Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen hjertelig takk for gratulasjoner. Jeg føler meg så utrolig heldig og privilegert. Ligger å gråter med den vakreste gutten ved siden av meg om natta fordi jeg ikke kan skjønne hva jeg har gjort for å fortjene ham, lille H💙

Har vært på observasjon etter fødselen fordi den ble ganske lang og komplisert, og lille hadde også en del utfordringer underveis. Skal skrive ned fødselshistorien når vi er kommet oss hjem og jeg har fått samlet tankene rundt det. Håper er at de skal la oss dra hjem i dag, så er veldig spent på om det kommer til å skje! Her på denne avdelingen får heller ikke mannen være med, og det kjennes jo litt sårt at vi ikke får dele nettene sammen hele familien.

Har den lykkeligste, gode følelsen i magen og gråter stadig av glede og at jeg blir så utrolig rørt når mini får møte flere og flere av slektningene sine. Han er så høyt elsket av så mange allerede 💙

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så fint at du er så lykkelig og trives så godt med tilværelsen! :rodmer: Han er sikkert verdens skjønneste, så ikke rart han er høyt elsket av både foreldre og annen familie. :hjerte.

 

Krysser fingrene for at dere får dra hjem i dag alle tre, skjønner godt at du gjerne vil ha mannen der om natta også. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at alt går fint! Dette med å ha mannen der er min nye kampsak altså, blir så provosert av at ikke alle får det - skjønner godt at du vil hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt står bra til med dere! :)

 

Er enig i det med at mannen må holde seg unna er helt bak mål. Er det en tid man kan trenge mannen ved sin side så er det jo nettopp de første dagene og spesielt om ikke alt er gått etter planen!  :opplyser:

 

Håper dere får reise hjem i dag, og ser frem til å lese fødselshistorien din når du føler deg klar for å dele den. 

 

(satser på at jeg nå er neste i køen, vi venter fremdeles på at lille skal sette igang reisen ut til resten av verden.... :bond:  ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sårt og rart både for meg og mannen at han måtte dra hjem. Skjønner godt at du vil dra hjem! Håper det går greit med deg, det hørtes ikke noe særlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh så kjekt å komme inn hit og se at du har fått den lille gutten din! Jeg måtte gråte litt da jeg leste det du skrev om at "Han er så høyt elsket av så mange allerede" -- for det er han! Magisk!

 

Gratulerer så uendelig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så fint at du er så lykkelig og trives så godt med tilværelsen! :rodmer: Han er sikkert verdens skjønneste, så ikke rart han er høyt elsket av både foreldre og annen familie. :hjerte.

 

Krysser fingrene for at dere får dra hjem i dag alle tre, skjønner godt at du gjerne vil ha mannen der om natta også. :klem:

Tusen takk for fingerkryssing juliane, tror det hjalp, for jammen fikk jeg dra hjem i går! Han er definitivt verdens skjønneste, og jeg er så fornøyd med at jeg kan si det og virkelig mene det :nigo:

 

Så bra at alt går fint! Dette med å ha mannen der er min nye kampsak altså, blir så provosert av at ikke alle får det - skjønner godt at du vil hjem!

Ikke sant!!! Jeg var helt utkjørt etter 39 våkne timer, og likevel måtte mannen dra fra meg og la meg være helt alene med babyen på et ukjent sted. Synes dette var en skikkelig påkjenning og følte meg utrolig alene og usikker. Det er jo noe man er nødt til å få gjort noe med, det skal ikke være slik!

 

Ellers er jo alt helt supert nå ettersom vi fikk endelig dra hjem i går!

 

Det var sårt og rart både for meg og mannen at han måtte dra hjem. Skjønner godt at du vil dra hjem! Håper det går greit med deg, det hørtes ikke noe særlig ut!

Tusen takk for det Trampe. Det går så utrolig mye bedre nå enn det gjorde. Det var helt fantastisk å komme seg hjem og få dele denne tiden med mannen. Kan ikke skjønne hvorfor mannen skal være borte fra oss over halve døgnet de første dagene til baby.

 

Åhhh så kjekt å komme inn hit og se at du har fått den lille gutten din! Jeg måtte gråte litt da jeg leste det du skrev om at "Han er så høyt elsket av så mange allerede" -- for det er han! Magisk!

