Gå til innhold

Til dere som hater "navere"


Gjest Kili

Anbefalte innlegg

alle har det vanskelig i livet, men når en psykisk syk gjør det samme som en ''frisk'' person - untatt å jobbe - så beviser det at den psykiske sykdommen klarer du å skyve opp i ræven når det passer deg. Går på byn ofte, er sosial og knuller mye, henger på KG sånn ellers, bytter det jævla profilbilde hundre ganger og skriver veldig aktivt i alle forum, ofte kritiserer du alle andre og sier du selv har det så fælt - ingen andre kan har opplevd så fæle ting som deg..noe sånt.. Du kan jobbe. Men at du blir trist og deprimert av å jobbe er livets harde gang. Skjerp deg! Selvfølgelig er det deprimerende å stå opp drittrøtt hver morgen og være helt utslitt når man kommer hjem så man ikke orker å være sosial, når man heller kan motta penger fra NAV uten andre betingelser enn at du offer og okker deg hos lege/psykolog.



Anonymous poster hash: e6682...966
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

alle har det vanskelig i livet, men når en psykisk syk gjør det samme som en ''frisk'' person - untatt å jobbe - så beviser det at den psykiske sykdommen klarer du å skyve opp i ræven når det passer deg. Går på byn ofte, er sosial og knuller mye, henger på KG sånn ellers, bytter det jævla profilbilde hundre ganger og skriver veldig aktivt i alle forum, ofte kritiserer du alle andre og sier du selv har det så fælt - ingen andre kan har opplevd så fæle ting som deg..noe sånt.. Du kan jobbe. Men at du blir trist og deprimert av å jobbe er livets harde gang. Skjerp deg! Selvfølgelig er det deprimerende å stå opp drittrøtt hver morgen og være helt utslitt når man kommer hjem så man ikke orker å være sosial, når man heller kan motta penger fra NAV uten andre betingelser enn at du offer og okker deg hos lege/psykolog.

Anonymous poster hash: e6682...966

Dette er det dummeste jeg har lest. Psykisk syk handler ikke om å være drittrøtt og utslitt etter jobb. Du skjønner det at selv om man orker noe på dagtid, men må ta mange pauser, så går det kun utover en selv. Om man er syk og i jobb, så går det utover så mange flere. Å være psykisk syk og ha fast jobb er mer krevende enn for den som er frisk og har fast jobb. I tillegg til jobben, så har man en psyke som man jobber med 24 timer i døgnet. Psyken alene gjør en utslitt.

Anonymous poster hash: 3b98c...afa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits og en gang forsøke ts. Det glir ikke inn i de tette skallene dere uansett. Alle som er på nav snylter, alle med uførepensjon kan jobbe litt, drit i om det er noen som vil la dem jobbe. Og siden de selv fikk en jobb, så kan alle andre få det. fDet aller de ikke en gang inn at det til og med er kamp om "drittjobbene", at matbutikkene får hundrevis av søknader hver gang det er en stilling ledig. At er man først vikar/tilkallingvikar så er sjansene for fast fulltidsjobb minimale.

Nei, går ikke an å prøve å snakke til noen som ikke en gang har evne til et minimum av innsikt.

Anonymous poster hash: 2d410...79e

Helt sant. Jeg blir flau av å se hvordan noen mennesker er. At det går an å være sånn er bare flaut! Lurer på hva de hadde gjort hvis ungene deres hadde slitt jævlig og ikke kunne jobbe. De hadde vel kastet de ut eller prøvd å psyke de så lang ned at de ikke orket mer. Bare presset de i en jobb. Det verste de kan gjøre.

alle har det vanskelig i livet, men når en psykisk syk gjør det samme som en ''frisk'' person - untatt å jobbe - så beviser det at den psykiske sykdommen klarer du å skyve opp i ræven når det passer deg. Går på byn ofte, er sosial og knuller mye, henger på KG sånn ellers, bytter det jævla profilbilde hundre ganger og skriver veldig aktivt i alle forum, ofte kritiserer du alle andre og sier du selv har det så fælt - ingen andre kan har opplevd så fæle ting som deg..noe sånt.. Du kan jobbe. Men at du blir trist og deprimert av å jobbe er livets harde gang. Skjerp deg! Selvfølgelig er det deprimerende å stå opp drittrøtt hver morgen og være helt utslitt når man kommer hjem så man ikke orker å være sosial, når man heller kan motta penger fra NAV uten andre betingelser enn at du offer og okker deg hos lege/psykolog.

