Gå til innhold

Hadde du godtatt et "ultimatum" som dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ts:

Han hadde nok fått sjokk ja :/ Jeg tenker også at han ikke trenger sjekke en gang til om han hadde vært skikkelig interessert, men han er alltid så usikker på alt mulig :(

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Men han VET jo at han har deg rundt lillefingeren. Sier han hopp, så gjør du det..

Ser du det ikke selv? Vil du virkelig være denne jenta? Stå opp for deg selv, så mye usikkerhet og vingling og man er ikke engang sammen, hvordan ser du for deg en fremtid? at han vingler et par ganger i året? Ikke vet hva han vil, men nei så vil han likevel...etc. Så utrolig slitsomt!

Virkelig, det finnes menn der ute som sikkert ikke hadde tvilt på om dere skulle vært sammen eller ei.

Ta kontrollen kvinne, og si at du har ombestemt seg!

Og til sist, redd for at han skal dumpe deg etter dette møtet? Hvorfor? Du ser jo at han først og fremst er kontrollfreak OG vinglepetter.Hva er det å trakte etter? Det er jo ikke en stabil partner!

Anonymous poster hash: 290cb...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men han VET jo at han har deg rundt lillefingeren. Sier han hopp, så gjør du det..

Ser du det ikke selv? Vil du virkelig være denne jenta? Stå opp for deg selv, så mye usikkerhet og vingling og man er ikke engang sammen, hvordan ser du for deg en fremtid? at han vingler et par ganger i året? Ikke vet hva han vil, men nei så vil han likevel...etc. Så utrolig slitsomt!

Virkelig, det finnes menn der ute som sikkert ikke hadde tvilt på om dere skulle vært sammen eller ei.

Ta kontrollen kvinne, og si at du har ombestemt seg!

Og til sist, redd for at han skal dumpe deg etter dette møtet? Hvorfor? Du ser jo at han først og fremst er kontrollfreak OG vinglepetter.Hva er det å trakte etter? Det er jo ikke en stabil partner!

Anonymous poster hash: 290cb...43b

ts:

Ja,jeg er enig. Tror ikke jeg vil bruke mer tid på dette, det er ikke noe jeg ellers ville akseptert.Grunnen til at jeg har latt vinglingen skje er pga at han har vært så mye syk (psykisk) og jeg har synes synd i ham. Det er uansett ikke noe unnskyldning som holder i all evighet, jeg ser jo det :/

Anonymous poster hash: e06a6...78b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror dette forholdet hadde blitt rene energisugeren.

Du kan nok spare deg for mye hjertesorg ved å ikke starte et forhold til denne karen.

Da kommer alltid hans psyke først, og du må bare bli vant til å bli nedprioritert og være i usikkerhet.



Anonymous poster hash: 290cb...43b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror dette forholdet hadde blitt rene energisugeren.

Du kan nok spare deg for mye hjertesorg ved å ikke starte et forhold til denne karen.

Da kommer alltid hans psyke først, og du må bare bli vant til å bli nedprioritert og være i usikkerhet.

Anonymous poster hash: 290cb...43b

ts:

Ja,det er en energisuger. Jeg trenger stabilitet og hadde håpet jeg kunne få det nå - i form av at han bestemmer seg for enten det ene eller andre..Men det er vel best å ta saken i egne hender og enten stille ultimatum eller avslutte hele greia. Jeg er redd et slikt møte og at vi skal "ta det der ifra" vil gjøre at alt bare fortsetter som før :/

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gir deg så mye energisug og usikkerhet til og med i datingfasen kan du jo forestille deg hvordan det hadde blitt i et forhold.

Lykke til! ta vare på deg selv, gjør det beste for deg selv...



Anonymous poster hash: 290cb...43b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om du har nevnt det eller ei, men har han vært i noe forhold med andre, tidligere? Eller vil dette bli første gangen for ham? Hvis han har vært i forhold før, vet du hvorfor de brøt?

Anonymous poster hash: 44e4d...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke om du har nevnt det eller ei, men har han vært i noe forhold med andre, tidligere? Eller vil dette bli første gangen for ham? Hvis han har vært i forhold før, vet du hvorfor de brøt?