 

Gratulerer så uendelig mye!

Tusen hjertelig for gratulasjoner! Vi er så lykkelige nå at det nesten er kvalmt :nigo: Skikkelig familieidyll og mannen er en engel som stiller opp på alt!

__________________________________________

Er nok litt preget av den harde fødselen og at mannen ikke fikk være med på de første nettene til gutten vår, så jeg hulkgråt av glede fra øyeblikket vi satte lille H i bilstolen og til vi var fremme hjemme. Det var så stort!! Første natten gikk kjempefint, fikk sove rundt 5.5 timer totalt, noe som er ny rekord siden fødselen. Våknet opp uthvilt for en gangs skyld, og mannen er med på alt fra nattlige amminger til å rape babyen og skifte bleie.

 

Sliter litt med melkeproduksjonen, men ammer uansett minst 30 min på hvert bryst hver 3 time og lille H er en tålmodig engel som suger og suger, selv om det blir lite resultat på han. Har ganske såre brystknopper, men får bare stå i det og satse på at det ordner seg etter hvert. Sist gang jeg ammet nå så jeg at han faktisk fikk litt melk i munnvikene og at det rant litt fra puppen etterpå, så det ser jo ut for at det endelig skal løsne med produksjonen! Håper det :danse:  Vi mater med litt morsmelkerstattning etter hver ammerunde ettersom han gikk ned over 10% av kroppsvekta de første dagene, og det vil vi ikke ha noe av!

 

Helsestasjonen kommer innom i morgen for å veie han og forhåpentligvis gjøre en ammeveiing også (veie han før og etter amming for å se om han får noe i seg).

 

Alt er idyll og kos her i gården og jeg bare prøver å nyte timene og minuttene for jeg føler det går så altfor fort forbi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh :hjerte:

Smør brystvortene med morsmelk og la lufttørke, bruk purelan og bit tennene sammen - det er beskrivelsen av de første ti dagene med amming her. Det var voooondt, men som du sier er det bare å holde ut. Og siden har det gått helt smertefritt, og det er jo så kos! Håper det går smertefritt for deg :) Og 5,5 time søvn er jo himmelen! Høres ut som om du koser deg max, og det er så godt å lese :hjerte: Det er fantastisk, ikkesant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.5 timer er jo ikke verst så tidlig :) Får satse på at det betyr at du har fått deg en supersover!

 

Akkurat som Trampe var jeg sår de første par ukene, men etter det har amming gått problemfritt. Lettere å bite tennene sammen når man vet at smertene er midlertidige!

 

Jeg syntes det var deilig å komme hjem fra sykehuset og bare være oss selv om min fødsel var helt problemfri og mannen fikk bo med oss, så jeg skjønner godt at du er lettet over å ha fått dra hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fun fact 1: på 5 dag etter fødsel veide jeg nøyaktig 10 kg mindre enn som høygravid. Mangler 5 kg til startvekt :-)

Fun fact 2: absolutt ingen strekkmerker.

Kroppen er fantastisk. Den leges for hver eneste dag. Jeg skal aldri snakke ned om kroppen min igjen!

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i svarte :bond: Dagboka di har jo falt totalt ut av mine innlegg og jeg har totalt glemt å følge med her jeg er i min egen lille boble :bond:

 

Men gratulerer sååååå mye med lille H :strix: Så herlig at han endelig er her :nigo:

Gleder meg til å høre fødselshistorien din :rodmer:

Kjenner puppene mine trekker seg inn i kroppen av å lese om ammestart :hoho: Been there gitt. Håper sårheten er mye bedre nå :klemmer:

 

Så fantastisk :strix:

 

Men du.. Hvor stor var han da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆ hva har jeg gått glipp av?! GRATULERER masse!!!! :D

Og ja, det går alt for fort..! MEN det er veldig Artig å se de vokser og får mer og mer personlighet :D kos dere <3

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh :hjerte:

Smør brystvortene med morsmelk og la lufttørke, bruk purelan og bit tennene sammen - det er beskrivelsen av de første ti dagene med amming her. Det var voooondt, men som du sier er det bare å holde ut. Og siden har det gått helt smertefritt, og det er jo så kos! Håper det går smertefritt for deg :) Og 5,5 time søvn er jo himmelen! Høres ut som om du koser deg max, og det er så godt å lese :hjerte: Det er fantastisk, ikkesant?