Anonymous poster hash: e6682...966

Folk sier de er deprimert av å stå opp tidlig å gå på jobb men at de må holde ut. Det er ikke noe depresjon. Uansett hvor jævlig de sier det er. Det er ikke en psykisk lidelse.

Det går fint an å være sosial og gå på trening med psykisk sykdom, og likevel ikke klare å jobbe. Det er forskjellige ting, og selv psykisk syke KAN ikke stenge seg inne selv om de ikke klarer å jobbe. Er det det dere vil? At de skal enten komme seg i en jobb eller sitte inne å råtne? Dø av sult for de kan ikke gå ut å handle mat en gang? Hva faen feiler det dere? Blir flau på deres vegne.

Jeg har det ikke verre enn alle andre, jeg har det mye bedre enn mange, men verre enn de som klarer å være i en jobb. Lik det eller ikke, men sånn er livet. Noen er STERKE, andre er SVAKE. Tenk litt mer på det i stedet for de pengene deres som får frem det verste i folk. Penger er ikke alt!

Endret av Kili
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det dummeste jeg har lest. Psykisk syk handler ikke om å være drittrøtt og utslitt etter jobb. Du skjønner det at selv om man orker noe på dagtid, men må ta mange pauser, så går det kun utover en selv. Om man er syk og i jobb, så går det utover så mange flere. Å være psykisk syk og ha fast jobb er mer krevende enn for den som er frisk og har fast jobb. I tillegg til jobben, så har man en psyke som man jobber med 24 timer i døgnet. Psyken alene gjør en utslitt.

Anonymous poster hash: 3b98c...afa

Sant. Men det kommer folk som aldri har opplevd det til å få inn i hodet sitt. Kun de stakkars skattepengene sine de tenker på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går Norge nedover og det må kuttes i utgiftene, bare et spørsmål om tid. Den dagen det er slutt på stønader for alt mulig og folk har valget mellom å jobbe eller bo ute under en bro, så skal du se det blir kamp om å få seg jobb, og at atskillig færre plutselig er for syk til å jobbe. Nød lærer naken kvinne å spinne, rett og slett. Gleder meg til å kunne lage tråder her inne som viser at jeg har rett

Anonymous poster hash: c8579...b65

De trådene kan du bare begynne med med det samme. Du kan begynne med hvor mye vi bruker på folk som ikke har noe å gjøre her i landet (les innvandrerne).

Vi har mer enn nok penger i dette landet til å hjelpe våre egne som er uføre. Dessverre blir dette spist opp av folk som bruker landet som sosialkontor.

Anonymous poster hash: 5ee71...493

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alle har det vanskelig i livet, men når en psykisk syk gjør det samme som en ''frisk'' person - untatt å jobbe - så beviser det at den psykiske sykdommen klarer du å skyve opp i ræven når det passer deg. Går på byn ofte, er sosial og knuller mye, henger på KG sånn ellers, bytter det jævla profilbilde hundre ganger og skriver veldig aktivt i alle forum, ofte kritiserer du alle andre og sier du selv har det så fælt - ingen andre kan har opplevd så fæle ting som deg..noe sånt.. Du kan jobbe. Men at du blir trist og deprimert av å jobbe er livets harde gang. Skjerp deg! Selvfølgelig er det deprimerende å stå opp drittrøtt hver morgen og være helt utslitt når man kommer hjem så man ikke orker å være sosial, når man heller kan motta penger fra NAV uten andre betingelser enn at du offer og okker deg hos lege/psykolog.

Anonymous poster hash: e6682...966

Så nå skal altså de uføre også taes for å knulle for mye?

Hahahahaha. Du knuller for mye, altså kan du jobbe :skratte::skratte::skratte::skratte: .

Denne var dagens :laugh::laugh::laugh:

Anonymous poster hash: 5ee71...493

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå skal altså de uføre også taes for å knulle for mye?

Hahahahaha. Du knuller for mye, altså kan du jobbe :skratte::skratte::skratte::skratte: .

Denne var dagens :laugh::laugh::laugh:

Anonymous poster hash: 5ee71...493

Mange tullinger :fnise: knulling er hvis det samme som en jobb for noen :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå skal altså de uføre også taes for å knulle for mye?

Hahahahaha. Du knuller for mye, altså kan du jobbe :skratte::skratte::skratte::skratte: .

Denne var dagens :laugh::laugh::laugh:

Anonymous poster hash: 5ee71...493

ja, å peise og pumpe på folk, trene, dra på byn + andre sosiale ting. Da kan man jobbe når man klarer å skyve vekk den o´store depresjonen.

