Gå til innhold

Hva er det med trøndere?


Gjest Blomsterert

Anbefalte innlegg

"Høkkert" er også navnet på en drikk. 

(Campari og øl)

Kult! Jeg lærer stadig noe nytt her på KG.

 

Kanskje jeg skal bestille en "Høkkert" neste gang jeg er på et av de hippe drink-stedene på Grünerløkka?  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sprettballen

Kult! Jeg lærer stadig noe nytt her på KG.

 

Kanskje jeg skal bestille en "Høkkert" neste gang jeg er på et av de hippe drink-stedene på Grünerløkka?  :ler:

Ja, prøv det!  :ler:

 

(Jeg har aldri drukket det noe annet sted enn på Steinkjer, og aner ikke om det eksisterer noe annet sted)

Endret av Sprettballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Vil ikke si vi Trøndere er harry... men det finnes jo harrye folk i alle byer. Det blir som å si at alle i Drammen er bolere, også Olga på 90 år. 

Vil heller ikke si at vi trøndere er mer uopplyste enn andre... 

 

TS, anbefaler deg å se denne. Så får du lære litt mer om din egen familie, Trøndere. For å få retten til å kalle deg en Trønder (også delvis Trønder) så må du gå igjennom dette nettkurset. 

Lykke til.

Endret av imperio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja...uten Trøndelag ville norgeshistorien neppe vært stort....

Trøndelag har vel vært beste nasjon i de 3-4 siste vinter-OL....vis meg en verdensmester eller OL-mester fra Bergen ha-ha :-)

Til og med Kongen må til Trondheim for å bli kronet/ velsignet og få vitnemål er mer ettertrakter enn ett fra NTNU.

Men mest av alt....kom gjerne til "my town" for vi er gjestmilde, uselvhøytidelige og vennlige. Det er fordi vi er rimelig gode og vi trenger ikke være høye på pæra. Dessuten er Trondheim en svært vakker by.

.....og så var det RBK da. Ja, jeg vet det irriterer vettet av alle vannabees med rike onkler at vi greide å skape suksess uten japper på laget. Vi ble ikke høye på pæra selv om vi slo Real Madrid, Milan og andre storheter i tellende kamper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Elsker trøndermannen min!  :hjerte:

Anonymous poster hash: 2f5fc...357

 

Anonymous poster hash: 3bed3...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_flabbycat

Jeg har bodd like mye i Nord-Trøndelag som på Østlandet. Og jeg synes trøndere er slitsomme! Snakker bare om "poddet" og "æljjakt". Alt for mye traktor, flanell, skinnvest og bart.  :fnise:

 

Men ingen "østlænninga" må finne på å snakke stygt om Trøndelag til meg! Håhå :P  Så har vel litt karsk i blodårene om jeg vil eller ikke  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd like mye i Nord-Trøndelag som på Østlandet. Og jeg synes trøndere er slitsomme! Snakker bare om "poddet" og "æljjakt". Alt for mye traktor, flanell, skinnvest og bart.  :fnise:

 

Men ingen "østlænninga" må finne på å snakke stygt om Trøndelag til meg! Håhå :P  Så har vel litt karsk i blodårene om jeg vil eller ikke  :rolleyes:

Hva betyr poddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_flabbycat

Hva betyr poddet?

Potet... Det burde vel kanskje skrives med aksent: poddét eller no :P vanskelig å skrive det slik det uttales  :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potet... Det burde vel kanskje skrives med aksent: poddét eller no :P vanskelig å skrive det slik det uttales  :klo:

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Elsker trøndermannen min!  :hjerte:

Anonymous poster hash: 2f5fc...357

 

Så fint! :tronderbart:

Anonymous poster hash: 3bdd9...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg måtte selvfølgelig google, og dette kom opp.

Et stykke ned på siden står det:

«Høkkert» - person som oppviser liten grad av sofistikert oppførsel og / eller demonstrere sin forrakt for urbane trender.

Mange morsomme dialektord der ute :)

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Nåja...uten Trøndelag ville norgeshistorien neppe vært stort....

Trøndelag har vel vært beste nasjon i de 3-4 siste vinter-OL....vis meg en verdensmester eller OL-mester fra Bergen ha-ha :-)

Til og med Kongen må til Trondheim for å bli kronet/ velsignet og få vitnemål er mer ettertrakter enn ett fra NTNU.

Men mest av alt....kom gjerne til "my town" for vi er gjestmilde, uselvhøytidelige og vennlige. Det er fordi vi er rimelig gode og vi trenger ikke være høye på pæra. Dessuten er Trondheim en svært vakker by.

.....og så var det RBK da. Ja, jeg vet det irriterer vettet av alle vannabees med rike onkler at vi greide å skape suksess uten japper på laget. Vi ble ikke høye på pæra selv om vi slo Real Madrid, Milan og andre storheter i tellende kamper.

Enig i at Trondheim er vakker!Har aldri hatt dårlig inntrykk av trøndere,men legger bare merke til her at de er hakket mer harry enn andre.Det her er jo skråblikk og generaliseringer: -)

Ikke så høytidelig mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Jeg er fra Østlandet og vokste opp i Oslo. Jeg har alltid synes at trøndere er kule :) Finnes jo ikke finere og artigere dialekt enn det! Å høre trøndersk er topp. Da jeg skulle på en ukes utplassering via jobben min (jobbet på hovedkontoret i Oslo), så valgte jeg umiddelbart Trondheims-lokalkontoret. Ingen tvil.

Skulle jeg bodd noe annet sted i Norge enn Akershus (som jeg har bodd i de siste 16 årene), så hadde det sannsynligvis blitt Trondheim. Kunne ønske jeg klarte å prate trøndersk. Er så fint, sjø! :laugh:

Snakker trøndersk når jeg føler for det,for min far som er trønder snakka kav trønder: -)

Syns også det er fin dialekt.Og så har trøndere mer humor enn andre jeg har møtt.Men ser ut til at de ikke alltid har humor,og det ser nesten ut som om jeg i løpet av denne tråden har fått seks fiender: -D

Det er i grunnen litt morsomt,og ikke akkurat typisk for meg.Men blir en likt hele tiden så er det noe som skurrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der gjorde du meg til din fiende din lille høkkert. 

Ts er ikke seriøs

Anonymous poster hash: dcb7a...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er trønder og bosatt i Østfold. Tro meg, Østfold slår Trøndelag lett når det kommer til å være "harry". Synes i grunn trønderne har blitt mer og mer kaksete de siste årene, i hvert fall i byen jeg er vokst opp i. 



Anonymous poster hash: ec311...413
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er trønder og bosatt i Østfold. Tro meg, Østfold slår Trøndelag lett når det kommer til å være "harry". Synes i grunn trønderne har blitt mer og mer kaksete de siste årene, i hvert fall i byen jeg er vokst opp i. 

Anonymous poster hash: ec311...413

 

Finner det alltid ganske lite oppgående når jeg hører folk utenfor trondheim snakke om harrykultur i trøndelag.Blir like kleint som at nordmenn hele tiden skal påpeke svenskhet når svensken ikke kunne brydd seg mindre om å overgår nordmenn.  Finnes du noe mer harry enn rølpete bergensere eller klisjefulte evighetsstudenter og innflyttere  i singelbyen Oslo. Trondheim er stedet for både høykultur og idrett innenfor dette landets grenser. Blir like kleint som at nordmenn hele tiden skal påpeke svenskhet når svensken ikke kunne brydd seg mindre om nordmenn. 

Anonymous poster hash: 0a61e...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...