har en helt annen rolle i Joey)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som irriterer dere over at i film så venter de kun to sek før de konkluderer med at vedkommende ikke er hjemme på tlf og på dør; hadde dere virkelig likt å sett en film vare i 5 min der vi kun satt å venta på at noen skulle åpne/ikke åpne en dør??! Hvorfor ialledager irriterer dere dere over det???!

Anonymous poster hash: 73f12...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Highscool filmer/serier der hovedpersonene skal forestille 15 år mens du i virkeligheten ser at de er minst dobbelt så gamle.. Veldig troverdig.

Anonymous poster hash: 73f12...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Olivia Benson

Highscool filmer/serier der hovedpersonene skal forestille 15 år mens du i virkeligheten ser at de er minst dobbelt så gamle.. Veldig troverdig.

Anonymous poster hash: 73f12...331

Jepp. Gabrielle Carteris som spilte Andrea i Beverly Hills 90210 var 29 år da serien begynte. Hun skulle spille 16. Samme alder var Olivia Newton John som Sandy i Grease.

De fleste skuespillerne som spiller High school studenter er vel i begynnelsen av 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og naturligvis finnes ikke normale studenter i film- og serieverdenen: alle jentene er søte og smellvakre, helst naturlig vakre også uten å bruke mye sminke, og guttene er atletiske hunks. Ingen er overvektige eller går i billig og enkle klær. Og når det først kommer en en person er under gjennomsnittet pen, blir det selvsagt en kjærlighetshistorie med den mest vakre og populære personen.

Eksempel: Teen Wolf.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nevnte spinoff-serier lenger oppe. Jeg blir så irritert når spinoff-serier bruker samme statister som i original-serien, men i en helt annen rolle. Grey's Anatomy og Private Practice var helt ekstreme på de. Hovedrollene kom på besøk til hverandre i seriene, men de var de samme. Addison var naturligvis Addison i begge. Mark var Mark. Legene var seg selv. Livshistoriene var de samme i begge seriene. Mens statister fikk nye navn og personligheter. Må være mangel på folk som er interesserte i skuespilleryrket i L.A., altså :sarkasme:

(De gjør det i andre serier også, f.eks. Joey. Han som spiller Chandler's splitter pine gærne romkamerat i et par episoder av Friends har en helt annen rolle i Joey)

Og hun blonde som spiller agenten til Joey i serien Joey er også med i Friends. Der er hun en irriterende venninne av Monica og Phoebe som har flyttet til England men kommer på besøk til de.

Anonymous poster hash: 7b875...d65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Gabrielle Carteris som spilte Andrea i Beverly Hills 90210 var 29 år da serien begynte. Hun skulle spille 16. Samme alder var Olivia Newton John som Sandy i Grease.

De fleste skuespillerne som spiller High school studenter er vel i begynnelsen av 20-årene.

Og Stockard Channing (Rizzo i Grease) var 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...