Gå til innhold

Hadde du godtatt et "ultimatum" som dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er noe vi ofte gjør feil. Vi prøver å si det som vi tror den andre vil høre, for at den andre skal føle seg tryggere eller på en annen måte gi oss det vi ønsker fra dem. Kontra at du egentlig bare er ærlig og sier at usikkerheten hans gjør deg usikker også.

Jeg tenker litt sånn..... hva er det DU tjener på å være i et forhold med han? Hva er det DU har fått ut av disse to årene med han? Hva er det HAN har å gi deg som gjør at du er villig til å hoppe når han sier hopp og være rolig når han ønsker det?

ts:

Jeg ser den. Det er litt vanskelig å beskrive hvorfor. Jeg ble bare veldig forelsket i ham,og har aldri følt noe lignende før. Har hatt stor sympati med ham fordi han har vært syk og hatt problemer.derfor har nok grenser blitt flyttet,og tålmodigheten min vært litt for stor kanskje..

Samtidig har jeg møtt på noen andre menn i løpet av disse årene som jeg har datet.Føler derfor ikke at jeg har satt livet mitt på vent for denne mannen, Jeg har vært realistisk og tenkt det er sannsynlighet for at det aldri blir noe mer. Hadde jeg møtt en ny som jeg likte like godt som han her,og som ikke var vinglete, da hadde jeg lagt dette bak meg og satset på den nye.

Desverre har jeg hatt liten kjemi med de andre jeg har datet,og da har det vært enkelt å spinne videre på ting med denne mannen..Han er liksom alltid i kulissene, og han har mange av de egenskapene jeg ser etter. Vi har mange ting felles og alltid mye å snakke om.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men har dere noen gang vært sammen? Altså levd sammen eller vært i et forhold, slik at du vet at han er som du tror, og at følelsene dine ikke bare er knyttet til hvordan du tror han vil være?

Når man knytter seg følelsesmessig til noen er det vanskelig å være åpen for andre, og man gir også lett opp fordi med han så vet man i det minste hva man får, selv om det ikke er 100% det man vil ha.

Jeg tenker at du bør finne ut om du vet han er som du tror, eller ikke, og så må du også innse at det finnes andre menn der ute med de samme kvalitetene som du sikker har mye til felles med og kan snakke med mye om også.. som i tillegg vil vite hva de føler og ønsker med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi trenger å få klarhet i dette. Vi kan møtes til en øl i neste uke og se hvordan vi trives sammen. Går det bra tar vi det derifra ,går det dårlig forblir vi bare venner.

Hadde dere synes det var en grei avtale?

Anonymous poster hash: 2279c...cb1

Nei, det der hadde jeg ikke syntes var det minste greit. Det er for meg bare mer vingling. Du sier dere har datet av og på en god stund, og da virker det aldeles merkelig at han nå skal se "hvordan dere trives sammen" over en øl.

Har han ikke funnet det ut enda, så kommer han i allfall ikke til å finne det ut bare i løpete av en øl.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har dere noen gang vært sammen? Altså levd sammen eller vært i et forhold, slik at du vet at han er som du tror, og at følelsene dine ikke bare er knyttet til hvordan du tror han vil være?

Når man knytter seg følelsesmessig til noen er det vanskelig å være åpen for andre, og man gir også lett opp fordi med han så vet man i det minste hva man får, selv om det ikke er 100% det man vil ha.

Jeg tenker at du bør finne ut om du vet han er som du tror, eller ikke, og så må du også innse at det finnes andre menn der ute med de samme kvalitetene som du sikker har mye til felles med og kan snakke med mye om også.. som i tillegg vil vite hva de føler og ønsker med deg.

ts:

Nei vi har kun datet, ikke vært i et offisielt forhold. Jeg innser at det finnes bedre menn der ute.Synes bare det er så vanskelig å finne dem,men skal ikke gi opp. Og det er godt mulig jeg har dannet meg et litt for positivt bilde av ham ja, fordi jeg er forelsket.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det der hadde jeg ikke syntes var det minste greit. Det er for meg bare mer vingling. Du sier dere har datet av og på en god stund, og da virker det aldeles merkelig at han nå skal se "hvordan dere trives sammen" over en øl.

Har han ikke funnet det ut enda, så kommer han i allfall ikke til å finne det ut bare i løpete av en øl.

ts:

Ja,jeg tenker det samme. Tror jeg kommer til å droppe denne daten. Han har dumpet meg en gang før. Jeg sa det var greit at vi skiltes som venner og gikk videre og ønsket ham lykke til. Da ble han sur,kom tilbake til meg,og prøvde å gjenoppta datingen.Dette kan nok mest sannsynlig skje igjen...er jeg redd.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts:

Nei vi har kun datet, ikke vært i et offisielt forhold. Jeg innser at det finnes bedre menn der ute.Synes bare det er så vanskelig å finne dem,men skal ikke gi opp. Og det er godt mulig jeg har dannet meg et litt for positivt bilde av ham ja, fordi jeg er forelsket.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Du er forelsket i tanken om hva han kan være. Altås en illusjon. trur du gjør lurt i å komme deg ut av dette og finne en som setter pris på deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Personlig får jeg krampe av sånne DenneDatoenAvgjørViAltUlitmatum. Jeg hadde takket for tilbudet, men fulgt opp med at jeg nok ikke kom til å møte opp da det er overtydelig at han ikke er interessert nok i meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde definitivt takket nei til et sånt «tilbud». Som om han kaller deg inn til en slags endelig audition, liksom.