Selvom man er deprimert, har sosial angst, etc. blir man ikke bedre av å være hjemme og offe seg på KG. Man klarer de gøye tingene - men er for deprimert til å jobbe. Skattepengene går til å finanisere den livsstilen til folk som ''ikke har sjangs'' til å gjøre noe med. Å jobbe er kliin umulig. Ja offameg.

Nå ble jeg deprimert og.

Anonymous poster hash: e6682...966

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, å peise og pumpe på folk, trene, dra på byn + andre sosiale ting. Da kan man jobbe når man klarer å skyve vekk den o´store depresjonen.

Selvom man er deprimert, har sosial angst, etc. blir man ikke bedre av å være hjemme og offe seg på KG. Man klarer de gøye tingene - men er for deprimert til å jobbe. Skattepengene går til å finanisere den livsstilen til folk som ''ikke har sjangs'' til å gjøre noe med. Å jobbe er kliin umulig. Ja offameg.

Nå ble jeg deprimert og.

Anonymous poster hash: e6682...966

og jeg vet godt hva å være deprimert vil si, og vet at å komme seg ut i arbeid hjelper. Ingen blir vips magisk frisk etter å ha navet i 10år og tviholdt på hvor synd det er på de og sagt til seg selv at det er helt umulig å jobbe. Jada selvmordstanker og hulking hver natt er depresjon, ikke stå opp kl 6 og være sliten, men når man lever et fetere sosialt aktivt liv enn en som jobber sier det seg selv at motivasjonen til å bytte plass er liten. Jada ''jeg hadde byttet alt i verden for å være frisk enn psykisk syk''. Det er i grunn en holdning i hodet og noe man må ta tak i selv. Men folk tar det ut av kontekst og sier ''så depresjon er et holdningsproblem :O''.

Det er en psykisk sykdom men det henger mye sammen med holdning også (uææ tenk at jeg sa det), mange skylder alt av oppførsel på psyisk sykdom - derfor ruset jeg meg hver gang noe går galt, puler med alt og alle, fester for å få vekk vonde tanker blablabla, oppfører meg umoden, ingen kapasitet til å gjøre noe annerledes sånn never ever, det bare er sånn.. En stor del av er er psykisk sykdom, men så mange driver med total ansvarsfraskrivelse, offing og okking og drar ''depresjonskortet'' til alt.

Anonymous poster hash: e6682...966

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

De som ler mest på dagtid er de som gråter mest om natta.

Dette er gjerne beskrivelsen av de som lider av usynlige plager. De ler for å skjule smertene/plagene. For å slippe spørsmålene som gjerne og ofte er dømmende. For de som stiller dem ikke er forståelsesfulle. Det vi ikke ser forstår vi oss ikke på: det tror vi ikke på. Så vi dømmer dem til evig skjult lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ler mest på dagtid er de som gråter mest om natta.

Dette er gjerne beskrivelsen av de som lider av usynlige plager. De ler for å skjule smertene/plagene. For å slippe spørsmålene som gjerne og ofte er dømmende. For de som stiller dem ikke er forståelsesfulle. Det vi ikke ser forstår vi oss ikke på: det tror vi ikke på. Så vi dømmer dem til evig skjult lidelse.

Selvfølgelig dømmes de når de fyker rundt med navpengene i hånden og klarer alt annet meget fint, untatt å jobbe for pengene de så fint bruker. Så mange gråter hver natt, blir deprimert,og ved å få ''godtatt'' dette med å få penger og fortsette slik blir det aldri bedre. ALLE er jo deprimert nå til dags. Og jeg tror Norge skyter seg i leggen med å gi aap som skal ''hjelpe'' folk til å bli bedre. Det blir helt motsatt effekt, og når alle har sin rett på penger når de blir deprimert - hvem skal betale? Selvfølgelig ikke et problem akkurat nå, men utviklingen skjer i raserfart. Jeg blir ikke med på å betale enda mere i skatt for at 1/4 skal leve på aap grunnet depresjon.