:nigo:

 

NÅ er alt så meget bedre! Det var bare å holde ut, så nå flommer melka over og brystvortene er ikke noe spesielt såre lengre. Utrolig herlig! Nå er det bare en kosestund med ammingen, og absolutt ingenting å grue seg til. I natt hadde vi ei helt perfekt natt også, amming rundt halv 1 (da la vi oss), en amming midt på natta, og så våknet han rett før 9 for amming igjen, og da var det jo bare å stå opp i strålende solskinn for å få oss frokost og komme oss ut på tur! Nyter virkelig dagene, det er helt fantastisk å ha en liten skjønnas som han!

 

5.5 timer er jo ikke verst så tidlig :) Får satse på at det betyr at du har fått deg en supersover!

 

Akkurat som Trampe var jeg sår de første par ukene, men etter det har amming gått problemfritt. Lettere å bite tennene sammen når man vet at smertene er midlertidige!

 

Jeg syntes det var deilig å komme hjem fra sykehuset og bare være oss selv om min fødsel var helt problemfri og mannen fikk bo med oss, så jeg skjønner godt at du er lettet over å ha fått dra hjem :)

Tror definitivt vi har en supersover her ja! Han er ekstremt rolig av seg, merker kun noe til gråting helt sent på kvelden og merker at det er luftsmerter, så nå har vi kjøpt inn ammete og jeg super nedpå av det. Håper det hjelper for han. Hvis ikke må jeg nesten se litt på kostholdet, har blandt annet spist så mye upastaurisert ost og spekemat at det tyter ut av ørene på meg :fnise:

 

Håper det går fint med dere :-) Mannen din er vel tilbake på jobb regner jeg med, går det bra å være hjemme "alene" på dagene?

 

Men i svarte :bond: Dagboka di har jo falt totalt ut av mine innlegg og jeg har totalt glemt å følge med her jeg er i min egen lille boble :bond:

 

Men gratulerer sååååå mye med lille H :strix: Så herlig at han endelig er her :nigo:

Gleder meg til å høre fødselshistorien din :rodmer:

Kjenner puppene mine trekker seg inn i kroppen av å lese om ammestart :hoho: Been there gitt. Håper sårheten er mye bedre nå :klemmer:

 

Så fantastisk :strix:

 

Men du.. Hvor stor var han da??

Tuuusen takk for gratulasjon!! :hjerte:

 

Det er virkelig helt fantastisk at han endelig er her! 9 dager på overtid og en fødsel så komplisert som fy, men alt er verd det med den nydelige gullklompen! Er så forelsket :rodmer:

4200 g var han, og 53 cm lang, så de hadde heldigvis overestimert littegranne. For det var jammen stort nok! Lang og tynn da heldigvis ;)

 

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆ hva har jeg gått glipp av?! GRATULERER masse!!!! :D

Og ja, det går alt for fort..! MEN det er veldig Artig å se de vokser og får mer og mer personlighet :D kos dere <3

Tuuusen takk fionel!! Du har nok fått med deg lille H i facebookgruppa vår tror jeg, så du har fått med deg mer enn du gir deg selv creds for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke stor i det hele tatt. Kunne se det på magen din at de måtte bomme. *later som jeg har peiling*

 

Så bra at amminga går bra. Det er virkelig gull verdt også :nigo: Ikke at jeg vet hvordan det føles :fnise: men det er jo en av de viktigste tingene rundt nyfødtiden.

Så bra at du nyter dagene. Virkelig misunnelig :rodmer: Men jeg kommer etter om 5 og en halv mnd :P

 

Komplisert fødsel?? Kommer fødselshistorien din snart eller?? :nigo: Er så nysgjerrig at jeg dauer snart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at både amming og soving går bra, det er godt å høre etter å ha lest noen tråder her inne de siste dagene om hvor forferdelig den første tida er. Må være deilig å ha knekt ammekoden og føle at ting går bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...