Gå til innhold

Hva er det med trøndere?


Gjest Blomsterert

Anbefalte innlegg

Etter å ha flyttet fra Trøndelag og bodd fire år i Nord-Norge har jeg funnet ut at harry mennesker finnes overalt, uavhengig av hjemplass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig så syns jeg dette er lavmål, dette underforumet.

Dernest ekstra ekkelt fordi min norske familie på ene siden er nettopp trøndere(fra Trondheim).

Men leser tråder her,og trøndere virker så ufattelig harry.Ja,det kan være lattermildt og underholdende,men samtidig så ufattelig flaut.Vær snill og fortell meg at jeg tar feil,at trøndere ikke er mer uopplyste enn resten av befolkningen? :-D

"

 

Hva mener du med at vi er er uopplyste og harry?? Ja det stemmer at vi spiser bernaise på alt og eller kun spiser mat som begynner på p (pølse, potet, postei), og at vi ikke helt er sikre på hvem som er statsminister eller hvor Syria ligger, men jeg synes nå at "harry" og "uopplyst" er litt urettferdig. Vi er også av den oppfatning at har du møtt en østlending, en nordlending, en vestlending - ja så har du møtt alle. 

Endret av sol87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Det heter på Steinkjer. Vi i nabokommunen sier i allefall det. 

Takk, det var det jeg trodde også, men jeg ble plutselig litt i tvil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hva mener du med at vi er er uopplyste og harry?? Ja det stemmer at vi spiser bernaise på alt og eller kun spiser mat som begynner på p (pølse, potet, postei), og at vi ikke helt er sikre på hvem som er statsminister eller hvor Syria ligger, men jeg synes nå at "harry" og "uopplyst" er litt urettferdig. Vi er også av den oppfatning at har du møtt en østlending, en nordlending, en vestlending - ja så har du møtt alle.

Slapp av,og hva?

Spiser mat som begynner på p??

Det var nytt,da jeg husker helt andre måltider fra besøk i Norge,og Trondheim: -)

Husker ei suppe som var helt utrolig god,vet du hva det er?

Den glemmer jeg ikke!

Ja,dette er skråblikk vet du,og ikke så alvorlig,min pappa var kav trønder,min mor er fra et annet land.

Men trøndere skiller seg ut ved å være litt sånn,ja,Harry.

Kan jeg jo påstå så lenge jeg er halvt norsktrønder selv.

Er jo mulig jeg har det i genene,hvem vet? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av,og hva?

Spiser mat som begynner på p??

Det var nytt,da jeg husker helt andre måltider fra besøk i Norge,og Trondheim: -)

Husker ei suppe som var helt utrolig god,vet du hva det er?

Den glemmer jeg ikke!

Ja,dette er skråblikk vet du,og ikke så alvorlig,min pappa var kav trønder,min mor er fra et annet land.

Men trøndere skiller seg ut ved å være litt sånn,ja,Harry.

Kan jeg jo påstå så lenge jeg er halvt norsktrønder selv.

Er jo mulig jeg har det i genene,hvem vet? :-D

 

Jeg tuller bare, altså! :)

Suppe? Mener du Sodd? Den er jeg ikke så fan av, men mange trøndere mener det er festmat. :D

Endret av sol87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg tuller bare, altså! :)

Suppe? Mener du Sodd? Den er jeg ikke så fan av, men mange trøndere mener det er festmat. :D

Ja!Sodd var det!Takk: -)))

Ja,dette er mye tull fra min side også,og takk igjen for at du minte meg på.

Du vet ikke oppskriften vel?? :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja!Sodd var det!Takk: -)))

Ja,dette er mye tull fra min side også,og takk igjen for at du minte meg på.

Du vet ikke oppskriften vel?? :-)))

 

Jeg har aldri laget det selv, og kan derfor ikke gå god for noen oppskrift, men her er en: http://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/trondersodd-fra-nord-trondelag/284456

 

Jeg mistenker dog at de fleste kjøper sopp i spann. Det heter inherredssodd. Mulig de har det på din nærmeste store matbutikk. Da får du vel kraft, kjøttboller og kanskje grønnsaker i ett og samme spann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg har aldri laget det selv, og kan derfor ikke gå god for noen oppskrift, men her er en: http://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/trondersodd-fra-nord-trondelag/284456

Jeg mistenker dog at de fleste kjøper sopp i spann. Det heter inherredssodd. Mulig de har det på din nærmeste store matbutikk. Da får du vel kraft, kjøttboller og kanskje grønnsaker i ett og samme spann. :)

Takk altså!Jeg var et kresent barn,men jeg bare elsket denne suppa da vi var på ferie her!

Hadde glemt det også vet du,så dette var et lysglimt i kvelden gitt!

Takk skal du ha: -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk altså!Jeg var et kresent barn,men jeg bare elsket denne suppa da vi var på ferie her!

Hadde glemt det også vet du,så dette var et lysglimt i kvelden gitt!

Takk skal du ha: -)

 

Det er jo noe spesielt med mat fra barndommen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noen trøndere der jeg studerer. Hun ene er fra nord trøndelag og hun er en harry ekkel jente som bare bør holde kjæft hun andre er faktisk super kul og ganske heit..



Anonymous poster hash: 7ce4c...c97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Det er jo noe spesielt med mat fra barndommen. :)

Det skal jeg love deg at det er!

Vi dro så mange mil gjennom land vet du,og jeg husker Trondheim lå der,badet i lys etter noen døgn: -)

Og Sodd ble servert som middag dagen etter!Takk for at du fikk de minnene opp igjen!

Til tirsdag blir det sodd her :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

Ja sikkert noen trøndere som heter Harry men tviler på at det gjelder alle trøndere. Så ikke kall alle Harry. Alle kan ikke være så ufattelig Ole heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt forholder jeg meg ikke til,da det et så ymse: -)

Men folkeskikk og litt dannelse.

Les litt rundt her,trøndere er overrekkes

overrepresenter når det gjelder usakligheter og enkel tankegang.

De fleste trøndere jeg kjenner har normal folkeskikk. Du minner meg litt om denne dama. Er det deg, Aurora? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

De fleste trøndere jeg kjenner har normal folkeskikk. Du minner meg litt om denne dama. Er det deg, Aurora? :)

Så ikke linken,for det er ikke meg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...