Anonymous poster hash: 44e4d...842

ts:

Vet han har hatt ihvertfall ett samboerforhold tidligere (7-8 år siden), + diverse ungdomskjærester.

Den tidligere samboeren bor på en annen kant av landet, men jeg vet hvem hun er (de er fbook-venner). Hun har ny mann og barn i dag og ser ut som en hyggelig jente.

Han har nevnt henne i bisetninger (aldri sagt noe stygt om henne) men jeg vet ikke hvorfor det ble slutt. Har ikke våget å spørre heller, i tilfelle det er et sårt tema..

AB#45: Takk for det:)

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts:

Ja,jeg er enig. Tror ikke jeg vil bruke mer tid på dette, det er ikke noe jeg ellers ville akseptert.Grunnen til at jeg har latt vinglingen skje er pga at han har vært så mye syk (psykisk) og jeg har synes synd i ham. Det er uansett ikke noe unnskyldning som holder i all evighet, jeg ser jo det :/

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Bra plan! Jeg har vært i et forhold der jeg "syntes så synd" på fyren at jeg sa ja og ha til alt for mye (riktignok pga han hadde mer konkrete problemer enn psyken). Jeg ble etterhvert hurtigdumpet da han hadde kommet til hektene igjen og jeg selv begynte stille litt krav.

Aldri god idé å gå inn i forhold der "synes synd i" er en stor del av forholdet, det blir både skakt og skjevt med tanke på maktbalanse, for den som det er synd i vil alltid sitte med makta.

For øvrig har vi på jobb et munnhell som sier "er du i tvil, så er du ikke i tvil" - hvilket betyr at da har du i praksis funnet ut at noe ikke er helt greit å gjøre. Denne fyren er ikke i tvil. Hadde han helhjertet ville ha deg som kjæreste så hadde han nok signalisert det nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg følgende situasjon:

At daten din, som du har datet av og på ganske lenge og som aldri synes å klare å bestemme seg om han vil ha et forhold med deg eller ikke, skriver følgende melding:

Jeg tror vi trenger å få klarhet i dette. Vi kan møtes til en øl i neste uke og se hvordan vi trives sammen. Går det bra tar vi det derifra ,går det dårlig forblir vi bare venner.

Hadde dere synes det var en grei avtale?

Jeg svarte at det var greit, men samtidig gjør denne meldingen meg nervøs.

Vi har riktignok holdt kontakten ganske jevnt, men det er lenge siden vi møttes sist nå. Jeg føler derfor at jeg må gjøre alt riktig på denne daten, og at det er nå eller aldri.Hvis jeg gjør det dårlig er det over og ut... :( og jeg vil hate meg selv etterpå.

Anonymous poster hash: 2279c...cb1

Er vel bra for dere begge å få klarhet i om dere skal sette strek eller ta det et steg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva, jeg hadde ikke møtt ham.

Hvis han er interessert nok så trenger han ikke møtes en gang til for å "sjekke".

Synes du skal ta over kontrollen, han kommer sikkert til å få sjokk siden han er vant til å kontrollere situasjonen over dere.

Jeg hadde ikke møtt ham som venn heller, det er jo tydelig at du vil noe mer, og det gjør det jo bare mer problematisk.

Anonymous poster hash: 290cb...43b

Han bruker ordet ''vi" ikke ''jeg''. Han har ikke akkurat sagt at de må møtes sånn at HAN kan finne ut hva han vil... Han vil møtes sånn at DE i fellesskap kan finne ut hva de gjør fremover.

TS hadde ikke tatt dette steget, hun hadde levd i uvissheten lenge fremover, og kommer sikkert fortsatt til å gjøre det hvis de ikke møtes og blir enige en gang for alle.

Det eneste jeg tenker TS, er at du må ta del i beslutningen, og stå for den...

Har han svart enda forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker ordet ''vi" ikke ''jeg''. Han har ikke akkurat sagt at de må møtes sånn at HAN kan finne ut hva han vil... Han vil møtes sånn at DE i fellesskap kan finne ut hva de gjør fremover.