Enig med de som skriver at interessen neppe er sterk nok fra hans side. Når du til og med har stilt opp for ham i hans dårlige perioder og han fremdeles er usikker så er det på tide å arkivere ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts:

Vi ble kjent for ca. 2 år siden. Har datet 6-7 ganger.Det har vært mye frem og tilbake fra hans side, og han kommer ofte med forsag til å møtes og avlyser dagen før.Han har et par ganger sagt han elsker meg, vil ha et forhold med meg,osv. og deretter bare unngått å ta kontakt på en stund.akkurat som om han har fått kalde føtter.

En stund etterpå kommer han alltid tilbake, og unnskylder dette med at han sliter personlig. Jeg vet at dette stemmer, og at det har pågått i nesten hele tiden vi har kjent hverandre.

Som du forstår: mye frem og tilbake :/ Jeg har hatt det veldig vanskelig i denne perioden. Føler på en måte at jeg må danse etter hans pipe hele tiden. Kanskje derfor denne siste meldingen også føles som et ultimatum for meg .At jeg ikke har noe medbestemmelses-rett liksom :/

Jeg har prøvd (siden han har virket så usikker) å fremstå som veldig sikker i håp om at dette kan gjøre han tryggere på meg. Sagt at det er han jeg vil ha og ingen andre.Dette har til en viss grad virket, for han har åpnet seg mer for meg, selv om det går tregt. Når jeg sier at jeg vil ha han,så er det sant men usikkerheten hans gjør jo noe med meg.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

6-7 dater - på to ÅR?

Og så skal dere sette dere ned over en øl for å finne ut hvordan dere trives sammen, og ta en avgjørelse basert på det? Hehe. Han har ikke hatt nok tid i løpet av de siste to årene til å finne ut av det liksom? Skulle vel brukt tiden sin litt bedre da.

Det der høres latterlig ut. Nei, jeg hadde ikke møtt opp på den "daten" der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være smart å gjøre det sånn! :)

Jeg prater med en nå, og jeg tror vi begge bader godt i grøten:P

Jeg tror vi begge liker hverandre bedre enn vi tørr å innrømme, hadde jeg fått det ultimatiumet ville jeg nok blitt veldig glad, for da slipper man å føle at man lever på vent;)

Anonymous poster hash: 603ef...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han borderline personlighetsforstyrrelse, eller emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse?

Anonymous poster hash: 73cc7...1a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok bare takket for meg og droppet det, det føles som om du må vente på ham, og at han skal være den som kontrollerer situasjoner osv.

Dette er ikke en god egenskap.



Anonymous poster hash: 290cb...43b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han borderline personlighetsforstyrrelse, eller emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse?

Anonymous poster hash: 73cc7...1a1

ts:

Han har forskjellige psykiske plager han sliter med, og har vært til behandling for dette men jeg vet ikke om han har fått noe diagnose. har ikke våget å spørre i det siste.

Kjenner du igjen noen tegn?

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nok bare takket for meg og droppet det, det føles som om du må vente på ham, og at han skal være den som kontrollerer situasjoner osv.

Dette er ikke en god egenskap.

Anonymous poster hash: 290cb...43b

ts:

Ja, han liker å være den som bestemmer, og har kontroll i situasjoner som gjelder oss to, selv om han ellers er veldig laid-back og rolig som person. Er enig i at dette ikke er en god egenskap i denne sammenhengen.

Problemet mitt nå er at jeg allerede har sagt ja til å møtes (sa ja før jeg laget denne tråden).

Etter å ha tenkt meg om og lest svarene her har jeg ikke lenger lyst å møtes under den forutsetningen han ga.

Jeg tenker nå at jeg vil foreslå å møtes som venner og ikke noe mer dersom vi skal møtes.

Er det et bedre forslag?

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker nå at jeg vil foreslå å møtes som venner og ikke noe mer dersom vi skal møtes.

Er det et bedre forslag?

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Men er du interessert i å være venne rmed denne karen da?

For det er jo ikke sånn at du MÅ møte ham. Du kan jo bare si at du tenkt en god del i helga og har funnet ut av at det kanskje er best å la det ligge, og avslutter det som det er.

Anonymous poster hash: 290cb...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du interessert i å være venne rmed denne karen da?

For det er jo ikke sånn at du MÅ møte ham. Du kan jo bare si at du tenkt en god del i helga og har funnet ut av at det kanskje er best å la det ligge, og avslutter det som det er.

