Gå til innhold

Til dere som hater "navere"


Gjest Kili

Anbefalte innlegg

Jeg var en "naver" i ett år. Altså, jeg hadde verken jobb eller sykdom, men fikk støtte fra NAV uansett. Fikk 6000 kr i mnd.

Dette var fordi jeg bodde for meg selv, hadde ingen inntekt og det var ekstremt vanskelig å skaffe seg jobb. Fikk ikke telefonselgerjobb engang (ja, så ille var det en periode).

Så jeg hadde ingen andre valg enn å gå til NAV, for hva ellers skulle jeg leve av?

Syns man skal tenke litt på at det er flere og flere som sliter med å skaffe seg jobb. Enten pga manglende utdanning, eller andre ting. Det er ikke alltid "bare bare" og skaffe seg jobb. Jeg prøvde hardt og lenge (ca ett år) før jeg endelig fikk en jobb! Og det var kjempe deilig.

Men jeg er enig i at det finnes folk som ikke gjør noe for å skaffe seg jobb, og snylter på staten uten spesiell grunn. Når man får støtte fra NAV, og er frisk, burde man jobbe hardt for en jobb.

Anonymous poster hash: a6028...cf4

Sant, det er ikke lett å få seg en jobb for alle. For noen er det så jævla enkelt og får en jobb bare de knipser med fingeren. Andre må kjempe i årevis. Å verre blir det. Mindre og mindre jobber til folk, og flere og flere idioter som må hate.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jacklost

Folk er ufør av en grunn, jeg er så dritt lei av onde mennesker som skal drive og snakke ned på og snakke dritt om oss. Jeg har sosial angst så det er ikke bare for meg å komme meg i arbeid, prøv å ha aspergers og se hvor lett det er å jobbe med masse ukjente folk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit at alle innvandrere kommer å stjeler pengene dine?

Uansett så er det ikke synd på deg. For det er ikke bare du som betaler skatt. Til og med jeg betaler skatt så kanskje mine egne penger går til meg selv? :fnise:

Hvordan går det opp i opp at du betaler skatt? Hvor flink var du i matte egentlig når du gikk på en eller annen skole?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det opp i opp at du betaler skatt? Hvor flink var du i matte egentlig når du gikk på en eller annen skole?

Hvor flink jeg var i matte? Veldig veldig veldig dårlig skal jeg si deg. Jeg hatet matte og ikke fikk jeg hjelp :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor flink jeg var i matte? Veldig veldig veldig dårlig skal jeg si deg. Jeg hatet matte og ikke fikk jeg hjelp :/

Ok, da fikk vi svar på det. Så kan du jo forklare logikken din i at du også "betaler" skatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg er psykisk syk, men jeg jobber 100%. Da kan du og det"

Dummeste jeg hører. Måtte bare si det. Vi lever i et ignorant samfunn hvor folk er sterkt preget av skylapper.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er psykisk syk, men jeg jobber 100%. Da kan du og det"

Dummeste jeg hører. Måtte bare si det. Vi lever i et ignorant samfunn hvor folk er sterkt preget av skylapper.

De vet ikke hva psykisk syk er en gang når de sier sånt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er psykisk syk, men jeg jobber 100%. Da kan du og det"

Dummeste jeg hører. Måtte bare si det. Vi lever i et ignorant samfunn hvor folk er sterkt preget av skylapper.

Det har du ingen forutsetning for å vite. Selv om du kan jobbe 100% som psykisk syk, er det mange som ikke kan det. Du mangler tydeligvis kunnskaper om psyksik helse...

Anonymous poster hash: 1bc84...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo snylterne dere skal være sint på da. Ikke ødelegge livet enda mer til de som alt er langt nede! Slutt å dra alle under en kam. Når kan folk slutte med det egentlig?

Problemet her er jo å vite hvem som snylter og hvem som ikke gjør det. Med tanke på at det snyltes for rundt 200 millioner 6 milliarder kroner i året her i landet, så må en jo begynne å lure på om noen her i tråden faktisk kan være det.

Pengene som vi betaler skatt på skal jo gå til landet som igjen skal tjene oss tilbake. Folk flest føler altså at snyltere stjeler pengene våres, så da kan du jo spørre deg selv hva du hadde tenkt om noen inatt brøt seg inn og stakk av gårde med TV'en din, og ikke nok med det, han gjør det i årevis Forståelig og høyt antagelig at du ville reagert, eller ikke? Eller er det helt uforståelig at folk er skeptiske når de ser trenden som vokser og vokser for hvert år som går? 40% økning av svindel fra 2010 til 2012? Hva skjer om denne trenden fortsetter å stige?

Endret av Timza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anslått omfang av misbruk med sykepenger er 2 milliarder kroner årlig.

Jepp, jeg så vist kun på dagpenger. ^^

2 milliarder er altså sykepenger, mens det totalt sett er 6 milliarder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvsagt er det noen som virkelig sliter, og jeg personlig mener at man bør være så langt nede eller lide av smerter/sykdom før man ikke lenger kan jobbe, disse menneskene fortjener den støtten, i dag holder det med litt "angst" som har blitt så populært. Det er ikke rart at dette er en gruppe som blir dømt lett, da det faktisk finnes svake "offere" som har mer vondt i viljen sin enn noe annet og som elsker å synes synd i seg selv. Ja, jeg dømmer, men så mange hadde hatt godt av å komme seg ut av offer-rollen de setter seg inn i der de sier "Jaja, det er lett for dem å si at man skal ta seg selv i nakkeskinnet, det er ikke så enkelt" For noen få er dette helt riktig, men synes jeg ser mennesker i fattige land dra på treningsenter, og spille fotball mens andre sliter for å få endene til å møtes.



Anonymous poster hash: 9f602...23d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Selvsagt er det noen som virkelig sliter, og jeg personlig mener at man bør være så langt nede eller lide av smerter/sykdom før man ikke lenger kan jobbe, disse menneskene fortjener den støtten, i dag holder det med litt "angst" som har blitt så populært. Det er ikke rart at dette er en gruppe som blir dømt lett, da det faktisk finnes svake "offere" som har mer vondt i viljen sin enn noe annet og som elsker å synes synd i seg selv. Ja, jeg dømmer, men så mange hadde hatt godt av å komme seg ut av offer-rollen de setter seg inn i der de sier "Jaja, det er lett for dem å si at man skal ta seg selv i nakkeskinnet, det er ikke så enkelt" For noen få er dette helt riktig, men synes jeg ser mennesker i fattige land dra på treningsenter, og spille fotball mens andre sliter for å få endene til å møtes.

Anonymous poster hash: 9f602...23d

Hvorfor bruker du den tulle karakteren fra tulle serien her som et eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du den tulle karakteren fra tulle serien her som et eksempel?

Fordi det er veldig mange som er lik henne, satt på spissen.

Anonymous poster hash: 9f602...23d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå skal altså de uføre også taes for å knulle for mye?

Hahahahaha. Du knuller for mye, altså kan du jobbe :skratte::skratte::skratte::skratte: .

Denne var dagens :laugh::laugh::laugh:

Anonymous poster hash: 5ee71...493

I konteksten det var skrevet så synes jeg at det er et godt poeng. Hvem med sosial angst eller depresjon klarer å sjekke damer jevnlig på byen? Det er såpass utfordrende sosialt at haugevis av normalt oppegående menn synes det er skummelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...