Anonymous poster hash: e6682...966

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Selvfølgelig dømmes de når de fyker rundt med navpengene i hånden og klarer alt annet meget fint, untatt å jobbe for pengene de så fint bruker. Så mange gråter hver natt, blir deprimert,og ved å få ''godtatt'' dette med å få penger og fortsette slik blir det aldri bedre. ALLE er jo deprimert nå til dags. Og jeg tror Norge skyter seg i leggen med å gi aap som skal ''hjelpe'' folk til å bli bedre. Det blir helt motsatt effekt, og når alle har sin rett på penger når de blir deprimert - hvem skal betale? Selvfølgelig ikke et problem akkurat nå, men utviklingen skjer i raserfart. Jeg blir ikke med på å betale enda mere i skatt for at 1/4 skal leve på aap grunnet depresjon.

Anonymous poster hash: e6682...966

Takk for at du med ditt innlegg beskrev problemstillingen jeg refererte til i mitt.

Null forståelse. Helt på bærtur.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig syns nå dette med jobbing er oppskrytt.



Anonymous poster hash: 5ee71...493
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Det er en ting som plager meg VELDIG i psykisk syke og NAV debatten. Alle som er psykisk syke er ikke deprimerte eller har angst! Der finnes mange andre diagnoser som gjør det vanskelig å holde på jobb. Man har schizofreni, schizoaffektiv lidelse og andre psykosediagnoser for å nevne noen. Man kan medisineres til å fungere sånn noen lunde i det daglige, men for mange så fungerer man ikke godt nok for en jobb.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier navere så mener jeg de som utnytter systemet og ikke gidder å jobbe, eller trygdesnyltere som vi sa da jeg var ung :laugh: Uføre og syke mennesker skal så absolutt få den hjelpen og støtten de trenger, de straffes jo av at systemet blir misbrukt! Kaller ikke disse navere, for hvem vet en dag kan jeg selv få en kronisk sykdom og ikke kan jobbe og vil ikke bli kaldt snylter eller naver da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Naver sier jeg om alle som får penger fra nav, mener ikke noe negativt med det ordet jeg. Er bare vanlig for meg å si naver. Snyltere er snyltere for meg.

ja folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, jeg har opplevd hat! Jeg har faktisk blitt slått av en som hater folk som ikke klarer å jobbe. Jeg har fått høre at jeg måtte brenne i helvete og at det er bedre at vi som får hjelp fra nav tar selvmord i stedet for å stjele skattepengene deres. Det finnes nok av sånne personer. Sånne kommentarer som skjerp deg og kom deg ut i jobb gjør alt mye verre. Tro det eller ei, men det er ikke bare å komme seg ut i en jobb. Vet du egentlig hvor vanskelig det er å få seg en jobb også for en som sliter med noe? Det er ikke alle som vil ha oss i jobben deres. De vil ha friske personer! Så klag heller på arbeidsplassene.

Jeg kaller alle som får hjelp av Nav for navere. De som snylter kaller jeg snyltere.

Det er heldigvis blitt litt strengere så får håpe det blir mindre snyltere nå. De som klarer seg fint kan komme seg i jobb hvis de vil ha penger. De som jobber på nav må passe litt bedre på, hvem de hjelper. Ikke bare hjelpe alle som ber om hjelp. De må finne ut om de virkelig trenger hjelp!

Ja jeg hadde nok jobbet om jeg var 80 eller 90 % frisk også.

Nei det er ikke tull. Men det skjønner ikke folk som ikke har fått kjent dette på kroppen. Jeg ruser meg ikke mer, så slapp av.

Alle sliter med noe. Jeg har vondt i hodet hver dag og jobber 100%. ingen diagnose, prøvd forskjellig behandlinger. Ingenting hjelper. Jeg har hatt vondt i hodet hver dag siden i sommer. I 7 mnd! Ikke fortell MEG at det ikke går an fordi det vet jeg at det gjør.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sliter med noe. Jeg har vondt i hodet hver dag og jobber 100%. ingen diagnose, prøvd forskjellig behandlinger. Ingenting hjelper. Jeg har hatt vondt i hodet hver dag siden i sommer. I 7 mnd! Ikke fortell MEG at det ikke går an fordi det vet jeg at det gjør.

Nå er det folk som har det litt verre enn vondt i hodet da.. Jeg hadde klart fint å jobbet med hodeverk. Jeg ligger ikke i senga pga hodeverk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det folk som har det litt verre enn vondt i hodet da.. Jeg hadde klart fint å jobbet med hodeverk. Jeg ligger ikke i senga pga hodeverk.

Jeg har ikke sagt at andre ikke har det verre enn meg. SELVFØLGELIG finnes det ting som er verre enn hodepine. Har du hatt vondt i hodet i åresvis? Hvis ikke er det en smule dømmende å påstå at du selv fint kunne jobbet med hodeverk hver dag!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...