Anonymous poster hash: 290cb...43b

ts:

Ja, jeg har tenkt tanken på å kanskje bare la være å møtes. Begynner å bli temmelig lei av vinglingen hans. Samtidig tenker jeg at det sikkert hadde vært fint å treffes igjen siden det alltid har vært så koselig tidligere. Og om vi møtes som venner tror jeg det hadde blitt en mer utvunget, avslappet atmosfære rundt møtet, da vi ikke trenger tenke mer på dette med forhold eller ikke. Så får heller framtiden vise om det forblir vennskap, noe mer,eller ingenting. Det er slik jeg har tenkt.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva ønsker du? At dere skal gå videre til et seriøst forhold? Jeg antar du har tenkt tanken på barn og familie en gang i fremtiden. Er det noe du ønsker deg? Og vil du i så fall ha det med denne mannen?

Hvis du ikke er interessert i et forhold med han, har du lyst til at dere skal være venner? Jeg ser at du har støttet han mye den tiden dere har kjent hverandre, men jeg ser ikke hva du selv har fått ut av det. På hvilken måte har han bidratt positivt i ditt liv?

Hvis jeg var deg ville jeg møtt han, for å få en avklaring. Hvis du vil ha et forhold til han kan du komme med et ultimatum: enten tar han det seriøst, og dere oppfører dere mer som et par som har en felles fremtid, eller så er det slutt på datingen. Ønsker du ikke et forhold til han sier du fra om det, og spør om dere skal fortsette som venner/sier at vennskap heller ikke er aktuelt.

Så mye frem og tilbake som det har vært mellom dere tror jeg det er lurt at dere får en ordentlig avklaring av hvor dere står. For alt du vet kan det jo også hende at han er interessert i et seriøst forhold,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva, jeg hadde ikke møtt ham.

Hvis han er interessert nok så trenger han ikke møtes en gang til for å "sjekke".

Synes du skal ta over kontrollen, han kommer sikkert til å få sjokk siden han er vant til å kontrollere situasjonen over dere.

Jeg hadde ikke møtt ham som venn heller, det er jo tydelig at du vil noe mer, og det gjør det jo bare mer problematisk.



Anonymous poster hash: 290cb...43b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ønsker du? At dere skal gå videre til et seriøst forhold? Jeg antar du har tenkt tanken på barn og familie en gang i fremtiden. Er det noe du ønsker deg? Og vil du i så fall ha det med denne mannen?

Hvis du ikke er interessert i et forhold med han, har du lyst til at dere skal være venner? Jeg ser at du har støttet han mye den tiden dere har kjent hverandre, men jeg ser ikke hva du selv har fått ut av det. På hvilken måte har han bidratt positivt i ditt liv?

Hvis jeg var deg ville jeg møtt han, for å få en avklaring. Hvis du vil ha et forhold til han kan du komme med et ultimatum: enten tar han det seriøst, og dere oppfører dere mer som et par som har en felles fremtid, eller så er det slutt på datingen. Ønsker du ikke et forhold til han sier du fra om det, og spør om dere skal fortsette som venner/sier at vennskap heller ikke er aktuelt.

Så mye frem og tilbake som det har vært mellom dere tror jeg det er lurt at dere får en ordentlig avklaring av hvor dere står. For alt du vet kan det jo også hende at han er interessert i et seriøst forhold,

ts:

Jeg har lyst på en familie og et seriøst forhold.Det vet han, og jeg tror han ønsker det samme. Det at han er så ubestemt gjør meg fryktelig usikker.Han har nok ikke bidratt til så mye positivt i mitt liv, helst det motsatte siden jeg føler han sitter med all makten på om vi skal være sammen eller ei, når vi skal møtes osv..

Jeg frykter at han skal dumpe meg etter dette møtet, slik at jeg føler meg enda mer såret og avvist.

Samtidig er jeg også redd for at han kanskje mener alvor denne gangen,og at jeg dermed lar sjansen til et forhold med ham gå ifra meg hvis jeg ikke går med på å møtes.

Han har ikke svart på meldingen min i går, der jeg skrev det var greit å møtes. For alt jeg vet kan det hende han har fått kalde føtter allerede eller ombestemt seg. Det er typisk han,og jeg vet ikke om jeg kan leve med slik usikkerhet hos en partner.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva, jeg hadde ikke møtt ham.

Hvis han er interessert nok så trenger han ikke møtes en gang til for å "sjekke".

Synes du skal ta over kontrollen, han kommer sikkert til å få sjokk siden han er vant til å kontrollere situasjonen over dere.

Jeg hadde ikke møtt ham som venn heller, det er jo tydelig at du vil noe mer, og det gjør det jo bare mer problematisk.

Anonymous poster hash: 290cb...43b

ts:

Han hadde nok fått sjokk ja :/ Jeg tenker også at han ikke trenger sjekke en gang til om han hadde vært skikkelig interessert, men han er alltid så usikker på alt mulig :(

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...