TS hadde ikke tatt dette steget, hun hadde levd i uvissheten lenge fremover, og kommer sikkert fortsatt til å gjøre det hvis de ikke møtes og blir enige en gang for alle.

Det eneste jeg tenker TS, er at du må ta del i beslutningen, og stå for den...

Har han svart enda forresten?

ts:

Nei, intet svar enda. Det gjør at jeg mistenker at han har fått kalde føtter,og ønsker å skyve avgjørelsen foran seg.

Jeg hadde nok, som du skriver ikke tatt initiativ til et sånt "nå eller aldri" møte, men han er ikke mye bedre selv heller synes jeg , når han først sier han vil møtes og nå er borte vekk.

Kjenner jeg ham rett dukker han kanskje opp igjen om en stund og later som ingenting. Hvis det skjer

kommer JEG til å sette foten ned.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

ts:

Nei, intet svar enda. Det gjør at jeg mistenker at han har fått kalde føtter,og ønsker å skyve avgjørelsen foran seg.

Jeg hadde nok, som du skriver ikke tatt initiativ til et sånt "nå eller aldri" møte, men han er ikke mye bedre selv heller synes jeg , når han først sier han vil møtes og nå er borte vekk.

Kjenner jeg ham rett dukker han kanskje opp igjen om en stund og later som ingenting. Hvis det skjer

kommer JEG til å sette foten ned.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Er det ikke meningen at gnistene skal fyke for BEGGE parter når man skal date og få seg kjæreste da??

Sorry TS men den fyren her er IKKE nok interessert i deg til at det kan bli noe som helst med "passion" ut av. Er man oppriktig bltt glad i en man har datet flere ganger, vil man bare møte denne personen så ofte man kan.....En sånn "tja...vi bør vel møtes for å få en avgjørelse på om vi passer sammen" høres jo helt impotent ut!

Spiller ingen rolle om han har sliti med psyken....det er synd på ham ja...men du er ikke moren hans....dere forsøker jo å finne ut om dere kan bli kjærster?

Jeg ville ikke gått med på en sånn "ultimatum"......Det er KUN når begge to er like glade i hverandre og at begge to har veldig lyst å fortsette datingen, at man burde gå videre i forholdet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde følt meg smart hvis jeg måtte "møte" på et spesielt tidspunkt for å finne ut om det er noe mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke meningen at gnistene skal fyke for BEGGE parter når man skal date og få seg kjæreste da??

Sorry TS men den fyren her er IKKE nok interessert i deg til at det kan bli noe som helst med "passion" ut av. Er man oppriktig bltt glad i en man har datet flere ganger, vil man bare møte denne personen så ofte man kan.....En sånn "tja...vi bør vel møtes for å få en avgjørelse på om vi passer sammen" høres jo helt impotent ut!

Spiller ingen rolle om han har sliti med psyken....det er synd på ham ja...men du er ikke moren hans....dere forsøker jo å finne ut om dere kan bli kjærster?

Jeg ville ikke gått med på en sånn "ultimatum"......Det er KUN når begge to er like glade i hverandre og at begge to har veldig lyst å fortsette datingen, at man burde gå videre i forholdet.

ts:

Jeg tenker jo også det samme som deg. Uansett om han har sliti med psyken virker det for slapt.

men har du som mann noen teori om hvorfor han tar initiativ til et slikt møte,når han uansett ikke er særlig interessert? godt mulig jenter driver med slikt også, men jeg ser ingen logikk i det..

makkapakka: Den følelsen har jeg og, derfor gidder jeg ikke utsette meg for det. Han har fortsatt ikke svart meg heller, og det er jo et svar i seg selv det også.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

ts:

Jeg tenker jo også det samme som deg. Uansett om han har sliti med psyken virker det for slapt.

men har du som mann noen teori om hvorfor han tar initiativ til et slikt møte,når han uansett ikke er særlig interessert? godt mulig jenter driver med slikt også, men jeg ser ingen logikk i det..

makkapakka: Den følelsen har jeg og, derfor gidder jeg ikke utsette meg for det. Han har fortsatt ikke svart meg heller, og det er jo et svar i seg selv det også.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

jeg tror han næres og fungerer på energiendin...for å si det rett ut. Han vet at du er tiltrukket av ham....Han har sliti med psyken og din omsorg og tiltrekning gir han en god følse ......Han mener det nok ikke vondt.....men han er nok redd for å binde seg og vil bare ha det slik han nå føler seg komfortabel. Han evner ikke heller å se at det tærer på deg.

:hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror han næres og fungerer på energiendin...for å si det rett ut. Han vet at du er tiltrukket av ham....Han har sliti med psyken og din omsorg og tiltrekning gir han en god følse ......Han mener det nok ikke vondt.....men han er nok redd for å binde seg og vil bare ha det slik han nå føler seg komfortabel. Han evner ikke heller å se at det tærer på deg.

:hug:

ts:

Takk for svar. Det høres logisk ut ja.

En gang tidligere "dumpet" han meg og ønsket meg lykke til videre. Jeg tenkte det sikkert var til det beste og ønsket han lykke til han også. Da jeg gjorde det ble han sint, og like etter startet han å flørte med meg igjen, og fiske etter komplimanger. Fikk følelsen av at han endret mening og ville ha kontakt likevel fordi han vet jeg gir ham oppmerksomhet,komplimanger og trøst.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HarryDotter

ts:

Takk for svar. Det høres logisk ut ja.

En gang tidligere "dumpet" han meg og ønsket meg lykke til videre. Jeg tenkte det sikkert var til det beste og ønsket han lykke til han også. Da jeg gjorde det ble han sint, og like etter startet han å flørte med meg igjen, og fiske etter komplimanger. Fikk følelsen av at han endret mening og ville ha kontakt likevel fordi han vet jeg gir ham oppmerksomhet,komplimanger og trøst.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Ja nettopp! der har du det...det er nettopp det jeg mener er greia hans.....Ikke bra for deg i det hele tatt. Du skal ikke gå glipp av år av livet ditt for å ta hensyn til hans følser. Jeg ville holdt meg langt borte :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts:

Takk for svar. Det høres logisk ut ja.

En gang tidligere "dumpet" han meg og ønsket meg lykke til videre. Jeg tenkte det sikkert var til det beste og ønsket han lykke til han også. Da jeg gjorde det ble han sint, og like etter startet han å flørte med meg igjen, og fiske etter komplimanger. Fikk følelsen av at han endret mening og ville ha kontakt likevel fordi han vet jeg gir ham oppmerksomhet,komplimanger og trøst.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Høres typisk ut som en person som holder en på gress, som ønsker å ha makten ved å vite hvor han har deg til envher tid. Det er bare å avslutte, det fører ikke til noe i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 0c75b...ac6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres typisk ut som en person som holder en på gress, som ønsker å ha makten ved å vite hvor han har deg til envher tid. Det er bare å avslutte, det fører ikke til noe i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 0c75b...ac6

ts:

Vet ikke om han noen gang har holdt meg på gress. får vel aldri klarhet i det..

Men nå har jeg gitt beskjed om at jeg synes den beste måten å ordne dette på er å forbli venner.

Han svarte en stund etterpå at han var litt overrasket, men hvis det var slik jeg ville ha det skulle han respektere det.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts:

Vet ikke om han noen gang har holdt meg på gress. får vel aldri klarhet i det..

Men nå har jeg gitt beskjed om at jeg synes den beste måten å ordne dette på er å forbli venner.

Han svarte en stund etterpå at han var litt overrasket, men hvis det var slik jeg ville ha det skulle han respektere det.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Det vil jeg nesten tolke dithen at han hadde tenkt at resultatet skulle bli et annet av dette møtet.

Uansett. Det har vært interessant å lese på denne tråden. Mye av det minner veldig om mitt eget nokså uavklarte forhold til en venn. Leser gjerne mer om hvordan det går mellom dere.

Anonymous poster hash: 44e4d...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...